Napinacz paska wielorowkowego

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 8 lis 2024, o 16:47

Jak sprawdzić , że napinacz paska wielorowkowego jest do wymiany. Coś mi popiskuje , jak jest zimny silnik , i nie wiem dokładnie co piszczy..Da się wyczuć ręcznie po zdjęciu paska , która rolka?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: lukaslacetti » 9 lis 2024, o 12:02

Czy nie hałasuje oraz
Czy dobrze napina
Ewentualnie czy podczas pracy na biegu jałowym nie skacze
Świadczyć to moźe o przycieraniu sie jego bądź też alternatora

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 9 lis 2024, o 20:43

Może uzupełnię moje pytanie. Ten dźwięk jest podobny do gwizdu , podczas dodawania gazu . Po krótkim czasie ustaje i jest cicho.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: bubu1769 » 9 lis 2024, o 20:56

Trzeba zdjąć pasek osprzętu i pokręcić ręcznie wszystkimi rolkami, łącznie z alternatorem, pompą wspomagania i klimą.
Jak któraś szumi bądź ma większy opór to bardzo możliwe że to ona się przyciera.
Czasami jak jest klima i sprzęgło kompresora jest zabrudzone bądź zużyte to też może piszczeć.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 10 lis 2024, o 17:40

O tym sprzęgle od kompresora nie pomyślałem. Jutro rozbieram , bo potem może być za późno.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 13 lis 2024, o 15:56

Nie dałem rady zdjąć pasek , bo auto było potrzebne .Ewidentnie popiskuje na górze .Może ktoś się orientuje , jaki rozmiar łożyska idzie w alternatorze? Tam idą dwa czy jedno? Bo na rysunku i jak patrzyłem na necie nie widać symbolu . Podejrzewam , że RS 6202 ,ale brak pewności.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: bubu1769 » 13 lis 2024, o 16:42

W katalogu przednie łożysko występuje w komplecie z obudową
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315

Tylne to 62022RS, możliwe że przednie też takie będzie.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 14 lis 2024, o 00:08

Ciekawe czy da się go wymienić , czy trzeba kupić razem z obudową.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 14 lis 2024, o 18:05

W końcu dzisiaj zdemontowałem pasek i sprawdziłem wszystkie rolki . Miałem zdjąć alternator i wymienić łożyska , jak kręciłem kółkiem ,to nic nie było słychać. Dobrałem się do rolki napinacza ,zdjąłem osłonkę łożyska (łożysko 6203-2RS), a w łożysku siedzi stary"sztywny" smar :o . Wybrałem ile się dało , dołożyłem nowy i o dziwo piskania nie było. Żadnych innych luzów też nie stwierdziłem. Dodatkowo przetarłem benzyną extr. pasek i wszystkie rolki . Dzisiaj auto zostanie na dworze ,a jutro z rana zobaczę czy na zimnym piszczy. Pasek ma najechane ok. 35tyś. km.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 17 gru 2024, o 00:10

Wymiana rolki nic nie dała . Po zdjęciu paska , od strony rozrządu nic nie słychać . Sprawdzę jeszcze pompę wspomagania . Zamówiłem nowy pasek 1873mm Continental-a i zobaczymy . Stary miał nalatane ponad 30 tyś km .
Mam pytanie w sprawie pmpy wspomagania . Zauważyłem na górnej obudowie fragment małej kuleczki metalowej . Czy to jest kalamitka do smarowania , czy tylko jakiś zaślepiony otwór technologiczny? :zastanawiasie:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: bubu1769 » 17 gru 2024, o 07:13

Kalamitka w pompie hydraulicznej?
To jest po prostu zaślepka zamontowana po wywierceniu kanału olejowego.
Screenshot 2024-12-17 at 07-15-11 Ogłoszenia - Sprzedam kupię na OLX.pl.png

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 17 gru 2024, o 21:50

Tak podejrzewałem :D Choć spotkałem się ( dość dawno) z tego typu kalamitkami . Smarowniczki miały specjalne końcówki. Jutro ma przyjść pasek i jeszcze raz sprawdzę rozrząd ,przed założeniem nowego.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 19 gru 2024, o 21:34

Pasek wymieniłem i teraz trochę gwiżdże jakbym miał turbosprężarkę.
Przy wymianie paska, zobaczyłem , że miałem założony o długości 1893mm . O co tu chodzi ? Czyżby mi założyli poprzednio nie od mojego auta? W TIS podana jest długość 1873mm :ocochodzi:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
chocisz
Profesjonalista
Posty: 622
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Reputacja: 38
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: chocisz » 20 gru 2024, o 22:57

Pewnie dlatego popiskiwał, bo nie był dobrze naciągnięty

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 22 gru 2024, o 13:58

Poprzedni był o 2 cm dłuższy od tego , co zakupiłem zgodnie z VIN . Auto postało po wymianie dwa dni i dzisiaj znowu słychać ten jargot " zepsutego " łożyska" po dodaniu i puszczeniu gazu . Za moment jest cisza , jak troszkę się silnik rozgrzeje . Gdybam , że może "pękła" któraś ze szklanek i to daje taki odgłos :ocochodzi:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

chrobot
Specjalista
Posty: 440
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 40
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: chrobot » 22 gru 2024, o 19:04

to może być odgłos ocierającego paska rozrządu o obudowę plastikową - tą czarną . po uciskaj ją trochę jak usłyszysz piski . jak przestanie piszczeć to trafiony -zatopimy .

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 22 gru 2024, o 20:42

O tym nie pomyślałem .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 19 lut 2025, o 21:28

No i chyba na 99% czeka mnie wymiana łożyska sprzęgłowego wraz ze sprzęgłem . To jargolenie-piszczenie , pochodzi po wciśnięciu pedału sprzęgła przy zmianie biegów. Jak auto jest ciepłe , to nic nie słychać. Na razie jeżdżę , bo zima i nie ma jak wywalić skrzyni . Da radę wyjąć skrzynię w garażu bez kanału , robił to ktoś w ten sposób?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: papieju » 20 lut 2025, o 18:56

O ile wiem trzeba zjechać sankami w dół trochę

BeKa
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 30
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: BeKa » 20 lut 2025, o 21:15

Niestety sanki w dół. Ale jeśli jesteś sprytny i masz małe sprytne koreańskie rączki to by wystarczylo rozpiąć półoś i odsunąć skrzynie na tyle by wsadzić rękę z łożyskiem. Trochę problematyczny temat ale wykonalny.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2025, o 21:27 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Literówki!

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Sebastian » 21 lut 2025, o 11:34

Skrzynia jest do zdjęcia bez demontażu sanek, i w garażu bez kanału też się da ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość