Napinacz paska wielorowkowego
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Napinacz paska wielorowkowego
Jak sprawdzić , że napinacz paska wielorowkowego jest do wymiany. Coś mi popiskuje , jak jest zimny silnik , i nie wiem dokładnie co piszczy..Da się wyczuć ręcznie po zdjęciu paska , która rolka?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Czy nie hałasuje oraz
Czy dobrze napina
Ewentualnie czy podczas pracy na biegu jałowym nie skacze
Świadczyć to moźe o przycieraniu sie jego bądź też alternatora
Czy dobrze napina
Ewentualnie czy podczas pracy na biegu jałowym nie skacze
Świadczyć to moźe o przycieraniu sie jego bądź też alternatora
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Może uzupełnię moje pytanie. Ten dźwięk jest podobny do gwizdu , podczas dodawania gazu . Po krótkim czasie ustaje i jest cicho.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Trzeba zdjąć pasek osprzętu i pokręcić ręcznie wszystkimi rolkami, łącznie z alternatorem, pompą wspomagania i klimą.
Jak któraś szumi bądź ma większy opór to bardzo możliwe że to ona się przyciera.
Czasami jak jest klima i sprzęgło kompresora jest zabrudzone bądź zużyte to też może piszczeć.
Jak któraś szumi bądź ma większy opór to bardzo możliwe że to ona się przyciera.
Czasami jak jest klima i sprzęgło kompresora jest zabrudzone bądź zużyte to też może piszczeć.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
O tym sprzęgle od kompresora nie pomyślałem. Jutro rozbieram , bo potem może być za późno.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Nie dałem rady zdjąć pasek , bo auto było potrzebne .Ewidentnie popiskuje na górze .Może ktoś się orientuje , jaki rozmiar łożyska idzie w alternatorze? Tam idą dwa czy jedno? Bo na rysunku i jak patrzyłem na necie nie widać symbolu . Podejrzewam , że RS 6202 ,ale brak pewności.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
W katalogu przednie łożysko występuje w komplecie z obudową
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315
Tylne to 62022RS, możliwe że przednie też takie będzie.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315
Tylne to 62022RS, możliwe że przednie też takie będzie.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Ciekawe czy da się go wymienić , czy trzeba kupić razem z obudową.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
W końcu dzisiaj zdemontowałem pasek i sprawdziłem wszystkie rolki . Miałem zdjąć alternator i wymienić łożyska , jak kręciłem kółkiem ,to nic nie było słychać. Dobrałem się do rolki napinacza ,zdjąłem osłonkę łożyska (łożysko 6203-2RS), a w łożysku siedzi stary"sztywny" smar
. Wybrałem ile się dało , dołożyłem nowy i o dziwo piskania nie było. Żadnych innych luzów też nie stwierdziłem. Dodatkowo przetarłem benzyną extr. pasek i wszystkie rolki . Dzisiaj auto zostanie na dworze ,a jutro z rana zobaczę czy na zimnym piszczy. Pasek ma najechane ok. 35tyś. km.

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Wymiana rolki nic nie dała . Po zdjęciu paska , od strony rozrządu nic nie słychać . Sprawdzę jeszcze pompę wspomagania . Zamówiłem nowy pasek 1873mm Continental-a i zobaczymy . Stary miał nalatane ponad 30 tyś km .
Mam pytanie w sprawie pmpy wspomagania . Zauważyłem na górnej obudowie fragment małej kuleczki metalowej . Czy to jest kalamitka do smarowania , czy tylko jakiś zaślepiony otwór technologiczny?
Mam pytanie w sprawie pmpy wspomagania . Zauważyłem na górnej obudowie fragment małej kuleczki metalowej . Czy to jest kalamitka do smarowania , czy tylko jakiś zaślepiony otwór technologiczny?

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Kalamitka w pompie hydraulicznej?
To jest po prostu zaślepka zamontowana po wywierceniu kanału olejowego.
To jest po prostu zaślepka zamontowana po wywierceniu kanału olejowego.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Tak podejrzewałem
Choć spotkałem się ( dość dawno) z tego typu kalamitkami . Smarowniczki miały specjalne końcówki. Jutro ma przyjść pasek i jeszcze raz sprawdzę rozrząd ,przed założeniem nowego.

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Pasek wymieniłem i teraz trochę gwiżdże jakbym miał turbosprężarkę.
Przy wymianie paska, zobaczyłem , że miałem założony o długości 1893mm . O co tu chodzi ? Czyżby mi założyli poprzednio nie od mojego auta? W TIS podana jest długość 1873mm
Przy wymianie paska, zobaczyłem , że miałem założony o długości 1893mm . O co tu chodzi ? Czyżby mi założyli poprzednio nie od mojego auta? W TIS podana jest długość 1873mm

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Pewnie dlatego popiskiwał, bo nie był dobrze naciągnięty
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Poprzedni był o 2 cm dłuższy od tego , co zakupiłem zgodnie z VIN . Auto postało po wymianie dwa dni i dzisiaj znowu słychać ten jargot " zepsutego " łożyska" po dodaniu i puszczeniu gazu . Za moment jest cisza , jak troszkę się silnik rozgrzeje . Gdybam , że może "pękła" któraś ze szklanek i to daje taki odgłos 

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
to może być odgłos ocierającego paska rozrządu o obudowę plastikową - tą czarną . po uciskaj ją trochę jak usłyszysz piski . jak przestanie piszczeć to trafiony -zatopimy .
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
No i chyba na 99% czeka mnie wymiana łożyska sprzęgłowego wraz ze sprzęgłem . To jargolenie-piszczenie , pochodzi po wciśnięciu pedału sprzęgła przy zmianie biegów. Jak auto jest ciepłe , to nic nie słychać. Na razie jeżdżę , bo zima i nie ma jak wywalić skrzyni . Da radę wyjąć skrzynię w garażu bez kanału , robił to ktoś w ten sposób?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
O ile wiem trzeba zjechać sankami w dół trochę
-
- Stały bywalec
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 30
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Niestety sanki w dół. Ale jeśli jesteś sprytny i masz małe sprytne koreańskie rączki to by wystarczylo rozpiąć półoś i odsunąć skrzynie na tyle by wsadzić rękę z łożyskiem. Trochę problematyczny temat ale wykonalny.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2025, o 21:27 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Literówki!
Powód: Literówki!
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Skrzynia jest do zdjęcia bez demontażu sanek, i w garażu bez kanału też się da 

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości