elektryka

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: elektryka

Post autor: nadamus » 21 wrz 2014, o 17:17

sprawdziłem światła tylne- stop i postojówki to te same żarówki.
brzeczyka nie zlokalizowałem ale jest pod tablicą ;-) pod lewym słupkiem

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: tdon » 21 wrz 2014, o 19:47

zbyszek85 pisze:A jak jest z wymiana żarowek w Aveo t300 z przodu.
Nie ma problemu zarówno z żarówką mijania (H7) jak i z postojówką, chociaż wyjęcie oprawki postojówki wymaga użycia sporej siły - ja użyłem do demontażu szczypiec podpartych wkrętakiem. Wymagana jest sprawna i niezbyt gabarytna rączka, bo nie ma zbyt wiele miejsca.
Drogowej (H1) ruszać nie próbowałem.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Odp: elektryka

Post autor: Avatar » 21 wrz 2014, o 19:51

Mnie zawsze zastanawiało czy lepiej mieć H4, czy H1 i H7. W H4 jak włączy się światło drogowe to mijania się wyłącza. U Was pewnie pracują oba czyli powinno być lepiej? Ktoś ma jakieś doświadczenia?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk, sorry za błędy w pisowni :)

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Odp: elektryka

Post autor: Sebastian » 21 wrz 2014, o 20:50

Avatar pisze:Mnie zawsze zastanawiało czy lepiej mieć H4, czy H1 i H7.
H4 są trwalsze ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: huri_khan » 21 wrz 2014, o 21:09

Seba nie cytujemy jeżeli odpowiadamy bezpośrednio pod postem !
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: Sebastian » 21 wrz 2014, o 21:54

Huri_khan - zacytowałem tylko część, bo nie odpowiadałem na cały post.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: huri_khan » 21 wrz 2014, o 22:09

Wystarczyło tylko napisać zdanie bez cytatu.
Potwierdzam H4 są trwalsze od H7. Co do H1 to nie mam zdania bo najczęściej są stosowane w przeciwmgielnych które rzadko świecą.

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

zbyszek85
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Zbyszek
Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: zbyszek85 » 22 wrz 2014, o 22:29

Ja juz drugi rok jezdze na fabrycznych h7 i sie nie pala

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: flebuss » 23 wrz 2014, o 00:17

Kwestia temperatury istnieje- świecacej się żarówki nawet t10/5W nie utrzymasz bo parzy - oprawki twardnieją i się kruszą i bardziej obciążają akumulator - przerabiałem to w poprzednich autach i to obecne nie stanowi wyjątku a światło lewe przednie faktycznie trzeba wyjąć w t255- ja odlat stosuję taka politykę że na lato wkładam standardowe osramy czy tungsramy bo głównie przy długim dniu mało jest nocnej jazdy na jesieni zakładam żarówki o wysokich parametrach bo dzień krótki i wcześnie zapada zmrok i jakość światła zaczyna mieć duże znaczenie - w ten sposób żarówki mają dłuższy żywot bo nie pracują na okrągło
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Odp: elektryka

Post autor: flebuss » 23 wrz 2014, o 00:20

Avatar pisze:Mnie zawsze zastanawiało czy lepiej mieć H4, czy H1 i H7. W H4 jak włączy się światło drogowe to mijania się wyłącza. U Was pewnie pracują oba czyli powinno być lepiej? Ktoś ma jakieś doświadczenia?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk, sorry za błędy w pisowni :)

H-4 są najtrwalsze, najgorsze doświadczenia miałem z H-1 a H-7 najdroższe i tak gdzieś w pośrodku
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: flebuss » 23 wrz 2014, o 00:33

nadamus pisze:sprawdziłem światła tylne- stop i postojówki to te same żarówki.
brzeczyka nie zlokalizowałem ale jest pod tablicą ;-) pod lewym słupkiem
myślę że jest ten bimbom w module z bezpiecznikami przy lewym słupku - bedzie problem żeby się do niego dostać a lampka oświetlenia bagażnika pasuje od Lanosa jak ulał- miałeś rację, a co do żarówek oświetlenia tablicy to oprawki zaczynają brązowieć od temperatury zaś w środku było czysto i schludnie na stykach bez nalotu tlenkowego , klapa bagażnika w miejscu oświetlenia tablicy jest ciepła
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

zbyszek85
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Zbyszek
Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: zbyszek85 » 19 lis 2014, o 22:41

Witam.Wie moze ktos jaka jest przyczyna samego zapalania sie kontrolki od ogrzewania tylnej szyby i lusterek w Aveo t300,po odpaleniu samochodu.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: huri_khan » 19 lis 2014, o 22:43

temperatura na zewnątrz jest przyczyną ;)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: tdon » 20 lis 2014, o 15:05

Poważnie ???
Może się załączyć automatycznie, czy sobie żartujesz ???
U siebie dotychczas nie zaobserwowałem takiego zjawiska.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: etac » 20 lis 2014, o 16:07

Tdon, tak Cruze w pewnych wersjach jest taka opcja. Nazywa sie to chyba automatyczne odszranianie szyby tylnej.
Nie wiem czy kolega nie jest wlascicielem aveo ktore zgloszono do serwisu, gdzie ta funkcja zalacza sie nawet przy +20 stopni? Co nie jest juz normalne.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: huri_khan » 20 lis 2014, o 16:09

Poważnie, jak przychodzą chłodniejsze dni to automatycznie włącza się układ o którym pisze etac - odszranianie tylnej szyby oraz podgrzewanie lusterek.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
AdamT
Zasłużony dla forum
Posty: 698
Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Octavia III FL
Silnik:
Lokalizacja: SRC
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: AdamT » 20 lis 2014, o 19:31

Potwierdzam. Może to występuje w wersjach z automatyczną klimatyzacją tylko?
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto ;)
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Odp: elektryka

Post autor: Avatar » 20 lis 2014, o 19:42

Opcje ta oczywiście można wyłączyć w menu pojazdu

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk, sorry za błędy w pisowni :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: wszim » 20 lis 2014, o 21:10

A nie powinno być. Taką opcją powinni być na siłę wszyscy uszczęśliwieni, bez możliwości nawet serwisowego wyłączenia. Zgodnie z dogmatami GM, że producent wie lepiej co klientowi trzeba :D)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: tdon » 24 lis 2014, o 13:42

To ja na szczęście raczej nie zostałem uszczęśliwiony :)

zbyszek85
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Zbyszek
Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: zbyszek85 » 10 sty 2015, o 16:22

H4 jak i H7 jeden pieron tak samo wytrzymują.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: elektryka

Post autor: tdon » 11 sty 2015, o 23:07

Zbyszku - z tymi żarówkami jest tak, że jako posiadacz świateł do jazdy dziennej w T250 nie wymieniłem H4 nigdy (przelatałem ok. 85kkm w ciągu 4,5 roku) a teraz w T300 od nowości również nie wymieniłem żadnej H7/H1 (24kkm, rok i 3 m-ce). Sięgając pamięcią wstecz miałem dzienne również w posiadanej wcześniej Felicii i tam też nigdy nie miałem problemów z H4 (pomimo ich lekkiego przewoltowania - efekt zarąbisty) ... widocznie to taki efekt uboczny posiadania DRL.
Zwróć uwagę, że dziennych używasz najwięcej przy wysokich temperaturach otoczenia (latem), kiedy żarówki (i reflektory) mają największe tendencje do przegrzewania się. Ponadto według moich obserwacji na dziennych jeżdżę w sezonie zimowym ok. 50% czasu, a w sezonie letnim 90%, zatem lampy główne pracują nieporównywalnie mniej czasu.
Oczywiście żarówek w dziennych też nie wymieniam, bo 21W się nie palą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość