elektryka
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: elektryka
sprawdziłem światła tylne- stop i postojówki to te same żarówki.
brzeczyka nie zlokalizowałem ale jest pod tablicą ;-) pod lewym słupkiem
brzeczyka nie zlokalizowałem ale jest pod tablicą ;-) pod lewym słupkiem
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: elektryka
Nie ma problemu zarówno z żarówką mijania (H7) jak i z postojówką, chociaż wyjęcie oprawki postojówki wymaga użycia sporej siły - ja użyłem do demontażu szczypiec podpartych wkrętakiem. Wymagana jest sprawna i niezbyt gabarytna rączka, bo nie ma zbyt wiele miejsca.zbyszek85 pisze:A jak jest z wymiana żarowek w Aveo t300 z przodu.
Drogowej (H1) ruszać nie próbowałem.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Odp: elektryka
Mnie zawsze zastanawiało czy lepiej mieć H4, czy H1 i H7. W H4 jak włączy się światło drogowe to mijania się wyłącza. U Was pewnie pracują oba czyli powinno być lepiej? Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk, sorry za błędy w pisowni
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk, sorry za błędy w pisowni

- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Odp: elektryka
H4 są trwalszeAvatar pisze:Mnie zawsze zastanawiało czy lepiej mieć H4, czy H1 i H7.

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: elektryka
Seba nie cytujemy jeżeli odpowiadamy bezpośrednio pod postem !
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: elektryka
Huri_khan - zacytowałem tylko część, bo nie odpowiadałem na cały post.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: elektryka
Wystarczyło tylko napisać zdanie bez cytatu.
Potwierdzam H4 są trwalsze od H7. Co do H1 to nie mam zdania bo najczęściej są stosowane w przeciwmgielnych które rzadko świecą.
Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
Potwierdzam H4 są trwalsze od H7. Co do H1 to nie mam zdania bo najczęściej są stosowane w przeciwmgielnych które rzadko świecą.
Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: elektryka
Ja juz drugi rok jezdze na fabrycznych h7 i sie nie pala
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: elektryka
Kwestia temperatury istnieje- świecacej się żarówki nawet t10/5W nie utrzymasz bo parzy - oprawki twardnieją i się kruszą i bardziej obciążają akumulator - przerabiałem to w poprzednich autach i to obecne nie stanowi wyjątku a światło lewe przednie faktycznie trzeba wyjąć w t255- ja odlat stosuję taka politykę że na lato wkładam standardowe osramy czy tungsramy bo głównie przy długim dniu mało jest nocnej jazdy na jesieni zakładam żarówki o wysokich parametrach bo dzień krótki i wcześnie zapada zmrok i jakość światła zaczyna mieć duże znaczenie - w ten sposób żarówki mają dłuższy żywot bo nie pracują na okrągło
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Odp: elektryka
Avatar pisze:Mnie zawsze zastanawiało czy lepiej mieć H4, czy H1 i H7. W H4 jak włączy się światło drogowe to mijania się wyłącza. U Was pewnie pracują oba czyli powinno być lepiej? Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk, sorry za błędy w pisowni
H-4 są najtrwalsze, najgorsze doświadczenia miałem z H-1 a H-7 najdroższe i tak gdzieś w pośrodku
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: elektryka
myślę że jest ten bimbom w module z bezpiecznikami przy lewym słupku - bedzie problem żeby się do niego dostać a lampka oświetlenia bagażnika pasuje od Lanosa jak ulał- miałeś rację, a co do żarówek oświetlenia tablicy to oprawki zaczynają brązowieć od temperatury zaś w środku było czysto i schludnie na stykach bez nalotu tlenkowego , klapa bagażnika w miejscu oświetlenia tablicy jest ciepłanadamus pisze:sprawdziłem światła tylne- stop i postojówki to te same żarówki.
brzeczyka nie zlokalizowałem ale jest pod tablicą ;-) pod lewym słupkiem
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
-
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: elektryka
Witam.Wie moze ktos jaka jest przyczyna samego zapalania sie kontrolki od ogrzewania tylnej szyby i lusterek w Aveo t300,po odpaleniu samochodu.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: elektryka
temperatura na zewnątrz jest przyczyną 

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: elektryka
Poważnie ???
Może się załączyć automatycznie, czy sobie żartujesz ???
U siebie dotychczas nie zaobserwowałem takiego zjawiska.
Może się załączyć automatycznie, czy sobie żartujesz ???
U siebie dotychczas nie zaobserwowałem takiego zjawiska.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: elektryka
Tdon, tak Cruze w pewnych wersjach jest taka opcja. Nazywa sie to chyba automatyczne odszranianie szyby tylnej.
Nie wiem czy kolega nie jest wlascicielem aveo ktore zgloszono do serwisu, gdzie ta funkcja zalacza sie nawet przy +20 stopni? Co nie jest juz normalne.
Nie wiem czy kolega nie jest wlascicielem aveo ktore zgloszono do serwisu, gdzie ta funkcja zalacza sie nawet przy +20 stopni? Co nie jest juz normalne.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: elektryka
Poważnie, jak przychodzą chłodniejsze dni to automatycznie włącza się układ o którym pisze etac - odszranianie tylnej szyby oraz podgrzewanie lusterek.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- AdamT
- Zasłużony dla forum
- Posty: 698
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
- Reputacja: 3
- Imię: Adam
- Samochód: Octavia III FL
- Silnik:
- Lokalizacja: SRC
- Kontakt:
Re: elektryka
Potwierdzam. Może to występuje w wersjach z automatyczną klimatyzacją tylko?
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto

był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Odp: elektryka
Opcje ta oczywiście można wyłączyć w menu pojazdu
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk, sorry za błędy w pisowni
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk, sorry za błędy w pisowni

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: elektryka
A nie powinno być. Taką opcją powinni być na siłę wszyscy uszczęśliwieni, bez możliwości nawet serwisowego wyłączenia. Zgodnie z dogmatami GM, że producent wie lepiej co klientowi trzeba 


- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: elektryka
To ja na szczęście raczej nie zostałem uszczęśliwiony 

-
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: elektryka
H4 jak i H7 jeden pieron tak samo wytrzymują.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: elektryka
Zbyszku - z tymi żarówkami jest tak, że jako posiadacz świateł do jazdy dziennej w T250 nie wymieniłem H4 nigdy (przelatałem ok. 85kkm w ciągu 4,5 roku) a teraz w T300 od nowości również nie wymieniłem żadnej H7/H1 (24kkm, rok i 3 m-ce). Sięgając pamięcią wstecz miałem dzienne również w posiadanej wcześniej Felicii i tam też nigdy nie miałem problemów z H4 (pomimo ich lekkiego przewoltowania - efekt zarąbisty) ... widocznie to taki efekt uboczny posiadania DRL.
Zwróć uwagę, że dziennych używasz najwięcej przy wysokich temperaturach otoczenia (latem), kiedy żarówki (i reflektory) mają największe tendencje do przegrzewania się. Ponadto według moich obserwacji na dziennych jeżdżę w sezonie zimowym ok. 50% czasu, a w sezonie letnim 90%, zatem lampy główne pracują nieporównywalnie mniej czasu.
Oczywiście żarówek w dziennych też nie wymieniam, bo 21W się nie palą.
Zwróć uwagę, że dziennych używasz najwięcej przy wysokich temperaturach otoczenia (latem), kiedy żarówki (i reflektory) mają największe tendencje do przegrzewania się. Ponadto według moich obserwacji na dziennych jeżdżę w sezonie zimowym ok. 50% czasu, a w sezonie letnim 90%, zatem lampy główne pracują nieporównywalnie mniej czasu.
Oczywiście żarówek w dziennych też nie wymieniam, bo 21W się nie palą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość