[T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
[T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Objawy były następujące:
- Od pewnego czasu postępująca zmiana tonu silnika. Praca silnika swoim tonem przypominała czas, gdy kiedyś na skutek awarii czujnika położenia wału silnik wchodził w tryb awaryjny.
- Wyraźny brak mocy przy dużym obciążeniu
- Wzrost zużycia paliwa o ok. 0,5 l/100km
Poza tym wszystko OK. Auto zapalało bezproblemowo, wolne obroty stabilne, przy delikatnej jeździe wydawało się w porządku.
Pierwsze podejrzenie poszło w kierunku wypadających zapłonów przy większych obciążeniach. Do przeglądu poszły świece i rezystory.
Dwie świece (irydowe Bosch) miały wyraźnie inne zabarwienie izolatorów. Dwa współpracujące z nimi rezystory miały uszkodzone druty i na omomierzu nie wykazywały przejścia. W związku z tym, że jest to u mnie trzecia usterka tych elementów, dzisiaj podjąłem decyzję o ich usunięciu i zastąpieniu odcinkami odpowiednio dociętych wkrętów M4, które wkręciłem w sprężynki. Uważam, że te rezystory nie są niezbędnym elementem układu. Ponieważ średnica wkrętów była delikatnie mniejsza od rezystorów, ubrałem je w koszulkę termokurczliwą i teraz jest niemal dokładnie taka, jaką miały oryginalne rezystory.
Po przeróbce wygląda to tak: Przetestuję pracę auta bez rezystorów. Jeśli będą jakieś problemy, to zapasowy moduł z rezystorami wożę w bagażniku. Jeśli nic niepokojącego się nie wydarzy, to tak pozostanie.
Układ poskładałem, auto zapaliłem. Ponieważ jednak odgłos silnika nie zmienił się, postanowiłem odłączyć akumulator na kilka godzin celem resetu sterownika.
Wymyśliłem, że być może sondy wychwytywały problemy ze spalaniem i sterownik robił jakieś korekty, które skutkowały np. przesunięciem zapłonu, co może zmieniać dźwięk silnika. Dobrze kombinuję ???
- Od pewnego czasu postępująca zmiana tonu silnika. Praca silnika swoim tonem przypominała czas, gdy kiedyś na skutek awarii czujnika położenia wału silnik wchodził w tryb awaryjny.
- Wyraźny brak mocy przy dużym obciążeniu
- Wzrost zużycia paliwa o ok. 0,5 l/100km
Poza tym wszystko OK. Auto zapalało bezproblemowo, wolne obroty stabilne, przy delikatnej jeździe wydawało się w porządku.
Pierwsze podejrzenie poszło w kierunku wypadających zapłonów przy większych obciążeniach. Do przeglądu poszły świece i rezystory.
Dwie świece (irydowe Bosch) miały wyraźnie inne zabarwienie izolatorów. Dwa współpracujące z nimi rezystory miały uszkodzone druty i na omomierzu nie wykazywały przejścia. W związku z tym, że jest to u mnie trzecia usterka tych elementów, dzisiaj podjąłem decyzję o ich usunięciu i zastąpieniu odcinkami odpowiednio dociętych wkrętów M4, które wkręciłem w sprężynki. Uważam, że te rezystory nie są niezbędnym elementem układu. Ponieważ średnica wkrętów była delikatnie mniejsza od rezystorów, ubrałem je w koszulkę termokurczliwą i teraz jest niemal dokładnie taka, jaką miały oryginalne rezystory.
Po przeróbce wygląda to tak: Przetestuję pracę auta bez rezystorów. Jeśli będą jakieś problemy, to zapasowy moduł z rezystorami wożę w bagażniku. Jeśli nic niepokojącego się nie wydarzy, to tak pozostanie.
Układ poskładałem, auto zapaliłem. Ponieważ jednak odgłos silnika nie zmienił się, postanowiłem odłączyć akumulator na kilka godzin celem resetu sterownika.
Wymyśliłem, że być może sondy wychwytywały problemy ze spalaniem i sterownik robił jakieś korekty, które skutkowały np. przesunięciem zapłonu, co może zmieniać dźwięk silnika. Dobrze kombinuję ???
Ostatnio zmieniony 31 sty 2022, o 20:58 przez tdon, łącznie zmieniany 2 razy.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Tomek, ty uszczelniłeś maskę wokół spryskiwaczy?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Wymieniłem spryskiwacze wraz z uszczelkami na inne (mgłowe). Nie widzę zagrożenia przeciekami, jednak zwrócę uwagę.
Nie bardzo wyobrażam sobie też, aby przecieki były w stanie spowodować przedostanie się wody do rezystorów (pod dekiel, następnie pod moduł i przez gumowe tuleje szczelnie opinające moduł i świece, a potem pod górkę do wnętrza tulei modułu, gdzie znajdują się rezystory).
Nie bardzo wyobrażam sobie też, aby przecieki były w stanie spowodować przedostanie się wody do rezystorów (pod dekiel, następnie pod moduł i przez gumowe tuleje szczelnie opinające moduł i świece, a potem pod górkę do wnętrza tulei modułu, gdzie znajdują się rezystory).
Ostatnio zmieniony 31 sty 2022, o 20:45 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
spytaj się Miłosza 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Jego przecieki widziałem. Nadal nie czuję związku z rezystorami.
Jednak pierwszy moduł wymieniłem ze względu na korozję jednego styku wyjściowego WN
Jednak pierwszy moduł wymieniłem ze względu na korozję jednego styku wyjściowego WN

Ostatnio zmieniony 31 sty 2022, o 20:49 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
woda była na świecach, więc jednak się dostaje w dół i potem tez w górę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Jeśli tak, to (jeśli nie będzie komplikacji) rozwiązałem problem definitywnie, pozbywając się kłopotliwego elementu.
Myślę jednak, że jest znacznie większe ryzyko przedostawania się tam wody podczas jazdy przez kałuże, niż od spryskiwaczy.
Niestety silnik Aveo nie jest w żaden sposób chroniony od spodu.
Myślę jednak, że jest znacznie większe ryzyko przedostawania się tam wody podczas jazdy przez kałuże, niż od spryskiwaczy.
Niestety silnik Aveo nie jest w żaden sposób chroniony od spodu.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Tomek, czy dowiedziałeś się w jakim celu stosuje się te rezystory? Bo wg mnie są to rezystory przeciwzakłóceniowe. Jak lubisz przepięciowe uszkodzenia elektroniki ECM i zakłócenia w instalacji to idziesz właściwą drogą.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Ale po tej modyfikacji, jak piszesz, odgłos silnika się nie zmienił
Jak reset sterownika nie pomoże, to nie do konća problem rozwiązany 


- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
ale tam nie leje spryskiwacz, a woda przedostająca się pod nim w czasie deszczu.
A co do rezystorów, to nie masz ich całych w drugiej cewce?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Niemniej jednak na pewno wyeliminowanie przerw w obwodach świec to krok w dobrym kierunku.
Na razie nie mam dalszych pomysłów, temat jest dzisiejszy.
Dodano po 49 sekundach:
Mam. To jest plan "B"

Mam je założyć i narażać się na kolejną usterkę za jakiś czas ?
Może uda się żyć bez nich.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2022, o 21:44 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
no raczej bym zalecał. Koszt rezystora versus nowa cewka jest raczej niewielki.
Rezystory zamów z aliexpress
Rezystory zamów z aliexpress
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1314
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 32
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Inny samochód: Hyundai i20 Cool
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Jakby co to trzymam cały czas w koszyku
:
https://a.aliexpress.com/_u8c4PY
ew
https://allegro.pl/oferta/fajki-cewki-z ... 1077845763
https://a.aliexpress.com/_u8c4PY
ew
https://allegro.pl/oferta/fajki-cewki-z ... 1077845763
Ostatnio zmieniony 31 sty 2022, o 21:51 przez MIDO, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Dlaczego bierzesz pod uwagę koszt cewki ?
Dotychczas w mojej ocenie to właśnie awarie rezystorów narażały moje cewki na uszkodzenia.
Czy te rezystory mają jakąś inną funkcję oprócz właściwości przeciwzakłóceniowych, ewentualnie zabezpieczających cewkę na wypadek zwarcia świecy ???
Zwarcia na świecach raczej mi się nie zdarzają ...
Reasumując - biorę na klatę i testuję pracę "na wkrętach"

Dodano po 14 minutach 21 sekundach:
Opinie użytkowników Allegro mówią, że rezystory zamienników mają 2 - 2,5 kom.
Oryginalne mają 1,1 kom - sprawdziłem.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Co do zakłóceń to czasem same świece nie posiadają wbudowanych rezystorów?
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Raczej nie mają.
Tymczasem dochodzę powoli do wniosku, że rezystory nie były jedynym problemem mojego auta.
Po resecie sterownika sytuacja nie zmieniła się.
Auto nadal jest słabe przy większych obciążeniach. Oprócz standardowego buczenia silnika, po mocniejszym dodaniu gazu słychać dość charakterystyczne terkotanie, którego nie było wcześniej.
Prawdopodobnie niebawem testowo założę inne świece i podmienię moduł zapłonowy.
Tymczasem dochodzę powoli do wniosku, że rezystory nie były jedynym problemem mojego auta.
Po resecie sterownika sytuacja nie zmieniła się.
Auto nadal jest słabe przy większych obciążeniach. Oprócz standardowego buczenia silnika, po mocniejszym dodaniu gazu słychać dość charakterystyczne terkotanie, którego nie było wcześniej.
Prawdopodobnie niebawem testowo założę inne świece i podmienię moduł zapłonowy.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Minęło kilka dni, problemu nadal nie rozwiązałem.
Podmieniłem moduł i świece, zresetowałem sterownik odłączając akumulator na dobę, zalałem inne paliwa.
Wydaje się, że charakterystyczny dźwięk pojawia się nieco powyżej 3k RPM. Gdy przyspieszam auto od niskich obrotów, nawet z butem w podłodze, to do pewnego momentu jest OK, auto ciągnie prawidłowo, jednak powyżej obrotów 3k pojawia się ów inny dźwięk i auto nie ciągnie tak, jak kiedyś. Jeśli wkręcę silnik na minimalnym gazie powyżej tych obrotów (np. z górki), to ten dźwięk też nie występuje, pojawia się po mocniejszym wciśnięciu gazu.
Do niedawna był podczas rozpędzania taki charakterystyczny moment, że w okolicach tych obrotów motor dostawał jakby lekkiego kopa, a teraz to nie występuje.
Ponieważ znajomy mechanik chwilowo urlopuje, nie miałem jeszcze okazji prześwietlić auta bardziej fachowo.
Temat jest zatem otwarty
Podmieniłem moduł i świece, zresetowałem sterownik odłączając akumulator na dobę, zalałem inne paliwa.
Wydaje się, że charakterystyczny dźwięk pojawia się nieco powyżej 3k RPM. Gdy przyspieszam auto od niskich obrotów, nawet z butem w podłodze, to do pewnego momentu jest OK, auto ciągnie prawidłowo, jednak powyżej obrotów 3k pojawia się ów inny dźwięk i auto nie ciągnie tak, jak kiedyś. Jeśli wkręcę silnik na minimalnym gazie powyżej tych obrotów (np. z górki), to ten dźwięk też nie występuje, pojawia się po mocniejszym wciśnięciu gazu.
Do niedawna był podczas rozpędzania taki charakterystyczny moment, że w okolicach tych obrotów motor dostawał jakby lekkiego kopa, a teraz to nie występuje.
Ponieważ znajomy mechanik chwilowo urlopuje, nie miałem jeszcze okazji prześwietlić auta bardziej fachowo.
Temat jest zatem otwarty

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
1. Jak u Ciebie z luzem na zaworach ?
2. Sonda lambda ?
2. Sonda lambda ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
To mi wygląda na zbyt niskie ciśnienie benzyny w układzie i wtryski nie wyrabiają powyżej 3 k RPM, gdy but w podłodze, albo prawie w podłodze 
Dodano po 6 minutach 26 sekundach:
Jeszcze dodam tylko, że gdy but w podłodze to sonda lambda jest blokowana, sterownik pracuje w pętli otwartej.

Dodano po 6 minutach 26 sekundach:
Jeszcze dodam tylko, że gdy but w podłodze to sonda lambda jest blokowana, sterownik pracuje w pętli otwartej.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Niestety dzisiejsza jazda próbna z podłączonym komputerem nie doprowadziła do ustalenia przyczyny.
Żadnych zarejestrowanych błędów, nic podejrzanego w pracy czujników nie rzuca się w oczy.
Jutro auto będzie diagnozowane w kierunku zawieszonego EGR i zatkanego katalizatora.
W następnej kolejności pomiar kompresji i analiza w kierunku nieprawidłowości KZFR.
Żadnych zarejestrowanych błędów, nic podejrzanego w pracy czujników nie rzuca się w oczy.
Jutro auto będzie diagnozowane w kierunku zawieszonego EGR i zatkanego katalizatora.
W następnej kolejności pomiar kompresji i analiza w kierunku nieprawidłowości KZFR.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Auto już po kolejnych testach.
Analiza sygnałów z przepływomierza powietrza i sond lambda uprawdopodabnia podejrzenie niedrożnego katalizatora. Rozmyślam nad dalszymi krokami.
Analiza sygnałów z przepływomierza powietrza i sond lambda uprawdopodabnia podejrzenie niedrożnego katalizatora. Rozmyślam nad dalszymi krokami.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Kamera wzierna i kontrola
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Panowie, a czy ja mam w moim silniku jakieś klapki w kolektorze ssącym ? Pewien mechanik w rozmowie telefonicznej zaskoczył mnie pytaniem i wywodem o zawieszonych klapkach.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Mi wygląda na to ze masz.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] - (Kolejna) awaria rezystorów zapłonowych.
Masz na 100%.
Coś mi się zdaje Tomasz, że podobnie jak Wojtek w zeszłym roku, teraz ty będziesz przeglądał strony z nowymi autami na wakacjach.
Coś mi się zdaje Tomasz, że podobnie jak Wojtek w zeszłym roku, teraz ty będziesz przeglądał strony z nowymi autami na wakacjach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości