Cewka? - gazowałem na zimnym...

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Lookner125
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 21 lut 2020, o 13:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LS
Silnik: 1.8 141km
LPG: nie
Lokalizacja: Kocmyrzów-Luborzyca
Kontakt:

Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: Lookner125 » 21 lut 2020, o 13:42

Witam. Panowie ostatnio byłem pod klubem i gazowałem na zimnym silniku żeby szybciej się zagrzał, Czekałem na kumpli bo byli Jeszcze w klubie i chciałem jak najszybciej zagrzać silnik aby puści powietrze ciepłe z nagrzewnicy)... Skończyło się tak że silnik zaczął sypać checkiem przy wciśniętym gazie, przy rozpędzaniu... chwile potem zaczął palić tylko na 3 cylindry. kupiłem świece Denso takie jak miałem wcześniej tylko irydowe. Dalej nie chodzi na 3 cylindry. myślicie że to cewka ? według mnie na 100% a według was ? Cewka od nowości. Mam już w nim ponad 120 000km

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2346
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: szczuplin » 21 lut 2020, o 14:17

Jaki kod błędu?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: Sempu97 » 21 lut 2020, o 16:18

Jak nie masz możliwości podpięcia pod kompa to sprawdź tak jak na zdj i przewód do masy.
Ja tak sprawdziłem :Y
Załączniki
received_867251817008575.jpeg
Chevrolet Cruze 1.8

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: Regulus » 21 lut 2020, o 20:27

Co to ma niby być? Cewka do góry nogami? I co to sprawdzi?
Ostatnio zmieniony 21 lut 2020, o 20:31 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: bubu1769 » 21 lut 2020, o 20:29

To jest odwrócona cewka ze świecami a do świec doprowadzona jest masa w celu sprawdzenia iskry.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: Regulus » 21 lut 2020, o 20:33

I widać iskrę na świecach?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: bubu1769 » 21 lut 2020, o 20:36

No jeśli świece i cewka są sprawne to tak.
Tym sposobem można też poniekąd na podstawie wyglądu iskry ocenić stan świec i cewki.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: wszim » 21 lut 2020, o 21:29

Wszak to typowo tradycyjna metoda weryfikacji czy jest iskra. Dawniej, gdy były kable WN było łatwiej, bo można było pojedynczo każdą ze świec sprawdzić dotykając korpusem do masy. W przypadku modułu zespolonego tylko taką kopyrtkę ze wszystkimi świecami na raz da się zrobić. Iskry widać nawet w biały dzień
Ostatnio zmieniony 21 lut 2020, o 23:36 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Drzewiej = Dawniej?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: szewcio » 22 lut 2020, o 09:54

U mnie niedługo po wymianie jednego z wtryskiwaczy oraz reduktora pojawił się objaw szarpania przy dodawaniu gazu (mocniejsze i nagłe dociśnięcie pedału). Przeprowadziłem kilka prób drogowych i wnioski są takie, że zjawisko występuje tylko na gazie - na benzynie żadnych szarpań, i tylko od momentu przełączenia na gaz do pełnego rozgrzania silnika. Po przejechani uw trasie kilkunastu km zjawisko całkowicie ustępuje.
Czy to zatem objaw padającej cewki, czy może problem z niewłaściwą regulacją instalacji, która miała miejsce przy okazji wymiany ww. komponentów LPG?

arnie3
Specjalista
Posty: 415
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 30
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: arnie3 » 24 lut 2020, o 00:17

Lookner125 pisze:
21 lut 2020, o 13:42
Skończyło się tak że silnik zaczął sypać checkiem przy wciśniętym gazie, przy rozpędzaniu... chwile potem zaczął palić tylko na 3 cylindry. kupiłem świece Denso takie jak miałem wcześniej tylko irydowe. Dalej nie chodzi na 3 cylindry. myślicie że to cewka ? według mnie na 100% a według was ? Cewka od nowości. Mam już w nim ponad 120 000km
Check to taki wynalazek, który polega na tym że się podpina pod złącze i pokazuje się co się stało. Nikt tego nie wywróży, trzeba to podpiąć i innej możliwości po prostu nie ma.
szewcio pisze:
22 lut 2020, o 09:54
U mnie niedługo po wymianie jednego z wtryskiwaczy oraz reduktora pojawił się objaw szarpania przy dodawaniu gazu (mocniejsze i nagłe dociśnięcie pedału). Przeprowadziłem kilka prób drogowych i wnioski są takie, że zjawisko występuje tylko na gazie - na benzynie żadnych szarpań, i tylko od momentu przełączenia na gaz do pełnego rozgrzania silnika. Po przejechani uw trasie kilkunastu km zjawisko całkowicie ustępuje.
Czy to zatem objaw padającej cewki, czy może problem z niewłaściwą regulacją instalacji, która miała miejsce przy okazji wymiany ww. komponentów LPG?
Cewka cewką, ale szarpanie może być też związane ze świecami czy kablami. Pytanie jak dawno były wymieniane

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: szewcio » 24 lut 2020, o 21:52

Świece 12.000 km temu - wymieniane zawsze co 30.000 km. A kable? No cóż nie wiem gdzie się znajdują?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: etac » 24 lut 2020, o 21:56

tam nie ma kabli, tylko cewka zespolona.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: Bunioopl » 24 lut 2020, o 22:06

A błędów jak nie było tak nie ma (odczytanych).

arnie3
Specjalista
Posty: 415
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 30
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: arnie3 » 25 lut 2020, o 01:28

szewcio pisze:
24 lut 2020, o 21:52
Świece 12.000 km temu - wymieniane zawsze co 30.000 km.
Moim zdaniem to dużo, jednak przede wszystkim należy odczytać błędy z checka. To wszystko wyjaśni

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: Dedalus4 » 25 lut 2020, o 08:10

Tak jak koledzy wspominali - odczytaj błąd. Twój pierwszy post jest z 21 lutego. Za ten czas już by ci zdążyła przyjść kostka OBD2 z allegro jakbyś zamówił:) Jeżeli wyrzuca check i do tego miga kontrola trakcji a wizualnie widzisz i ze telepie silnikiem i nierówno pracuje - to na 90% cewka, bo świece już wykluczyłeś. 120k to dobry wynik na cewkę. Moja wytrzymała 90k. Obecnie używam chińskiej NTY - na razie 7k przejechałem.koszt 185 PLN więc tanio.
PS. Ja też wymieniam świece co 30k km

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: tdon » 25 lut 2020, o 14:08

szewcio pisze:
22 lut 2020, o 09:54
U mnie niedługo po wymianie jednego z wtryskiwaczy oraz reduktora pojawił się objaw szarpania przy dodawaniu gazu (mocniejsze i nagłe dociśnięcie pedału). Przeprowadziłem kilka prób drogowych i wnioski są takie, że zjawisko występuje tylko na gazie - na benzynie żadnych szarpań, i tylko od momentu przełączenia na gaz do pełnego rozgrzania silnika. Po przejechani uw trasie kilkunastu km zjawisko całkowicie ustępuje.
Czy to zatem objaw padającej cewki, czy może problem z niewłaściwą regulacją instalacji, która miała miejsce przy okazji wymiany ww. komponentów LPG?
Poczytaj moje wypociny na końcu tego wątku, może to coś wniesie do sprawy:
viewtopic.php?f=35&t=9610
Objawy bardzo przypominają moje.

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: szewcio » 25 lut 2020, o 18:07

2 dni temu rano, na jeszcze nie rozgrzanym silniku, przy wyprzedzaniu mocno szarpnął kilka razy, co wywołało chwilowe zapalenia kontrolek ESP + check engine. Po podłączeniu do kompa - wynik: "wypadanie zapłonu na 4 cylindrze". Zrobiliśmy próbę drogową z kompem, ale z uwagi na mocno rozgrzany silnik nie dało się doprowadzić do szarpnięcia z kontrolkami i wyrzucenia bardziej konkretnego błędu.
Mechanik obstawia na 50% cewkę, a na 50% mechaniczne problemy 4-tego wstryskiwacza gazu.

Lookner125
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 21 lut 2020, o 13:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LS
Silnik: 1.8 141km
LPG: nie
Lokalizacja: Kocmyrzów-Luborzyca
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: Lookner125 » 8 mar 2020, o 20:26

Panowie sprawa rozwiązana. Cewka winowajcą , założyłem niemiecką która musiała się zabootować do kompa bo z początku nie chciała współpracować. Ale tak to rakieta :). Muszę przeczyścić czymś nagar z tłoków , znacie jakiś dodatek do paliw który pomoże ? Niestety jest dość widoczny...

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: bubu1769 » 8 mar 2020, o 21:31

LPG :D

Lookner125
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 21 lut 2020, o 13:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LS
Silnik: 1.8 141km
LPG: nie
Lokalizacja: Kocmyrzów-Luborzyca
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: Lookner125 » 28 mar 2020, o 15:01

Bubu1769 z LPG podziękuje. Jeszcze raz rozkręciłem wszystko i zaglądnąłem do środka z lepszą lampką. Jest okej nagaru nie ma, Jest nie wielki na cylindrze z którym był problem. Zapewne to dlatego, że mieszanka na nim nie była spalana. Tak nawiasem mówiąc to polecam świece irydowe, mniej pali autko ; )

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: pool80 » 28 mar 2020, o 16:03

Jest teoria, że świece wynalazki przyspieszają zgon cewki. Polecam tylko oryginały.

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: szewcio » 19 kwie 2020, o 10:08

Możesz podać kod oryginału GM do Cruze 1.8 LPG, czyli z 0,9 jak niektórzy zalecają do gazu?

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: tdon » 19 kwie 2020, o 12:58

Od lat jeżdżę na LPG ze szczeliną 0,7 :ok:

Dodano po 4 minutach 8 sekundach:
Lookner125 pisze:
28 mar 2020, o 15:01
Tak nawiasem mówiąc to polecam świece irydowe, mniej pali autko ; )
To naprawdę muszą być wyjątkowe. ;)
Zadziwiające, że w czasach walki o każdy gram CO2 w specyfikacji aut, producenci nie wkładają ich na pierwszy montaż.
Ja mam od dwóch lat platynowe Bosch-e, i jakoś nie pali mniej.
No cóż .... czasem efekt placebo działka cuda.
Doceniam natomiast ich żywotność i stabilną pracę na LPG przy niskich obciążeniach na małych obrotach, z czym miałem problemy na tanich świecach.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: bubu1769 » 19 kwie 2020, o 13:39

tdon pisze:
19 kwie 2020, o 13:03
Doceniam natomiast ich żywotność i stabilną pracę na LPG przy niskich obciążeniach na małych obrotach, z czym miałem problemy na tanich świecach.
I to się właśnie przekłada na mniejsze zużycie paliwa.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: pool80 » 19 kwie 2020, o 14:30

szewcio pisze:
19 kwie 2020, o 10:08
Możesz podać kod oryginału GM do Cruze 1.8 LPG, czyli z 0,9 jak niektórzy zalecają do gazu?
NGK ZFR6F-11 Stock No.:4291 made in France
Te moim zdaniem przyspieszyły zgon mojej cewki, a zmieniałem co 12k km.

GM#25193474 (NGK ZFR6U-9) made in Japan
Te założyłem, mają nalatane już ze 3x tyle co poprzednie i wszystko ładnie działa.
To oryginały kupione w ASO, a wiem, że jeszcze na pierwszy montaż wsadzali Championy, zdaje się, że też 0,9mm.

Może, może, sklepanie szczeliny do 0,7 przy gazie poprawi żywotność cewki, a może nie. Nie wiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości