Cewka? - gazowałem na zimnym...
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 lut 2020, o 13:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Kocmyrzów-Luborzyca
- Kontakt:
Cewka? - gazowałem na zimnym...
Witam. Panowie ostatnio byłem pod klubem i gazowałem na zimnym silniku żeby szybciej się zagrzał, Czekałem na kumpli bo byli Jeszcze w klubie i chciałem jak najszybciej zagrzać silnik aby puści powietrze ciepłe z nagrzewnicy)... Skończyło się tak że silnik zaczął sypać checkiem przy wciśniętym gazie, przy rozpędzaniu... chwile potem zaczął palić tylko na 3 cylindry. kupiłem świece Denso takie jak miałem wcześniej tylko irydowe. Dalej nie chodzi na 3 cylindry. myślicie że to cewka ? według mnie na 100% a według was ? Cewka od nowości. Mam już w nim ponad 120 000km
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Jaki kod błędu?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Jak nie masz możliwości podpięcia pod kompa to sprawdź tak jak na zdj i przewód do masy.
Ja tak sprawdziłem
Ja tak sprawdziłem

Chevrolet Cruze 1.8
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Co to ma niby być? Cewka do góry nogami? I co to sprawdzi?
Ostatnio zmieniony 21 lut 2020, o 20:31 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
To jest odwrócona cewka ze świecami a do świec doprowadzona jest masa w celu sprawdzenia iskry.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
I widać iskrę na świecach?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
No jeśli świece i cewka są sprawne to tak.
Tym sposobem można też poniekąd na podstawie wyglądu iskry ocenić stan świec i cewki.
Tym sposobem można też poniekąd na podstawie wyglądu iskry ocenić stan świec i cewki.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Wszak to typowo tradycyjna metoda weryfikacji czy jest iskra. Dawniej, gdy były kable WN było łatwiej, bo można było pojedynczo każdą ze świec sprawdzić dotykając korpusem do masy. W przypadku modułu zespolonego tylko taką kopyrtkę ze wszystkimi świecami na raz da się zrobić. Iskry widać nawet w biały dzień
Ostatnio zmieniony 21 lut 2020, o 23:36 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Drzewiej = Dawniej?
Powód: Drzewiej = Dawniej?

-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
U mnie niedługo po wymianie jednego z wtryskiwaczy oraz reduktora pojawił się objaw szarpania przy dodawaniu gazu (mocniejsze i nagłe dociśnięcie pedału). Przeprowadziłem kilka prób drogowych i wnioski są takie, że zjawisko występuje tylko na gazie - na benzynie żadnych szarpań, i tylko od momentu przełączenia na gaz do pełnego rozgrzania silnika. Po przejechani uw trasie kilkunastu km zjawisko całkowicie ustępuje.
Czy to zatem objaw padającej cewki, czy może problem z niewłaściwą regulacją instalacji, która miała miejsce przy okazji wymiany ww. komponentów LPG?
Czy to zatem objaw padającej cewki, czy może problem z niewłaściwą regulacją instalacji, która miała miejsce przy okazji wymiany ww. komponentów LPG?
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Check to taki wynalazek, który polega na tym że się podpina pod złącze i pokazuje się co się stało. Nikt tego nie wywróży, trzeba to podpiąć i innej możliwości po prostu nie ma.Lookner125 pisze: ↑21 lut 2020, o 13:42Skończyło się tak że silnik zaczął sypać checkiem przy wciśniętym gazie, przy rozpędzaniu... chwile potem zaczął palić tylko na 3 cylindry. kupiłem świece Denso takie jak miałem wcześniej tylko irydowe. Dalej nie chodzi na 3 cylindry. myślicie że to cewka ? według mnie na 100% a według was ? Cewka od nowości. Mam już w nim ponad 120 000km
Cewka cewką, ale szarpanie może być też związane ze świecami czy kablami. Pytanie jak dawno były wymienianeszewcio pisze: ↑22 lut 2020, o 09:54U mnie niedługo po wymianie jednego z wtryskiwaczy oraz reduktora pojawił się objaw szarpania przy dodawaniu gazu (mocniejsze i nagłe dociśnięcie pedału). Przeprowadziłem kilka prób drogowych i wnioski są takie, że zjawisko występuje tylko na gazie - na benzynie żadnych szarpań, i tylko od momentu przełączenia na gaz do pełnego rozgrzania silnika. Po przejechani uw trasie kilkunastu km zjawisko całkowicie ustępuje.
Czy to zatem objaw padającej cewki, czy może problem z niewłaściwą regulacją instalacji, która miała miejsce przy okazji wymiany ww. komponentów LPG?
-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Świece 12.000 km temu - wymieniane zawsze co 30.000 km. A kable? No cóż nie wiem gdzie się znajdują?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
tam nie ma kabli, tylko cewka zespolona.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
A błędów jak nie było tak nie ma (odczytanych).
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Tak jak koledzy wspominali - odczytaj błąd. Twój pierwszy post jest z 21 lutego. Za ten czas już by ci zdążyła przyjść kostka OBD2 z allegro jakbyś zamówił:) Jeżeli wyrzuca check i do tego miga kontrola trakcji a wizualnie widzisz i ze telepie silnikiem i nierówno pracuje - to na 90% cewka, bo świece już wykluczyłeś. 120k to dobry wynik na cewkę. Moja wytrzymała 90k. Obecnie używam chińskiej NTY - na razie 7k przejechałem.koszt 185 PLN więc tanio.
PS. Ja też wymieniam świece co 30k km
PS. Ja też wymieniam świece co 30k km
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Poczytaj moje wypociny na końcu tego wątku, może to coś wniesie do sprawy:szewcio pisze: ↑22 lut 2020, o 09:54U mnie niedługo po wymianie jednego z wtryskiwaczy oraz reduktora pojawił się objaw szarpania przy dodawaniu gazu (mocniejsze i nagłe dociśnięcie pedału). Przeprowadziłem kilka prób drogowych i wnioski są takie, że zjawisko występuje tylko na gazie - na benzynie żadnych szarpań, i tylko od momentu przełączenia na gaz do pełnego rozgrzania silnika. Po przejechani uw trasie kilkunastu km zjawisko całkowicie ustępuje.
Czy to zatem objaw padającej cewki, czy może problem z niewłaściwą regulacją instalacji, która miała miejsce przy okazji wymiany ww. komponentów LPG?
viewtopic.php?f=35&t=9610
Objawy bardzo przypominają moje.
-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
2 dni temu rano, na jeszcze nie rozgrzanym silniku, przy wyprzedzaniu mocno szarpnął kilka razy, co wywołało chwilowe zapalenia kontrolek ESP + check engine. Po podłączeniu do kompa - wynik: "wypadanie zapłonu na 4 cylindrze". Zrobiliśmy próbę drogową z kompem, ale z uwagi na mocno rozgrzany silnik nie dało się doprowadzić do szarpnięcia z kontrolkami i wyrzucenia bardziej konkretnego błędu.
Mechanik obstawia na 50% cewkę, a na 50% mechaniczne problemy 4-tego wstryskiwacza gazu.
Mechanik obstawia na 50% cewkę, a na 50% mechaniczne problemy 4-tego wstryskiwacza gazu.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 lut 2020, o 13:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Kocmyrzów-Luborzyca
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Panowie sprawa rozwiązana. Cewka winowajcą , założyłem niemiecką która musiała się zabootować do kompa bo z początku nie chciała współpracować. Ale tak to rakieta
. Muszę przeczyścić czymś nagar z tłoków , znacie jakiś dodatek do paliw który pomoże ? Niestety jest dość widoczny...

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 lut 2020, o 13:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LS
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Kocmyrzów-Luborzyca
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Bubu1769 z LPG podziękuje. Jeszcze raz rozkręciłem wszystko i zaglądnąłem do środka z lepszą lampką. Jest okej nagaru nie ma, Jest nie wielki na cylindrze z którym był problem. Zapewne to dlatego, że mieszanka na nim nie była spalana. Tak nawiasem mówiąc to polecam świece irydowe, mniej pali autko ; )
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Jest teoria, że świece wynalazki przyspieszają zgon cewki. Polecam tylko oryginały.
-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Możesz podać kod oryginału GM do Cruze 1.8 LPG, czyli z 0,9 jak niektórzy zalecają do gazu?
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
Od lat jeżdżę na LPG ze szczeliną 0,7 
Dodano po 4 minutach 8 sekundach:
Zadziwiające, że w czasach walki o każdy gram CO2 w specyfikacji aut, producenci nie wkładają ich na pierwszy montaż.
Ja mam od dwóch lat platynowe Bosch-e, i jakoś nie pali mniej.
No cóż .... czasem efekt placebo działka cuda.
Doceniam natomiast ich żywotność i stabilną pracę na LPG przy niskich obciążeniach na małych obrotach, z czym miałem problemy na tanich świecach.

Dodano po 4 minutach 8 sekundach:
To naprawdę muszą być wyjątkowe.Lookner125 pisze: ↑28 mar 2020, o 15:01Tak nawiasem mówiąc to polecam świece irydowe, mniej pali autko ; )

Zadziwiające, że w czasach walki o każdy gram CO2 w specyfikacji aut, producenci nie wkładają ich na pierwszy montaż.
Ja mam od dwóch lat platynowe Bosch-e, i jakoś nie pali mniej.
No cóż .... czasem efekt placebo działka cuda.
Doceniam natomiast ich żywotność i stabilną pracę na LPG przy niskich obciążeniach na małych obrotach, z czym miałem problemy na tanich świecach.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
I to się właśnie przekłada na mniejsze zużycie paliwa.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...
NGK ZFR6F-11 Stock No.:4291 made in France
Te moim zdaniem przyspieszyły zgon mojej cewki, a zmieniałem co 12k km.
GM#25193474 (NGK ZFR6U-9) made in Japan
Te założyłem, mają nalatane już ze 3x tyle co poprzednie i wszystko ładnie działa.
To oryginały kupione w ASO, a wiem, że jeszcze na pierwszy montaż wsadzali Championy, zdaje się, że też 0,9mm.
Może, może, sklepanie szczeliny do 0,7 przy gazie poprawi żywotność cewki, a może nie. Nie wiem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 3 gości