regeneracja silnika....
Re: regeneracja silnika....
no to przy takim przebiegu dolewka oleju to norma tym bardziej że masz LPG
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
Jestem tego samego zdania, że przy tym przebiegu takie dolewki to nic nadzwyczajnego. Jeżeli nie stwierdzisz zewnętrznych wycieków to nie panikuj tylko wymieniaj raz na rok filtr paliwa a olej miej na bieżąco do stałych dolewek. Zaleta - nie musisz się martwić co zrobić ze starym zlanym z auta olejem.

- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: regeneracja silnika....
OK panowie , jest jeszcze jeden problem a mianowicie spadek ..mocy ..2 lata temu jechałem moim ogórkiem 182km/h teraz ledwo 175km/h ..? czy to jest normalne? i jeszcvze jedna gardłowa sprawa - jakie polecacie tarczo-bębny ( na tył ) do tego modelu? z przodu mam tarcze BREMBO
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
Różnica 13km
to może zależeć od wielu innych czynników, nachylenie drogi wiatr czy inne opory. Na pewno warto sprawdzić kompresję.


- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
180k to może być uszczelka pod głowicą już, ale tak jak pisaliśmy wcześniej zerknij na klawiaturę u mnie tu był wyciek.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: regeneracja silnika....
nie mam pozostałych TYPOWYCH objawów uszkodzonej uszczelki :
1.Nie ubywa płynu z układu chłodzenia.
2. Silnik na biegu jałowym zaczyna "kulawo" pracować po pewnym czasie - brak symtomów
3. Za samochodem unosi się duża biała chmura, kiedy przyspieszam lub dodaję duzo gazu - brak,
4. Przybywa oleju na bagnecie, olej ma "oczka" - brak,
5. W zbiorniku wyrównawczym pływają tłuste plamy oleju - brak,
6. Ciśnienie w układzie chłodzenia, powodujące przedostawanie się bąbelków powietrza do zbiornika wyrównawczego, kiedy odkręcam korek - bąbelki cały czas wypływają i mają zapach spalin - brak ,
7. Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia na otwartym zbiorniku wyrównawczym - brak ,
8. Stanowczo za wysoka temperatura silnika - przegrzewanie się silnika - brak,
9. Twarde, napęczniałe (spuchnięte) węże wodne układu chłodzenia - brak ,
10. Brak kompresji na którymś cylindrze/ach - tego dowiem się po badaniu kompresji silnika ,
11. Spaliny mają słodkawy zapach płynu chłodzącego- brak ,
12. Trudności w uruchomieniu silnika - brak.
1.Nie ubywa płynu z układu chłodzenia.
2. Silnik na biegu jałowym zaczyna "kulawo" pracować po pewnym czasie - brak symtomów
3. Za samochodem unosi się duża biała chmura, kiedy przyspieszam lub dodaję duzo gazu - brak,
4. Przybywa oleju na bagnecie, olej ma "oczka" - brak,
5. W zbiorniku wyrównawczym pływają tłuste plamy oleju - brak,
6. Ciśnienie w układzie chłodzenia, powodujące przedostawanie się bąbelków powietrza do zbiornika wyrównawczego, kiedy odkręcam korek - bąbelki cały czas wypływają i mają zapach spalin - brak ,
7. Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia na otwartym zbiorniku wyrównawczym - brak ,
8. Stanowczo za wysoka temperatura silnika - przegrzewanie się silnika - brak,
9. Twarde, napęczniałe (spuchnięte) węże wodne układu chłodzenia - brak ,
10. Brak kompresji na którymś cylindrze/ach - tego dowiem się po badaniu kompresji silnika ,
11. Spaliny mają słodkawy zapach płynu chłodzącego- brak ,
12. Trudności w uruchomieniu silnika - brak.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
W lanosie też nie miałem takich objawów, ale wystarczyło że pojechałem do brata na warsztat na podnośnik i od razu było widać, że cieknie z pod uszczelki, ale nie wykluczam innych u Ciebie problemów. Podjedź do mechanika i niech zerknie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- AdamT
- Zasłużony dla forum
- Posty: 698
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
- Reputacja: 3
- Imię: Adam
- Samochód: Octavia III FL
- Silnik:
- Lokalizacja: SRC
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
W lanosie uszczelka pod pokrywą zaworów w 16V to był temat powracający jak bumerang po pewnym czasie od wymiany (przy plastikowej pokrywie).
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto

był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
182-175 = 7 -> comarus sprawdź czy dobrze policzyłemwszim pisze:Różnica 13km![]()

Już na te silniki 180kkm to jest przebieg.. Tak jak mówiłem olej 10w60 i dalej jeździsz na syntetyku

O partsy pisz PW.
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: regeneracja silnika....
ponieważ nie stać mnie na nowe auto a do tego czuję sentyment ( sporo już w niego zainwestowałem ) licząc nawet najgorsze - wyremontuję ten silnik -nawet za 2000zł - i zajeżdżę go do końca - jeszcze z 5 -7 lat...
wielkie THX za wszystkie uwagi ,szerokiej drogi i jak najmniej kontroli radarowych - do zobaczenia na polskich ulicach
wielkie THX za wszystkie uwagi ,szerokiej drogi i jak najmniej kontroli radarowych - do zobaczenia na polskich ulicach
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
nie dziw się spadku mocy, to normalne w autachkliszka pisze:OK panowie , jest jeszcze jeden problem a mianowicie spadek ..mocy ..2 lata temu jechałem moim ogórkiem 182km/h teraz ledwo 175km/h ..? czy to jest normalne? i jeszcvze jedna gardłowa sprawa - jakie polecacie tarczo-bębny ( na tył ) do tego modelu? z przodu mam tarcze BREMBO

Ja tarczobębny kupiłem TRW, do tego klocki Kashiyama i szczęki hamulcowe oryginalne Genuine Parts, jak na razie nic nie stuka, nic nie puka
Po wymianie.

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
7km/h, hmm może być to spowodowane nachyleniem drogi, oporem wiatru, a nawet jakością gazu i czystością filtrów.kliszka pisze:OK panowie , jest jeszcze jeden problem a mianowicie spadek ..mocy ..2 lata temu jechałem moim ogórkiem 182km/h teraz ledwo 175km/h ..? czy to jest normalne? i jeszcvze jedna gardłowa sprawa - jakie polecacie tarczo-bębny ( na tył ) do tego modelu? z przodu mam tarcze BREMBO
Widzę, że bardzo zależy Ci na tym samochodzie, ale naprawdę - póki nie spala 1/1000km i wiecej , to naprawdę nie ma się co przejmować (jak Ci bardzo zależy mogę poszukać normy "brania" oleju przez inne marki, niekiedy normą jest 1l/1000km)
Znając pazerność polskich mechaników, to oni uszczelkę pod głowicą (UPG), wymienią z wielką chęcią - ale może to niewiele dać, bo ubywanie (specjalnie nie piszę spalanie, bo jeszcze nie wiadomo czy gdzieś nie ma wycieku), w Twoim przypadku nie jest ogromne. Śmiało, można by rzecz, że jest " w normie"

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
Panie kolego odezwiesz się,to do oleju i tylne hamulce sie załatwi
XaRaDaS mówi prawdę;) tylko trw tak zaczernia odstawienie i rant.

O partsy pisz PW.
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: regeneracja silnika....
troszkę więcej na wymieniony temat, pisząc pierwszy raz post umyłem miskę olejową i cały spód silnika . wyniki: czysto ,sucho i ...bezpiecznie
choć po przejechaniu około 3000km musiałem dolać ze 300 mililitrów oleju...a jeżdżę na 5W40

Re: regeneracja silnika....
Wydaje mi się, że taka ilość oleju nie jest jakaś tragiczna.
Jeszcze kilka pytań: jaki masz styl jazdy i w jakim zakresie obrotów trzymasz swój samochodzik w czasie jazdy? Pokonujesz głównie trasy miejskie, czy może jeździsz na trasach?
Jeszcze kilka pytań: jaki masz styl jazdy i w jakim zakresie obrotów trzymasz swój samochodzik w czasie jazdy? Pokonujesz głównie trasy miejskie, czy może jeździsz na trasach?
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: regeneracja silnika....
lubię przycisnąć
tak do 140 km/h ,do pracy mam 50km, więc codziennie przejeżdżam 100km, obroty w granicach 3- 4tys. 


Ostatnio zmieniony 13 kwie 2014, o 13:58 przez guest_anonymus_set, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpowiadamy.
Powód: Nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpowiadamy.
Re: regeneracja silnika....
Więc ja bym się na razie nie przejmował takim zużyciem oleju.
Ja w sparku jak jadę spokojnie, to mam minimalne zużycie, ale jak go pocisnę, tak jak Ty swojego Chevi to automatycznie zużycie oleju rośnie
Zrobisz uszczelkę i może się okazać, że wcale mniej oleju nie będzie brał
Ja w sparku jak jadę spokojnie, to mam minimalne zużycie, ale jak go pocisnę, tak jak Ty swojego Chevi to automatycznie zużycie oleju rośnie

Zrobisz uszczelkę i może się okazać, że wcale mniej oleju nie będzie brał

- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: regeneracja silnika....
Panowie ,okazało się ,że winną całego zamieszania była uszkodzona uszczelka pokrywy zaworów.. 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
To gdzie rzygało olejem że nie było tego z zewnątrz widać?

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: regeneracja silnika....
http://www.autosklepbydgoszcz.pl/imgparts/92/92813.jpg
Wewnętrzna część która uszczelnia przy świecach i szło na świece a nie na zewnątrz.
Wewnętrzna część która uszczelnia przy świecach i szło na świece a nie na zewnątrz.
O partsy pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości