regeneracja silnika....

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ryjek

Re: regeneracja silnika....

Post autor: ryjek » 4 mar 2014, o 20:56

no to przy takim przebiegu dolewka oleju to norma tym bardziej że masz LPG

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: wszim » 4 mar 2014, o 22:16

Jestem tego samego zdania, że przy tym przebiegu takie dolewki to nic nadzwyczajnego. Jeżeli nie stwierdzisz zewnętrznych wycieków to nie panikuj tylko wymieniaj raz na rok filtr paliwa a olej miej na bieżąco do stałych dolewek. Zaleta - nie musisz się martwić co zrobić ze starym zlanym z auta olejem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: regeneracja silnika....

Post autor: kliszka » 5 mar 2014, o 08:19

OK panowie , jest jeszcze jeden problem a mianowicie spadek ..mocy ..2 lata temu jechałem moim ogórkiem 182km/h teraz ledwo 175km/h ..? czy to jest normalne? i jeszcvze jedna gardłowa sprawa - jakie polecacie tarczo-bębny ( na tył ) do tego modelu? z przodu mam tarcze BREMBO

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: wszim » 5 mar 2014, o 08:26

Różnica 13km :zastanawiasie: to może zależeć od wielu innych czynników, nachylenie drogi wiatr czy inne opory. Na pewno warto sprawdzić kompresję.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: XaRaDaS » 5 mar 2014, o 09:06

180k to może być uszczelka pod głowicą już, ale tak jak pisaliśmy wcześniej zerknij na klawiaturę u mnie tu był wyciek.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: regeneracja silnika....

Post autor: kliszka » 5 mar 2014, o 11:56

nie mam pozostałych TYPOWYCH objawów uszkodzonej uszczelki :

1.Nie ubywa płynu z układu chłodzenia.

2. Silnik na biegu jałowym zaczyna "kulawo" pracować po pewnym czasie - brak symtomów

3. Za samochodem unosi się duża biała chmura, kiedy przyspieszam lub dodaję duzo gazu - brak,

4. Przybywa oleju na bagnecie, olej ma "oczka" - brak,

5. W zbiorniku wyrównawczym pływają tłuste plamy oleju - brak,

6. Ciśnienie w układzie chłodzenia, powodujące przedostawanie się bąbelków powietrza do zbiornika wyrównawczego, kiedy odkręcam korek - bąbelki cały czas wypływają i mają zapach spalin - brak ,

7. Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia na otwartym zbiorniku wyrównawczym - brak ,

8. Stanowczo za wysoka temperatura silnika - przegrzewanie się silnika - brak,

9. Twarde, napęczniałe (spuchnięte) węże wodne układu chłodzenia - brak ,

10. Brak kompresji na którymś cylindrze/ach - tego dowiem się po badaniu kompresji silnika ,
11. Spaliny mają słodkawy zapach płynu chłodzącego- brak ,

12. Trudności w uruchomieniu silnika - brak.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: XaRaDaS » 5 mar 2014, o 12:11

W lanosie też nie miałem takich objawów, ale wystarczyło że pojechałem do brata na warsztat na podnośnik i od razu było widać, że cieknie z pod uszczelki, ale nie wykluczam innych u Ciebie problemów. Podjedź do mechanika i niech zerknie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
AdamT
Zasłużony dla forum
Posty: 698
Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Octavia III FL
Silnik:
Lokalizacja: SRC
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: AdamT » 5 mar 2014, o 12:17

W lanosie uszczelka pod pokrywą zaworów w 16V to był temat powracający jak bumerang po pewnym czasie od wymiany (przy plastikowej pokrywie).
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto ;)
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: konradoo » 5 mar 2014, o 12:22

wszim pisze:Różnica 13km :zastanawiasie:
182-175 = 7 -> comarus sprawdź czy dobrze policzyłem :rotfl:
Już na te silniki 180kkm to jest przebieg.. Tak jak mówiłem olej 10w60 i dalej jeździsz na syntetyku :piwo:
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: regeneracja silnika....

Post autor: kliszka » 5 mar 2014, o 12:55

ponieważ nie stać mnie na nowe auto a do tego czuję sentyment ( sporo już w niego zainwestowałem ) licząc nawet najgorsze - wyremontuję ten silnik -nawet za 2000zł - i zajeżdżę go do końca - jeszcze z 5 -7 lat...
wielkie THX za wszystkie uwagi ,szerokiej drogi i jak najmniej kontroli radarowych - do zobaczenia na polskich ulicach

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: XaRaDaS » 5 mar 2014, o 13:01

kliszka pisze:OK panowie , jest jeszcze jeden problem a mianowicie spadek ..mocy ..2 lata temu jechałem moim ogórkiem 182km/h teraz ledwo 175km/h ..? czy to jest normalne? i jeszcvze jedna gardłowa sprawa - jakie polecacie tarczo-bębny ( na tył ) do tego modelu? z przodu mam tarcze BREMBO
nie dziw się spadku mocy, to normalne w autach ;) chyba że coś dłubiesz, to możesz zwiększyć.
Ja tarczobębny kupiłem TRW, do tego klocki Kashiyama i szczęki hamulcowe oryginalne Genuine Parts, jak na razie nic nie stuka, nic nie puka


Po wymianie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: Sebastian » 5 mar 2014, o 18:14

kliszka pisze:OK panowie , jest jeszcze jeden problem a mianowicie spadek ..mocy ..2 lata temu jechałem moim ogórkiem 182km/h teraz ledwo 175km/h ..? czy to jest normalne? i jeszcvze jedna gardłowa sprawa - jakie polecacie tarczo-bębny ( na tył ) do tego modelu? z przodu mam tarcze BREMBO
7km/h, hmm może być to spowodowane nachyleniem drogi, oporem wiatru, a nawet jakością gazu i czystością filtrów.

Widzę, że bardzo zależy Ci na tym samochodzie, ale naprawdę - póki nie spala 1/1000km i wiecej , to naprawdę nie ma się co przejmować (jak Ci bardzo zależy mogę poszukać normy "brania" oleju przez inne marki, niekiedy normą jest 1l/1000km)

Znając pazerność polskich mechaników, to oni uszczelkę pod głowicą (UPG), wymienią z wielką chęcią - ale może to niewiele dać, bo ubywanie (specjalnie nie piszę spalanie, bo jeszcze nie wiadomo czy gdzieś nie ma wycieku), w Twoim przypadku nie jest ogromne. Śmiało, można by rzecz, że jest " w normie" :)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: konradoo » 5 mar 2014, o 19:35

Panie kolego odezwiesz się,to do oleju i tylne hamulce sie załatwi :D XaRaDaS mówi prawdę;) tylko trw tak zaczernia odstawienie i rant.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: regeneracja silnika....

Post autor: kliszka » 5 kwie 2014, o 16:44

troszkę więcej na wymieniony temat, pisząc pierwszy raz post umyłem miskę olejową i cały spód silnika . wyniki: czysto ,sucho i ...bezpiecznie :roll: choć po przejechaniu około 3000km musiałem dolać ze 300 mililitrów oleju...a jeżdżę na 5W40

pawel

Re: regeneracja silnika....

Post autor: pawel » 11 kwie 2014, o 08:10

Wydaje mi się, że taka ilość oleju nie jest jakaś tragiczna.
Jeszcze kilka pytań: jaki masz styl jazdy i w jakim zakresie obrotów trzymasz swój samochodzik w czasie jazdy? Pokonujesz głównie trasy miejskie, czy może jeździsz na trasach?

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: regeneracja silnika....

Post autor: kliszka » 11 kwie 2014, o 12:09

lubię przycisnąć :D tak do 140 km/h ,do pracy mam 50km, więc codziennie przejeżdżam 100km, obroty w granicach 3- 4tys. ;)
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2014, o 13:58 przez guest_anonymus_set, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpowiadamy.

pawel

Re: regeneracja silnika....

Post autor: pawel » 13 kwie 2014, o 13:59

Więc ja bym się na razie nie przejmował takim zużyciem oleju.
Ja w sparku jak jadę spokojnie, to mam minimalne zużycie, ale jak go pocisnę, tak jak Ty swojego Chevi to automatycznie zużycie oleju rośnie :)
Zrobisz uszczelkę i może się okazać, że wcale mniej oleju nie będzie brał :shock:

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: regeneracja silnika....

Post autor: kliszka » 30 kwie 2014, o 13:20

Panowie ,okazało się ,że winną całego zamieszania była uszkodzona uszczelka pokrywy zaworów.. :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: wszim » 30 kwie 2014, o 13:24

To gdzie rzygało olejem że nie było tego z zewnątrz widać?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: regeneracja silnika....

Post autor: konradoo » 30 kwie 2014, o 13:49

http://www.autosklepbydgoszcz.pl/imgparts/92/92813.jpg

Wewnętrzna część która uszczelnia przy świecach i szło na świece a nie na zewnątrz.
O partsy pisz PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość