Czy to uszczelka?

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
butelsonic
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 12 sty 2014, o 21:58
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Nubira
Silnik: 1.8 T18SED
LPG: LandiRenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Czy to uszczelka?

Post autor: butelsonic » 30 mar 2014, o 22:22

Witam

Ostatnio dolałem trochę oleju bo już było na minimum. Niestety po dolewce zauważyłem że trochę wyciekło. Obstawiam że leci z pokrywy zaworów, wskazują na to ślady no i czasem czuć w kabinie zapach spalonego oleju. Chciałbym się upewnić zanim zabiorę się do wymiany.
DSC_0458.jpg
DSC_0458.jpg (186.83 KiB) Przejrzano 3597 razy
DSC_0452.jpg
DSC_0452.jpg (181.08 KiB) Przejrzano 3597 razy
DSC_0412.jpg
DSC_0412.jpg (270.93 KiB) Przejrzano 3597 razy
Rozumiem że muszę wymienić uszczelkę + oringi i dekiel posmarować pastą uszczelniającą?
Czy może ktoś mi doradzić jakiej uszczelki mam szukać? Numer czy coś podobnego bo są chyba do dekli plastikowych i metalowych.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: etac » 30 mar 2014, o 22:26

Najpierw ładnie umyj wtedy będziesz wiedział skąd leje olej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: XaRaDaS » 30 mar 2014, o 22:26

Są dwa rodzaje, ale to raczej chodzi o rozmiar głowicy, była wąska czyli 8v jak na mój gust, albo szeroka 16v. Ja akurat kupiłem z obrazka, bo mi się nie wydawało, że to taka uszczelka wąska skoro tą osłonę plastikową ściągałem nie raz i widziałem głowicę od góry.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

butelsonic
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 12 sty 2014, o 21:58
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Nubira
Silnik: 1.8 T18SED
LPG: LandiRenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: butelsonic » 30 mar 2014, o 22:44

No właśnie wcześniej nie było tam oleju tzn. w tych miejscach na foto.

Czyli przy wyborze kierować się oznaczeniem silnika i żeby był komplet z oringami?

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: XaRaDaS » 31 mar 2014, o 09:29

Nie spotkałem się z kompletem, uszczelkę oddzielnie kupiłem i oringi też. Nie pamiętam dokładnie rozmiaru tych oringów. Zdejmij tą plastikową osłonę z silnika, ona jest na 4 śruby i zobaczysz czy to z pod pokrywy cieknie, ale tak na 90% to będzie ta uszczelka.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: konradoo » 31 mar 2014, o 09:32

Kolego widzę, że to jest silnik 1.8 16v

Tak dla Twojej wiadomości to kod silnika jest T18SED - jak ktoś by Cię pytał.
W komplecie nie opłaca się kupować, więc
po numerach firmy ELRING ( to polecałbym też kupić)
uszczelka pokrywy zaworów - 495770 - 1sztukę potrzebujesz
o-ringi śrub pokrywy zaworów - 212610 - 10 sztuk potrzebujesz

P.S. zrób uszczelkę jak najszybciej, bo jeśli tak będzie ulane olejem, to będziesz musiał jeszcze wymienić sobie termostat...

P.S.II - komplet uszczelki z oringami ma numer 058880 (Elringa) ale nieopłacalny jest komplet
O partsy pisz PW.

butelsonic
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 12 sty 2014, o 21:58
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Nubira
Silnik: 1.8 T18SED
LPG: LandiRenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: butelsonic » 31 mar 2014, o 11:56

Dzięki za odpowiedź :)
Jutro będę miał uszczelki i dla pewności jeszcze pastą posmaruję.

Pastą smarować całą powierzchnię przylegania czy tylko rogi? Orientujecie się mniej więcej ile pasty nałożyć?

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: konradoo » 31 mar 2014, o 14:03

Osobiście wymieniając, dobrze wyczyściłem powierzchnię styku i żadnej pasty nie dawałem, bo to niewarto.
Jedynym sposobem na uszczelnienie tych silników to jest chyba tylko zaspawać dekiel :lol: :lol:
Dobrą uszczelkę i to wszystko, sądzę, że dłużej będzie szczelne niż z tą pastą.
Oczyść tam przy termostacie ładnie ten olej, bo zniszczy Ci uszczelkę termostatu...
O partsy pisz PW.

butelsonic
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 12 sty 2014, o 21:58
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Nubira
Silnik: 1.8 T18SED
LPG: LandiRenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: butelsonic » 2 kwie 2014, o 14:45

Uszczelkę już kupiłem. Jednak dam cienką warstwę pasty dla pewności :)

Powoli będę czyścił silnik z oleju który wyciekł.

Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: konradoo » 2 kwie 2014, o 14:48

To pochwal się jaką firmę kupiłeś. no zobaczymy czy ta cienka warstwa pasty uchroni :)
O partsy pisz PW.

butelsonic
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 12 sty 2014, o 21:58
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Nubira
Silnik: 1.8 T18SED
LPG: LandiRenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: butelsonic » 2 kwie 2014, o 21:48

Kupiłem uszczelkę (komplet) Elring a pasta to Dirko.

Wojowałem z 3 godziny ale zrobiłem :)

Podczas demontażu okazało się że brakowało 2 oringów a w 4 świecy było tyle oleju że sam się dziwie że silnik chodził. Po prostu uwielbiam niemczurskich mechaniorów.

Pasty nałożyłem ok. 1mm do 1,5 mm.
Nie dziwię się że z silników GM cieknie olej, uszczelka cienka a dekiel chyba zrobiony z bakielitu.

Postaram się pomęczyć silnik przez 3 dni i zobaczę czy nie leci.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: etac » 2 kwie 2014, o 21:51

Ja pamiętam ze po złożeniu na pastę była zasada nie odpalać silnika przez 24 godziny.

Taki klient już nie wracał na ten sam problem, temu co się spieszyło wracał z pyskiem
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: konradoo » 2 kwie 2014, o 21:57

Jak pasta to dzień odpoczynku najlepiej,jak etac pisze. Dobra uszczelka, dirko też elring -dobre, więc jeśli dobrze robota zrobiona to będzie git :) hmm obstawiam,że jeśli w oleju było to za niedługo zawitasz po przewody i świece...
Tak na przyszłość przewody 0810 ngk (krótki numer) i v-line 23
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: orzech » 3 kwie 2014, o 21:48

Zestaw dobry założyłeś i jak dałeś paście ze 2-3 godziny to powinno być dobrze. U mnie ten sam zestaw, wóz odpalany i jeżdżony po ok 2 godz. Zrobione już ok 10 tys km i suchutko aż miło.
Te kable z NGK to po prostu nr 0810? Do silnika 1.6 takie same?

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: konradoo » 3 kwie 2014, o 22:03

To jest krótki numer. Pełen to RC-OP440 0810
Do 1.6 jest inny. Tamte kable to tylko do T18SED bo F18D3 ma cewkę. 1.6 i 1.4 jest takie same.
O partsy pisz PW.

butelsonic
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 12 sty 2014, o 21:58
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Nubira
Silnik: 1.8 T18SED
LPG: LandiRenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: butelsonic » 4 kwie 2014, o 12:55

Samochód od klejenia stał sobie nieodpalany prawie 24 godziny. Wstępnie chyba wszystko jest ok, trochę go przycisnąłem podczas jazdy i nigdzie oleju nie zauważyłem.

Dzięki za info o kablach i świecach. W najbliższym czasie na pewno obejrzę świece ale to przy okazji regeneracji reduktora :)
Tylko nie wiem czy świece też na czuja dokręcać czy skołować klucz dynamometryczny?

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: czariusz » 13 wrz 2014, o 23:25

Witam mam podobne objawy, ale to maly wyciek i nie widze zeby zbytnio sie powiekszal, oleju dolalem raz na pol roku. I tu moje pytanie, czy trzeba wymienic ta uszczelke czy ona moze spowodowac gorsze uszkodzenia?

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: kliszka » 14 wrz 2014, o 11:44

czariusz pisze:Witam mam podobne objawy, ale to maly wyciek i nie widze zeby zbytnio sie powiekszal, oleju dolalem raz na pol roku. I tu moje pytanie, czy trzeba wymienic ta uszczelke czy ona moze spowodowac gorsze uszkodzenia?
Ziomal ,radzę wymienić uszczelkę + oringi :tak: , mały wyciek -mały kłopot ,duży wyciek - KOSZTY/duży kłopot...to nie są duże koszta .Uszczelka i oringi oraz pasta DIRKO to wydatek w granicach 100zł...

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: czariusz » 17 wrz 2014, o 01:02

A czy byl bym wstanie sam to wymienic? Czy jesli nie znam sie za bardzo na tym to nie brac sie za to? Wytarles silnik od gory i teraz nie widze zeby olej wyciekal, na dole jest plama ale tam nie moglem dostac sie zeby to wytrzec :)

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: kliszka » 17 wrz 2014, o 08:05

czariusz pisze:A czy byl bym wstanie sam to wymienic? Czy jesli nie znam sie za bardzo na tym to nie brac sie za to? Wytarles silnik od gory i teraz nie widze zeby olej wyciekal, na dole jest plama ale tam nie moglem dostac sie zeby to wytrzec :)
Wymiana nie jest trudna ,odkręcasz górną pokrywę ( 10 śrub) następnie oczyszczasz pokrywę oraz blok silnika z resztek silikonu/uszczelniacza , dobrze jest przejechać czyszczoną powierzchnię bloku bardzo drobnym papierem ściernym :tak: , następnie wszystko należy umyć/odtłuścić benzyną - sugeruję umyć również dokładnie wnętrze pokrywy . Teraz nakładasz uszczelkę na pokrywę wcześniej smarując miejsce pod nią cienką/równą warstwą pasty DIRKO, po dokładnym ułożeniu/dociśnięciu uszczelki nakładasz cienką warstwę pasty na jej wierzch( miejsce łączenia z blokiem silnika) Delikatnie układasz pokrywę na blok silnika ,dociskasz równomiernie ( korygujesz jej ułożenie) i przykręcasz śruby z siłą 8/10Nm .To wszystko :tak:

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: kliszka » 17 wrz 2014, o 08:09

http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/pora ... zelka.html - tutaj ściąga :tak: ,proponuję przed przystąpieniem do pracy ściągnąć ujemną klemę z akumulatora :tak:

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: czariusz » 17 wrz 2014, o 11:08

Kliszka dzieki wielkie super sciaga :) Tylko do przykrecenia sruby sila 8/10Nm mam troche problem :)

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: kliszka » 17 wrz 2014, o 13:00

czariusz pisze:Kliszka dzieki wielkie super sciaga :) Tylko do przykrecenia sruby sila 8/10Nm mam troche problem :)
Można ręką ..tylko z czuciem!!!! :tak: aby nie przeciągnąć gwintu lub by siła dokręcająca nie była zbyt słaba.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: Sebastian » 17 wrz 2014, o 20:05

I oczywiście dokręcamy "na krzyż"(choć w TIS nie jest to określona dokładna kolejność ) tak dla przypomnienia ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka?

Post autor: XaRaDaS » 17 wrz 2014, o 20:19

Zawsze dokręcamy na krzyż, niezależnie co to jest ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości