DPF Captiva 2,2D

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

DPF Captiva 2,2D

Post autor: Kosiu67 » 4 lip 2017, o 19:13

Na zdjęciu przedstawiony został filtr DPF z Captivy 2,2D, interesuje mnie do czego przeznaczone są przewody zaznaczone czerwonym kołem.
Załączniki
DPF.jpg
DPF.jpg (41.6 KiB) Przejrzano 6707 razy

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: John Wayne » 4 lip 2017, o 19:27

na 99,9% są to rurki do czujnika różnicy ciśnień spalin. System dpf ustala m.in. przy jego pomocy stan zapełnienia filtra. Mierząc różnicę ciśnienia przed i za filtrem.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: Kosiu67 » 4 lip 2017, o 20:42

Tak też myślałem. Jeżeli sa to rurki do mierzenia ciśnienia, to na niebiesko zaznaczone jest mocowanie czujnika temperatury.
Załączniki
DPF 2.jpg
DPF 2.jpg (42.03 KiB) Przejrzano 6699 razy

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: etac » 4 lip 2017, o 21:18

raczej sondy lambda.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: John Wayne » 4 lip 2017, o 21:37

W 2.0 do filtra rzeczywiście dochodzi czujnik temperatury spalin

Obrazek

w 2.2 coś takiego jak czujnik temperatury spalin nie występuje - przynajmniej nie można go znaleźć...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: etac » 4 lip 2017, o 21:49

czujnik temperatury spalin usunięto w 2011 roku w tym silniku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: Kosiu67 » 4 lip 2017, o 21:53

Czyli zamiast czujnika temperatury teraz montują sondę LAMBDA?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: etac » 4 lip 2017, o 21:55

lambda była od początku, a otworu na czujnik temperatury jest zaślepiony.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: John Wayne » 4 lip 2017, o 21:57

Pytasz z ciekawości, czy coś się dzieje z filtrem?

pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: pokrywek » 5 lip 2017, o 09:00

jeśli jesteśmy przy DPF w captivie 2.2d (od 2011) to miałem ostatnio taką sytuację.

kupiłem dodatki do paliwa Millers'a :do wtrysków i do czyszczenia DPF (1 buteleczka na pełny bak).
1. wlałem preparat do czyszczenia wstrysków
2. Po wyjeżdżeniu baku (ok.500km) wlałem środek do dpf'a.

za jakiś czas po wypaleniu filtra dpf wszystko było ok przez 150-200km po czym nastąpiło ponowne wypalanie i wtedy spokój do 600-700km.

Schemat wyglądał tak: wypalanie ->150-200km jazdy -> wypalanie -> 600-700km jazdy.
Wcześniej (przed użyciem w/w środków) dpf wypalał się co ok.700 km (bez ponownego wypalania po 150km).
Co może być tego przyczyną. Dzięki za sugestie.
pzdr
Konrad

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: etac » 5 lip 2017, o 15:15

a jesteś pewien ze to wypalanie się skończyło?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: pokrywek » 6 lip 2017, o 21:28

Wypalalem dpf przez ok. 15-20km na obrotach 2.5-3 t.
Kontrolka zgasła i przez 150-200km spokoj.
Po 200km znowu wypalanie. Przedmuchalem go na autostradzie przez 10-15 km i dopiero wtedy 600-700 km spokoju.
Miałem już tak 2-3 krotnie pod rząd po stosowaniu w/w specyfikow.
Wczesniej bez ich stosowania co. 600-700 filtr się wypalal.
Teraz leje na cały bak ON, 200-250 ml mixolu od liqui moly.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: etac » 6 lip 2017, o 21:33

Kontrolka nie zapala się w momencie wypalania, a w przypadku zapchania filtra w wyniku przerwania wypalania.

Prawdopodobnie wypalanie zostało przerwane i stad te dodatkowe 150 km
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: Kosiu67 » 7 lip 2017, o 05:48

pokrywek pisze:....
Teraz leje na cały bak ON, 200-250 ml mixolu od liqui moly.
Że lejesz Liqui Moly to rozumiem, ale po co wlewasz mixol, który jest wysoko popiołowy? Nie lepiej przejść na Orlenowski półsyntetyk 2T.
Ja co prawda w Captivie, ze względu właśnie na DPF nie dolewam oleju, natomiast w citroenie C5 (fabrycznie bez FAP) stosowałem i stosuje do tej pory dolewkę właśnie Orlenowskiego 2T (czerwony półsyntetyk).
Swego czasu na forum była gorąca dyskusja czy stosować dolewkę oleju do silników z filtrem. Zdania były podzielone, nie mniej odnośnie Mixolu wszyscy odradzali jego stosowanie.

pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: pokrywek » 7 lip 2017, o 13:18

jestem strasznie uczulony na tą migającą kontrolkę która zaświeca się lub miga u mnie od zawsze co 600-700km (głównie poruszam sie pomieście i przedmieściach). jak miga to wylatuję na autostradę i ogień aż zgaśnie. Wcześniej mi to się nie zdarzało. Nawet żonę uczuliłem w tym temacie.
Nigdy nie przerywam wypalania.
chodziło mi o to że dolewam LM 1052 2T - 250ml na 60l - oto taki:
http://www.petrostar.pl/oleje/oleje-mot ... p756657417
250ml na cały bak 60l.

Liqui Moly 2T posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T -> 0,07%. Miksol ma 0,11%.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: etac » 7 lip 2017, o 20:42

No to są dwie opcje:
- twoje jako jedno z niewielu się uchowało z starym programem i świeci jak wypala, bo to było zmienione w 2007 nowym softem
- jest coś nie tak z wypalaniem i wywala kontrolkę
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: pokrywek » 8 lip 2017, o 10:07

W 2016 roku była akcja serwisowa w której uczestniczylem:
Błędne wskazania predkosciomierza.
Potem przed każdym wypalaniem miga lub świeci kontrolka.
Właśnie wczoraj wypalal się po 500km. 20km przelotu na obrotach 2,5-3t. I zgasła. Zobaczymy co teraz się wydarzy..
Ps. Może wyczyścić go preparatem do czyszczenia dpf(pianka)?
Będę informował na bieżąco.

pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: pokrywek » 10 lip 2017, o 11:39

mam jeszcze jedno pytanie:
poniżej jest link z filtrem dpf do captivy 2.2 od 2011.
http://www.tinypic.pl/qkge2myjzvhi


chcialem przeczyscic dpf-a srodkiem (pianka) - coś w tym stylu:
http://allegro.pl/wurth-zmywacz-filtra- ... 45999.html

zaznaczylem zółtym kółkiem czujnik. jest to ten czujnik który muszę odkręcić aby zaaplikować preparat?
dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: Kosiu67 » 10 lip 2017, o 13:45

Nie musisz odkręcać czujnika możesz wprowadzić środek jedną z rurek (tzn tą krótszą, która wchodzi powyżej środka filtra). Co do środka to ja używam DPF Cleaner'a firmy K2, który rozpuszcza także nagromadzony popiół (tak przynajmniej jest w opisie).

pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: pokrywek » 10 lip 2017, o 15:12

czyli można dawkować przez tą krótszą rurkę , która jest na końcu gumową i oplecioną metalową osłonką (na dole zdjęcia)?
Chociaż plusem dawkowania przez sondę jest jej wyczyszczenie z nagaru.

widać u Ciebie jakąś poprawę po stosowaniu K2 cleanera? używałeś kiedyś prepratu do diesla MONZOL 5C? czyści wtryski i dpfa.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: Kosiu67 » 10 lip 2017, o 15:53

Ciężko mi powiedzieć jaki jest efekt, ponieważ dopiero co to zrobiłem. Co do czyszczenia wtrysków nigdy nie używałem Monzol 5C.
Do czyszczenia układu paliwowego używałem płynu firmy Xeramiks lub w przypadku Citroena specjalnego dodatku produkcji PSA.
Do czyszczenia DPF do tej pory używałem produktu firmy Magneti Marelli (niewielka poprawa)
http://allegro.pl/plyn-do-czyszczenia-f ... 02905.html,
Teraz dolewam MANNOL DPF CLEANER 250ML 9994, niestety zbyt krótko go używam aby powiedzieć jakie są efekty.

krzyzowiec
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Captiva LTZ 2.2 2013
Silnik:
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: krzyzowiec » 25 wrz 2017, o 13:33

@pokrywek:
Jakie były objawy błędnego wskazania prędkościomierza? Jak sie zachowywal? U mnie prędkościomierz po uruchomieniu zapłonu wskakuje na 10 km/h, a obrotomierz na ok. 1100. Captiva 2.2 2013 manual.

pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: pokrywek » 26 wrz 2017, o 13:24

ta akcja serwisowa w ktorej uczestniczylem zostala mi wczytana przy wymianie oleju .
nie prosilem o nia tylko z automatu powiedzieli ze to zrobia.
ja osbobiscie nie mialem zadnych problemow z predkosciomierzem, wszystko cacy .

jesli twoj vin jest na liscie akcji serwisowej i zauwazyles jakies problemy w tej kwestii to lec do salonu i ci to poprawia za free (cza ok.20min).

Konrad

krzyzowiec
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Captiva LTZ 2.2 2013
Silnik:
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: krzyzowiec » 26 wrz 2017, o 21:08

No właśnie vin nie jest na liście, ale i tak chcą wgrać poprawkę.

michalgra
Świeżak
Posty: 34
Rejestracja: 25 lut 2017, o 21:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva 2.2D 184 LTZ
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: michalgra » 26 wrz 2017, o 21:14

U mnie w 2016 na przeglądzie zaktualizowali mi soft i przestało się świecić podczas wypalania. Pojechałem nawet do nich z reklamacją, czy czegoś nie schrzanili, a oni na to że tak ma być - teraz ma się palić rzadziej, aby nie denerwować, jak zapcha się zupełnie (jak w innych markach).

Możecie oświecić słabszego, o co chodzi z dolewaniem tego olej do dwusuwów do paliwa? I ogólnie, co rekomendujecie, aby DPF wypalał się rzadziej, bo ja też latam głównie po zakorkowanym mieście, przebieg 130 tys., no i DPF mi się wypala co 200-300 km praktycznie. Jakoś z tym żyję, ale zaczyna mnie wkurzać - albo sprzedam i przeproszę się z benzyną, albo zregeneruję tego dpf-a, albo Wy coś podpowiecie:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość