Szarpanie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Szarpanie

Post autor: rwicik » 22 cze 2015, o 11:14

Cześć,

Cruze 1,8 poszarpuje mi, gdy puszczę pedał gazu, gdy przechodzi do hamowania silnikiem. Gdy ponownie dodam gazu też jest szarpnięcie.
Co to może być - sprzęgło?
Objaw nasila się, gdy jest gorąco, a jeszcze bardziej, gdy włączyć klimę.

Pozdrawiam
R.W.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Uboot
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 20 cze 2015, o 14:42
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Uboot » 22 cze 2015, o 15:14

Nie pomogę, ale w takim razie jest nas dwóch. Mam te same objawy. Produkcja 2012 model 2013 przebieg 19.600km.

jfx

Re: Szarpanie

Post autor: jfx » 22 cze 2015, o 16:05

Ja też mam 2012 i MY 2013 przebieg 51000 i nic takiego się nie działo i nie dzieje. Całość przejechania na gazie.

Wysłane z HTC

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Avatar » 22 cze 2015, o 16:47

Zależy od dnia, czasami to mam, czasami nie, częściej mam :) u mnie jest to raczej pojedyncze szarpniecie niż poszarpywanie kilka razy.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wszim » 22 cze 2015, o 21:18

Już było trochę wątków o tym poszarpywaniu 1,8 , głównie na orgu. Generalnie ten silnik jest taki szarpliwy i nierówny. Ciężko jednak wirtualnie na forum ocenić czy poszarpywanie to jest to naturalne jego poszarpywanie czy już jednak jakieś objawy usterki. Mnie też poszarpuje ale nie jakoś upierdliwie. Co ciekawe porównywałem jazdę bliźniaczym olkiem freda pl. Na chwilę wymieniliśmy się autami . Wtedy bardziej chodziło nam o stuki amortyzatorów, ale prowadząc jego orlando zauważyłem że jego ma dużo mniejszy luz na elementach przeniesieniu napędu niż mój. A to ma duże znaczenie w odczuwaniu poszarpywania przy zmianach kierunku działania momentu obrotowego, odczuwalne zwłaszcza na klimie. Tym bardziej, że prosta sprężarka bez zmiennej wydajności regulowana jest zero-jedynko sprzęgłem elektromagnetycznym. Momenty włączania i wyłączania są odczuwalne.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: rwicik » 22 cze 2015, o 21:55

Avatar pisze:Zależy od dnia, czasami to mam, czasami nie, częściej mam :) u mnie jest to raczej pojedyncze szarpniecie niż poszarpywanie kilka razy.
U mnie czasem pojedyncze, czasem 2-3 krotne.
Im cieplej, tym bardziej odczuwalne.
Piszę o przejściu do hamowania silnikiem i potem po ponownym dodaniu gazu.
Co ciekawe, gdy zdejmę nogę z gazu, na początku nie czuć mocnego hamowania silnikiem, potem hamuje mocniej, a gdy obroty spadną mocniej znów odpuszcza - to ostatnie zrozumiałe, ale pierwsze nie do końca .

Co innego znów inny objaw, czyli nierównomierne dawkowanie mocy np. przy 3500 obr.
Tak czy siak kultura pracy silnika, gdy słabo operuje się pedałem gazu, pozostawia sporo do życzenia.
Ten silnik jednak lubi dynamiczną jazdę z pedałem w podłodze na wysokich obrotach :D)
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Avatar » 23 cze 2015, o 07:53

To się zgadza, szarpniecia sa przy delikatnym operowaniu gazem przy przyspieszaniu, przy otwarciu tak od 50% w górę już tego nie ma.

jfx

Re: Szarpanie

Post autor: jfx » 23 cze 2015, o 08:01

A to pewnie dlatego mi nic nie szarpie bo głównie latam po autostradzie z pedalem w podłodze :)

Wysłane z HTC

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wszim » 23 cze 2015, o 08:34

Najprostszy test. Włączyć klimę i jechać powolutku na jedynce. Z uwagi że silnik będzie pracował nierówno (klima) luzy na przeniesieniu napędu będą się motać raz w jedną, raz w drugą stronę, co wzmaga efekt poszarpywania. Im te luzy większe tym mocniejszy efekt. Kto wie może gdy jest sprzęgło zmordowane to luz jest wyjątkowo duży i stąd bardziej szarpie. :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: huri_khan » 23 cze 2015, o 08:43

Panowie czy krecicie swoje silniki w całym zakresie obrotów czy uprawiacie eco i nie przekraczacie 3 tys obrotów?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: rwicik » 23 cze 2015, o 08:44

wszim pisze:Najprostszy test. Włączyć klimę i jechać powolutku na jedynce. Z uwagi że silnik będzie pracował nierówno (klima) luzy na przeniesieniu napędu będą się motać raz w jedną, raz w drugą stronę, co wzmaga efekt poszarpywania. Im te luzy większe tym mocniejszy efekt. Kto wie może gdy jest sprzęgło zmordowane to luz jest wyjątkowo duży i stąd bardziej szarpie. :zastanawiasie:
Sprzęgło to jedno, ale i oprogramowanie komputera silnika powinno chyba inaczej reagować w trakcie przejścia do hamowania i ponownego dodania gazu.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wszim » 23 cze 2015, o 09:13

huri_khan pisze:Panowie czy krecicie swoje silniki w całym zakresie obrotów czy uprawiacie eco i nie przekraczacie 3 tys obrotów?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Zależy gdzie. Po mieście eko, na autostradzie eko się nie da z reguły jadę na 4tys. Wyprzedzanie już się nauczyłem że z 5ki od razu na 3 nawet przy większych prędkościach i wtedy kręcę do 5,5..6tys. Po skończeniu manewru wracam na 5tkę. Czwarty bieg jest taki nie wiadomo po co. A zdecydowanie brakuje 6 .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: kemoiz » 23 cze 2015, o 09:13

Tez to mam. Najgorzej jest wlasnie jak w jakims korku na jedynce sie turlam i lekko nacisne pedal gazu. Taki denerwujacy kangurek sie robi.
Przypuszczam, ze to ma tez cos wspolnego z testami obrotow ktore kiedys robilismy.

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Mitko » 23 cze 2015, o 09:47

Kiedyś miałem podobne objawy w Primerze gdy nieznacznie odkręciła się sonda lambda. Ciężko było na to wpaść, a udało się przez przypadek. Pół obrotu kluczem przywróciło silnik do życia.

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: rwicik » 23 cze 2015, o 20:49

wszim pisze:Zależy gdzie. Po mieście eko, na autostradzie eko się nie da z reguły jadę na 4tys. Wyprzedzanie już się nauczyłem że z 5ki od razu na 3 nawet przy większych prędkościach i wtedy kręcę do 5,5..6tys. Po skończeniu manewru wracam na 5tkę. Czwarty bieg jest taki nie wiadomo po co. A zdecydowanie brakuje 6 .
Podobnie używam tylko 3 w trasie do wyprzedzania. :)
A brakuje i 6 w skrzyni i T w silniku :D)
Dzisiaj przetestowałem nawet 2 - chyba 100 km/h mignęło ...
Sprawdzaliście prędkość max na 2 biegu - rzeczywistą?
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: huri_khan » 23 cze 2015, o 21:00

Na 2 licznikowo 100 wg GPS 97 km/h chcąc zrobić pomiar przyśpieszenia 0-100 km/h trzeba wrzucić 3 bieg :(
Dzisiaj robiłem taki test na mokrej nawierzchni wyszło niecałe 12 sek.
Na 3 licznikowo 145 wg GPS 142 km/h
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: rwicik » 23 cze 2015, o 21:09

huri_khan pisze:Na 2 licznikowo 100 wg GPS 97 km/h chcąc zrobić pomiar przyśpieszenia 0-100 km/h trzeba wrzucić 3 bieg :(
Dzisiaj robiłem taki test na mokrej nawierzchni wyszło niecałe 12 sek.
Na 3 licznikowo 145 wg GPS 142 km/h
W jakimś teście wyszło poniżej 11 s na LPG :ok:

Honda Civic 1,8 osiąga 100km/h na 2 biegu i robi to w 8,9 s :/
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: huri_khan » 23 cze 2015, o 21:13

Tylko zobacz do ilu obrotów kręcą się Hondy.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: rwicik » 23 cze 2015, o 21:39

huri_khan pisze:Tylko zobacz do ilu obrotów kręcą się Hondy.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Też 6500?
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: huri_khan » 23 cze 2015, o 21:44

Około 8 :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: rwicik » 23 cze 2015, o 21:58

huri_khan pisze:Około 8 :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Gdyby nasze kręciły się do 7, mielibyśmy na papierze około 9 s do setki :D)
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Fazi
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 16 cze 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze 1.8/LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Fazi » 11 cze 2017, o 16:04

rwicik pisze:Cruze 1,8 poszarpuje mi, gdy puszczę pedał gazu, gdy przechodzi do hamowania silnikiem. Gdy ponownie dodam gazu też jest szarpnięcie.
Chciałbym odświeżyć temat. Czy komuś się udało definitywnie rozwiązać ten problem? czy po prostu zaakceptowaliście ten irytujący problem.

Ja mam dokladnie taki problem jak w innym wątku opisał mkosmida cytuje..."ja swojego szarpania nie zdiagnozowałem od ponad roku.. panowie w aso mowia ze wszystko ok :).. odpuscilem..szarpie przy zmianie biegow i przy odpuszczaniu gazu.. nie chce mi się dalej szukac wiec się przyzwyczaiłem (nie szarpie za każdym razem)"

Caly czas zwalałem winę na to że nie umię się przyzwyczaić do sprzęgła ale w końcu uświadomiłem sobie że mam Cruza już prawie rok i to jest nie możliwe. Tym bardziej że gdy po miesiącu odkąd miałem cruza wsiadłem do zastępczej Astry J to po przejechanych 4km od razu auto ze mną niemalże idealnie współpracowało. Obecnie jest to dla mnie cholernie irytujące bo szarpie jak nie przy odpuszczeniu gazu to przy puszczaniu sprzęgła. Bedę bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Avatar » 11 cze 2017, o 16:26

Nie wiem jaka Astra jechałeś w sensie przebiegu ale mój Cruze od nowości nie miał tego problemu, pojawiło się to chyba koło 60kkm.
Astra zastępcza z ASO nie miała też tego problemu ale nalatane było ledwie 15kkm więc to też trzeba brać pod uwagę

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Fazi
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 16 cze 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze 1.8/LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Fazi » 11 cze 2017, o 16:39

No niestety nie przywiązywałem uwagi do tego ile miała przebiegu, ale skoro tam mogłem się przyzwyczaić do sprzęgła po przejechaniu 4km, to tu po 13tyś ewidentnie dochodzę do wniosku że coś jest z autem. Avatar co ty zrobiłeś w tym kierunku? olałeś sprawę czy udało ci się to w jakiś sposób wyeliminować?

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 961
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: mkosmida » 11 cze 2017, o 17:16

U mnie ponoc padl to mapsensor. Wymienie i dam znac

Wysłane z mojego 6045Y przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości