Szarpanie
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Szarpanie
Cześć,
Cruze 1,8 poszarpuje mi, gdy puszczę pedał gazu, gdy przechodzi do hamowania silnikiem. Gdy ponownie dodam gazu też jest szarpnięcie.
Co to może być - sprzęgło?
Objaw nasila się, gdy jest gorąco, a jeszcze bardziej, gdy włączyć klimę.
Pozdrawiam
R.W.
Cruze 1,8 poszarpuje mi, gdy puszczę pedał gazu, gdy przechodzi do hamowania silnikiem. Gdy ponownie dodam gazu też jest szarpnięcie.
Co to może być - sprzęgło?
Objaw nasila się, gdy jest gorąco, a jeszcze bardziej, gdy włączyć klimę.
Pozdrawiam
R.W.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 cze 2015, o 14:42
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Nie pomogę, ale w takim razie jest nas dwóch. Mam te same objawy. Produkcja 2012 model 2013 przebieg 19.600km.
Re: Szarpanie
Ja też mam 2012 i MY 2013 przebieg 51000 i nic takiego się nie działo i nie dzieje. Całość przejechania na gazie.
Wysłane z HTC
Wysłane z HTC
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Zależy od dnia, czasami to mam, czasami nie, częściej mam
u mnie jest to raczej pojedyncze szarpniecie niż poszarpywanie kilka razy.

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Już było trochę wątków o tym poszarpywaniu 1,8 , głównie na orgu. Generalnie ten silnik jest taki szarpliwy i nierówny. Ciężko jednak wirtualnie na forum ocenić czy poszarpywanie to jest to naturalne jego poszarpywanie czy już jednak jakieś objawy usterki. Mnie też poszarpuje ale nie jakoś upierdliwie. Co ciekawe porównywałem jazdę bliźniaczym olkiem freda pl. Na chwilę wymieniliśmy się autami . Wtedy bardziej chodziło nam o stuki amortyzatorów, ale prowadząc jego orlando zauważyłem że jego ma dużo mniejszy luz na elementach przeniesieniu napędu niż mój. A to ma duże znaczenie w odczuwaniu poszarpywania przy zmianach kierunku działania momentu obrotowego, odczuwalne zwłaszcza na klimie. Tym bardziej, że prosta sprężarka bez zmiennej wydajności regulowana jest zero-jedynko sprzęgłem elektromagnetycznym. Momenty włączania i wyłączania są odczuwalne.

- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Szarpanie
U mnie czasem pojedyncze, czasem 2-3 krotne.Avatar pisze:Zależy od dnia, czasami to mam, czasami nie, częściej mamu mnie jest to raczej pojedyncze szarpniecie niż poszarpywanie kilka razy.
Im cieplej, tym bardziej odczuwalne.
Piszę o przejściu do hamowania silnikiem i potem po ponownym dodaniu gazu.
Co ciekawe, gdy zdejmę nogę z gazu, na początku nie czuć mocnego hamowania silnikiem, potem hamuje mocniej, a gdy obroty spadną mocniej znów odpuszcza - to ostatnie zrozumiałe, ale pierwsze nie do końca .
Co innego znów inny objaw, czyli nierównomierne dawkowanie mocy np. przy 3500 obr.
Tak czy siak kultura pracy silnika, gdy słabo operuje się pedałem gazu, pozostawia sporo do życzenia.
Ten silnik jednak lubi dynamiczną jazdę z pedałem w podłodze na wysokich obrotach

Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Szarpanie
To się zgadza, szarpniecia sa przy delikatnym operowaniu gazem przy przyspieszaniu, przy otwarciu tak od 50% w górę już tego nie ma.
Re: Szarpanie
A to pewnie dlatego mi nic nie szarpie bo głównie latam po autostradzie z pedalem w podłodze 
Wysłane z HTC

Wysłane z HTC
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Najprostszy test. Włączyć klimę i jechać powolutku na jedynce. Z uwagi że silnik będzie pracował nierówno (klima) luzy na przeniesieniu napędu będą się motać raz w jedną, raz w drugą stronę, co wzmaga efekt poszarpywania. Im te luzy większe tym mocniejszy efekt. Kto wie może gdy jest sprzęgło zmordowane to luz jest wyjątkowo duży i stąd bardziej szarpie. 


- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Panowie czy krecicie swoje silniki w całym zakresie obrotów czy uprawiacie eco i nie przekraczacie 3 tys obrotów?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Sprzęgło to jedno, ale i oprogramowanie komputera silnika powinno chyba inaczej reagować w trakcie przejścia do hamowania i ponownego dodania gazu.wszim pisze:Najprostszy test. Włączyć klimę i jechać powolutku na jedynce. Z uwagi że silnik będzie pracował nierówno (klima) luzy na przeniesieniu napędu będą się motać raz w jedną, raz w drugą stronę, co wzmaga efekt poszarpywania. Im te luzy większe tym mocniejszy efekt. Kto wie może gdy jest sprzęgło zmordowane to luz jest wyjątkowo duży i stąd bardziej szarpie.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Zależy gdzie. Po mieście eko, na autostradzie eko się nie da z reguły jadę na 4tys. Wyprzedzanie już się nauczyłem że z 5ki od razu na 3 nawet przy większych prędkościach i wtedy kręcę do 5,5..6tys. Po skończeniu manewru wracam na 5tkę. Czwarty bieg jest taki nie wiadomo po co. A zdecydowanie brakuje 6 .huri_khan pisze:Panowie czy krecicie swoje silniki w całym zakresie obrotów czy uprawiacie eco i nie przekraczacie 3 tys obrotów?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Tez to mam. Najgorzej jest wlasnie jak w jakims korku na jedynce sie turlam i lekko nacisne pedal gazu. Taki denerwujacy kangurek sie robi.
Przypuszczam, ze to ma tez cos wspolnego z testami obrotow ktore kiedys robilismy.
Przypuszczam, ze to ma tez cos wspolnego z testami obrotow ktore kiedys robilismy.
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Kiedyś miałem podobne objawy w Primerze gdy nieznacznie odkręciła się sonda lambda. Ciężko było na to wpaść, a udało się przez przypadek. Pół obrotu kluczem przywróciło silnik do życia.
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Podobnie używam tylko 3 w trasie do wyprzedzania.wszim pisze:Zależy gdzie. Po mieście eko, na autostradzie eko się nie da z reguły jadę na 4tys. Wyprzedzanie już się nauczyłem że z 5ki od razu na 3 nawet przy większych prędkościach i wtedy kręcę do 5,5..6tys. Po skończeniu manewru wracam na 5tkę. Czwarty bieg jest taki nie wiadomo po co. A zdecydowanie brakuje 6 .

A brakuje i 6 w skrzyni i T w silniku

Dzisiaj przetestowałem nawet 2 - chyba 100 km/h mignęło ...
Sprawdzaliście prędkość max na 2 biegu - rzeczywistą?
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Na 2 licznikowo 100 wg GPS 97 km/h chcąc zrobić pomiar przyśpieszenia 0-100 km/h trzeba wrzucić 3 bieg
Dzisiaj robiłem taki test na mokrej nawierzchni wyszło niecałe 12 sek.
Na 3 licznikowo 145 wg GPS 142 km/h

Dzisiaj robiłem taki test na mokrej nawierzchni wyszło niecałe 12 sek.
Na 3 licznikowo 145 wg GPS 142 km/h
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Szarpanie
W jakimś teście wyszło poniżej 11 s na LPGhuri_khan pisze:Na 2 licznikowo 100 wg GPS 97 km/h chcąc zrobić pomiar przyśpieszenia 0-100 km/h trzeba wrzucić 3 bieg![]()
Dzisiaj robiłem taki test na mokrej nawierzchni wyszło niecałe 12 sek.
Na 3 licznikowo 145 wg GPS 142 km/h

Honda Civic 1,8 osiąga 100km/h na 2 biegu i robi to w 8,9 s

Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Tylko zobacz do ilu obrotów kręcą się Hondy.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Też 6500?huri_khan pisze:Tylko zobacz do ilu obrotów kręcą się Hondy.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Około 8 
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Gdyby nasze kręciły się do 7, mielibyśmy na papierze około 9 s do setkihuri_khan pisze:Około 8
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam, http://wicik.eu/
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 16 cze 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze 1.8/LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Chciałbym odświeżyć temat. Czy komuś się udało definitywnie rozwiązać ten problem? czy po prostu zaakceptowaliście ten irytujący problem.rwicik pisze:Cruze 1,8 poszarpuje mi, gdy puszczę pedał gazu, gdy przechodzi do hamowania silnikiem. Gdy ponownie dodam gazu też jest szarpnięcie.
Ja mam dokladnie taki problem jak w innym wątku opisał mkosmida cytuje..."ja swojego szarpania nie zdiagnozowałem od ponad roku.. panowie w aso mowia ze wszystko ok

Caly czas zwalałem winę na to że nie umię się przyzwyczaić do sprzęgła ale w końcu uświadomiłem sobie że mam Cruza już prawie rok i to jest nie możliwe. Tym bardziej że gdy po miesiącu odkąd miałem cruza wsiadłem do zastępczej Astry J to po przejechanych 4km od razu auto ze mną niemalże idealnie współpracowało. Obecnie jest to dla mnie cholernie irytujące bo szarpie jak nie przy odpuszczeniu gazu to przy puszczaniu sprzęgła. Bedę bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki. Pozdrawiam
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Szarpanie
Nie wiem jaka Astra jechałeś w sensie przebiegu ale mój Cruze od nowości nie miał tego problemu, pojawiło się to chyba koło 60kkm.
Astra zastępcza z ASO nie miała też tego problemu ale nalatane było ledwie 15kkm więc to też trzeba brać pod uwagę
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Astra zastępcza z ASO nie miała też tego problemu ale nalatane było ledwie 15kkm więc to też trzeba brać pod uwagę
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 16 cze 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze 1.8/LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Szarpanie
No niestety nie przywiązywałem uwagi do tego ile miała przebiegu, ale skoro tam mogłem się przyzwyczaić do sprzęgła po przejechaniu 4km, to tu po 13tyś ewidentnie dochodzę do wniosku że coś jest z autem. Avatar co ty zrobiłeś w tym kierunku? olałeś sprawę czy udało ci się to w jakiś sposób wyeliminować?
-
- Profesjonalista
- Posty: 961
- Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Szarpanie
U mnie ponoc padl to mapsensor. Wymienie i dam znac
Wysłane z mojego 6045Y przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego 6045Y przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość