Check Engine - P2096

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: etac » 26 kwie 2017, o 20:31

Marh pisze:KL1JF6959A*******
auto bez opcji KL7
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 26 kwie 2017, o 20:36

endriu333 pisze:No to ja się "pochwalę"- przebieg od nowości na lpg to obecnie 143kkm...luz będę mierzył przy zmianie rozrządu...oprócz dwóch przygód z wymiana sondy lambda nr 2 nic się nie dzieje...sondy padły po "równym" przebiegu ok 65kkm każda...1 wymiana w Aso na gwarancji, druga we własnym zakresie...
Co potwierdza, że twarda głowica KL7 rulez 8-)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Regulus » 26 kwie 2017, o 22:17

No tak kojarzyłem, że endriu ma Omegas i bez problemów...

Z Wojtkiem się zgodzę, ale nie co do kolejności. Ja bym najpierw sprawdził, czy błąd jest związany z lpg, bo to nic nie kosztuje poza paliwem. Nie uzależniałbym regulacji instalacji od regulacji luzu, instalację i tak trzeba dobrze wystroić bo uregulowanie luzów bez poprawy instalacji nie ma sensu.
I będę się upierał że w trudnych przypadkach tylko strojenie przy użyciu sondy szerokopasmowej do uzyskania właściwego AFR ma sens, bo inaczej będziemy tylko krążyli wokół problemu a check będzie wracał jak zły.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 26 kwie 2017, o 22:43

:D A ja się upieram przy pierwszym przykazaniu gazmena! Najpierw silnik ma być cacy i dopiero wtedy stroimy gaz. Regulacja LPG, gdy zawory pracują na krawędzi podparcia to ryzyko błędnych danych na sondzie, więc taka operacja traci sens. Jeżeli masz rozwalonego buta to go najpierw kleisz a dopiero potem pryskasz impregnatem, nie odwrotnie. ;) Oczywiście najpierw trzeba sprawdzić czy dziura w bucie jest.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Regulus » 26 kwie 2017, o 23:11

No ok, trzeba brać pod uwagę, że miał 140 kkm przelatane przed założeniem gazu. I że onże gazmen radzi: zmierz luz przed założeniem gazu (co nie zostało zrobione).

payron82
Aktywny
Posty: 90
Rejestracja: 25 cze 2016, o 16:26
Reputacja: 2
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze 1,6 2010
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: payron82 » 10 maja 2017, o 18:50

ja też miałbym prośbę o sprawdzenie jeśli jest taka możliwość czy mam twarde gniazda vin KL1JF69E9AK559670 KRAJOWY 2009
Pozdrawiam

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 7 sty 2018, o 18:25

No i dopadło i mnie. Pierwszy raz błąd P2096 dziś na trasie na LPG. Mam 1.8 z KL7. BRC s24.
1/ Wczoraj tankowałem gaz na nowej stacji, bo dopiero 3 krotnie tam, z tym, że wydawało mi się, że auto mocniejsze po tym gazie jest . Spalanie nie zmienia się i oscyluje 11.5l/100km.
2/ W połowie grudnia miałem naprawę chłodniczki oleju. Ściągany kolektor, więc wyginali plecionkę i mogli ruszać sondę 1 lub i jej kable.
3/ Początek października wymienianą miałem sondę 2 w ASO oryginał.
4/ Na LPG mam gdzieś 40kkm, łącznie 2x tyle jest na liczniku.
5/ regulacje w Czekramie robiłem co rok. W tym roku w związku ze zmianą sondy 2 odpuściłem, bo spalanie się poprawiło i nic się nie działo.

Nie sprawdzałem na razie luzów zaworowych, nie jeździłem na samym PB. Błąd jest pierwszy raz, skasowany i po paru km nie jest w oczekujących.

Czytałem forum i nie tylko.
Ja się skłaniam do czekania jak ponownie wywali, regulacji w Czekramie, ( może to ta wymieniana sonda wymaga ponownej regulacji.), Sprawdzenia plecionki i okolic kata, bo tam niedawno robili. No i jazda na PB dłuższy czas.
Co Wy polecacie i w jakiej kolejności?

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: endriu333 » 7 sty 2018, o 19:21

Bez paniki. Proponuję zerknąć w.okolice sondy.nr1 czy aby na pewno kostki się.nie poluzowaly czy coś takiego....pytanie też czy jak.pojawił sie chceck to czy silnik zachowywał się inaczej? Jeżeli pracował normalnie to poczekalbym na kolejnego checka, później skasować i jazda tylko na pb, jak znów będzie to zinterpretować.live data sondy nr1- w sumie to już mozna zrobić, będzie wiadomo czy sonda żyje...
Ostatnio zmieniony 7 sty 2018, o 21:04 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: povzekalbym
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 7 sty 2018, o 19:49

Tak zrobię. A Ty sugerujesz skupić się na S1. Nie Ty miales czasem ten sam błąd i zmieniłeś S1? Ps. Silnik pracuje b/u. Co jeszcze pamiętam to dziś było mokro. Wilgoć. Wcześniej taka aura przyczyniała się do błędu p0141 na S2.
Ostatnio zmieniony 7 sty 2018, o 21:05 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: mhales

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: endriu333 » 7 sty 2018, o 19:57

Nie... Ja.dotychczas bujalem sie.tylKo z sondami nr2. U Ciebie sugeruję skupić się na 1 bo może coś źle zostało złożone jak była robiona chlodniczka
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 7 sty 2018, o 20:21

Już nie pamiętam kto ale ktoś ze stałych forumowiczów właśnie wymieniał pierwszą sondę zamiast jak błąd sugeruję drugą. I to mu pomogło. Jak robili ostatnio chłodniczkę, a było to niedawno przed świętami, mogli właśnie obruszać tę pierwszą. Mogli przyczynić się do nieszczelności skorodowanej plecionki. A może po prostu potrzebna regulacja bo coś tam z mapami się podziało jak zmieniłem sondę drugą. W tem cienki gaz raczej nie wierzę bo tankowałem już chyba wszędzie i nigdy taki problem nie występował.
Live data nie mam czegoś takiego. Rozumiem że to jakiś konkretny sprzęt u gazownika. Ja mogę sugerować się tylko torque. I popatrzę co tam pokazuję.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Regulus » 7 sty 2018, o 21:09

Koledze chodziło chyba o rysowane przez Torque wykresy. Ja kiedyś wymieniałem S1, ale nie pomogło. Może to rzeczywiście ta plecionka, powietrze się dostaje i zubaża skład spalin? Może to głupia teoria, ale plecionkę i tak będziesz musiał zmienić, więc od tego bym zaczął.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 7 sty 2018, o 21:52

Plecionkę to może najpierw gdzieś oglądnę. Nie wiem czy puszcza. Jak to sprawdzić najlepiej?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: huri_khan » 7 sty 2018, o 21:56

W TIS jest informacja, że w przypadku tego błędu najpierw sprawdzić szczelność układu.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 7 sty 2018, o 23:23

Tak wiem. Ale rozumiem że przy nieszczelności błąd będzie na pb i na LPG? Jak porządnie sprawdzić szczelność tej plecionki? Na sondę 1 popatrzę torque,m.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: endriu333 » 8 sty 2018, o 08:02

Najlepiej uruchomić silnik i nasluchiwac, czy nie ma ponadnormatywnego tzw."syczenia". Co do sondy ja akurat używam skanera autela i na nim bardzo ładnie widać, czy sonda żyje czy może jednak już umarła. Kwestia map nie ma nic do rzeczy bo sondy a szczególnie 1 regulują/przesyłają info do kompa czy skład mieszanki ma być bogatszy czy ubozszy...chyba, że mapy nie sa adaptacyjne ale to przy brc bym wykluczył.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 8 sty 2018, o 14:04

Błąd kolejkuje i na gazie i po skasowaniu jak przełączyłem na pb. Na razie jako do potwierdzenia. Z okolic plecionki coś czasem dzwoni jak mocno przygazuje i uchylne drzwi.
Co Wy na to?
Sonda 1 działa ok.
Sonda 2 też wydaje się ok. Ale to torque, więc średnia diagnoza.
Gazownia odpuścić?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 8 sty 2018, o 15:29

Nie widzę powodu dlaczego by torque miał być niewiarygodny w podawaniu poziomu sygnału z sondy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 8 sty 2018, o 15:33

Bo jak miałem p0141 to S2 pokazywała normalnie a była uszkodzona. Jej grzałka. Nie widziałem tam nic. Ale podkreślam, że ja się nie znam na tym. Coś tam wiem.
Odpisz co sądzisz o w/w problemie. Jechać teraz z tym do gazownika? Jak błąd kolejkuje też na pb? I co to może być ?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 8 sty 2018, o 15:55

Co to znaczy pokazywała normalnie? Można stwierdzić kiedy sonda II pokazuje ewidentnie źle ale czy pokazuje dobrze nie jest takie proste, bo algorytm oceny jest uzależniony od kilku innych czynników. Długo jeździłeś na NoPB?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 8 sty 2018, o 16:11

Dziś w południe po 20km na LPG od skasowania pokazało p2096 w oczekiwanych do potwierdzenia. Zalączyłem silnik na pb guzikiem (czerwona dioda) i skasowałem błąd. Przejechałem 15km na pb i znów ten sam błąd w oczekiwanych.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 8 sty 2018, o 16:21

Aby sprawdzić, czy na Pb jest dobrze musisz przejechać trochę więcej niż 20 km. Myślę, że x10.
A najlepiej cały bak. Ja jeszcze na początek pozbył bym się do zera LPG, żeby mieć pewność, że nic mi nie przecieka przez zawory.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka



pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 8 sty 2018, o 16:24

Ok ale błąd kolejkuje prawie od razu po skasowaniu. To jak z tym?

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 8 sty 2018, o 16:29

Nie wiem, może mapy się rozjechały i musi je na nowo nazbierać.


Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 8 sty 2018, o 19:57

Mariusz dobrze pisze, trzeba zawężać pole manewru. Przejedź z 200km na NoPB. Generalnie jak problem z mieszanką występuje to się zakręca gaz i do znalezienia przyczyny nie odkręca. Ile masz nalatane, ile na LPG?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości