auto bez opcji KL7Marh pisze:KL1JF6959A*******
Check Engine - P2096
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Co potwierdza, że twarda głowica KL7 rulezendriu333 pisze:No to ja się "pochwalę"- przebieg od nowości na lpg to obecnie 143kkm...luz będę mierzył przy zmianie rozrządu...oprócz dwóch przygód z wymiana sondy lambda nr 2 nic się nie dzieje...sondy padły po "równym" przebiegu ok 65kkm każda...1 wymiana w Aso na gwarancji, druga we własnym zakresie...


- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No tak kojarzyłem, że endriu ma Omegas i bez problemów...
Z Wojtkiem się zgodzę, ale nie co do kolejności. Ja bym najpierw sprawdził, czy błąd jest związany z lpg, bo to nic nie kosztuje poza paliwem. Nie uzależniałbym regulacji instalacji od regulacji luzu, instalację i tak trzeba dobrze wystroić bo uregulowanie luzów bez poprawy instalacji nie ma sensu.
I będę się upierał że w trudnych przypadkach tylko strojenie przy użyciu sondy szerokopasmowej do uzyskania właściwego AFR ma sens, bo inaczej będziemy tylko krążyli wokół problemu a check będzie wracał jak zły.
Z Wojtkiem się zgodzę, ale nie co do kolejności. Ja bym najpierw sprawdził, czy błąd jest związany z lpg, bo to nic nie kosztuje poza paliwem. Nie uzależniałbym regulacji instalacji od regulacji luzu, instalację i tak trzeba dobrze wystroić bo uregulowanie luzów bez poprawy instalacji nie ma sensu.
I będę się upierał że w trudnych przypadkach tylko strojenie przy użyciu sondy szerokopasmowej do uzyskania właściwego AFR ma sens, bo inaczej będziemy tylko krążyli wokół problemu a check będzie wracał jak zły.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096



- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No ok, trzeba brać pod uwagę, że miał 140 kkm przelatane przed założeniem gazu. I że onże gazmen radzi: zmierz luz przed założeniem gazu (co nie zostało zrobione).
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 cze 2016, o 16:26
- Reputacja: 2
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1,6 2010
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
ja też miałbym prośbę o sprawdzenie jeśli jest taka możliwość czy mam twarde gniazda vin KL1JF69E9AK559670 KRAJOWY 2009
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No i dopadło i mnie. Pierwszy raz błąd P2096 dziś na trasie na LPG. Mam 1.8 z KL7. BRC s24.
1/ Wczoraj tankowałem gaz na nowej stacji, bo dopiero 3 krotnie tam, z tym, że wydawało mi się, że auto mocniejsze po tym gazie jest . Spalanie nie zmienia się i oscyluje 11.5l/100km.
2/ W połowie grudnia miałem naprawę chłodniczki oleju. Ściągany kolektor, więc wyginali plecionkę i mogli ruszać sondę 1 lub i jej kable.
3/ Początek października wymienianą miałem sondę 2 w ASO oryginał.
4/ Na LPG mam gdzieś 40kkm, łącznie 2x tyle jest na liczniku.
5/ regulacje w Czekramie robiłem co rok. W tym roku w związku ze zmianą sondy 2 odpuściłem, bo spalanie się poprawiło i nic się nie działo.
Nie sprawdzałem na razie luzów zaworowych, nie jeździłem na samym PB. Błąd jest pierwszy raz, skasowany i po paru km nie jest w oczekujących.
Czytałem forum i nie tylko.
Ja się skłaniam do czekania jak ponownie wywali, regulacji w Czekramie, ( może to ta wymieniana sonda wymaga ponownej regulacji.), Sprawdzenia plecionki i okolic kata, bo tam niedawno robili. No i jazda na PB dłuższy czas.
Co Wy polecacie i w jakiej kolejności?
1/ Wczoraj tankowałem gaz na nowej stacji, bo dopiero 3 krotnie tam, z tym, że wydawało mi się, że auto mocniejsze po tym gazie jest . Spalanie nie zmienia się i oscyluje 11.5l/100km.
2/ W połowie grudnia miałem naprawę chłodniczki oleju. Ściągany kolektor, więc wyginali plecionkę i mogli ruszać sondę 1 lub i jej kable.
3/ Początek października wymienianą miałem sondę 2 w ASO oryginał.
4/ Na LPG mam gdzieś 40kkm, łącznie 2x tyle jest na liczniku.
5/ regulacje w Czekramie robiłem co rok. W tym roku w związku ze zmianą sondy 2 odpuściłem, bo spalanie się poprawiło i nic się nie działo.
Nie sprawdzałem na razie luzów zaworowych, nie jeździłem na samym PB. Błąd jest pierwszy raz, skasowany i po paru km nie jest w oczekujących.
Czytałem forum i nie tylko.
Ja się skłaniam do czekania jak ponownie wywali, regulacji w Czekramie, ( może to ta wymieniana sonda wymaga ponownej regulacji.), Sprawdzenia plecionki i okolic kata, bo tam niedawno robili. No i jazda na PB dłuższy czas.
Co Wy polecacie i w jakiej kolejności?
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Bez paniki. Proponuję zerknąć w.okolice sondy.nr1 czy aby na pewno kostki się.nie poluzowaly czy coś takiego....pytanie też czy jak.pojawił sie chceck to czy silnik zachowywał się inaczej? Jeżeli pracował normalnie to poczekalbym na kolejnego checka, później skasować i jazda tylko na pb, jak znów będzie to zinterpretować.live data sondy nr1- w sumie to już mozna zrobić, będzie wiadomo czy sonda żyje...
Ostatnio zmieniony 7 sty 2018, o 21:04 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: povzekalbym
Powód: povzekalbym
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tak zrobię. A Ty sugerujesz skupić się na S1. Nie Ty miales czasem ten sam błąd i zmieniłeś S1? Ps. Silnik pracuje b/u. Co jeszcze pamiętam to dziś było mokro. Wilgoć. Wcześniej taka aura przyczyniała się do błędu p0141 na S2.
Ostatnio zmieniony 7 sty 2018, o 21:05 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: mhales
Powód: mhales
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie... Ja.dotychczas bujalem sie.tylKo z sondami nr2. U Ciebie sugeruję skupić się na 1 bo może coś źle zostało złożone jak była robiona chlodniczka
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Już nie pamiętam kto ale ktoś ze stałych forumowiczów właśnie wymieniał pierwszą sondę zamiast jak błąd sugeruję drugą. I to mu pomogło. Jak robili ostatnio chłodniczkę, a było to niedawno przed świętami, mogli właśnie obruszać tę pierwszą. Mogli przyczynić się do nieszczelności skorodowanej plecionki. A może po prostu potrzebna regulacja bo coś tam z mapami się podziało jak zmieniłem sondę drugą. W tem cienki gaz raczej nie wierzę bo tankowałem już chyba wszędzie i nigdy taki problem nie występował.
Live data nie mam czegoś takiego. Rozumiem że to jakiś konkretny sprzęt u gazownika. Ja mogę sugerować się tylko torque. I popatrzę co tam pokazuję.
Live data nie mam czegoś takiego. Rozumiem że to jakiś konkretny sprzęt u gazownika. Ja mogę sugerować się tylko torque. I popatrzę co tam pokazuję.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Koledze chodziło chyba o rysowane przez Torque wykresy. Ja kiedyś wymieniałem S1, ale nie pomogło. Może to rzeczywiście ta plecionka, powietrze się dostaje i zubaża skład spalin? Może to głupia teoria, ale plecionkę i tak będziesz musiał zmienić, więc od tego bym zaczął.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Plecionkę to może najpierw gdzieś oglądnę. Nie wiem czy puszcza. Jak to sprawdzić najlepiej?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
W TIS jest informacja, że w przypadku tego błędu najpierw sprawdzić szczelność układu.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tak wiem. Ale rozumiem że przy nieszczelności błąd będzie na pb i na LPG? Jak porządnie sprawdzić szczelność tej plecionki? Na sondę 1 popatrzę torque,m.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Najlepiej uruchomić silnik i nasluchiwac, czy nie ma ponadnormatywnego tzw."syczenia". Co do sondy ja akurat używam skanera autela i na nim bardzo ładnie widać, czy sonda żyje czy może jednak już umarła. Kwestia map nie ma nic do rzeczy bo sondy a szczególnie 1 regulują/przesyłają info do kompa czy skład mieszanki ma być bogatszy czy ubozszy...chyba, że mapy nie sa adaptacyjne ale to przy brc bym wykluczył.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Błąd kolejkuje i na gazie i po skasowaniu jak przełączyłem na pb. Na razie jako do potwierdzenia. Z okolic plecionki coś czasem dzwoni jak mocno przygazuje i uchylne drzwi.
Co Wy na to?
Sonda 1 działa ok.
Sonda 2 też wydaje się ok. Ale to torque, więc średnia diagnoza.
Gazownia odpuścić?
Co Wy na to?
Sonda 1 działa ok.
Sonda 2 też wydaje się ok. Ale to torque, więc średnia diagnoza.
Gazownia odpuścić?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie widzę powodu dlaczego by torque miał być niewiarygodny w podawaniu poziomu sygnału z sondy.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Bo jak miałem p0141 to S2 pokazywała normalnie a była uszkodzona. Jej grzałka. Nie widziałem tam nic. Ale podkreślam, że ja się nie znam na tym. Coś tam wiem.
Odpisz co sądzisz o w/w problemie. Jechać teraz z tym do gazownika? Jak błąd kolejkuje też na pb? I co to może być ?
Odpisz co sądzisz o w/w problemie. Jechać teraz z tym do gazownika? Jak błąd kolejkuje też na pb? I co to może być ?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Co to znaczy pokazywała normalnie? Można stwierdzić kiedy sonda II pokazuje ewidentnie źle ale czy pokazuje dobrze nie jest takie proste, bo algorytm oceny jest uzależniony od kilku innych czynników. Długo jeździłeś na NoPB?

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Dziś w południe po 20km na LPG od skasowania pokazało p2096 w oczekiwanych do potwierdzenia. Zalączyłem silnik na pb guzikiem (czerwona dioda) i skasowałem błąd. Przejechałem 15km na pb i znów ten sam błąd w oczekiwanych.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Aby sprawdzić, czy na Pb jest dobrze musisz przejechać trochę więcej niż 20 km. Myślę, że x10.
A najlepiej cały bak. Ja jeszcze na początek pozbył bym się do zera LPG, żeby mieć pewność, że nic mi nie przecieka przez zawory.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
A najlepiej cały bak. Ja jeszcze na początek pozbył bym się do zera LPG, żeby mieć pewność, że nic mi nie przecieka przez zawory.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ok ale błąd kolejkuje prawie od razu po skasowaniu. To jak z tym?
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie wiem, może mapy się rozjechały i musi je na nowo nazbierać.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Mariusz dobrze pisze, trzeba zawężać pole manewru. Przejedź z 200km na NoPB. Generalnie jak problem z mieszanką występuje to się zakręca gaz i do znalezienia przyczyny nie odkręca. Ile masz nalatane, ile na LPG?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości