Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
ngbutcher
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: ngbutcher » 31 mar 2017, o 20:00

Czołem,

Silnik 1,8 + lpg z 2010r.
Dopiero co uporałem się z hamulcami i kolejne problemy.
Na zjeździe z autostrady przy bramkach silnik zaczął mi dziwie się trząśc tak jakby wypadał zapłon.
Pojechałem do mechanika wymiana cewki + swiec- zero efektu.
Auto zostało na regulacje luzów (okazało się, że szklanki były uszkodzone- zostały naprawione/dorobione u tokarza), dziś auto odebrałem i zero poprawy. Mechanik twierdzi, że muszą się szklanki,czy zawory ułożyć, jednak martwi mnie ciągle pojawiająca sie w związku z tą awaria załączająca się kontrolka kontroli trakcji.
Z checkiem jeżdżę od początku gazu czyli 90 000 km.
Wiem, że zawaliłem sprawę kontroli tego luzu zaworowego, ale dowiedziałem się o tym niedawno z forum ,a dopiero co wyrzuciłem 1500 na hamulce i chciałem poczekać do następnego serwisu.

Czy faktycznie te szklanki się ułożą po czasie i silnik wróci do normalnej pracy, mechanik twierdzi, że to nastąpi po ok 1000 km?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: etac » 31 mar 2017, o 20:37

Nic sie nie ułoży, ma byc dobrze od początku. Podejrzewam ze głowica jest do wymiany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ngbutcher
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: ngbutcher » 31 mar 2017, o 21:11

Też tak podejrzewam po przetrzepaniu forum, jednak miałem nadzieje, że nie będzie tak źle. Nie da się jej zregenerować?
Na allegro nie ma nawet takiej głowicy, czy wiecie jak tego szukać, może jakieś numery seryjne?
Ostatnio zmieniony 31 mar 2017, o 21:18 przez ngbutcher, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: etac » 31 mar 2017, o 21:15

Dopiero po demontażu glowicy, będzie wiadomo
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: pablo1 » 31 mar 2017, o 21:39

Jakie wartości luzów miałeś przed robieniem szklanek ?
pablo1

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: wszim » 31 mar 2017, o 21:50

ngbutcher pisze:Czołem,

Silnik 1,8 + lpg z 2010r.
Dopiero co uporałem się z hamulcami i kolejne problemy.
Na zjeździe z autostrady przy bramkach silnik zaczął mi dziwie się trząśc tak jakby wypadał zapłon.
Pojechałem do mechanika wymiana cewki + swiec- zero efektu.
Auto zostało na regulacje luzów (okazało się, że szklanki były uszkodzone- zostały naprawione/dorobione u tokarza), dziś auto odebrałem i zero poprawy. Mechanik twierdzi, że muszą się szklanki,czy zawory ułożyć, jednak martwi mnie ciągle pojawiająca sie w związku z tą awaria załączająca się kontrolka kontroli trakcji.
Z checkiem jeżdżę od początku gazu czyli 90 000 km.
Wiem, że zawaliłem sprawę kontroli tego luzu zaworowego, ale dowiedziałem się o tym niedawno z forum ,a dopiero co wyrzuciłem 1500 na hamulce i chciałem poczekać do następnego serwisu.

Czy faktycznie te szklanki się ułożą po czasie i silnik wróci do normalnej pracy, mechanik twierdzi, że to nastąpi po ok 1000 km?

Pozdrawiam
Jak to szklanki były uszkodzone? I jak to dorobione u tokarza :shock: Nie przekłamałeś czegoś? Szklanki (czyli popychacze zaworowe) to nie jest podzespół który się dorabia u tokarza. To specjalnie skomponowany materiał stali i utwardzony , tego nie można zrobić z rury przystankowej. I niby dlaczego uszkodzone? Oleju nie było?
Wg mnie coś pokićkałeś i zapewne chodzi o skasowany luz a tokarz co najwyżej szlifował twoje szklanki żeby ustawić właściwy luz. Jeżeli coś się uszkodziło to głowica skutkiem podparcia zaworów, czyli wypaliło(nie wiadomo w jakim stopniu) gniazda zaworowe. Jak w niewielkim to może się po czasie same uklepią/doszlifują(choć nie słyszałem o takim podejściu do sprawy) :zastanawiasie: a jak nie to trzeba robić remont głowicy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: Regulus » 31 mar 2017, o 23:10

Uklepać to możesz tego mechanika. Jeśli jego zabiegi ze szklankami nie pomogły, to oddaj głowicę do regeneracji, na pewno ktoś to robi profesjonalnie w Toruniu.
Jedyne uklepywanie o jakim słyszałem powoduje, że po regulacji luz może się nieco zwiększyć (lub nie zmniejszyć) ale silnik musi pracować bezbłędnie.

ngbutcher
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: ngbutcher » 31 mar 2017, o 23:11

pablo1 pisze:Jakie wartości luzów miałeś przed robieniem szklanek ?
Dowiem się.
wszim
Pewnie coś pokićkałem tak jak piszesz. Dużo w życiu miałem juz awari, ale silnik mnie omijał i nie posiadam dużej wiedzy.
Ogólnie zawiózł szklanki do tokarza, także może tylko szlif. Jutro jadę do niego odczytać błędy które wyskoczyły.
Dziekuje za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: huri_khan » 1 kwie 2017, o 11:11

Szklanek się nie szlifuje. Ta są polerowane i utwardzane powierzchnie. Obawiam się że masz wypalony zawór jak to miało miejsce u mnie.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: Regulus » 1 kwie 2017, o 11:55

Robert, szlifuje się i mogę to udowodnić, ale nie chce mi się rozrządu rozbierać ;) Szklanki szlifuje się od wewnątrz, tę powierzchnię z którą styka się zawór, i nie każdy szlifierz to umie - np. u mnie dwie szklanki za bardzo pojechał i trzeba było wymienić na nowe.

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: wojbur » 1 kwie 2017, o 12:58

Ile sobie liczą za taki szlif? Gdzieś widziałem cenę nowych szklanek na poziomie 30 zł, więc chyba nie tak dużo (podobno rzadko kiedy trzeba wszystkie wymieniać)

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: Regulus » 1 kwie 2017, o 14:49

W W-wie najtaniej 20 od sztuki, ale nowe po 50. Bardziej cierpią zawory wylotowe.

ngbutcher
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: ngbutcher » 1 kwie 2017, o 17:13

Tokarz kosztował 120 PLN, a do szlifowania było 9 szklanek (cena z ASO to 70 sztuka). Robocizna 400:/

Pomierzone luzy niestety nie mam napisane które są które.

0,17/0,18/0,27/0,29/0,30/0,23/0,27/0,27

0,03/ 0,12/ 0,13/ 0,15/ 0,12/ 0,13/ 0,12/ 0,1

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: Regulus » 1 kwie 2017, o 18:21

W górnym rzędzie masz dolot, w dolnym wylot. W sumie to powinno być zrobione 10 szklanek: wszystkie wylotowe i obydwie dolotowe z pierwszego cylindra ( granicą jest 0,21).

ngbutcher
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: ngbutcher » 1 kwie 2017, o 18:56

Dzięki za info, niestety i tak nie pomogło. Kojarzycie ile remont głowicy może wynieść, z tego co widzę to sam remont głowicy w autoszlifie w Toruniu to minimum:
Głowica 4 cyl.regeneracj operacja kompletna – cena od.. 270 zł
Z tego co pisałeś Regulus u Ciebie to było koło 1900 PLN. Takiej kwoty można się spodziewać?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: Regulus » 1 kwie 2017, o 19:53

Nie, ja nie robiłem regeneracji głowicy, tylko szlifowanie szklanek (650 zł). Ktoś pisał o regeneracji, ale nie ze stałych bywalców.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: pablo1 » 1 kwie 2017, o 21:10

ngbutcher pisze:Tokarz kosztował 120 PLN, a do szlifowania było 9 szklanek (cena z ASO to 70 sztuka). Robocizna 400:/

Pomierzone luzy niestety nie mam napisane które są które.

0,17/0,18/0,27/0,29/0,30/0,23/0,27/0,27

0,03/ 0,12/ 0,13/ 0,15/ 0,12/ 0,13/ 0,12/ 0,1
Widzę że również na pierwszym cylindrze najbardziej luzy lecą, tak jak i u mnie. Praktycznie nie było luzu na wydechu na pierwszym cylindrze u Ciebie. Dziwne że mechanik po takich pomiarach nie wpadł na to, że już za późno i głowice trzeba robić.
pablo1

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: wszim » 1 kwie 2017, o 23:17

ngbutcher pisze:Tokarz kosztował 120 PLN, a do szlifowania było 9 szklanek (cena z ASO to 70 sztuka). Robocizna 400:/

Pomierzone luzy niestety nie mam napisane które są które.

0,17/0,18/0,27/0,29/0,30/0,23/0,27/0,27

0,03/ 0,12/ 0,13/ 0,15/ 0,12/ 0,13/ 0,12/ 0,1

Pozdrawiam
Ja tu 10 naliczyłem. Generalnie tu już nie ma luzu, po zagrzaniu na pewno dochodziło do podparcia na 1 cylindrze, niedomykania zaworu a więc grillowania gładzi zaworu. I szlag trafił gładzie zaworowe.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: pablo1 » 1 kwie 2017, o 23:38

Oczywiście 10 poniżej minimum było zaworów. Tylko pytanie. Jaki jest dopuszczalny minimalny luz w praktyce aby można było do tej wartośći jeździć bezpiecznie ?
pablo1

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: wszim » 2 kwie 2017, o 00:07

Oprócz informacji podanych przez producenta czyli maksymalny dopuszczalny margines to takich informacji raczej nie znajdziesz. Wiadomo, że jak zejdzie trochę poniżej marginesu to jeszcze tragedii nie ma ale lepiej już szukać możliwości korekty. Mnie tylko dziwi, bo z reguły wcześniej zanim dojdzie do podparcia są pewne symptomy wskazujące chorobę silnika. A tu prach i głowica w piach.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: Regulus » 2 kwie 2017, o 00:10

ngbutcher pisze:Z checkiem jeżdżę od początku gazu czyli 90 000 km.
Nie takie znowu 'prach' ;)

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: pablo1 » 2 kwie 2017, o 00:31

wszim pisze: Mnie tylko dziwi, bo z reguły wcześniej zanim dojdzie do podparcia są pewne symptomy wskazujące chorobę silnika. A tu prach i głowica w piach.
Jak kolega jeździł od początku z checkiem :H to co tu można wiele pisać :zastanawiasie:
I tak długo głowica wytrzymała he he.
Patrzyłem u Regulusa . Luzy były na ssącym 0,16 najmniej i na wydechowy 0,20 chyba najmniej i jeszcze jeździł trochę.
Andrzej ,czy pamiętasz jakie miałeś luzy przed szlifowaniem szklanek ?
pablo1

ngbutcher
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: ngbutcher » 2 kwie 2017, o 10:56

Oplem Astrą przejechałem z 30 tysięcy więcej na gazie i checku:) nic się nie działo, ale tam jest hydrauliczna regulacja luzów.
Co do symptomów to były wcześniej, silnik gasł przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na zimnym. Również na zimnym tracił moc i pojawiała się kontrola trakcji. Mechanik zwracał uwagę, że pewnie cewka do wymiany, ale ze względu na walkę z tarczami i duże wydatki przy tej okazji przekładałem to na następny serwis, niestety niedoczekałem:/ Ogólnie też mechanik mi zwracał uwagę, że na gazie sonda lambda wariuje i checkiem się nie mam co przejmować, dlatego też nie zwracałem na to uwagi ( 220k km na gazie w dwóch autach i dopiero teraz problem z silnikiem).

Swoją drogą, myślę, że dobrze by było temat regulacji luzów podpiąć na głównej dla potomnych, żeby nikt z forumowiczów nie wpakował się w takie wydatki. Ja dopiero jakieś 2 miechy temu się o tym dowiedziałem.
Jeszcze jedno pytanie, uważacie, że głowica już mogła dostać w kość np. te 2 miesiące temu i po prostu miałem farta, że do teraz dojeździłem bez wyraźnych symptomów?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: etac » 2 kwie 2017, o 12:39

Zmień mechanika {:/
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ngbutcher
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym

Post autor: ngbutcher » 14 kwie 2017, o 14:43

Hej auto naprawione, koszt regeneracji głowicy + robocizna - robocizna poprzednia wyszło 1500 PLN, czyli z poprzednim szlifowaniem szklanek równe 2000 PLN.
Oprócz tego, że dolewam płynu chłodniczego, na szczęście coraz mniej (odpowietrzanie) wszystko ok, auto chodzi dużo lepiej.

Proponuje podwiesić ten temat na głównej, żeby forumowicze sprawdzali te luzy zaworowe ja dowiedziałem się o tym troszkę za późno.

Dziękuje za cenne uwagi.
PS. Mechanika na razie nie zmienię bo nie mam nikogo komu mógłbym zaufać, a temu ufam, chociaż ostatnio trochę problemów było, ale się dogadaliśmy.

Zdrowych Wesołych Świąt Życzę!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości