Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Czołem,
Silnik 1,8 + lpg z 2010r.
Dopiero co uporałem się z hamulcami i kolejne problemy.
Na zjeździe z autostrady przy bramkach silnik zaczął mi dziwie się trząśc tak jakby wypadał zapłon.
Pojechałem do mechanika wymiana cewki + swiec- zero efektu.
Auto zostało na regulacje luzów (okazało się, że szklanki były uszkodzone- zostały naprawione/dorobione u tokarza), dziś auto odebrałem i zero poprawy. Mechanik twierdzi, że muszą się szklanki,czy zawory ułożyć, jednak martwi mnie ciągle pojawiająca sie w związku z tą awaria załączająca się kontrolka kontroli trakcji.
Z checkiem jeżdżę od początku gazu czyli 90 000 km.
Wiem, że zawaliłem sprawę kontroli tego luzu zaworowego, ale dowiedziałem się o tym niedawno z forum ,a dopiero co wyrzuciłem 1500 na hamulce i chciałem poczekać do następnego serwisu.
Czy faktycznie te szklanki się ułożą po czasie i silnik wróci do normalnej pracy, mechanik twierdzi, że to nastąpi po ok 1000 km?
Pozdrawiam
Silnik 1,8 + lpg z 2010r.
Dopiero co uporałem się z hamulcami i kolejne problemy.
Na zjeździe z autostrady przy bramkach silnik zaczął mi dziwie się trząśc tak jakby wypadał zapłon.
Pojechałem do mechanika wymiana cewki + swiec- zero efektu.
Auto zostało na regulacje luzów (okazało się, że szklanki były uszkodzone- zostały naprawione/dorobione u tokarza), dziś auto odebrałem i zero poprawy. Mechanik twierdzi, że muszą się szklanki,czy zawory ułożyć, jednak martwi mnie ciągle pojawiająca sie w związku z tą awaria załączająca się kontrolka kontroli trakcji.
Z checkiem jeżdżę od początku gazu czyli 90 000 km.
Wiem, że zawaliłem sprawę kontroli tego luzu zaworowego, ale dowiedziałem się o tym niedawno z forum ,a dopiero co wyrzuciłem 1500 na hamulce i chciałem poczekać do następnego serwisu.
Czy faktycznie te szklanki się ułożą po czasie i silnik wróci do normalnej pracy, mechanik twierdzi, że to nastąpi po ok 1000 km?
Pozdrawiam
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Nic sie nie ułoży, ma byc dobrze od początku. Podejrzewam ze głowica jest do wymiany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Też tak podejrzewam po przetrzepaniu forum, jednak miałem nadzieje, że nie będzie tak źle. Nie da się jej zregenerować?
Na allegro nie ma nawet takiej głowicy, czy wiecie jak tego szukać, może jakieś numery seryjne?
Na allegro nie ma nawet takiej głowicy, czy wiecie jak tego szukać, może jakieś numery seryjne?
Ostatnio zmieniony 31 mar 2017, o 21:18 przez ngbutcher, łącznie zmieniany 1 raz.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Dopiero po demontażu glowicy, będzie wiadomo
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Jakie wartości luzów miałeś przed robieniem szklanek ?
pablo1
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Jak to szklanki były uszkodzone? I jak to dorobione u tokarzangbutcher pisze:Czołem,
Silnik 1,8 + lpg z 2010r.
Dopiero co uporałem się z hamulcami i kolejne problemy.
Na zjeździe z autostrady przy bramkach silnik zaczął mi dziwie się trząśc tak jakby wypadał zapłon.
Pojechałem do mechanika wymiana cewki + swiec- zero efektu.
Auto zostało na regulacje luzów (okazało się, że szklanki były uszkodzone- zostały naprawione/dorobione u tokarza), dziś auto odebrałem i zero poprawy. Mechanik twierdzi, że muszą się szklanki,czy zawory ułożyć, jednak martwi mnie ciągle pojawiająca sie w związku z tą awaria załączająca się kontrolka kontroli trakcji.
Z checkiem jeżdżę od początku gazu czyli 90 000 km.
Wiem, że zawaliłem sprawę kontroli tego luzu zaworowego, ale dowiedziałem się o tym niedawno z forum ,a dopiero co wyrzuciłem 1500 na hamulce i chciałem poczekać do następnego serwisu.
Czy faktycznie te szklanki się ułożą po czasie i silnik wróci do normalnej pracy, mechanik twierdzi, że to nastąpi po ok 1000 km?
Pozdrawiam

Wg mnie coś pokićkałeś i zapewne chodzi o skasowany luz a tokarz co najwyżej szlifował twoje szklanki żeby ustawić właściwy luz. Jeżeli coś się uszkodziło to głowica skutkiem podparcia zaworów, czyli wypaliło(nie wiadomo w jakim stopniu) gniazda zaworowe. Jak w niewielkim to może się po czasie same uklepią/doszlifują(choć nie słyszałem o takim podejściu do sprawy)


- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Uklepać to możesz tego mechanika. Jeśli jego zabiegi ze szklankami nie pomogły, to oddaj głowicę do regeneracji, na pewno ktoś to robi profesjonalnie w Toruniu.
Jedyne uklepywanie o jakim słyszałem powoduje, że po regulacji luz może się nieco zwiększyć (lub nie zmniejszyć) ale silnik musi pracować bezbłędnie.
Jedyne uklepywanie o jakim słyszałem powoduje, że po regulacji luz może się nieco zwiększyć (lub nie zmniejszyć) ale silnik musi pracować bezbłędnie.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Dowiem się.pablo1 pisze:Jakie wartości luzów miałeś przed robieniem szklanek ?
wszim
Pewnie coś pokićkałem tak jak piszesz. Dużo w życiu miałem juz awari, ale silnik mnie omijał i nie posiadam dużej wiedzy.
Ogólnie zawiózł szklanki do tokarza, także może tylko szlif. Jutro jadę do niego odczytać błędy które wyskoczyły.
Dziekuje za odpowiedzi.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Szklanek się nie szlifuje. Ta są polerowane i utwardzane powierzchnie. Obawiam się że masz wypalony zawór jak to miało miejsce u mnie.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Robert, szlifuje się i mogę to udowodnić, ale nie chce mi się rozrządu rozbierać
Szklanki szlifuje się od wewnątrz, tę powierzchnię z którą styka się zawór, i nie każdy szlifierz to umie - np. u mnie dwie szklanki za bardzo pojechał i trzeba było wymienić na nowe.

- wojbur
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2498
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
- Reputacja: 2
- Imię: Wojtek
- Samochód: Hyundai ix20
- Silnik: 1.6 125 KM
- LPG: tak
- Lokalizacja: SZO
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Ile sobie liczą za taki szlif? Gdzieś widziałem cenę nowych szklanek na poziomie 30 zł, więc chyba nie tak dużo (podobno rzadko kiedy trzeba wszystkie wymieniać)
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
W W-wie najtaniej 20 od sztuki, ale nowe po 50. Bardziej cierpią zawory wylotowe.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Tokarz kosztował 120 PLN, a do szlifowania było 9 szklanek (cena z ASO to 70 sztuka). Robocizna 400:/
Pomierzone luzy niestety nie mam napisane które są które.
0,17/0,18/0,27/0,29/0,30/0,23/0,27/0,27
0,03/ 0,12/ 0,13/ 0,15/ 0,12/ 0,13/ 0,12/ 0,1
Pozdrawiam
Pomierzone luzy niestety nie mam napisane które są które.
0,17/0,18/0,27/0,29/0,30/0,23/0,27/0,27
0,03/ 0,12/ 0,13/ 0,15/ 0,12/ 0,13/ 0,12/ 0,1
Pozdrawiam
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
W górnym rzędzie masz dolot, w dolnym wylot. W sumie to powinno być zrobione 10 szklanek: wszystkie wylotowe i obydwie dolotowe z pierwszego cylindra ( granicą jest 0,21).
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Dzięki za info, niestety i tak nie pomogło. Kojarzycie ile remont głowicy może wynieść, z tego co widzę to sam remont głowicy w autoszlifie w Toruniu to minimum:
Głowica 4 cyl.regeneracj operacja kompletna – cena od.. 270 zł
Z tego co pisałeś Regulus u Ciebie to było koło 1900 PLN. Takiej kwoty można się spodziewać?
Pozdrawiam
Głowica 4 cyl.regeneracj operacja kompletna – cena od.. 270 zł
Z tego co pisałeś Regulus u Ciebie to było koło 1900 PLN. Takiej kwoty można się spodziewać?
Pozdrawiam
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Nie, ja nie robiłem regeneracji głowicy, tylko szlifowanie szklanek (650 zł). Ktoś pisał o regeneracji, ale nie ze stałych bywalców.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Widzę że również na pierwszym cylindrze najbardziej luzy lecą, tak jak i u mnie. Praktycznie nie było luzu na wydechu na pierwszym cylindrze u Ciebie. Dziwne że mechanik po takich pomiarach nie wpadł na to, że już za późno i głowice trzeba robić.ngbutcher pisze:Tokarz kosztował 120 PLN, a do szlifowania było 9 szklanek (cena z ASO to 70 sztuka). Robocizna 400:/
Pomierzone luzy niestety nie mam napisane które są które.
0,17/0,18/0,27/0,29/0,30/0,23/0,27/0,27
0,03/ 0,12/ 0,13/ 0,15/ 0,12/ 0,13/ 0,12/ 0,1
pablo1
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Ja tu 10 naliczyłem. Generalnie tu już nie ma luzu, po zagrzaniu na pewno dochodziło do podparcia na 1 cylindrze, niedomykania zaworu a więc grillowania gładzi zaworu. I szlag trafił gładzie zaworowe.ngbutcher pisze:Tokarz kosztował 120 PLN, a do szlifowania było 9 szklanek (cena z ASO to 70 sztuka). Robocizna 400:/
Pomierzone luzy niestety nie mam napisane które są które.
0,17/0,18/0,27/0,29/0,30/0,23/0,27/0,27
0,03/ 0,12/ 0,13/ 0,15/ 0,12/ 0,13/ 0,12/ 0,1
Pozdrawiam

- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Oczywiście 10 poniżej minimum było zaworów. Tylko pytanie. Jaki jest dopuszczalny minimalny luz w praktyce aby można było do tej wartośći jeździć bezpiecznie ?
pablo1
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Oprócz informacji podanych przez producenta czyli maksymalny dopuszczalny margines to takich informacji raczej nie znajdziesz. Wiadomo, że jak zejdzie trochę poniżej marginesu to jeszcze tragedii nie ma ale lepiej już szukać możliwości korekty. Mnie tylko dziwi, bo z reguły wcześniej zanim dojdzie do podparcia są pewne symptomy wskazujące chorobę silnika. A tu prach i głowica w piach.

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Nie takie znowu 'prach'ngbutcher pisze:Z checkiem jeżdżę od początku gazu czyli 90 000 km.

- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Jak kolega jeździł od początku z checkiemwszim pisze: Mnie tylko dziwi, bo z reguły wcześniej zanim dojdzie do podparcia są pewne symptomy wskazujące chorobę silnika. A tu prach i głowica w piach.


I tak długo głowica wytrzymała he he.
Patrzyłem u Regulusa . Luzy były na ssącym 0,16 najmniej i na wydechowy 0,20 chyba najmniej i jeszcze jeździł trochę.
Andrzej ,czy pamiętasz jakie miałeś luzy przed szlifowaniem szklanek ?
pablo1
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Oplem Astrą przejechałem z 30 tysięcy więcej na gazie i checku:) nic się nie działo, ale tam jest hydrauliczna regulacja luzów.
Co do symptomów to były wcześniej, silnik gasł przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na zimnym. Również na zimnym tracił moc i pojawiała się kontrola trakcji. Mechanik zwracał uwagę, że pewnie cewka do wymiany, ale ze względu na walkę z tarczami i duże wydatki przy tej okazji przekładałem to na następny serwis, niestety niedoczekałem:/ Ogólnie też mechanik mi zwracał uwagę, że na gazie sonda lambda wariuje i checkiem się nie mam co przejmować, dlatego też nie zwracałem na to uwagi ( 220k km na gazie w dwóch autach i dopiero teraz problem z silnikiem).
Swoją drogą, myślę, że dobrze by było temat regulacji luzów podpiąć na głównej dla potomnych, żeby nikt z forumowiczów nie wpakował się w takie wydatki. Ja dopiero jakieś 2 miechy temu się o tym dowiedziałem.
Jeszcze jedno pytanie, uważacie, że głowica już mogła dostać w kość np. te 2 miesiące temu i po prostu miałem farta, że do teraz dojeździłem bez wyraźnych symptomów?
Co do symptomów to były wcześniej, silnik gasł przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na zimnym. Również na zimnym tracił moc i pojawiała się kontrola trakcji. Mechanik zwracał uwagę, że pewnie cewka do wymiany, ale ze względu na walkę z tarczami i duże wydatki przy tej okazji przekładałem to na następny serwis, niestety niedoczekałem:/ Ogólnie też mechanik mi zwracał uwagę, że na gazie sonda lambda wariuje i checkiem się nie mam co przejmować, dlatego też nie zwracałem na to uwagi ( 220k km na gazie w dwóch autach i dopiero teraz problem z silnikiem).
Swoją drogą, myślę, że dobrze by było temat regulacji luzów podpiąć na głównej dla potomnych, żeby nikt z forumowiczów nie wpakował się w takie wydatki. Ja dopiero jakieś 2 miechy temu się o tym dowiedziałem.
Jeszcze jedno pytanie, uważacie, że głowica już mogła dostać w kość np. te 2 miesiące temu i po prostu miałem farta, że do teraz dojeździłem bez wyraźnych symptomów?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Zmień mechanika 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 8 mar 2015, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Silnik pracuje nierówno, trzęsie buda na jałowym
Hej auto naprawione, koszt regeneracji głowicy + robocizna - robocizna poprzednia wyszło 1500 PLN, czyli z poprzednim szlifowaniem szklanek równe 2000 PLN.
Oprócz tego, że dolewam płynu chłodniczego, na szczęście coraz mniej (odpowietrzanie) wszystko ok, auto chodzi dużo lepiej.
Proponuje podwiesić ten temat na głównej, żeby forumowicze sprawdzali te luzy zaworowe ja dowiedziałem się o tym troszkę za późno.
Dziękuje za cenne uwagi.
PS. Mechanika na razie nie zmienię bo nie mam nikogo komu mógłbym zaufać, a temu ufam, chociaż ostatnio trochę problemów było, ale się dogadaliśmy.
Zdrowych Wesołych Świąt Życzę!!!
Oprócz tego, że dolewam płynu chłodniczego, na szczęście coraz mniej (odpowietrzanie) wszystko ok, auto chodzi dużo lepiej.
Proponuje podwiesić ten temat na głównej, żeby forumowicze sprawdzali te luzy zaworowe ja dowiedziałem się o tym troszkę za późno.
Dziękuje za cenne uwagi.
PS. Mechanika na razie nie zmienię bo nie mam nikogo komu mógłbym zaufać, a temu ufam, chociaż ostatnio trochę problemów było, ale się dogadaliśmy.
Zdrowych Wesołych Świąt Życzę!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość