P0302 - cewka???

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

P0302 - cewka???

Post autor: Regulus » 13 lut 2017, o 18:00

Pierwszy raz mnie Cruze zawiódł na wyjeździe - w Czechach - taka przykrość :( Poprzedniego wieczoru jeździliśmy z Vrchlabi do Kamiennej Góry, bo Regulusowa się rozchorowała - żadnych problemów. Rano (-3 st.) odpalił, ale nierówna praca na biegu jałowym i za chwilę kontrolka trakcji i check. ELM pokazał P0302 - wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Rozgrzałem auto, żeby przeszło na gaz - nie pomogło. Wymieniłem świece, bo woziłem zapas - nie pomogło. Niedaleko jest serwis opla - pojechaliśmy. Rozmowa trudna, ale ich zdaniem to wina cewki. Długie poszukiwanie dostawcy, w końcu znaleźli (wyjdzie z 900 zł) z dostawą na jutro. Pytam mechanika, czy można jeździć z taką usterką - mówi ze na własne ryzyko, bo można zniszczyć katalizator, na lpg też. No ok, co robić, zostawiam auto i bierzemy ski taxi, żeby się karnety nie marnowały. Ale jak przestawiałem Cruza to odpalił normalnie, pojechałem na próbę - wszystko ok. To rezygnujemy z taxi i jedziemy do Szpindla (z 15 km). Wszystko ok. Po stoku - to samo telepanie silnikiem na jałowym, TC i check. I tak całą drogę powrotną - na szczęście z góry (do 2 000 obrotów), więc się nie przemęczał. Check gasł jak zdejmowałem nogę z gazu, pojawiał się przy przyspieszaniu.

Zobaczymy jutro, czy cewka dotrze i czy to pomoże (obecna ma przebieg 30 000, ale to zamiennik). Ale wyjazd spieprzony dokumentnie. Oby mieli rację, ze to cewka...

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: zzzz » 13 lut 2017, o 18:23

a przewody WN dobre?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: huri_khan » 13 lut 2017, o 18:26

Jakie przewody ?

Obawiam się jednak że cewka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: zzzz » 13 lut 2017, o 18:29

Wysokiego Napięcia

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: huri_khan » 13 lut 2017, o 18:55

Zbyszek widziałeś cewkę w Cruzie ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Split
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:49
Reputacja: 0
Imię: Sławek
Samochód: Cruze 1.8 LS
Silnik:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: P0302 - cewka???

Post autor: Split » 13 lut 2017, o 19:35

Miałem te same objawy i winna była cewka.

PS: Ahh te cewki...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: wszim » 13 lut 2017, o 20:21

Andrzej wymontuj cewkę, dokładnie wymyj pod kranem, wytrzyj papierowym ręcznikiem a następnie dobrze wysusz suszarką Regulusowej. Jest szansa na powrót na starej cewce.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: barus » 13 lut 2017, o 22:16

zzzz pisze:a przewody WN dobre?

Coś Ci się pomyliło :ocochodzi:
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, o 22:30 przez barus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: zzzz » 13 lut 2017, o 22:20

jako że bawię się nowym (używanym) telefonem to czytam pobieżnie ;). sorry za pisanie bez sensu :H

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: barus » 13 lut 2017, o 22:24

Regulus pisze:Pierwszy raz mnie Cruze zawiódł na wyjeździe - w Czechach - taka przykrość :( Poprzedniego wieczoru jeździliśmy z Vrchlabi do Kamiennej Góry, bo Regulusowa się rozchorowała - żadnych problemów. Rano (-3 st.) odpalił, ale nierówna praca na biegu jałowym i za chwilę kontrolka trakcji i check. ELM pokazał P0302 - wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Rozgrzałem auto, żeby przeszło na gaz - nie pomogło. Wymieniłem świece, bo woziłem zapas - nie pomogło. Niedaleko jest serwis opla - pojechaliśmy. Rozmowa trudna, ale ich zdaniem to wina cewki. Długie poszukiwanie dostawcy, w końcu znaleźli (wyjdzie z 900 zł) z dostawą na jutro. Pytam mechanika, czy można jeździć z taką usterką - mówi ze na własne ryzyko, bo można zniszczyć katalizator, na lpg też. No ok, co robić, zostawiam auto i bierzemy ski taxi, żeby się karnety nie marnowały. Ale jak przestawiałem Cruza to odpalił normalnie, pojechałem na próbę - wszystko ok. To rezygnujemy z taxi i jedziemy do Szpindla (z 15 km). Wszystko ok. Po stoku - to samo telepanie silnikiem na jałowym, TC i check. I tak całą drogę powrotną - na szczęście z góry (do 2 000 obrotów), więc się nie przemęczał. Check gasł jak zdejmowałem nogę z gazu, pojawiał się przy przyspieszaniu.

Zobaczymy jutro, czy cewka dotrze i czy to pomoże (obecna ma przebieg 30 000, ale to zamiennik). Ale wyjazd spieprzony dokumentnie. Oby mieli rację, ze to cewka...
Spróbuj zmniejszyć odstęp na świecy na tym cylindrze tak do 0,5 mm i to, co zaproponował Wojtek, jeszcze sprawdź na tej cewce czy nie widać jakiegoś pęknięcia izolacji, przebicia jej na tym "cycku" na drugim cylindrze, bo w nim mieści się cewka WN. Zmniejszając odstęp na świecy zmniejszasz napięcie przeskoku na świecy, tym samym napięcie przebicia na izolacji bądź między zwojowe.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: Regulus » 13 lut 2017, o 23:11

Dzięki za rady, gdybym znał sposób z myciem, zastosowałbym rano, a tak to pojechałem do warsztatu i cewka już zamówiona, a 'zaloha' 3 000 kcs wpłacona, więc jak dojdzie jutro nie ma odwrotu (chyba, że nie będzie pasowała, czego nie można być pewnym biorąc pod uwagę jakość ich katalogów, gdzie pokazywało różne wynalazki beru i tesli).

Co do świecy, to zapomniałem napisać, że wyraźnie różniła się kolorem od pozostałych - była taka czerwonawa a reszta równo okopcone na czarno. Czeski majster mówi że to dlatego, że ona źle paliła i dlatego różni się barwą. No nie wiem, jak szybko taka zmiana barwy może nastąpić? Do dzisiaj na pewno palił równo, bo ani check ani żaden inny objaw nie występował, samochód ciągnął równo, dobrze przyspieszał itp.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: wszim » 13 lut 2017, o 23:33

Majster mógł mieć rację. Energia iskry już była mizerna bo częściowo uchodził ładunek gdzieś bokiem i niektóre zapłony mogły być nieprawidłowe.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: barus » 14 lut 2017, o 06:56

Andrzej! Jeśli by się okazało, że sprowadzili cewkę nie taka jak powinni, to spróbuj zastosować ten eksperyment ze zmniejszeniem szczeliny. Napięcie na uszkodzonej izolacji lub między zwojowe jest na pograniczu przebicia, bo raz silnik pracuje prawidłowo a innym razem przerywa. Gdyby silnik pracował równo mimo mniejszej energii iskry, to jest to 1000 razy lepsze dla silnika i katalizatora niż wypadanie zapłonów podczas jazdy. Może jakimś cudem byś się do kulał do domu :zastanawiasie: .

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: Regulus » 14 lut 2017, o 21:36

Cewkę rozebrałem (na szarej gumce widać wyraźne ślady przebicia), wymyłem, wysuszyłem. Szczelinę zmniejszyłem. Niestety, przebicie musiało być coraz gorsze, bo nic te zabiegi nie pomogły :( Na szczęście cewka do warsztatu dotarła, rano została wymieniona i pojechaliśmy na stok. Majster przyniósł wymontowaną cewkę, żebym powąchał jak 'smerdi' i rzeczywiście waliło z tego drugiego cycka taką przepaloną izolacją (przed myciem jej nie obwąchiwałem, ale też nie była świeżo po jeździe). Drogo wyszło jak cholera (w sumie za dwie wizyty 8 000 ksc), ale trzeba było nie oszczędzać na koreańskim zamienniku, który wystarczył na 30 000 km :( Chytry dwa razy traci ;)

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: wojbur » 14 lut 2017, o 22:02

Jaka jest różnica cenowa zamiennik koreański vs oryginał? Bo 30 kkm to lipa, u mnie chyba producent przewidział dłuższy interwał wymiany świec, a już co najwyżej taki sam czyli 30 kkm...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: wszim » 14 lut 2017, o 22:04

To prawie 1300zł. No to zdarli z obcokrajowca. Pech. Ważne, że masz już z głowy i jest jak wrócić do domu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: Regulus » 14 lut 2017, o 22:10

No właśnie, plus problem z dojazdem na stok, niewykorzystanych karnetów, holowania i w ogóle powrotu... A koreańska kosztowała 360 zł. trzeba było brać Delphi.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: wszim » 14 lut 2017, o 22:15

Czasu nie cofniesz, nie dołuj się. Po prostu kolejne doświadczenie na przyszłość. I dla ciebie i dla nas
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
maru22
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
Reputacja: 4
Imię: MS
Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
Silnik:
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: maru22 » 14 lut 2017, o 22:43

wszim pisze:Andrzej wymontuj cewkę, dokładnie wymyj pod kranem, wytrzyj papierowym ręcznikiem a następnie dobrze wysusz suszarką Regulusowej. Jest szansa na powrót na starej cewce.
Z tego co już doświadczyłem w innym wozidle, to takie rzeczy należy myć naftą lub ropą, bo ma własności izolacyjne (woda na pewno nie). Przy tak mocnym przebiciu izolacji jak kolega pisze, to raczej już nic nie jest w stanie pomóc poza wymianą na nową.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: wszim » 14 lut 2017, o 22:51

Chodziło o usunięcie nalotu z mgły solankowej, która może powodować powierzchniowe przebicia. Woda nic nie szkodzi bo cewka jest hermetyczna ale oczywiście trzeba wysuszyć. Żadną ropą nie należy myć bo to weglowodory, które będą reagować z izolacyjnymi elementami gumowymi i plastikowymi cewki.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: Sebastian » 21 lut 2017, o 19:57

Czyli każdy użytkownik cruze powinien mieć w "zestawie naprawczym" również cewkę, bo nie wiadomo kiedy się posypie.. :(
Ale pocieszę was, bo już chyba więcej zamienników jest dostępnych (przynajmniej tak katalog mówi).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: etac » 21 lut 2017, o 20:08

powiedz ze każdy z silnikiem benzynowym :P
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: Sebastian » 21 lut 2017, o 20:11

etac, a diesel który jeździ po mieście powinien mieć kanał pod domem, zeby olej zmieniać jak nie pozwoli DPF'owi się wypalić :rotfl: :lol:

Ale już bez spamu, bo nam się w wielu tematach ostatnio śmietnik robi. :roll:
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: pablo1 » 21 lut 2017, o 22:34

Sebastian pisze:Czyli każdy użytkownik cruze powinien mieć w "zestawie naprawczym" również cewkę, bo nie wiadomo kiedy się posypie.. :(
Ale pocieszę was, bo już chyba więcej zamienników jest dostępnych (przynajmniej tak katalog mówi).
Tylko żeby jakość tych zamienników przyzwoita w miarę była. :tak:
pablo1

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P0302 - cewka???

Post autor: Regulus » 21 lut 2017, o 23:05

No jak widzicie, zamienników nie polecam! Prawie rok woziłem zapasową cewkę (bo oryginalna była tylko podejrzana i została wymieniona na wszelki wypadek), a potem coś mnie podkusiło do zrobienia porządków - a zawsze powtarzam, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości