
Zobaczymy jutro, czy cewka dotrze i czy to pomoże (obecna ma przebieg 30 000, ale to zamiennik). Ale wyjazd spieprzony dokumentnie. Oby mieli rację, ze to cewka...
zzzz pisze:a przewody WN dobre?
Spróbuj zmniejszyć odstęp na świecy na tym cylindrze tak do 0,5 mm i to, co zaproponował Wojtek, jeszcze sprawdź na tej cewce czy nie widać jakiegoś pęknięcia izolacji, przebicia jej na tym "cycku" na drugim cylindrze, bo w nim mieści się cewka WN. Zmniejszając odstęp na świecy zmniejszasz napięcie przeskoku na świecy, tym samym napięcie przebicia na izolacji bądź między zwojowe.Regulus pisze:Pierwszy raz mnie Cruze zawiódł na wyjeździe - w Czechach - taka przykrośćPoprzedniego wieczoru jeździliśmy z Vrchlabi do Kamiennej Góry, bo Regulusowa się rozchorowała - żadnych problemów. Rano (-3 st.) odpalił, ale nierówna praca na biegu jałowym i za chwilę kontrolka trakcji i check. ELM pokazał P0302 - wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Rozgrzałem auto, żeby przeszło na gaz - nie pomogło. Wymieniłem świece, bo woziłem zapas - nie pomogło. Niedaleko jest serwis opla - pojechaliśmy. Rozmowa trudna, ale ich zdaniem to wina cewki. Długie poszukiwanie dostawcy, w końcu znaleźli (wyjdzie z 900 zł) z dostawą na jutro. Pytam mechanika, czy można jeździć z taką usterką - mówi ze na własne ryzyko, bo można zniszczyć katalizator, na lpg też. No ok, co robić, zostawiam auto i bierzemy ski taxi, żeby się karnety nie marnowały. Ale jak przestawiałem Cruza to odpalił normalnie, pojechałem na próbę - wszystko ok. To rezygnujemy z taxi i jedziemy do Szpindla (z 15 km). Wszystko ok. Po stoku - to samo telepanie silnikiem na jałowym, TC i check. I tak całą drogę powrotną - na szczęście z góry (do 2 000 obrotów), więc się nie przemęczał. Check gasł jak zdejmowałem nogę z gazu, pojawiał się przy przyspieszaniu.
Zobaczymy jutro, czy cewka dotrze i czy to pomoże (obecna ma przebieg 30 000, ale to zamiennik). Ale wyjazd spieprzony dokumentnie. Oby mieli rację, ze to cewka...
Z tego co już doświadczyłem w innym wozidle, to takie rzeczy należy myć naftą lub ropą, bo ma własności izolacyjne (woda na pewno nie). Przy tak mocnym przebiciu izolacji jak kolega pisze, to raczej już nic nie jest w stanie pomóc poza wymianą na nową.wszim pisze:Andrzej wymontuj cewkę, dokładnie wymyj pod kranem, wytrzyj papierowym ręcznikiem a następnie dobrze wysusz suszarką Regulusowej. Jest szansa na powrót na starej cewce.
Tylko żeby jakość tych zamienników przyzwoita w miarę była.Sebastian pisze:Czyli każdy użytkownik cruze powinien mieć w "zestawie naprawczym" również cewkę, bo nie wiadomo kiedy się posypie..![]()
Ale pocieszę was, bo już chyba więcej zamienników jest dostępnych (przynajmniej tak katalog mówi).
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość