Stuki w zawieszeniu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: barus » 5 lut 2014, o 23:44

Etak! czy przy rozbiórce tych amorów zwróciłeś uwagę na sposób osadzenia amortyzatora, który od góry został zaprasowany na zimno w tulei? Chodzi mi o to czy nie było tam luzu, który mógłby generować stuki. Rosjanie z jakiegoś powodu przerobili tą tuleję od góry na gwint.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 6 lut 2014, o 10:48

barus pisze:Etak! czy przy rozbiórce tych amorów zwróciłeś uwagę na sposób osadzenia amortyzatora, który od góry został zaprasowany na zimno w tulei? Chodzi mi o to czy nie było tam luzu, który mógłby generować stuki. Rosjanie z jakiegoś powodu przerobili tą tuleję od góry na gwint.
Przy tego typu peknieciu nie zawsze czuc luzy I tutaj tez tak było.

Przerobka wynikala z tego ze rura jest rolowana na koncu i nie da sie tego zarolowac ponownie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: barus » 6 lut 2014, o 20:21

Etak!
Drążę temat dalej, nie do końca mnie przekonałeś z tą przeróbką tulei przez Rosjan, po co demontowali amortyzator z tulei? By później ponownie go tam osadzić, ale już z wspawaną końcówką gwintowaną na tulei. Dodam tylko, że przy amortyzatorze nic nie majstrowali, sprawdziłem to.:zastanawiasie:

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 6 lut 2014, o 20:34

barus pisze:Etak!
Drążę temat dalej, nie do końca mnie przekonałeś z tą przeróbką tulei przez Rosjan, po co demontowali amortyzator z tulei? By później ponownie go tam osadzić, ale już z wspawaną końcówką gwintowaną na tulei. Dodam tylko, że przy amortyzatorze nic nie majstrowali, sprawdziłem to.:zastanawiasie:
Poszlo PW, to razem uzgodnimy wersje dla forum, bo ja moge zbyt technicznie wyjasnic i nie dla wszystkich zrozumiale.

Dla mnie na pewno skutecznym jest wymiana tez tego elementu, ale teraz mysle ze wraz z amorem:

Obrazek

w jml lub w potaku juz są http://www.potak.com.pl/13505131,-,25831/opis
Ostatnio zmieniony 6 lut 2014, o 20:52 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: wszim » 6 lut 2014, o 20:52

Poszlo PW,
Czego znowu na priva? Forum w końcu do dyskutowania czy nie forum :| .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Kobe
Bywalec
Posty: 140
Rejestracja: 30 lis 2013, o 12:13
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze LS 2009
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Kobe » 6 lut 2014, o 22:24

U mnie w tarnowie są za 130 zł szt firmy LEMFOERDER. Bardzo dobra firma ponoć.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: konradoo » 7 lut 2014, o 00:00

Nie ponoć tylko bardzo dobra. Może być tak, że masz spiłowane numery oryginału:)
O partsy pisz PW.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: barus » 7 lut 2014, o 14:53

wszim pisze:
Poszlo PW,
Czego znowu na priva? Forum w końcu do dyskutowania czy nie forum :| .

Jednak okazuje się , że Rosjanie w miejsce starych amortyzatorów GM wstawiają nowe Bilstein 4 i dlatego przerabiają te tuleje.
Przy okazji rozmowy na PW Etak wyprowadził mnie z błędu, jednak głównym tematem rozmowy
nie był wątek związany z amortyzatorami, dodam tylko, że obydwaj znamy się osobiście.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 7 lut 2014, o 15:19

barus pisze:
wszim pisze:
Poszlo PW,
Czego znowu na priva? Forum w końcu do dyskutowania czy nie forum :| .

Jednak okazuje się , że Rosjanie w miejsce starych amortyzatorów GM wstawiają nowe Bilstein 4 i dlatego przerabiają te tuleje.
Przy okazji rozmowy na PW Etak wyprowadził mnie z błędu, jednak głównym tematem rozmowy
nie był wątek związany z amortyzatorami, dodam tylko, że obydwaj znamy się osobiście.
Po drugie jak znajde chwile to rozbuduje ten temat glebiej z rozpiskiem co I dlaczego
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
sen-syka
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Reputacja: 0
Imię: Sen
Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
Silnik:
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: sen-syka » 26 lut 2014, o 16:07

Witam,

Jestem tu nowy, ale problem dotyczy również mnie. Po kliku miesiącach udało mi się wytargać od ASO nowe amortyzatory (w piątek padła decyzja, teraz czekam na telefon z Aso i zakładam). Ale powiem Wam tylko jedno, bardzo mnie ciekawi co spieprzyli, a jak się dowiem to wjadę cruzem do Centrali (jak mają siedzibę na czwartym piętrze to tam też wjadę) i wepchnę tą cześć w odpowiednie miejsce, odpowiedniej osobie. Tylko mnie to nerwów kosztowało i czasu. Nie daruję !!! Wówczas będę :D
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: wszim » 26 lut 2014, o 16:30

Jaki masz rok modelowy swojego cruza? Może te wymienione amorki podrzuciłbyś etacowi , on ma jakieś możliwości laboratoryjnego wglądu i wiwisekcji.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pawel

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: pawel » 26 lut 2014, o 16:38

Części wymienione w ramach gwarancji należą do serwisu.
Serwis w tej chwili wymienia już na "dobre amorki" - te co w kombi

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 26 lut 2014, o 17:22

pwalczak pisze:Części wymienione w ramach gwarancji należą do serwisu.
Serwis w tej chwili wymienia już na "dobre amorki" - te co w kombi
jak wymienial je w mmcars, to beda u mnie biurku, chyba ze gosciu z gm je zniszczy mlotkiem :P
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
sen-syka
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Reputacja: 0
Imię: Sen
Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
Silnik:
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: sen-syka » 26 lut 2014, o 18:38

wszim, rok 2011

etac_owiec, będą w MMcarsie wymieniane.
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
AdamT
Zasłużony dla forum
Posty: 698
Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Octavia III FL
Silnik:
Lokalizacja: SRC
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: AdamT » 26 lut 2014, o 19:18

etac_owiec pisze:jak wymienial je w mmcars, to beda u mnie biurku, chyba ze gosciu z gm je zniszczy mlotkiem :P
Możesz prawdopodobnie liczyć na moje :) Po robocie przy zaciskach zero efektu, mam przyjechać za 2-3 tygodnie zgłosić jeszcze raz i pójdzie na wymianę amortyzatorów.
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto ;)
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: wszim » 26 lut 2014, o 20:11

Na zlocie w czerwcu ocenicie hałas zawieszenia w moim orlando. Czy stuki jakie dochodzą to są te stuki , znane wam, czy może moja wydumana interpretacja i przewrażliwiony jestem. :zastanawiasie: Jak by nie było moja 10 letnia astra G tak nie hałasowała jak to nowe bydlę. :(
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: barus » 26 lut 2014, o 20:26

Witam sen-syka na nowym forum!
Tak sobie pomyślałem, że wcześniej czy później to się tu pojawisz.
sen-syka pisze: Po kliku miesiącach udało mi się wytargać od ASO nowe amortyzatory
Mnie też sporo zdrowia i zmarnowanego czasu to kosztoiwało.
Kierownik serwisu ASO jak mnie zobaczył poraz drugi, to minę miał nie tęgą.
Przed jazdą próbną postawiłem warunek, że dzisiaj jedziemy odcinkiem drogi wyznaczoną przeze mnie,
jeśli ma być inaczej, to ja rezygnuję z jazdy próbnej. Pojechaliśmy w trasę, rozmowa z gościem była
bardzo szorstka, on twierdził, że jest wszystko w porządku a ja zupełnie coś innego,doputy, dopuki nie wjechaliśmy
na odcinek drogi zaproponowanej przeze mnie, trochę trelinki oraz lekko pofałdowanego asfaltu, wtedy zawieszenie
zaczęło napierdzielać. Przyznał wtedy, że faktycznie jest coś nie tak i podejżewa zaciski hamulców lub amortyzatory.
Dwa dni później pojechałem do nich na przegląd zawieszenia i wtedy stwierdzili, że amortyzatory są do wymiany.
Też czekam na telefon od ASO, tylko jest jedno ale! na wymianę amorów muszą uzyskać zgodę z centrali a ztym bywa różnie - pozostaje cierpliwie czekać!

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: huri_khan » 26 lut 2014, o 20:30

barus pisze: Też czekam na telefon od ASO, tylko jest jedno ale! na wymianę amorów muszą uzyskać zgodę z centrali a ztym bywa różnie - pozostaje cierpliwie czekać!
Takie są procedury, żeby cokolwiek zrobić na gwarancji ASO musi uzyskać zgodę od centrali, jednak wydaje mi się, że nie powinno tutaj być problemu.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 26 lut 2014, o 21:26

huri_khan pisze:
barus pisze: Też czekam na telefon od ASO, tylko jest jedno ale! na wymianę amorów muszą uzyskać zgodę z centrali a ztym bywa różnie - pozostaje cierpliwie czekać!
Takie są procedury, żeby cokolwiek zrobić na gwarancji ASO musi uzyskać zgodę od centrali, jednak wydaje mi się, że nie powinno tutaj być problemu.
Panowie, procedura Chevrolet mowi, ze to dealer podejmuje decyzje o naprawach do pewnej kwoty, a wymiana amorow sie miesci w tej kwocie. Nie rozumiem tej gadki.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
sen-syka
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Reputacja: 0
Imię: Sen
Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
Silnik:
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: sen-syka » 27 lut 2014, o 09:11

Wracając do stuków... czy sprawdzał ktoś czy przypadkiem dodatkowych stuków nie generuję luz miedzy tłokiem amortyzatora, a poduszką?
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: wszim » 27 lut 2014, o 09:23

A jak to sprawdzić?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: barus » 27 lut 2014, o 10:25

etac_owiec pisze:Panowie, procedura Chevrolet mowi, ze to dealer podejmuje decyzje o naprawach do pewnej kwoty, a wymiana amorow sie miesci w tej kwocie. Nie rozumiem tej gadki.
Kierownik Serwisu ASO powiedział mi, że oni proponują wymianę amortyzatorów i centrala musi wyrazić zgodę na to,
czy blefował, czy mówił prawdę - tego nie oceniam.

Awatar użytkownika
sen-syka
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Reputacja: 0
Imię: Sen
Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
Silnik:
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: sen-syka » 27 lut 2014, o 13:33

wszim, https://www.youtube.com/watch?v=htfTec7mhFQ - co prawda Astra, ale tam podobno też stuka !
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 27 lut 2014, o 15:11

sen-syka pisze:wszim, https://www.youtube.com/watch?v=htfTec7mhFQ - co prawda Astra, ale tam podobno też stuka !
Tak stukala bo to ten sam dostawca, roznica jest taka ze design procesu zostal naprawiony bardzo szybko dla Astra IV bo produkcja jest w Polsce, a dla Chevi jest nadal z Korea, I tez zoltki bawia sie z tym przez 2 lata.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: rwicik » 27 lut 2014, o 16:13

etac_owiec pisze:
sen-syka pisze:wszim, https://www.youtube.com/watch?v=htfTec7mhFQ - co prawda Astra, ale tam podobno też stuka !
Tak stukala bo to ten sam dostawca, roznica jest taka ze design procesu zostal naprawiony bardzo szybko dla Astra IV bo produkcja jest w Polsce, a dla Chevi jest nadal z Korea, I tez zoltki bawia sie z tym przez 2 lata.
Od kiedy nie powinno stukać? Mam auto z 2012 r. ale model 2013.
Niby jest w miarę cicho, ale na większych nierównościach czasem coś stuknie jakby w tylnym zawieszeniu ...
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości