Stuki w zawieszeniu
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Etak! czy przy rozbiórce tych amorów zwróciłeś uwagę na sposób osadzenia amortyzatora, który od góry został zaprasowany na zimno w tulei? Chodzi mi o to czy nie było tam luzu, który mógłby generować stuki. Rosjanie z jakiegoś powodu przerobili tą tuleję od góry na gwint.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Przy tego typu peknieciu nie zawsze czuc luzy I tutaj tez tak było.barus pisze:Etak! czy przy rozbiórce tych amorów zwróciłeś uwagę na sposób osadzenia amortyzatora, który od góry został zaprasowany na zimno w tulei? Chodzi mi o to czy nie było tam luzu, który mógłby generować stuki. Rosjanie z jakiegoś powodu przerobili tą tuleję od góry na gwint.
Przerobka wynikala z tego ze rura jest rolowana na koncu i nie da sie tego zarolowac ponownie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Etak!
Drążę temat dalej, nie do końca mnie przekonałeś z tą przeróbką tulei przez Rosjan, po co demontowali amortyzator z tulei? By później ponownie go tam osadzić, ale już z wspawaną końcówką gwintowaną na tulei. Dodam tylko, że przy amortyzatorze nic nie majstrowali, sprawdziłem to.
Drążę temat dalej, nie do końca mnie przekonałeś z tą przeróbką tulei przez Rosjan, po co demontowali amortyzator z tulei? By później ponownie go tam osadzić, ale już z wspawaną końcówką gwintowaną na tulei. Dodam tylko, że przy amortyzatorze nic nie majstrowali, sprawdziłem to.

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Poszlo PW, to razem uzgodnimy wersje dla forum, bo ja moge zbyt technicznie wyjasnic i nie dla wszystkich zrozumiale.barus pisze:Etak!
Drążę temat dalej, nie do końca mnie przekonałeś z tą przeróbką tulei przez Rosjan, po co demontowali amortyzator z tulei? By później ponownie go tam osadzić, ale już z wspawaną końcówką gwintowaną na tulei. Dodam tylko, że przy amortyzatorze nic nie majstrowali, sprawdziłem to.
Dla mnie na pewno skutecznym jest wymiana tez tego elementu, ale teraz mysle ze wraz z amorem:

w jml lub w potaku juz są http://www.potak.com.pl/13505131,-,25831/opis
Ostatnio zmieniony 6 lut 2014, o 20:52 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Czego znowu na priva? Forum w końcu do dyskutowania czy nie forumPoszlo PW,


- Kobe
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 12:13
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LS 2009
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
U mnie w tarnowie są za 130 zł szt firmy LEMFOERDER. Bardzo dobra firma ponoć.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Nie ponoć tylko bardzo dobra. Może być tak, że masz spiłowane numery oryginału:)
O partsy pisz PW.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
wszim pisze:Czego znowu na priva? Forum w końcu do dyskutowania czy nie forumPoszlo PW,.
Jednak okazuje się , że Rosjanie w miejsce starych amortyzatorów GM wstawiają nowe Bilstein 4 i dlatego przerabiają te tuleje.
Przy okazji rozmowy na PW Etak wyprowadził mnie z błędu, jednak głównym tematem rozmowy
nie był wątek związany z amortyzatorami, dodam tylko, że obydwaj znamy się osobiście.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Po drugie jak znajde chwile to rozbuduje ten temat glebiej z rozpiskiem co I dlaczegobarus pisze:wszim pisze:Czego znowu na priva? Forum w końcu do dyskutowania czy nie forumPoszlo PW,.
Jednak okazuje się , że Rosjanie w miejsce starych amortyzatorów GM wstawiają nowe Bilstein 4 i dlatego przerabiają te tuleje.
Przy okazji rozmowy na PW Etak wyprowadził mnie z błędu, jednak głównym tematem rozmowy
nie był wątek związany z amortyzatorami, dodam tylko, że obydwaj znamy się osobiście.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Witam,
Jestem tu nowy, ale problem dotyczy również mnie. Po kliku miesiącach udało mi się wytargać od ASO nowe amortyzatory (w piątek padła decyzja, teraz czekam na telefon z Aso i zakładam). Ale powiem Wam tylko jedno, bardzo mnie ciekawi co spieprzyli, a jak się dowiem to wjadę cruzem do Centrali (jak mają siedzibę na czwartym piętrze to tam też wjadę) i wepchnę tą cześć w odpowiednie miejsce, odpowiedniej osobie. Tylko mnie to nerwów kosztowało i czasu. Nie daruję !!! Wówczas będę
Jestem tu nowy, ale problem dotyczy również mnie. Po kliku miesiącach udało mi się wytargać od ASO nowe amortyzatory (w piątek padła decyzja, teraz czekam na telefon z Aso i zakładam). Ale powiem Wam tylko jedno, bardzo mnie ciekawi co spieprzyli, a jak się dowiem to wjadę cruzem do Centrali (jak mają siedzibę na czwartym piętrze to tam też wjadę) i wepchnę tą cześć w odpowiednie miejsce, odpowiedniej osobie. Tylko mnie to nerwów kosztowało i czasu. Nie daruję !!! Wówczas będę


„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Jaki masz rok modelowy swojego cruza? Może te wymienione amorki podrzuciłbyś etacowi , on ma jakieś możliwości laboratoryjnego wglądu i wiwisekcji.

Re: Stuki w zawieszeniu
Części wymienione w ramach gwarancji należą do serwisu.
Serwis w tej chwili wymienia już na "dobre amorki" - te co w kombi
Serwis w tej chwili wymienia już na "dobre amorki" - te co w kombi
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
jak wymienial je w mmcars, to beda u mnie biurku, chyba ze gosciu z gm je zniszczy mlotkiempwalczak pisze:Części wymienione w ramach gwarancji należą do serwisu.
Serwis w tej chwili wymienia już na "dobre amorki" - te co w kombi

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
wszim, rok 2011
etac_owiec, będą w MMcarsie wymieniane.
etac_owiec, będą w MMcarsie wymieniane.

„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- AdamT
- Zasłużony dla forum
- Posty: 698
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
- Reputacja: 3
- Imię: Adam
- Samochód: Octavia III FL
- Silnik:
- Lokalizacja: SRC
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Możesz prawdopodobnie liczyć na mojeetac_owiec pisze:jak wymienial je w mmcars, to beda u mnie biurku, chyba ze gosciu z gm je zniszczy mlotkiem

Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto

był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Na zlocie w czerwcu ocenicie hałas zawieszenia w moim orlando. Czy stuki jakie dochodzą to są te stuki , znane wam, czy może moja wydumana interpretacja i przewrażliwiony jestem.
Jak by nie było moja 10 letnia astra G tak nie hałasowała jak to nowe bydlę. 



-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Witam sen-syka na nowym forum!
Tak sobie pomyślałem, że wcześniej czy później to się tu pojawisz.
Kierownik serwisu ASO jak mnie zobaczył poraz drugi, to minę miał nie tęgą.
Przed jazdą próbną postawiłem warunek, że dzisiaj jedziemy odcinkiem drogi wyznaczoną przeze mnie,
jeśli ma być inaczej, to ja rezygnuję z jazdy próbnej. Pojechaliśmy w trasę, rozmowa z gościem była
bardzo szorstka, on twierdził, że jest wszystko w porządku a ja zupełnie coś innego,doputy, dopuki nie wjechaliśmy
na odcinek drogi zaproponowanej przeze mnie, trochę trelinki oraz lekko pofałdowanego asfaltu, wtedy zawieszenie
zaczęło napierdzielać. Przyznał wtedy, że faktycznie jest coś nie tak i podejżewa zaciski hamulców lub amortyzatory.
Dwa dni później pojechałem do nich na przegląd zawieszenia i wtedy stwierdzili, że amortyzatory są do wymiany.
Też czekam na telefon od ASO, tylko jest jedno ale! na wymianę amorów muszą uzyskać zgodę z centrali a ztym bywa różnie - pozostaje cierpliwie czekać!
Tak sobie pomyślałem, że wcześniej czy później to się tu pojawisz.
Mnie też sporo zdrowia i zmarnowanego czasu to kosztoiwało.sen-syka pisze: Po kliku miesiącach udało mi się wytargać od ASO nowe amortyzatory
Kierownik serwisu ASO jak mnie zobaczył poraz drugi, to minę miał nie tęgą.
Przed jazdą próbną postawiłem warunek, że dzisiaj jedziemy odcinkiem drogi wyznaczoną przeze mnie,
jeśli ma być inaczej, to ja rezygnuję z jazdy próbnej. Pojechaliśmy w trasę, rozmowa z gościem była
bardzo szorstka, on twierdził, że jest wszystko w porządku a ja zupełnie coś innego,doputy, dopuki nie wjechaliśmy
na odcinek drogi zaproponowanej przeze mnie, trochę trelinki oraz lekko pofałdowanego asfaltu, wtedy zawieszenie
zaczęło napierdzielać. Przyznał wtedy, że faktycznie jest coś nie tak i podejżewa zaciski hamulców lub amortyzatory.
Dwa dni później pojechałem do nich na przegląd zawieszenia i wtedy stwierdzili, że amortyzatory są do wymiany.
Też czekam na telefon od ASO, tylko jest jedno ale! na wymianę amorów muszą uzyskać zgodę z centrali a ztym bywa różnie - pozostaje cierpliwie czekać!
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Takie są procedury, żeby cokolwiek zrobić na gwarancji ASO musi uzyskać zgodę od centrali, jednak wydaje mi się, że nie powinno tutaj być problemu.barus pisze: Też czekam na telefon od ASO, tylko jest jedno ale! na wymianę amorów muszą uzyskać zgodę z centrali a ztym bywa różnie - pozostaje cierpliwie czekać!
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Panowie, procedura Chevrolet mowi, ze to dealer podejmuje decyzje o naprawach do pewnej kwoty, a wymiana amorow sie miesci w tej kwocie. Nie rozumiem tej gadki.huri_khan pisze:Takie są procedury, żeby cokolwiek zrobić na gwarancji ASO musi uzyskać zgodę od centrali, jednak wydaje mi się, że nie powinno tutaj być problemu.barus pisze: Też czekam na telefon od ASO, tylko jest jedno ale! na wymianę amorów muszą uzyskać zgodę z centrali a ztym bywa różnie - pozostaje cierpliwie czekać!
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Wracając do stuków... czy sprawdzał ktoś czy przypadkiem dodatkowych stuków nie generuję luz miedzy tłokiem amortyzatora, a poduszką?

„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Kierownik Serwisu ASO powiedział mi, że oni proponują wymianę amortyzatorów i centrala musi wyrazić zgodę na to,etac_owiec pisze:Panowie, procedura Chevrolet mowi, ze to dealer podejmuje decyzje o naprawach do pewnej kwoty, a wymiana amorow sie miesci w tej kwocie. Nie rozumiem tej gadki.
czy blefował, czy mówił prawdę - tego nie oceniam.
- sen-syka
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sen
- Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
- Silnik:
- Lokalizacja: Czewa
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
wszim, https://www.youtube.com/watch?v=htfTec7mhFQ - co prawda Astra, ale tam podobno też stuka !

„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Tak stukala bo to ten sam dostawca, roznica jest taka ze design procesu zostal naprawiony bardzo szybko dla Astra IV bo produkcja jest w Polsce, a dla Chevi jest nadal z Korea, I tez zoltki bawia sie z tym przez 2 lata.sen-syka pisze:wszim, https://www.youtube.com/watch?v=htfTec7mhFQ - co prawda Astra, ale tam podobno też stuka !
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Od kiedy nie powinno stukać? Mam auto z 2012 r. ale model 2013.etac_owiec pisze:Tak stukala bo to ten sam dostawca, roznica jest taka ze design procesu zostal naprawiony bardzo szybko dla Astra IV bo produkcja jest w Polsce, a dla Chevi jest nadal z Korea, I tez zoltki bawia sie z tym przez 2 lata.sen-syka pisze:wszim, https://www.youtube.com/watch?v=htfTec7mhFQ - co prawda Astra, ale tam podobno też stuka !
Niby jest w miarę cicho, ale na większych nierównościach czasem coś stuknie jakby w tylnym zawieszeniu ...
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości