P0200 na PB i na LPG

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 17 sty 2017, o 19:47

Witam.
W moim Cruzie podczas jazdy zarówno na gazie jak i benzynie zauważyłem wyraźne szarpanie, nierówną pracę, pojawił się samochodziki z kluczykiem, sprawdziłem i pokazało mi P0200 i C0155.
Po ponownym odpaleniu błąd znika. Dodatkowo w czasie jazdy auto traciło moc pojawiła się na chwilę ikona od kontroli trakcji i check po chwili zniknęły. Sprawdziłem pokazało P0300 P0301 i jakiś jeszcze jeden cylinder ale nie pamiętam.
Wymieniłem świece na NGK (auto ma 93000km a pani - poprzedni właściciel nigdy świec nie wymieniała :)) Po wymianie świec auto jakby odżyło lecz znów pojawił się samochodzik z kluczykiem auto na wolnych obrotach poszarpywało, nierówno przyspieszało od niskich obrotów. Więc postanowiłem wymienić cewkę.
Zakupiłem takową firmy właśnie NTY dzisiaj zamontowałem. Jazda próbna przy normalnej jeździe jest ok. Ale podczas dynamicznej jazdy auto zamula między 3000 a 4000 obrotów zarówno na gazie jak i benzynie no i pojawia się samochodzik z kluczykiem, sprawdziłem znów błąd P0200 i C0155 ale za to nie zapaliły mi się kontrolki od kontroli trakcji ani check. Poza tym auto nawet źle nie jedzie. Tylko ten błąd i taka zamuła. Na wolnych czasem czasem lekko poszarpuje. Więcej jeszcze nie stwierdziłem. Jutro pojadę do pracy to zobaczę.
Panowie co robić? Gdzie szukać?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: etac » 17 sty 2017, o 22:33

przejrzeć jak pracuje sonda.

Bo, albo wtrysk przelewa (P0200) w wyniku uszkodzenia obwodu sterowania, albo sonda uwalona i daje złe dane (P0155). Trzeba by podpiąć torque i zrobić analizę wykresu obu sond.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 18 sty 2017, o 05:44

Mój błąd nie pojawia się C0155 lecz C0115. Dzisiaj podczas jazdy do pracy zauważyłem podczas jazdy C0115 i P0400 a na postoju C0155 i P0200. Błędy te pojawiają się po przekroczeniu 3000 obrotów przy bardzo dynamicznej jeździe zarówno na benzynie jak i na gazie. Na szczęście nie szarpie już autem po wymianie cewki i świec.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: etac » 18 sty 2017, o 07:23

No to zdecyduj się. Jest P0115 czy P0155, bo znowu piszesz ze jest P0155.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 18 sty 2017, o 07:48

Kurde błąd mój czeski C0115

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: etac » 18 sty 2017, o 20:21

No to pompa paliwa nawala, co ciekawie się łączy z błędem wtryskiwacza.

Czy przypadkiem nie pojawiło się to po założeniu LPG?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 18 sty 2017, o 21:31

Nie gaz założony 60k a auto mam od niedawna. Dzisiaj powrót do bez błędu ale za to miałem check i kontrolke trakcji. Auto przerywało w czasie jazdy jak przed wymianą świec i cewki. Ale pracuje stabilnie.

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 20 sty 2017, o 14:02

Witam
Auto mam do odebrania od gazownika. I zasugerował że nie ma sprężania w silniku. Panowie co teraz?

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 20 sty 2017, o 17:16

Ja na swoim obd mam P0200 i C0115. Nie wiem sam :/
Mechanik/gazownik mówił że on ma błąd wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. I że przemierzył kompresję i mam 8, 9, 9,5 i 10. I że to za mało że powinno być po 13 minimum.
Powiedzcie mi Pany jakie powinno być sprężanie? JA sam to sprawdzę ale dopiero po wtorku bo nie mam jak wcześniej.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: pablo1 » 20 sty 2017, o 17:46

Luzy zaworowe mierzyłeś?
Zadzwoń sobie do jakiegoś aso . Może powiedzą coś na temat kompresji.
pablo1

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 20 sty 2017, o 18:11

Zmierzę luzy zaworowe też przy okazji sprawdzenia kompresji.
Może ktoś wie lub ma możliwość sprawdzenia jaka powinna być kompresja?

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: endriu333 » 20 sty 2017, o 18:18

Minimum 11, przepracowany silnik ma 12-14 a ideał to 15. Poniżej 10 to juz słabo/padaka. Pytanie czy pomiar był na Zimnym czy ciepłym silniku bo to ma znaczenie aczkolwiek wartości 8-9nie wroza niczego dobrego....
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 20 sty 2017, o 18:25

A jakie wartości powinny być na ciepłym jakie na zimnym?

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: endriu333 » 20 sty 2017, o 18:42

Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: wszim » 20 sty 2017, o 18:56

Pany. Zacząć od sprawdzenia luzu zaworowego. Jeśli jest za mały to jest prawdopodobne, że doszło do podparcia i wygrzało gniazda zaworowe, stąd możliwy spadek kompresji. Jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą to czeka kosztowny remont głowicy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 20 sty 2017, o 18:56

Za cienki jestem na te wyliczenia :)
Jaka powinna być kompresja u nas w 1.8 ?

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 20 sty 2017, o 18:57

wszim pisze:Pany. Zacząć od sprawdzenia luzu zaworowego. Jeśli jest za mały to jest prawdopodobne, że doszło do podparcia i wygrzało gniazda zaworowe, stąd możliwy spadek kompresji. Jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą to czeka kosztowny remont głowicy.
Czaje ale co to znaczy kosztowny? Jakieś doświadczenia? Jakie to są rzędy pieniędzy?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: etac » 20 sty 2017, o 19:06

tutaj jest watek z wymianą: viewtopic.php?f=28&t=3496
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 20 sty 2017, o 20:28

Mnie ciekawi czemu mi pokazuje OBD P0200 i C0115?
Ktoś też miał wątek że pompa paliwa powodowała cyrki i wypadanie zapłonu.
Zmierzę luzy i dajmy na to że nie będą w normie to co wtedy robić? Sprawdzę kompresję i też będzie lipa to co regulacja luzów czy od razu wymiana/regeneracja głowicy?

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: pablo1 » 20 sty 2017, o 22:26

Najpierw sprawdź luzy. W normie mogą nie być, tylko pytanie jak bardzo. Jeśli auto zrobiło 30 tys na lpg, a pani nawet świec nie zmieniała, znaczy żaden majster jej nie mówił o tym, już o gazowniku nie wspomnę, który zakładając lpg sam powinien świece wymienić ponieważ auto miało już 60 tysięcy i napewno świece po takim przebiegu są zmęczone juz, to boje się ze ze strojeniem oraz przeglądem lpg tez była lipa . Co może się równać właśnie wypaleniem gniazd zaworowych, ewentualnie jest to początek wypalania się gniazd.
pablo1

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 21 sty 2017, o 09:11

Gaz był zakladany przy 39000 teraz jest 93000. Jeśli chodzi przeglądy LPG to Pani je robiła bo wklepane ma w książce od gazu 4 przeglądy.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: pablo1 » 21 sty 2017, o 12:42

Jeśli były cztery przeglądy to dziwne ze nikt świec nie wymienił :ocochodzi:
pablo1

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 21 sty 2017, o 13:09

Adnotacji żadnej nie ma. Jest tylko o wymianie filtrów gazu i kontrola. Pani mówiła że Pan od gazu przy następnej wizycie chciał wymieniać świece ;?

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 21 sty 2017, o 19:50

C0115 - błąd cieczy chłodzącej. Auto wieje zimnem a powinno ciepłem dodatkowo ucieka płyn chłodniczy:/ diagnoza uszczelka pod głowicą :(. Jutro napisze jak wygląda kompresja. Zapowiada się remont głowicy w sumie wątek bardziej do działu mechanika. Będę pisał na bieżąco jak sytuacja się kształtuje.

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P0200 na PB i na LPG

Post autor: lobito » 26 sty 2017, o 18:04

Zrobiłem sobie test na obecność spalin w zbiorniczku wyrównawczym i odczynnik się nie zabarwił.
A i wiem już czemu płyn ubywa. Znalazłem nieszczelność króćca w reduktorze LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Pawelm i 1 gość