Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
Pacjent jak w temacie.
Auto chwilami szarpie podczas ruszania i jazdy, co powoduje natychmiastowe zapalenie się "check"-a (który nie pojawia się następnego dnia).
Problem występuje TYLKO przy poziomie paliwa mniejszym od ca. połowy baku - zatankowanie do pełna natychmiast likwiduje problem. Przy ruszaniu z kierownicą skręconą w prawo objaw ustępuje lub występuje minimalnie. Przy ruszaniu z kierownicą skierowaną w lewo objaw się potęguje. Kręciłem "ósemki" na placu i czułem to bardzo wyraźnie. Wyjąłem pompę paliwową, obejrzałem "organoleptycznie", oczyściłem wnętrze i zaworek, usterek nie stwierdziłem. Zabieg nic nie pomógł. Auto pali bez najmniejszego problemu, wolne obroty są w porządku.
Co u licha ??? Wie ktoś ???
Auto chwilami szarpie podczas ruszania i jazdy, co powoduje natychmiastowe zapalenie się "check"-a (który nie pojawia się następnego dnia).
Problem występuje TYLKO przy poziomie paliwa mniejszym od ca. połowy baku - zatankowanie do pełna natychmiast likwiduje problem. Przy ruszaniu z kierownicą skręconą w prawo objaw ustępuje lub występuje minimalnie. Przy ruszaniu z kierownicą skierowaną w lewo objaw się potęguje. Kręciłem "ósemki" na placu i czułem to bardzo wyraźnie. Wyjąłem pompę paliwową, obejrzałem "organoleptycznie", oczyściłem wnętrze i zaworek, usterek nie stwierdziłem. Zabieg nic nie pomógł. Auto pali bez najmniejszego problemu, wolne obroty są w porządku.
Co u licha ??? Wie ktoś ???
Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 15:16 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
Odczytać kod błędu i może będzie więcej wiadomo 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
Mam z tym problem. Kolega podłączał OBD i czytał go jako Spark (soft nie zna Matiza M150). Zdaniem kompa jest to błędny sygnał czujnika położenia przepustnicy. Czujnik wymieniłem, okablowanie sprawdziłem - nic nie dało. Prawdopodobnie soft kolegi błędnie odczytuje sygnał błędu.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
A jaki soft ma ? Może zwykły ELM327 i torque ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
Nie wiem. Sprzęt ma "warsztatowy" i czyta nim wiele innych aut.
Zapewne wrócę do tematu softu, ale w międzyczasie rzucam temat tutaj - może ktoś się zetknął z takim objawem.
Zapewne wrócę do tematu softu, ale w międzyczasie rzucam temat tutaj - może ktoś się zetknął z takim objawem.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
A numeru kodu ten skaner nie pokazał ? Może przez to źle podaje, bo np. dla Sparka i dla Matiza ten sam numer może oznaczać coś innego ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
Podjadę, podłączę jeszcze raz i zapamiętam.
Może jednak jakaś mądra głowa da radę bez numeru
Może jednak jakaś mądra głowa da radę bez numeru

- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
LPG nie ma ? Jak nie to może trzeba krokowca przeczyścić ? Jeszcze jedno czy tylko szarpanie występuje czy też np. jest zamulony ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
Jak tam filtr paliwa wygląda? Może jakoś powietrze łapie?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
Tomek, mam dejavu że rozmawialiśmy o tym. Wspólny wniosek był że to musi być związane z bakiem, np ze smokiem w baku.tdon pisze: Problem występuje TYLKO przy poziomie paliwa mniejszym od ca. połowy baku - zatankowanie do pełna natychmiast likwiduje problem. Przy ruszaniu z kierownicą skręconą w prawo objaw ustępuje lub występuje minimalnie. Przy ruszaniu z kierownicą skierowaną w lewo objaw się potęguje.

- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
Tak, rozmawialiśmy. Problem w tym, że od tamtego czasu wyciągnąłem całość i nie znalazłem usterki.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(

A smok jest umiejscowiony centralnie czy z którejś strony baku?

- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1314
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 32
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Inny samochód: Hyundai i20 Cool
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
czy montaż pompy jest możliwy tylko w jednym położeniu czy moze jest możliwość zamocowania obróconej o 180 st. ??
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
Ja miałem taki przypadek w Vectra C, pare lat temu w serwisie.
Problemem był zbiornik paliwa, a dokładnie koszyk na pompę, który nie napełniał sie w pewnych warunkach. Pompa paliwa nie jest zanurzona bezpośrednio w zbiornik, a jest osadzona w takim plastikowym koszu, który jak jest zbiornik pelny to benzyna dostaje się od góry, a jak jest mało paliwa, to dostaje sie przez mały zaworek w jego spodzie. Ma to na celu równomierne napełnianie pompy paliwa i zapobieganie zapowietrzaniu się układu paliwowego.
Zajrzyj wiec tam raz jeszcze, bo pisałeś o zaworku, ale nie wiem czy tym właśnie.
Problemem był zbiornik paliwa, a dokładnie koszyk na pompę, który nie napełniał sie w pewnych warunkach. Pompa paliwa nie jest zanurzona bezpośrednio w zbiornik, a jest osadzona w takim plastikowym koszu, który jak jest zbiornik pelny to benzyna dostaje się od góry, a jak jest mało paliwa, to dostaje sie przez mały zaworek w jego spodzie. Ma to na celu równomierne napełnianie pompy paliwa i zapobieganie zapowietrzaniu się układu paliwowego.
Zajrzyj wiec tam raz jeszcze, bo pisałeś o zaworku, ale nie wiem czy tym właśnie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Matiz M150 2005 szarpie czasem :-(
Przedwczoraj w akcie desperacji ponownie rozebrałem kosz pompy na czynniki pierwsze. Nie znalazłem nic podejrzanego. Stan paliwa ok. 1/4 baku. Podczas wyjmowania kosz był pełen paliwa. Zwróciłem szczególną uwagą na czystość zbiornika - jest idealnie. Puściłem nawet na chwilę pompę na sucho - szumiała gładko i równo. Złożyłem wszystko do kupy i ... jak na razie usterka ustąpiła

Nie lubię takich sytuacji ... wolałbym wiedzieć o co chodzi ...


Nie lubię takich sytuacji ... wolałbym wiedzieć o co chodzi ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość