filtr czasteczek stałych
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: grodków
- Kontakt:
filtr czasteczek stałych
Mam pytanie czy ktos wie jak domowych warunkach pozbyc sie tego filtra bo jeden jest z katalizatorem a druga pószka jest pod maska. Mowa o silniku 2.0 tcdi 121km. Non stop mi sie załancza wypalanie i w wyniku czego auto pali dwa razy wiecej tzn przy bardzo spokojnej jezdzie w trasie około 7l/100
-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
myślę że 3,5l nie ma szans by auto paliło...
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
Mechanicznie pozbędziesz sie bez problemu. Dobra kątówka i wytniesz wkład, a potem zaspawasz otwór, ale nie pozbędziesz sie w domowy sposób oprogramowania w sterowniku, co bedzie powodowac kolejne błędy - chyba ze masz dostęp do oprogramowania tym zarządzającego.
Montowanie symulatorów nie proponuje
BTW Lacetti z dieslem niestety tak pali, szczególnie jak sie robi krotkie odcinki
Montowanie symulatorów nie proponuje
BTW Lacetti z dieslem niestety tak pali, szczególnie jak sie robi krotkie odcinki
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
Druga sprawa ze wycięcie filtra = utrata homologacji i może być klops jak na SKP coś pinknie i zrobią pomiar spalin.
- P!otrek95
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 9 kwie 2016, o 19:40
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa, Wiesbaden
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
Jesli pozwolicie drodzy koledzy to doradzę w tej dziedzinie(DPF/FAP) domowy sposób to mozesz wiertłem 10 nawiercić dziurę w środku ale trzeba uważać na czujniki które są tam po wkręcane (próba odkrecenia równa sie 90% uszkodzenia czujnika) a program też trzeba zrobić
. Inczej jak sie tak zostawi to pierwsze co poleci to turbo później możliwe ze EGR . Emulatory tylko i włącznie w Toyotach sie stosuje bo nie da sterownika przeprogramować (producent sobie zrobił zabezpiecznie) 


W Dieslu siła ! 

-
- Wymiatacz
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 2.0TCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa Tarcho
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
A tam, przesadzasz, mój pali 8-9l na sto i wypalanie się nie załącza, możliwe że właśnie to załączanie jest powodowane emerycką jazdą, ten silnik lubi dostać "po tyłku"kochanie1234 pisze:[...]Mowa o silniku 2.0 tcdi 121km. Non stop mi sie załancza wypalanie i w wyniku czego auto pali dwa razy wiecej tzn przy bardzo spokojnej jezdzie w trasie około 7l/100
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339
VIN KL1NF35UJ7K644339
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: grodków
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
No moze o polowe wiecej to przesadzilem ale powiem wam koledzy ze przed chevroletem jezdzilem passatem b5 1.9 tdi 90 km i powiem wam bez kitu ze to auto przy katowaniu w trasie nie spalilo wiecej niz 6.2 a tak do 130 km to palilo 5.4 stad moje zdziwienie ze chevi pali 7 przy 115km na godzine
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: grodków
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
A gdzie mozna zrobic ten program? ja juz wybilem wszystko ze srodka . Nie ma ani katalizatora ani tego filtra wybilem wszystko breszkom. Ale jak sie troche zagrzeje to i tak wlancza mu sie wypalanie. Tam sa jeszcze takie dwie rórki sprobuje je pozaslepiac i zobacze co wyjdzie . napisze jak cos sie dowiem
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: grodków
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
Byc moze ale ja jezdze tylko polska francjia i nie powinno zalanczac sie to wypalanie bo na atostradzie to powiinno sie wypalic dokladnie. A co to jest jeszcze za taka srebrna puszka pod maska to tez jest jakis filtr?
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: grodków
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
Jak juz wczesniej pisalem ja jezdze do pracy do francji i tylko polska franja i spowrotem. Gdzie mozna to oprogramowanie zmienic u jakiegos magika czy tylko serwis? ja juz wysypalem wszystko z tego filtra jest posty jak beben ale jak dojezdzam z francji do pracy yo mam z mioeszkania tutaj z dwa kilometry to jak sie troch e zagrzeje to zaraz musie te wypalanie wlancza az zaczyna kopcic . Tam są jeszcze takie dwie rurki prawdopodobnie to jakies czujniki cisnienia jak by to pozaslepial to moze sie nie bedzie zalanczalo co?etac pisze:Mechanicznie pozbędziesz sie bez problemu. Dobra kątówka i wytniesz wkład, a potem zaspawasz otwór, ale nie pozbędziesz sie w domowy sposób oprogramowania w sterowniku, co bedzie powodowac kolejne błędy - chyba ze masz dostęp do oprogramowania tym zarządzającego.
Montowanie symulatorów nie proponuje
BTW Lacetti z dieslem niestety tak pali, szczególnie jak sie robi krotkie odcinki
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
Wręcz odwrotnie. Zapala się kontrolki awarii. Wpisz w Google usuwanie Dpf i znajdź warsztat w swojej okolicy w Polsce. Z tym silnikiem już każdy daje radę. Cena pewnie koło 1000 zl
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
Pozatym z tego co czytałem rozne wpisy to golfy i pasaty tak mają ze prawie nie palą paliwa... a co ciekawe zdażają sie tez takie diesle 1.9 tdi ze mają ujemne spalanie... w chevrolecie niestety tego sie nie uświadczysz
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: grodków
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
najsziwniejsze jest to ze bylem na diagnostyce i powiedzial ze filter jest nadmiernie zabrudzony ale kontrolka jeszcze nigdy mi sie nie zapalila nawet po wybiciu tego filtra . Elektryk stwierdzil ze widzi na kompie róznice w cisnieniach czy cos. Ja odpielem ten czujnik co byl za katalizatorem i problemy sie skonczyly. Auto zaczelo mniej palic nie wchodzi w jaki s tryb awaryjny ktoory podnosil mi obroty a z rury zaczynal sie wydobywac niebieski dym. teraz jak odpielem to chyba druga sada lambda jest problemy sie skonczyly tylko ze czek sie swieci teraz ale mi on nie przeszkadza.paulr pisze:Pozatym z tego co czytałem rozne wpisy to golfy i pasaty tak mają ze prawie nie palą paliwa... a co ciekawe zdażają sie tez takie diesle 1.9 tdi ze mają ujemne spalanie... w chevrolecie niestety tego sie nie uświadczysz
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
no to twoje stwerdzenia przeczą informacją jakie są na rynku i jakie ja znam.
Zastanawia mnie tylko twoje pytanie, bo raz piszesz pytanie jak sie pozbyć, a potem piszesz ze juz go nie masz
Zastanawia mnie tylko twoje pytanie, bo raz piszesz pytanie jak sie pozbyć, a potem piszesz ze juz go nie masz

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: grodków
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
No tak bo wybiłem ten filter i nic sie nie zmieniło wiec poszedłem dalej. Myślę ze ten filtr byl dobry tylko ten czujnik co był w katalizatorze nawalał a teraz jak go zdjąłem jest dobrze tylko czek się pali.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
w dpf nie ma czujnika. Ja podejrzewam teraz czujnik który robił analizę ciśnień.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: grodków
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
Tam za katalizatorem a przeg tym filtrem w wydechu jest taki czujnik czy sada druga na dwa kable i ja zdjelem ta kostke. We wtorek bede wracal do polski z francji to zobacze jak sie bedzie sprawowal ile mi zjara itd. A ogolnie dzieki za wszystkie info. Pozdrawiametac pisze:w dpf nie ma czujnika. Ja podejrzewam teraz czujnik który robił analizę ciśnień.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: grodków
- Kontakt:
Re: filtr czasteczek stałych
Powiem tak przez kilka wyjazdow do polski po zdjeciu kostki z czujnika temperatury w dpf boło wsxzysko ok. czek sie palil ale auto fajnie jechalo malo palilo i tak dalej. A sie sielanka sonczyla. Komputer teraz calyczas wpada w tryb awaryjnyi nie ma mocy . po odpieciu klemy wraca moc ale na jakies 1000 kilometrow i znowu wpada w tryb awaryjny. trzeba go treraz dac do magika zeby przerobilk program bo od wyjazdu kazdego jest corax gorzej. Pozdrawiam
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: filtr czasteczek stałych
Ja tam się może nie znam,ale wybijając DPF,czy wycinając nie trzeba pogrzebać w programie ? Chyba ciężko dobrać jakiś emulator,skoro przez to ,że auto ma turbo występują duże przyrosty i spadki ciśnienia spalin ?(sprawdziłem te ciśnienia,bo podłączyłem na 1 dzień apkę torque i ustawiłem alarm na ciśnieniu spalin -chciałem wybadać,czy wychwycę wypalanie DPF ). Przestawiałem próg często,bo następują szybkie i duże zmiany na ciśnieniu-domniemywam ,że to wynik turbo-co zostanie wtłoczone nagle ,musi z odp. ciśnieniem wyjść wydechem. Zwykły emulator nie da rady-tutaj chyba trzeba zrobić coś,co zmienia emulację wzgl innych parametrów,a dzięki temu nie wywali błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości