filtr czasteczek stałych

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
kochanie1234
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
Reputacja: 0
Imię: piotr
Samochód: nubira
Silnik:
Lokalizacja: grodków
Kontakt:

filtr czasteczek stałych

Post autor: kochanie1234 » 25 kwie 2016, o 18:06

Mam pytanie czy ktos wie jak domowych warunkach pozbyc sie tego filtra bo jeden jest z katalizatorem a druga pószka jest pod maska. Mowa o silniku 2.0 tcdi 121km. Non stop mi sie załancza wypalanie i w wyniku czego auto pali dwa razy wiecej tzn przy bardzo spokojnej jezdzie w trasie około 7l/100

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: paulr » 25 kwie 2016, o 18:30

myślę że 3,5l nie ma szans by auto paliło...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: etac » 25 kwie 2016, o 18:36

Mechanicznie pozbędziesz sie bez problemu. Dobra kątówka i wytniesz wkład, a potem zaspawasz otwór, ale nie pozbędziesz sie w domowy sposób oprogramowania w sterowniku, co bedzie powodowac kolejne błędy - chyba ze masz dostęp do oprogramowania tym zarządzającego.
Montowanie symulatorów nie proponuje

BTW Lacetti z dieslem niestety tak pali, szczególnie jak sie robi krotkie odcinki
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: Avatar » 25 kwie 2016, o 18:46

Druga sprawa ze wycięcie filtra = utrata homologacji i może być klops jak na SKP coś pinknie i zrobią pomiar spalin.

Awatar użytkownika
P!otrek95
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 9 kwie 2016, o 19:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze LS
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa, Wiesbaden
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: P!otrek95 » 25 kwie 2016, o 19:41

Jesli pozwolicie drodzy koledzy to doradzę w tej dziedzinie(DPF/FAP) domowy sposób to mozesz wiertłem 10 nawiercić dziurę w środku ale trzeba uważać na czujniki które są tam po wkręcane (próba odkrecenia równa sie 90% uszkodzenia czujnika) a program też trzeba zrobić :D. Inczej jak sie tak zostawi to pierwsze co poleci to turbo później możliwe ze EGR . Emulatory tylko i włącznie w Toyotach sie stosuje bo nie da sterownika przeprogramować (producent sobie zrobił zabezpiecznie) :D)
W Dieslu siła ! :D

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: dessal » 25 kwie 2016, o 19:49

kochanie1234 pisze:[...]Mowa o silniku 2.0 tcdi 121km. Non stop mi sie załancza wypalanie i w wyniku czego auto pali dwa razy wiecej tzn przy bardzo spokojnej jezdzie w trasie około 7l/100
A tam, przesadzasz, mój pali 8-9l na sto i wypalanie się nie załącza, możliwe że właśnie to załączanie jest powodowane emerycką jazdą, ten silnik lubi dostać "po tyłku"
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

kochanie1234
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
Reputacja: 0
Imię: piotr
Samochód: nubira
Silnik:
Lokalizacja: grodków
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: kochanie1234 » 26 kwie 2016, o 03:30

No moze o polowe wiecej to przesadzilem ale powiem wam koledzy ze przed chevroletem jezdzilem passatem b5 1.9 tdi 90 km i powiem wam bez kitu ze to auto przy katowaniu w trasie nie spalilo wiecej niz 6.2 a tak do 130 km to palilo 5.4 stad moje zdziwienie ze chevi pali 7 przy 115km na godzine

kochanie1234
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
Reputacja: 0
Imię: piotr
Samochód: nubira
Silnik:
Lokalizacja: grodków
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: kochanie1234 » 26 kwie 2016, o 03:35

A gdzie mozna zrobic ten program? ja juz wybilem wszystko ze srodka . Nie ma ani katalizatora ani tego filtra wybilem wszystko breszkom. Ale jak sie troche zagrzeje to i tak wlancza mu sie wypalanie. Tam sa jeszcze takie dwie rórki sprobuje je pozaslepiac i zobacze co wyjdzie . napisze jak cos sie dowiem

kochanie1234
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
Reputacja: 0
Imię: piotr
Samochód: nubira
Silnik:
Lokalizacja: grodków
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: kochanie1234 » 26 kwie 2016, o 03:44

Byc moze ale ja jezdze tylko polska francjia i nie powinno zalanczac sie to wypalanie bo na atostradzie to powiinno sie wypalic dokladnie. A co to jest jeszcze za taka srebrna puszka pod maska to tez jest jakis filtr?

kochanie1234
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
Reputacja: 0
Imię: piotr
Samochód: nubira
Silnik:
Lokalizacja: grodków
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: kochanie1234 » 26 kwie 2016, o 03:52

etac pisze:Mechanicznie pozbędziesz sie bez problemu. Dobra kątówka i wytniesz wkład, a potem zaspawasz otwór, ale nie pozbędziesz sie w domowy sposób oprogramowania w sterowniku, co bedzie powodowac kolejne błędy - chyba ze masz dostęp do oprogramowania tym zarządzającego.
Montowanie symulatorów nie proponuje

BTW Lacetti z dieslem niestety tak pali, szczególnie jak sie robi krotkie odcinki
Jak juz wczesniej pisalem ja jezdze do pracy do francji i tylko polska franja i spowrotem. Gdzie mozna to oprogramowanie zmienic u jakiegos magika czy tylko serwis? ja juz wysypalem wszystko z tego filtra jest posty jak beben ale jak dojezdzam z francji do pracy yo mam z mioeszkania tutaj z dwa kilometry to jak sie troch e zagrzeje to zaraz musie te wypalanie wlancza az zaczyna kopcic . Tam są jeszcze takie dwie rurki prawdopodobnie to jakies czujniki cisnienia jak by to pozaslepial to moze sie nie bedzie zalanczalo co?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: etac » 26 kwie 2016, o 06:36

Wręcz odwrotnie. Zapala się kontrolki awarii. Wpisz w Google usuwanie Dpf i znajdź warsztat w swojej okolicy w Polsce. Z tym silnikiem już każdy daje radę. Cena pewnie koło 1000 zl
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: paulr » 26 kwie 2016, o 06:40

Pozatym z tego co czytałem rozne wpisy to golfy i pasaty tak mają ze prawie nie palą paliwa... a co ciekawe zdażają sie tez takie diesle 1.9 tdi ze mają ujemne spalanie... w chevrolecie niestety tego sie nie uświadczysz

kochanie1234
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
Reputacja: 0
Imię: piotr
Samochód: nubira
Silnik:
Lokalizacja: grodków
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: kochanie1234 » 26 kwie 2016, o 14:31

paulr pisze:Pozatym z tego co czytałem rozne wpisy to golfy i pasaty tak mają ze prawie nie palą paliwa... a co ciekawe zdażają sie tez takie diesle 1.9 tdi ze mają ujemne spalanie... w chevrolecie niestety tego sie nie uświadczysz
najsziwniejsze jest to ze bylem na diagnostyce i powiedzial ze filter jest nadmiernie zabrudzony ale kontrolka jeszcze nigdy mi sie nie zapalila nawet po wybiciu tego filtra . Elektryk stwierdzil ze widzi na kompie róznice w cisnieniach czy cos. Ja odpielem ten czujnik co byl za katalizatorem i problemy sie skonczyly. Auto zaczelo mniej palic nie wchodzi w jaki s tryb awaryjny ktoory podnosil mi obroty a z rury zaczynal sie wydobywac niebieski dym. teraz jak odpielem to chyba druga sada lambda jest problemy sie skonczyly tylko ze czek sie swieci teraz ale mi on nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: etac » 26 kwie 2016, o 15:19

no to twoje stwerdzenia przeczą informacją jakie są na rynku i jakie ja znam.

Zastanawia mnie tylko twoje pytanie, bo raz piszesz pytanie jak sie pozbyć, a potem piszesz ze juz go nie masz :zastanawiasie:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochanie1234
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
Reputacja: 0
Imię: piotr
Samochód: nubira
Silnik:
Lokalizacja: grodków
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: kochanie1234 » 26 kwie 2016, o 18:14

No tak bo wybiłem ten filter i nic sie nie zmieniło wiec poszedłem dalej. Myślę ze ten filtr byl dobry tylko ten czujnik co był w katalizatorze nawalał a teraz jak go zdjąłem jest dobrze tylko czek się pali.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: etac » 26 kwie 2016, o 19:36

w dpf nie ma czujnika. Ja podejrzewam teraz czujnik który robił analizę ciśnień.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochanie1234
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
Reputacja: 0
Imię: piotr
Samochód: nubira
Silnik:
Lokalizacja: grodków
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: kochanie1234 » 27 kwie 2016, o 04:25

etac pisze:w dpf nie ma czujnika. Ja podejrzewam teraz czujnik który robił analizę ciśnień.
Tam za katalizatorem a przeg tym filtrem w wydechu jest taki czujnik czy sada druga na dwa kable i ja zdjelem ta kostke. We wtorek bede wracal do polski z francji to zobacze jak sie bedzie sprawowal ile mi zjara itd. A ogolnie dzieki za wszystkie info. Pozdrawiam

kochanie1234
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 17:55
Reputacja: 0
Imię: piotr
Samochód: nubira
Silnik:
Lokalizacja: grodków
Kontakt:

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: kochanie1234 » 21 cze 2016, o 23:47

Powiem tak przez kilka wyjazdow do polski po zdjeciu kostki z czujnika temperatury w dpf boło wsxzysko ok. czek sie palil ale auto fajnie jechalo malo palilo i tak dalej. A sie sielanka sonczyla. Komputer teraz calyczas wpada w tryb awaryjnyi nie ma mocy . po odpieciu klemy wraca moc ale na jakies 1000 kilometrow i znowu wpada w tryb awaryjny. trzeba go treraz dac do magika zeby przerobilk program bo od wyjazdu kazdego jest corax gorzej. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: filtr czasteczek stałych

Post autor: rajtkezjusz » 22 cze 2016, o 08:37

Ja tam się może nie znam,ale wybijając DPF,czy wycinając nie trzeba pogrzebać w programie ? Chyba ciężko dobrać jakiś emulator,skoro przez to ,że auto ma turbo występują duże przyrosty i spadki ciśnienia spalin ?(sprawdziłem te ciśnienia,bo podłączyłem na 1 dzień apkę torque i ustawiłem alarm na ciśnieniu spalin -chciałem wybadać,czy wychwycę wypalanie DPF ). Przestawiałem próg często,bo następują szybkie i duże zmiany na ciśnieniu-domniemywam ,że to wynik turbo-co zostanie wtłoczone nagle ,musi z odp. ciśnieniem wyjść wydechem. Zwykły emulator nie da rady-tutaj chyba trzeba zrobić coś,co zmienia emulację wzgl innych parametrów,a dzięki temu nie wywali błędów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości