Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: konradoo » 11 sie 2015, o 08:18

Wczoraj przy stanie licznika ok 213kkm odbyła się wymiana oleju.
Olej Total 5w40, filtr oleju knecht, wymiana po ok 5tys od remontu silnika.
Pomierzona część parametrów przed wlaniem cerateca, później będzie po 600km przejechanych ( po czasie w którym powinien się już osadzić w newralgicznych punktach)

Wlany preperat LIQUI MOLY 7181.
Czekam na efekt.
O partsy pisz PW.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: flebuss » 11 sie 2015, o 08:57

No to czekamy razem z Tobą a szczególnie ja -niedowiarek ;) ;)
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: Regulus » 11 sie 2015, o 09:35

Jeśli już, to 'empiryczne' - zmieńcie proszę.

Maro już sprawdził empirycznie: płukanka, LM4600, ceratec i zdjęcie sitek z solenoidów. W efekcie po kilku miesiącach 'dizlowanie' KZFR... tylko sygnalizuję, może sam napisze po urlopie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: wszim » 11 sie 2015, o 11:24

Czyli szlag trafia KZFR po ceratecu? Tak coś czułem intuicyjnie, że do naszych silników 1,8 z ZFR to może nie być dobre. Chyba że koła padają pomimo tych zabiegów. Chyba nie dociekniemy.

empirystyczne - bo to artystyczne i empiryczne ;)
Bardzo ciekaw jestem rezultatów. Byle tylko konradoo nie pokusił się na podrasowanie wyników i rzetelnie je zaprezentował. Ja mu ufam.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: konradoo » 11 sie 2015, o 11:50

Ma być empirystyczne :P czemu się nie czepiasz się McCartney'a o błąd w "The Beatles" :P
wyniki będą prawdziwe, po co miałbym ubarwiać...
Jest to robione wewnątrz forum, nie napisałem, że cerateca zasponsorował przedstawiciel LIQUI...
Te koła padają jak głupie, już nie raz sprzedawałem - są zamienniki z firmy INA :) bez problemu dostępne :P
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: Regulus » 11 sie 2015, o 12:11

Nie wiadomo, czy po ceratecu, jest kilka zmiennych.

Czepiam się z powodu szacunku dla języka ojczystego. Ja się od razu domyśliłem, że Konradoo chodziło o połączenie empirii i heurystyki, ale jeśli nie jest to wprost wyłożone, niektórzy czytelnicy mogą powątpiewać w kompetencje językowe autora wątku.

INA to nie zamiennik tylko oryginał (foto są na innych forach).

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: konradoo » 11 sie 2015, o 13:10

INA to zamiennik a w środku oryginał ze spiłowanymi numerami OE

Jest zakaz sprzedawania produktów oryginalnych w zamiennych pudełkach...

Dbam i szanuje język ojczysty !! Zastosowałem zabieg kontaminacji..
O partsy pisz PW.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: flebuss » 11 sie 2015, o 14:15

Jest dobrze - dowcipnie a McCartney się nie pomylił to był celowy zgrywny zabieg :tak:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: konradoo » 11 sie 2015, o 14:31

Flebuss wiem o tym, trochę muzyką się interesuję, jednak nie to jest ważne.
Najważniejsze jest, bym nie popełnił błędów pomiarowych.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: kliszka » 11 sie 2015, o 16:44

flebuss pisze:Jest dobrze - dowcipnie a McCartney się nie pomylił to był celowy zgrywny zabieg :tak:
( ojjj braki w edukacji... :nerwy ) Lennon i koledzy byli – jak wszyscy angielscy rock’n’rollowcy – fanami Buddy’ego Holly. Zespół Holly’ego nazywał się The Crickets, czyli Świerszcze, panowie z Liverpoolu doszli do wniosku by ich zespół do takiej nazwy nawiązywał, stąd The Beetles (Żuki), przemianowane przez Lennona ( nie przez McCartneya ) najpierw na The Beatals, potem na The Silver Beetles, a wreszcie The Beatles. Drugi powód to wielce prawdopodobna inspiracja filmem „Dziki” (jedna z pierwszych ról Marlona Brando), opowiadającym o gangu motocyklowym, który nazywał się właśnie The Beetles . Tak czy owak ,opierając się na fachowej literaturze McCartney nie miał z tym nic wspólnego..

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: konradoo » 11 sie 2015, o 16:55

kliszka to jest już offtop, a druga sprawa - napisałem Regulusowi tak, bo jak niby dziś napisał do Lennona :lol: :lol: :lol:

Nie zrozumiałeś mnie :P
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: kliszka » 11 sie 2015, o 17:57

Mniejsza o to , myślę o empirycznym sprawdzeniu/teście :D , chciałbym aby wyniki były obiecujące/pozytywne :) Dobre preparaty do ceramizacji nie zaszkodzą jednostce silnikowej choć nie spowodują w niej diametralnych zmian których oczekują osoby z silnikami nadającymi się do ...kapitalnego remontu.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: wszim » 11 sie 2015, o 21:42

Ja myślę panowie skończmy pieprzyć i skupmy się na meritum. Konrad, napisz nam jakie konkretnie parametry postanowiłeś zweryfikować. Pisałeś mi na SB ale warto chyba powtórzyć tu w tym wątku bo z SB sami zagadaliśmy i znikło. Może jeszcze jakieś inne pomysły wpadną naszej społeczności, parametry które by można jeszcze zmierzyć przed zalaniem tego środka :zastanawiasie: .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: flebuss » 11 sie 2015, o 21:57

kliszka pisze:
flebuss pisze:Jest dobrze - dowcipnie a McCartney się nie pomylił to był celowy zgrywny zabieg :tak:
( ojjj braki w edukacji... :nerwy ) Lennon i koledzy byli – jak wszyscy angielscy rock’n’rollowcy – fanami Buddy’ego Holly. Zespół Holly’ego nazywał się The Crickets, czyli Świerszcze, panowie z Liverpoolu doszli do wniosku by ich zespół do takiej nazwy nawiązywał, stąd The Beetles (Żuki), przemianowane przez Lennona ( nie przez McCartneya ) najpierw na The Beatals, potem na The Silver Beetles, a wreszcie The Beatles. Drugi powód to wielce prawdopodobna inspiracja filmem „Dziki” (jedna z pierwszych ról Marlona Brando), opowiadającym o gangu motocyklowym, który nazywał się właśnie The Beetles . Tak czy owak ,opierając się na fachowej literaturze McCartney nie miał z tym nic wspólnego..

Wszystko to wiem, ale tu nie chodziło o poprawianie kogoś merytorycznie a jedynie stwierdzenie że był to celowy zabieg zgrywusów - a tak dla Twojej wiedzy to mam trochę egz. NEW MUSICAL EXPRESS z tamtych czasów i wiadomości z pierwszej ręki
Wszimuniu już przestaję pieprzyć przynajmniej ja :P
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: konradoo » 11 sie 2015, o 22:38

Ja już mam parametry pomierzone :) ale tabelka się pojawi z wynikami po oby dwóch stronach.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: wszim » 11 sie 2015, o 22:52

Nie musisz podawać wyników, bo teraz są i tak nic nie znaczące. Chodzi mi o same rodzaje parametrów których pomiaru dokonałeś. Bo może coś jeszcze warto zmierzyć. Potem jak już zalejesz to się nie cofniemy w czasie. Wiem, że jest to poziom hałasu, opory obrotowe wału (na wyciągniętych świeczkach). Coś jeszcze? Sugerowałem pomiar kompresji ale dokładność tego jest zbyt marna aby coś wykazało zwłaszcza że silnik prosto po remoncie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

strowger
Bywalec
Posty: 142
Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
Reputacja: 1
Imię: Robert
Samochód: Nubira
Silnik: F18D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: strowger » 11 sie 2015, o 22:56

konradoo pisze:Wczoraj przy stanie licznika ok 213kkm odbyła się wymiana oleju.
Wybacz Off Topic, ale dlaczego ten silnik przy tak niewielkim przebiegu wymagał remontu?

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: konradoo » 11 sie 2015, o 23:14

Bo rolka na rozrządzie powiedziała :papa: i nie chciała się dalej kręcić w tym towarzystwie... I tłoki dały buziaczka zaworom,wszystkim...
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: kliszka » 12 sie 2015, o 06:23

konradoo pisze:Bo rolka na rozrządzie powiedziała :papa: i nie chciała się dalej kręcić w tym towarzystwie... I tłoki dały buziaczka zaworom,wszystkim...
Stary, zaniepokoiłeś mnie :( . wiem ,że byle G. nie montujesz w samochodzie, zawsze staranie selekcjonujesz podzespoły lub elementy które wymieniasz w swoim bolidzie i takie kuku? Teraz to ja nie będę mógł spać przez jakiś czas :nerwy myśląc ... o rolce rozrządu.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: GoLL@B » 12 sie 2015, o 09:49

Zawsze sie moze zdarzyc. Nic na to nie poradzisz.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Test CERATECA - empiryczne sprawdzenie

Post autor: GoLL@B » 27 lut 2016, o 09:00

Hej, może jakaś aktualizacja, bo minęło już trochę czasu ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości