DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 22 cze 2015, o 18:53

O rany, Marcin a o czym ja pisałem :obrazony: Nie wiem co na 100% oferuje żółtek. Raczej (skoro jest oferowane jak chip BCM do Cruza na ebay) jest to układ już zaprogramowany wstępnie u wytwórcy. To nie jest problem - powierzasz wsad binarny wykonawcy chipa(który teraz najczęściej jest w Chinach ), który podpisuje NDA i dla ciebie produkuje. Możliwe, że nie ma problemów z tym żeby element dodatkowo zarabiał i udostępniać go na wolnym rynku. Bo tak jak pisałem zerżnięcie z niego programu funkcjonalnego jest wg mojej wiedzy awykonalne.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 24 cze 2015, o 11:33

Avatar, pochwal sie jak tam wyszla wizyta w chorzowie?

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: Avatar » 24 cze 2015, o 12:51

W serwisie dziś spędziłem godzinę, na początku dokładnie nie dogadalismy się co jest do zrobienia, chyba myśleli że nie mam możliwości wyłączenia świateł wcale jak w MY2013 przy niektórych wersjach ale dokładnie wyjaśniłem co i jak z AUTO i czujnikiem. Pan zaskoczył od razu i temat załatwił od ręki. Skandynawia wyłączona i działa jak należy :)

Kody mówił że dostają od 40 minut do tygodnia po wysłaniu, byłem zaraz o 8 więc możliwe że ktoś w GM szybko podjął temat, chyba że mają na to inny patent. Także w MY2012 LT+ Premium robią to bez problemów.

Ciekawostka: po tej zmianie automatycznie wyłącza się klakson przy drugim naciśnięciu guzika zamknięcia z pilota, trzeba ta funkcję ponownie włączyć w menu - tak samo miał Adam jak robili mu to w MMCars także coś jest na rzeczy przynajmniej w naszych wersjach - mamy identyczne.

Koszt: 150zł brutto

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: etac » 24 cze 2015, o 15:52

No to hurtem do Delta Plus jedziemy. :shock:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 24 cze 2015, o 16:05

zeby sie tylko nie rozmyslili

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: etac » 24 cze 2015, o 16:14

no to nie ma co czekac.
Bałwany są i tyle, ale moze się znalazł jeden kumaty.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: paulr » 24 cze 2015, o 19:08

Już we wrześniu 2014 pisałem ze normalnie mi to tam wyłączyli:-) miałem szczęście ze nie musiałem płacić i tez nie trzebabylo czekać naprawiali drzwi i światła przy okazji. Naprawiali tez mi klapy sterujące nadmuchem bo strasznie coś ocieralo jak zmieniałem kierunek nawiewu i tak naprawiali ze w poniedziałek jadę na wymianę tych niby klap na nowe:-)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 24 cze 2015, o 22:14

paulr jaką masz wersję olka bo nie pamiętam już.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: paulr » 25 cze 2015, o 06:59

Najslabsza z mozliwych ls chyba z pluseb bo mam klime:-)

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: Avatar » 25 cze 2015, o 07:47

A to zagadka bo zawsze sądziłem że odrzucają samochody bez automatyki zmierzchowej.
Możliwe też że mają swój patent na to bez udziału GM :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 25 cze 2015, o 08:18

No zagadka. Nic tu do niczego nie pasuje. A jak nie wiadomo o co chodzi to...
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 9 sie 2015, o 21:33

Pierwsza awaria modułu DRL/PWM. Ale opanowana.

Wyszedłem sobie wczoraj późno po zmroku na balkon i tak sobie romantycznie wiszę na poręczy wpatrzony w horyzont, a tu jakieś auto na parkingu błyska światłami. Patrzę i oczom nie wierzę :shock: To mój olek tak sobie błyska lampami przeciwmgielnymi. Przez chwilę pomyślałem, że on tak do mnie z miłości ale .... do k*** nędzy co jest grane :o , rano nie będę miał akumulatora!
Moduł DRL świruje :x Pobiegłem, wypiąłem gada i poszedłem spać. Dziś rano znalazłem przyczynę. Była przerwa na jednej ścieżce(a w zasadzie duża lewitująca rezystancja) , która ustala domyślny stan wejścia sygnału z centralnego zamka. Chodzi o obsługę systemu doświetlenia drogi do domu, z którego ja nie korzystam i nie mam go podłączonego.
awaria-sciezki.jpg
awaria-sciezki.jpg (264.87 KiB) Przejrzano 5880 razy
Ścieżka niestety idzie pod gniazdem i nie widać przyczyny jej uszkodzenia - jedynie się domyślam 2 możliwości:
Z drugiej strony laminatu na krawędzi widać delikatne uszkodzenia miedzi na polu masy (przetrawienia) skutkiem złego odtłuszczenia lub zapaćkania paluchami w procesie produkcji. To samo mogło być na tej ścieżce bo jest w tej okolicy tylko z drugiej strony. Druga koncepcja, że od drgań obudowa gniazda przetarła tą cienką rachityczną ścieżynkę. Efekt był taki, że napięcie na wejściu sygnału aktywującego "doświetlenie do domu" pływało sobie od 2 do 4 V no i to powodowało wyzwalanie się lamp. Puściłem kabelkiem bypass i już jest git.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 16 sie 2015, o 21:45

zzzz pisze: ten Twój moduł jest uruchamiany od wzrostu napięcia w instalacji czy inaczej (np czas albo pojawienie się napięcia)?
w opisie jest "Światła dzienne zapalają się po upływie 1sek. (chyba że zaprogramowano dodatkowy czas opóźnienia) od uruchomienia silnika pojazdu i wzrostu napięcia w instalacji pojazdu powyżej 13V" ale jak jest naprawdę?
Zapala się od wzrostu napięcia.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: Robbo » 19 sie 2015, o 10:52

wszim pisze:Zamontowałem układ ograniczający moc żarówek halogenowych w lampach przeciwmgielnych do 35% ich nominalnej mocy. http://allegro.pl/modul-dzienne-z-dlugi ... 27254.html
Mają robić za DRL. Wszelkie aspekty prawne biorę na klatę. 8-)

Układ jest wstawiony tak, że jego demontaż zajmuje ok 2min. ..................................
DRL_pmgiel.jpg
Próbowałem także koncepcji świecenia lampami świateł drogowych ale mnie się nie podoba. Orlando wygląda jak kolejowy elektrowóz stojący na bocznicy w Pcimiu.
W którym miejscu należy wpiąć fizycznie przewody ( kabelki) w Orlando :ocochodzi:

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 19 sie 2015, o 11:10

Do wszystkiego masz dostęp w skrzynce bezpieczników pod maską. Wpinasz się takimi bypassami pod gniazda bezpieczników, dzięki temu nie trzeba ciąć żadnych kabli, wszystko ogarniasz tymi bypasami + wpięcie się w akumulator i masę.
Obrazek. Wada jest że to pudełko z zakupionego przeze mnie modułu nie mieści się w skrzynce.
Światła przeciwmgielne mają tylko jeden bezpiecznik, jeden przewód dlatego ze strony tego modułu trzeba złączyć ze sobą obdwa wyjścia na żarówki żeby zsumować możliwości mocowe układu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: Robbo » 19 sie 2015, o 16:35

Czy te bypassy są w komplecie?
Czy to jest nazwa handlowa ? :zastanawiasie:

Czy moduł należy podłączyć
Po akumulator: + i minusa oraz
wg instrukcji
http://www.chevrolet.pl/content/dam/Che ... _pl_pl.pdf
- strona 244 i 245 w bezpiecznikach
48 - światło przeciw mgielne
lub
37 - światło drogowe (prawe)
38 - światło drogowe (lewe)
Korzystając z okazji
Czy Masz Navi 600
jeżeli tak to czy sprawdzałeś interfejs USB na obsługę formatu video tj. kamery np.
VIDEO-GRABBER Cabletech model URZ0192 Kod produktu: URZ0192 :zastanawiasie:
Załączniki
Cabletech model URZ0192.JPG
Cabletech model URZ0192.JPG (52.84 KiB) Przejrzano 5831 razy

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 19 sie 2015, o 20:44

bypassy trzeba dokupić, przykładowy:
http://allegro.pl/dodatkowy-bezpiecznik ... 28643.html

Tak moduł podłączasz pod akumulator bo może on sterować także trybem doświetlania dojazdu po zamknięciu auta. Ja tego nie używam ale podłączyłem jak zalecali a w sumie można by zasilanie po stacyjce.

Tak podłączasz się pod te bezpieczniki zależnie, którymi światłami chcesz świecić jako DRL. W przypadku przeciwmgielnych jest jeden wspólny bezpiecznik na obie lampy, więc wyjścia mostkujesz ze sobą, o czym pisałem wyżej. Moduł jeszcze wymaga podłączenia sygnału +12V po stacyjce - ja wykorzystałem bezpiecznik 53. Oraz wymagany jest sygnał świateł pozycyjnych - i tu nie ma bezpiecznika więc w tym jednym przypadku trzeba się podłączyć bezpośrednio do kabelka pozycyjnej lampy. Ja to zrobiłem na szybkozłączce więc też mam rozłączane.

Nie mam navi600.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: Robbo » 20 sie 2015, o 00:08

Bypassy jakie mini czy micro na pewno nie standard . :(((( :ok:

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 20 sie 2015, o 00:17

mini
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: Robbo » 29 sie 2015, o 11:44

wszim pisze:Oraz wymagany jest sygnał świateł pozycyjnych - i tu nie ma bezpiecznika więc w tym jednym przypadku trzeba się podłączyć bezpośrednio do kabelka pozycyjnej lampy. Ja to zrobiłem na szybkozłączce więc też mam rozłączane.

:witam: W którym miejscu się wpiełeś w ten przewód :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 29 sie 2015, o 17:40

Tuż przed lampą.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: andree1510 » 9 wrz 2015, o 20:23

A może być coś takiego?
allegro.pl/regulator-predkosci-pwm-dla-silnikow-dc-6-90v-15a-i5649168060.html
Jest tańsze i ma pełną regulację. Trzeba by było dołożyć przekaźnik żeby samo sie załączało.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 9 wrz 2015, o 20:42

Nie wiem. 16KHz może piszczeć.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
sunluci
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 29 lip 2014, o 00:01
Reputacja: 0
Imię: Damian
Samochód: Orlando LT+ 1,8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: sunluci » 12 paź 2015, o 23:24

pacdar pisze:..... Po zasłonięciu czujnika zmierzchu przygasa ....
Sorry, ale w Orlando. Czujnik zmierzchu, gdzie to moze byc? Ktore modele to maja?
Thx!

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 12 paź 2015, o 23:38

W tej kopułce w której miga też dioda alarmu. Wersje wyposażenia LT+ i LTZ.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości