
DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
O rany, Marcin a o czym ja pisałem
Nie wiem co na 100% oferuje żółtek. Raczej (skoro jest oferowane jak chip BCM do Cruza na ebay) jest to układ już zaprogramowany wstępnie u wytwórcy. To nie jest problem - powierzasz wsad binarny wykonawcy chipa(który teraz najczęściej jest w Chinach ), który podpisuje NDA i dla ciebie produkuje. Możliwe, że nie ma problemów z tym żeby element dodatkowo zarabiał i udostępniać go na wolnym rynku. Bo tak jak pisałem zerżnięcie z niego programu funkcjonalnego jest wg mojej wiedzy awykonalne.


-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Avatar, pochwal sie jak tam wyszla wizyta w chorzowie?
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
W serwisie dziś spędziłem godzinę, na początku dokładnie nie dogadalismy się co jest do zrobienia, chyba myśleli że nie mam możliwości wyłączenia świateł wcale jak w MY2013 przy niektórych wersjach ale dokładnie wyjaśniłem co i jak z AUTO i czujnikiem. Pan zaskoczył od razu i temat załatwił od ręki. Skandynawia wyłączona i działa jak należy 
Kody mówił że dostają od 40 minut do tygodnia po wysłaniu, byłem zaraz o 8 więc możliwe że ktoś w GM szybko podjął temat, chyba że mają na to inny patent. Także w MY2012 LT+ Premium robią to bez problemów.
Ciekawostka: po tej zmianie automatycznie wyłącza się klakson przy drugim naciśnięciu guzika zamknięcia z pilota, trzeba ta funkcję ponownie włączyć w menu - tak samo miał Adam jak robili mu to w MMCars także coś jest na rzeczy przynajmniej w naszych wersjach - mamy identyczne.
Koszt: 150zł brutto

Kody mówił że dostają od 40 minut do tygodnia po wysłaniu, byłem zaraz o 8 więc możliwe że ktoś w GM szybko podjął temat, chyba że mają na to inny patent. Także w MY2012 LT+ Premium robią to bez problemów.
Ciekawostka: po tej zmianie automatycznie wyłącza się klakson przy drugim naciśnięciu guzika zamknięcia z pilota, trzeba ta funkcję ponownie włączyć w menu - tak samo miał Adam jak robili mu to w MMCars także coś jest na rzeczy przynajmniej w naszych wersjach - mamy identyczne.
Koszt: 150zł brutto
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
No to hurtem do Delta Plus jedziemy. 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
no to nie ma co czekac.
Bałwany są i tyle, ale moze się znalazł jeden kumaty.
Bałwany są i tyle, ale moze się znalazł jeden kumaty.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Już we wrześniu 2014 pisałem ze normalnie mi to tam wyłączyli:-) miałem szczęście ze nie musiałem płacić i tez nie trzebabylo czekać naprawiali drzwi i światła przy okazji. Naprawiali tez mi klapy sterujące nadmuchem bo strasznie coś ocieralo jak zmieniałem kierunek nawiewu i tak naprawiali ze w poniedziałek jadę na wymianę tych niby klap na nowe:-)
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
paulr jaką masz wersję olka bo nie pamiętam już.

-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Najslabsza z mozliwych ls chyba z pluseb bo mam klime:-)
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
A to zagadka bo zawsze sądziłem że odrzucają samochody bez automatyki zmierzchowej.
Możliwe też że mają swój patent na to bez udziału GM
Możliwe też że mają swój patent na to bez udziału GM

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
No zagadka. Nic tu do niczego nie pasuje. A jak nie wiadomo o co chodzi to...

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Pierwsza awaria modułu DRL/PWM. Ale opanowana.
Wyszedłem sobie wczoraj późno po zmroku na balkon i tak sobie romantycznie wiszę na poręczy wpatrzony w horyzont, a tu jakieś auto na parkingu błyska światłami. Patrzę i oczom nie wierzę
To mój olek tak sobie błyska lampami przeciwmgielnymi. Przez chwilę pomyślałem, że on tak do mnie z miłości ale .... do k*** nędzy co jest grane
, rano nie będę miał akumulatora!
Moduł DRL świruje
Pobiegłem, wypiąłem gada i poszedłem spać. Dziś rano znalazłem przyczynę. Była przerwa na jednej ścieżce(a w zasadzie duża lewitująca rezystancja) , która ustala domyślny stan wejścia sygnału z centralnego zamka. Chodzi o obsługę systemu doświetlenia drogi do domu, z którego ja nie korzystam i nie mam go podłączonego.
Ścieżka niestety idzie pod gniazdem i nie widać przyczyny jej uszkodzenia - jedynie się domyślam 2 możliwości:
Z drugiej strony laminatu na krawędzi widać delikatne uszkodzenia miedzi na polu masy (przetrawienia) skutkiem złego odtłuszczenia lub zapaćkania paluchami w procesie produkcji. To samo mogło być na tej ścieżce bo jest w tej okolicy tylko z drugiej strony. Druga koncepcja, że od drgań obudowa gniazda przetarła tą cienką rachityczną ścieżynkę. Efekt był taki, że napięcie na wejściu sygnału aktywującego "doświetlenie do domu" pływało sobie od 2 do 4 V no i to powodowało wyzwalanie się lamp. Puściłem kabelkiem bypass i już jest git.
Wyszedłem sobie wczoraj późno po zmroku na balkon i tak sobie romantycznie wiszę na poręczy wpatrzony w horyzont, a tu jakieś auto na parkingu błyska światłami. Patrzę i oczom nie wierzę


Moduł DRL świruje

Z drugiej strony laminatu na krawędzi widać delikatne uszkodzenia miedzi na polu masy (przetrawienia) skutkiem złego odtłuszczenia lub zapaćkania paluchami w procesie produkcji. To samo mogło być na tej ścieżce bo jest w tej okolicy tylko z drugiej strony. Druga koncepcja, że od drgań obudowa gniazda przetarła tą cienką rachityczną ścieżynkę. Efekt był taki, że napięcie na wejściu sygnału aktywującego "doświetlenie do domu" pływało sobie od 2 do 4 V no i to powodowało wyzwalanie się lamp. Puściłem kabelkiem bypass i już jest git.

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Zapala się od wzrostu napięcia.zzzz pisze: ten Twój moduł jest uruchamiany od wzrostu napięcia w instalacji czy inaczej (np czas albo pojawienie się napięcia)?
w opisie jest "Światła dzienne zapalają się po upływie 1sek. (chyba że zaprogramowano dodatkowy czas opóźnienia) od uruchomienia silnika pojazdu i wzrostu napięcia w instalacji pojazdu powyżej 13V" ale jak jest naprawdę?

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
W którym miejscu należy wpiąć fizycznie przewody ( kabelki) w Orlandowszim pisze:Zamontowałem układ ograniczający moc żarówek halogenowych w lampach przeciwmgielnych do 35% ich nominalnej mocy. http://allegro.pl/modul-dzienne-z-dlugi ... 27254.html
Mają robić za DRL. Wszelkie aspekty prawne biorę na klatę.![]()
Układ jest wstawiony tak, że jego demontaż zajmuje ok 2min. .................................. Próbowałem także koncepcji świecenia lampami świateł drogowych ale mnie się nie podoba. Orlando wygląda jak kolejowy elektrowóz stojący na bocznicy w Pcimiu.

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Do wszystkiego masz dostęp w skrzynce bezpieczników pod maską. Wpinasz się takimi bypassami pod gniazda bezpieczników, dzięki temu nie trzeba ciąć żadnych kabli, wszystko ogarniasz tymi bypasami + wpięcie się w akumulator i masę.
. Wada jest że to pudełko z zakupionego przeze mnie modułu nie mieści się w skrzynce.
Światła przeciwmgielne mają tylko jeden bezpiecznik, jeden przewód dlatego ze strony tego modułu trzeba złączyć ze sobą obdwa wyjścia na żarówki żeby zsumować możliwości mocowe układu.

Światła przeciwmgielne mają tylko jeden bezpiecznik, jeden przewód dlatego ze strony tego modułu trzeba złączyć ze sobą obdwa wyjścia na żarówki żeby zsumować możliwości mocowe układu.

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Czy te bypassy są w komplecie?
Czy to jest nazwa handlowa ?
Czy moduł należy podłączyć
Po akumulator: + i minusa oraz
wg instrukcji
http://www.chevrolet.pl/content/dam/Che ... _pl_pl.pdf
- strona 244 i 245 w bezpiecznikach
48 - światło przeciw mgielne
lub
37 - światło drogowe (prawe)
38 - światło drogowe (lewe)
Korzystając z okazji
Czy Masz Navi 600
jeżeli tak to czy sprawdzałeś interfejs USB na obsługę formatu video tj. kamery np.
VIDEO-GRABBER Cabletech model URZ0192 Kod produktu: URZ0192
Czy to jest nazwa handlowa ?

Czy moduł należy podłączyć
Po akumulator: + i minusa oraz
wg instrukcji
http://www.chevrolet.pl/content/dam/Che ... _pl_pl.pdf
- strona 244 i 245 w bezpiecznikach
48 - światło przeciw mgielne
lub
37 - światło drogowe (prawe)
38 - światło drogowe (lewe)
Korzystając z okazji
Czy Masz Navi 600
jeżeli tak to czy sprawdzałeś interfejs USB na obsługę formatu video tj. kamery np.
VIDEO-GRABBER Cabletech model URZ0192 Kod produktu: URZ0192

- Załączniki
-
- Cabletech model URZ0192.JPG (52.84 KiB) Przejrzano 5829 razy
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
bypassy trzeba dokupić, przykładowy:
http://allegro.pl/dodatkowy-bezpiecznik ... 28643.html
Tak moduł podłączasz pod akumulator bo może on sterować także trybem doświetlania dojazdu po zamknięciu auta. Ja tego nie używam ale podłączyłem jak zalecali a w sumie można by zasilanie po stacyjce.
Tak podłączasz się pod te bezpieczniki zależnie, którymi światłami chcesz świecić jako DRL. W przypadku przeciwmgielnych jest jeden wspólny bezpiecznik na obie lampy, więc wyjścia mostkujesz ze sobą, o czym pisałem wyżej. Moduł jeszcze wymaga podłączenia sygnału +12V po stacyjce - ja wykorzystałem bezpiecznik 53. Oraz wymagany jest sygnał świateł pozycyjnych - i tu nie ma bezpiecznika więc w tym jednym przypadku trzeba się podłączyć bezpośrednio do kabelka pozycyjnej lampy. Ja to zrobiłem na szybkozłączce więc też mam rozłączane.
Nie mam navi600.
http://allegro.pl/dodatkowy-bezpiecznik ... 28643.html
Tak moduł podłączasz pod akumulator bo może on sterować także trybem doświetlania dojazdu po zamknięciu auta. Ja tego nie używam ale podłączyłem jak zalecali a w sumie można by zasilanie po stacyjce.
Tak podłączasz się pod te bezpieczniki zależnie, którymi światłami chcesz świecić jako DRL. W przypadku przeciwmgielnych jest jeden wspólny bezpiecznik na obie lampy, więc wyjścia mostkujesz ze sobą, o czym pisałem wyżej. Moduł jeszcze wymaga podłączenia sygnału +12V po stacyjce - ja wykorzystałem bezpiecznik 53. Oraz wymagany jest sygnał świateł pozycyjnych - i tu nie ma bezpiecznika więc w tym jednym przypadku trzeba się podłączyć bezpośrednio do kabelka pozycyjnej lampy. Ja to zrobiłem na szybkozłączce więc też mam rozłączane.
Nie mam navi600.

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Bypassy jakie mini czy micro na pewno nie standard .



- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
mini

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
wszim pisze:Oraz wymagany jest sygnał świateł pozycyjnych - i tu nie ma bezpiecznika więc w tym jednym przypadku trzeba się podłączyć bezpośrednio do kabelka pozycyjnej lampy. Ja to zrobiłem na szybkozłączce więc też mam rozłączane.


- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Tuż przed lampą.

-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
A może być coś takiego?
allegro.pl/regulator-predkosci-pwm-dla-silnikow-dc-6-90v-15a-i5649168060.html
Jest tańsze i ma pełną regulację. Trzeba by było dołożyć przekaźnik żeby samo sie załączało.
allegro.pl/regulator-predkosci-pwm-dla-silnikow-dc-6-90v-15a-i5649168060.html
Jest tańsze i ma pełną regulację. Trzeba by było dołożyć przekaźnik żeby samo sie załączało.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Nie wiem. 16KHz może piszczeć.

- sunluci
- Bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 29 lip 2014, o 00:01
- Reputacja: 0
- Imię: Damian
- Samochód: Orlando LT+ 1,8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
Sorry, ale w Orlando. Czujnik zmierzchu, gdzie to moze byc? Ktore modele to maja?pacdar pisze:..... Po zasłonięciu czujnika zmierzchu przygasa ....
Thx!
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM
W tej kopułce w której miga też dioda alarmu. Wersje wyposażenia LT+ i LTZ.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość