Witam
Ania201225 odnosnie Twojego błędu P0300....
Diagnostyczny kod usterki (DTC) P0300
Wykryte przerwy zapłonu w kilku cylindrach
Opis układu
Moduł sterujący silnika (ECM) korzysta z informacji z czujnika położenia wału korbowego (CKP) oraz z czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) w celu ustalenia, czy występują przerwy zapłonu silnika. Poprzez monitorowanie zmian prędkości obrotowej wału korbowego dla każdego cylindra, moduł ECM może wykryć zdarzenia pojedynczych przerw zapłonu. Stosunkowo wysoka częstotliwość przerw zapłonu może spowodować przegrzanie i uszkodzenie 3-drożnego katalizatora spalin (TWC) w określonych warunkach jezdnych. Lampka kontrolna awarii (MIL) zapali się i zgaśnie, gdy wystąpią warunki uszkodzenia katalizatora trójdrożnego (TWC). Jeśli moduł ECM wykryje częstotliwość przerw zapłonu dostatecznie wysoką, aby spowodować przekroczenie określonego progu emisji spalin, wywołany zostanie kod DTC P0300.
Warunki powstania kodu DTC
Silnik pracuje.
Warunki generowania kodu DTC
Moduł ECM wykrywa zmiany prędkości obrotowej wału korbowego wskazujące na występowanie znacznego poziomu przerw zapłonu, powodujących przekroczenie określonego progu emisji spalin.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacje te będą zachowane w buforach Stop-klatki i Zapisach.
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Lampka MIL wyłączy się na koniec kolejnego cyklu weryfikacji, w którym diagnostyka przebiegała bez żadnych usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Pomoce diagnostyczne
Problem z przerwami może wynikać z usterki koła oporowego. Zdemontować czujnik CKP i skontrolować koło oporowe przez otwór mocowania czujnika. Sprawdzić porowatość i stan całego koła. Jeśli DTC jest chwilowy, patrz: "Diagnostyka symptomów" w tym rozdziale.
Opis testu
Poniższe numer(y) odpowiadają numerom kroków w Tabeli diagnostycznej.
Kontrola układu Diagnostyki pokładowej zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i rejestru awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
Oględziny powinny obejmować kontrolę następujących elementów/stanów:
Czy instalacja elektryczna ma właściwe połączenia, czy nie jest ściśnięta lub przecięta.
Czy połączenia masy ECM są czyste i ścisłe.
Skontroluj przewody giętkie podciśnieniowe patrząc czy nie są rozszczepione, załamane i czy są właściwie podłączone. Sprawdź dokładnie, czy nie występuje jakakolwiek nieszczelność lub niedrożność.
Czy nie występują ubytki powietrza na powierzchni montażowej korpusu przepustnicy i na powierzchniach uszczelniających kolektora dolotowego.
Jeżeli wszystkie zasobniki są stosunkowo równe, wówczas przerwa zapłonu spowodowana musi być czymś, co ma wpływ na cały silnik. Jeżeli tak nie jest, wówczas przerwa zapłonu spowodowana musi być czymś, co odnosi się do dwóch lub więcej cylindrów.
Nawet gdy przerwa zapłonu nie występuje, może okazać się konieczne sterowanie pracą pojazdu w zakresie warunków podanych w tzw. stop-klatce (dane dotyczące potwierdzonych kodów usterek) w celu jej wykrycia. W zależności od obciążenia silnika, warunki pracy należy niekiedy utrzymywać aż do 20 sekund. Zawsze gdy zasobniki przerwy zapłonu zaczynają wykazywać przyrost, występuje przerwa zapłonu. W zapisie historii przerw zapłonu zgromadzona jest pewna liczba przerw zapłonu, które wystąpiły do czasu skasowania kodu usterki (DTC).
Sprawdź, czy w paliwie nie ma alkoholu, wody etc.
W tym wypadku jedyną ewentualnością może być zasadniczy problem występujący w silniku, który wpływa na pracę wszystkich cylindrów (regulacja rozrządu, nieszczelność korpusu przepustnicy, ograniczony przepływ powietrza etc.).
Używając próbnika iskry skontroluj sygnały wyjściowe napięcia układu zapłonu.
Wymień świece zapłonowe, które są zużyte, pęknięte lub uszkodzone.
Sprawdź napięcie w obwodzie zasilania zapłonu.
Gdy w obwodzie sterownika występuje zwarcie do masy, lampka świeci się światłem ciągłym. Gdy w obwodzie występuje zwarcie do napięcia lub przerwa, lampka gaśnie.
Ponieważ napięcie dostarczane jest do wtryskiwacza paliwa w pojedynczym obwodzie, nieprawidłowość może polegać jedynie na słabym styku lub przerwie w wiązce przewodów wtryskiwacza paliwa. Przerwa przed wiązką przewodów może spowodować usterkę mieszącą się pod określeniem "Silnik obraca wałem, ale nie chce pracować".
Co do MAP sensora :MAP 29 - 55 kPa (zmienne w zależności od kolektora i ciśnienia atmosferycznego)

Każdy wschód słońca...to dzień bliżej końca.