Wymiana silnika T18SED
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Wymiana silnika T18SED
Witam,
Od jakiegoś już czasu przymierzam się do remontu/wymiany silnika. Do roboty na pewno zawory, pewnie też pierścienie.
Zastanawiałem się, czy by nie zaryzykować i nie kupić drugiego silnika, ale przy cenach przekraczających 2tyś złotych (+przekładka), chyba jednak wolę mieć wyremontowany swój (kompletny remont wyceniony na max 2,5tyś). Robiłbym u dobrego kolegi, więc jeśli nie ufać jemu i jego fachowcom (szlifierze), to już nie wiedziałbym komu.
To, co zaczęło mnie zastanawiać, jak jest z kompatybilnością T18SED a X18XE (Opel Vectra B). Z zewnątrz wyglądają bardzo podobnie, rzekłbym, że to bliźniaczy silnik. Czy ktoś orientuje się, jak dużo jest zabawy z przeszczepem takiego silnika zamiast T18SED? Czy silnik pasuje (chodzi o łapy silnika), czy osprzęt będzie pasować oraz czy nasz komp go odpali?
Jakoś zakładam, że jak zwykle nie ma tak lekko, ale cena za silnik z opla (w 1000zł spokojnie można się zmieścić) jest kusząca. No chyba, że trzeba będzie zaraz cały osprzęt, wiązki itd, co sumarycznie wyjdzie na to samo, a zabawa w przekładkę pewnie wyjdzie drożej.
Czy macie jakieś doświadczenia, którymi chcielibyście się podzielić?
Od jakiegoś już czasu przymierzam się do remontu/wymiany silnika. Do roboty na pewno zawory, pewnie też pierścienie.
Zastanawiałem się, czy by nie zaryzykować i nie kupić drugiego silnika, ale przy cenach przekraczających 2tyś złotych (+przekładka), chyba jednak wolę mieć wyremontowany swój (kompletny remont wyceniony na max 2,5tyś). Robiłbym u dobrego kolegi, więc jeśli nie ufać jemu i jego fachowcom (szlifierze), to już nie wiedziałbym komu.
To, co zaczęło mnie zastanawiać, jak jest z kompatybilnością T18SED a X18XE (Opel Vectra B). Z zewnątrz wyglądają bardzo podobnie, rzekłbym, że to bliźniaczy silnik. Czy ktoś orientuje się, jak dużo jest zabawy z przeszczepem takiego silnika zamiast T18SED? Czy silnik pasuje (chodzi o łapy silnika), czy osprzęt będzie pasować oraz czy nasz komp go odpali?
Jakoś zakładam, że jak zwykle nie ma tak lekko, ale cena za silnik z opla (w 1000zł spokojnie można się zmieścić) jest kusząca. No chyba, że trzeba będzie zaraz cały osprzęt, wiązki itd, co sumarycznie wyjdzie na to samo, a zabawa w przekładkę pewnie wyjdzie drożej.
Czy macie jakieś doświadczenia, którymi chcielibyście się podzielić?
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
Dużo roboty z mocowaniami i osprzętem, ceny są astronomiczne za T18SED. powypalane masz zawory czy jak? Jeśli dobrze kojarzę to na przeszczep brałem z głowicy od nubiry 2.0 16v. zbieram się by mu generalny zrobić. Wiesz czym jeździsz. Kupisz może ciut lepszy,za 1/4 auta? Bezsens
O partsy pisz PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
Zgadzam się. Gadałem kiedyś z jednym handlarzem ze szrotu. Jak spytałem, czy akurat ma, to stwierdził, że taki silnik najdłużej u niego 3 dni na magazynie leżał. Wyczuli na czym rzecz polega, silniki ponoć padliwe. Popyt jest, podaż niekoniecznie. Jak to handlarz stwierdził, to "za ile by nie wystawił i tak się w końcu sprzeda".konradoo pisze:Dużo roboty z mocowaniami i osprzętem, ceny są astronomiczne za T18SED.
Tak, bierze coraz więcej i więcej oleju. Wcześniej kolega zaglądał do uszczelniaczy zaworowych i je powymieniał (stwierdził, że można by zaryzykować i spróbować wymienić). Jak rozebrał, stwierdził, że już te prowadniczki zaworowe za bogate nie są i powoduje to wybijanie się tych uszczelniaczy (czy jakoś takkonradoo pisze:powypalane masz zawory czy jak?

Zawory?konradoo pisze:Jeśli dobrze kojarzę to na przeszczep brałem z głowicy od nubiry 2.0 16v.
Za tę cenę na pewno nie kupię T18SED. Średnio silnik stoi po 2,200zł. Przynajmniej 500-600zł trzeba liczyć za przełożenie. Już wychodzi drożej niż remont. A niech jeszcze się okaże, że coś z nim jest nie tak. No ok, jest gwarancja rozruchowa + kolejne 500-600 za przekładanie silnika ( i nie wiadomo, po którym przełożeniu się skończy, o ile ostatecznie i tak nie skończy się remontem). Dodatkowo jeszcze czas przestoju może znacznie wzrosnąć. Zupełnie bez sensu.konradoo pisze: zbieram się by mu generalny zrobić. Wiesz czym jeździsz. Kupisz może ciut lepszy,za 1/4 auta? Bezsens
Stąd też zastanawiałem się nad silnikiem z Opla, ale jeśli to za dużo zachodu to też nie mam tyle czasu by się w to bawić. Gdybym miał drugie auto i miałbym się bawić w swapy, to wolałbym wsadzić coś większego, jak np.
https://www.youtube.com/watch?v=uTl75469snI#t=22
-
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 cze 2014, o 21:00
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
A jaki masz przebieg i ile tego oleju bierze?GoLL@B pisze:Tak, bierze coraz więcej i więcej oleju.konradoo pisze:powypalane masz zawory czy jak?
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
Przebieg wiadomy to niemal 250tyś km. Czy jest coś ponad, chyba nikt tego nie wie.
Bierze głównie podczas jazd na trasach. Jeśli jeżdżę dużo po mieście to bierze mniej, na trasach więcej.
W każdym razie na 10-12tyś km. dolewam około 2,5l. Powiedzmy, że mniej więcej 2setki na tysiąc.
Bierze głównie podczas jazd na trasach. Jeśli jeżdżę dużo po mieście to bierze mniej, na trasach więcej.
W każdym razie na 10-12tyś km. dolewam około 2,5l. Powiedzmy, że mniej więcej 2setki na tysiąc.
-
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 cze 2014, o 21:00
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
No to faktycznie pora powoli myśleć o remoncie albo o sprzedażyGoLL@B pisze:Przebieg wiadomy to niemal 250tyś km. Czy jest coś ponad, chyba nikt tego nie wie.
Bierze głównie podczas jazd na trasach. Jeśli jeżdżę dużo po mieście to bierze mniej, na trasach więcej.
W każdym razie na 10-12tyś km. dolewam około 2,5l. Powiedzmy, że mniej więcej 2setki na tysiąc.

-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
Zastanawiam się jeszcze, ile zabawy wiązałoby się z zamianą T18SED na T20SED. Moc i moment nieznacznie większa, komputer wychodzi, że ten sam (na razie przeanalizowałem jedynie wygląd, nie numery
). Po zdjęciach wyglądają bliźniaczo. No a T20SED jednak jest nieco tańszy (ok. 1500zł).
Dodatkowo mam w bardzo bliskiej okolicy sprzedawcę, który takowy posiada, więc z przyczepką mógłbym się po niego wybrać. Mój mechanik też by mógł go obejrzeć. Z tym, że chyba nigdzie nie spotkałem się, aby ktoś taki silnik wkładał do laczka, poza tym:
http://allegro.pl/suzuki-reno-automatic ... 63977.html
W Reno wygląda na to, że silnik 2.0 był montowany. Ale 133KM, w T20SED jest 131KM.

Dodatkowo mam w bardzo bliskiej okolicy sprzedawcę, który takowy posiada, więc z przyczepką mógłbym się po niego wybrać. Mój mechanik też by mógł go obejrzeć. Z tym, że chyba nigdzie nie spotkałem się, aby ktoś taki silnik wkładał do laczka, poza tym:
http://allegro.pl/suzuki-reno-automatic ... 63977.html
W Reno wygląda na to, że silnik 2.0 był montowany. Ale 133KM, w T20SED jest 131KM.
-
- Bywalec
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
0.2 litra na 1000km? To żadne zużycie oleju. Tyle bierze mi nowsza wersja silnika 1.8 (F18D3). Przebieg 80kkm. Bierze praktycznie od przebiegu 30kkm. Więcej na autostradzie, mniej w mieście.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
To właśnie autostrada powoduje jego wciąganie.
GoLL@B ja w czerwcu będę robił remoncik generalny, to podam Ci przybliżone koszty. Stwierdziłem po kilku poszukiwaniach auta, że wyremontuje babcię i jak będzie mnie denerwować to pójdzie w świat.
GoLL@B ja w czerwcu będę robił remoncik generalny, to podam Ci przybliżone koszty. Stwierdziłem po kilku poszukiwaniach auta, że wyremontuje babcię i jak będzie mnie denerwować to pójdzie w świat.
O partsy pisz PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
Problem polega na tym, że to średnia. Większość moich kilometrów to dojazd do pracy z miejscowości pod Wrocławiem do Wrocławia (a więc dużo korków).strowger pisze:0.2 litra na 1000km? To żadne zużycie oleju. Tyle bierze mi nowsza wersja silnika 1.8 (F18D3). Przebieg 80kkm. Bierze praktycznie od przebiegu 30kkm. Więcej na autostradzie, mniej w mieście.
Mogę jeździć do pracy do Wrocławia przez 2 miesiące, codziennie 50km (ok. 2 tyś km przez 2 miesiące). I doleję setkę.
Pojadę do domu tam i spowrotem (320km) i będzie mi już mrugać kontrolka oleju. I wtedy doleję 0,5l, albo i więcej.
Kolega stwierdził, że może być tak, że przez nieszczelności do oleju dostaje się paliwo. Dzieje się tak podczas długiej jazdy na krótkich odcinkach. Gdy się auto przeciągnie, to paliwo z oleju się wypala i widać wtedy jaki faktycznie jest niedobór oleju. To wtedy zauważę, że faktycznie ubyło pół litra na 1000km a nie 100ml. Myślicie, że możliwe to ?

Mi wycenili kompletny remont na <= 2500zł. U 2 kolegów. Tzn wycena wyglądała tak, że powiedziałem ile kosztuje drugi silnik, to oboje stwierdzili, że w tej cenie mogę spokojnie cały wyremontować i wiem, co mam.konradoo pisze:GoLL@B ja w czerwcu będę robił remoncik generalny, to podam Ci przybliżone koszty. Stwierdziłem po kilku poszukiwaniach auta, że wyremontuje babcię i jak będzie mnie denerwować to pójdzie w świat.
Co do zakupu drugiego samochodu, na nowy z salonu to jeszcze nie czas. A jak sobie przypomnę ile się najeździłem, by kupić używane... ile to problemu i czasu, to nie wiem, czy mi się chce


Jak nadejdzie czas na zmianę auta -> ten jest już ze mną 4 lata i 90tyś km przejechane, to jest i już następny właściciel, który przejmie to auto po mnie. Stąd też myślę, że warto doprowadzić go do ładu

-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 cze 2015, o 22:48
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
t20sed pasuje zamiast t18sed
Mam pytanie troszkę inne czy x18xe pasuje zamiast f18d3??
Mam pytanie troszkę inne czy x18xe pasuje zamiast f18d3??
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
Ja już po naprawie. Zrobione kolejne 3 tyś km.
Za regeneracje głowicy zapłaciłem 550zł netto, do tego masa innych części. Za całość remontu z robocizną dałem 2300zł.
Gorzej, że po rozebraniu wyszło, że jeszcze korby będą pewnie do zrobienia (kumpel stwierdził, że do 'jego końca' nie dojadą (w sensie posypią się szybciej). Na razie szukam na spokojnie całego dołu, bo góra ma dopiero przebieg 3tyś km
Jak znajdzie się kompletny dół to się przełoży.
Za regeneracje głowicy zapłaciłem 550zł netto, do tego masa innych części. Za całość remontu z robocizną dałem 2300zł.
Gorzej, że po rozebraniu wyszło, że jeszcze korby będą pewnie do zrobienia (kumpel stwierdził, że do 'jego końca' nie dojadą (w sensie posypią się szybciej). Na razie szukam na spokojnie całego dołu, bo góra ma dopiero przebieg 3tyś km

Jak znajdzie się kompletny dół to się przełoży.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
Wał pasuje od X18XE1 panewki na korbach zmieniałem u siebie 

O partsy pisz PW.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika T18SED
F18D3 w życiu do X18XE. Przecież to stara konstrukcja. Raczej podeszło by Z18XE od vectry c,astry g
O partsy pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość