Cześć,
Po 160kkm na gazie (fabryczny LPG) padł/padły uszczelniacze zaworowe. Silnik 1.2 16V LMU. Olej znika, chmura za autem, ostatnio też podwyższone obroty jałowego na benzynie gazie (ok. 1150 1/min). Teraz odkryłem też olej w przepustnicy.
Narzędzia i uszczelniacze zakupione. Zdjąłem już pokrywę zaworów i zastanawiam się, czy jest możliwość demontażu wałków rozrządu bez rozpinania łańcucha? Zdemontowałbym obudowy czopów wałków i jakoś wysunął koło zębate wałka z łańcucha unoszą jeden koniec (ten od strony skrzyni). Oczywiście wcześniej wszystko oznakowane gdzie i jak względem GMP 1. tłoka. Bo jak patrzę w TISa i ilość maneli do zdemontowania, to robota trochę mnie przeraża (zwłaszcza czasowo).
W necie szukałem, ale filmiki pokazują wymianę uszczelniaczy przy zdemontowanych już wałkach.
Teraz czytam o oleju w przepustnicy i może to odma/odpowietrzenie? Kurde, zdjąłem pokrywę i nie mam jak odpalić i sprawdzić czy dymi z odpowietrzenia.
wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 9 paź 2024, o 14:22
- Reputacja: 0
- Imię: Pablo
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.2 16V LMU
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: DW
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 9 paź 2024, o 14:22
- Reputacja: 0
- Imię: Pablo
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.2 16V LMU
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: DW
- Kontakt:
Re: wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU
Po gruntownej analizie chyba znalazłem winowajcę (i ominie mnie wymiana uszczelniaczy) - za obecność sporej ilości oleju w kolektorze dolotowym odpowiada na 99% zawór PCV. Ktoś już to miał viewtopic.php?t=13674 i ten film https://youtu.be/eKPCDxOsxzkhttps://you ... KPCDxOsxzk w zasadzie wyjaśnia wszystko. Po sprawdzeniu mój zawór jest na stałe w pozycji otwarty, więc podciśnienie z kolektora zasysa mgłę olejową znad wałków i stąd ubytki oleju, kałużą w kolektorze, kopcenie i wzrost obrotów jałowego.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU
Jest gdzieś na stronie https://www.drive2.ru/l/489031437027115369/ , jak sprawdzić zawór PCV .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU
nie spotkałem się z takim sposobem. Jedynie są sposoby wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy, bo to może być konieczne, chyba że masz przyrząd do podparcia zaworu przez gniazdo świecy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 9 paź 2024, o 14:22
- Reputacja: 0
- Imię: Pablo
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.2 16V LMU
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: DW
- Kontakt:
Re: wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU
Diagnoza potwierdzona - zawór pcv. Złamana iglica wewnątrz, sprężynka w poprzek, przepływ w obie strony bez żadnych oporów. Zdjęcia dla potomnych - o mały włos przez to g..wno zatarłbym silnik - nigdy nie brał oleju, a teraz nie mogłem go odnaleźć na wskaźniku. Dolałem prawie 700ml, żeby złapać min.
Dziękuję za komentarze i rady.
Dziękuję za komentarze i rady.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość