pojawiły się wycieki oleju (Chevrolet Aveo, 1.2, 16v, base+, rocznik 2010) w kilku miejscach jak na załączonych rys. (okolice zaworu EGR, okolice dolotu powietrza do obudowy zaworów).
Nie znam się na tym, ale podejrzewam, że w dolocie i kolektorze jest olej. Świadczyłby o tym wyciek w okolicy wlotu powietrza na pokrywie zaworów i zalany EGR, który wg mnie zalewany jest olejem przez metalową rurkę zawracającą spaliny.
Czy przyczyną może być niesprawny zawór PCV? Jeśli jest on cały czas otwarty to chyba będzie pchał olej do kolektora, prawda? Boje się, że pierścienie są nieszczelne i olej wylewa się pierścieniami

Jaką diagnostykę garażową dałoby się zrobić, żeby dojść co jest problemem?
Czy można wykluczyć nieszczelności na pierścieniach mierząc ciśnienie sprężania? Jeśli tak, to jakie powinny być prawidłowe ciśnienie dla tego silnika Chevrolet Aveo, 1.2, 16v, base+, rocznik 2010?
Pozdrawiam
Johnny