wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
olbap
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 9 paź 2024, o 14:22
Reputacja: 0
Imię: Pablo
Samochód: Aveo
Silnik: 1.2 16V LMU
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: DW
Kontakt:

wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU

Post autor: olbap » 18 sty 2025, o 16:18

Cześć,
Po 160kkm na gazie (fabryczny LPG) padł/padły uszczelniacze zaworowe. Silnik 1.2 16V LMU. Olej znika, chmura za autem, ostatnio też podwyższone obroty jałowego na benzynie gazie (ok. 1150 1/min). Teraz odkryłem też olej w przepustnicy.
Narzędzia i uszczelniacze zakupione. Zdjąłem już pokrywę zaworów i zastanawiam się, czy jest możliwość demontażu wałków rozrządu bez rozpinania łańcucha? Zdemontowałbym obudowy czopów wałków i jakoś wysunął koło zębate wałka z łańcucha unoszą jeden koniec (ten od strony skrzyni). Oczywiście wcześniej wszystko oznakowane gdzie i jak względem GMP 1. tłoka. Bo jak patrzę w TISa i ilość maneli do zdemontowania, to robota trochę mnie przeraża (zwłaszcza czasowo).
W necie szukałem, ale filmiki pokazują wymianę uszczelniaczy przy zdemontowanych już wałkach.

Teraz czytam o oleju w przepustnicy i może to odma/odpowietrzenie? Kurde, zdjąłem pokrywę i nie mam jak odpalić i sprawdzić czy dymi z odpowietrzenia.

olbap
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 9 paź 2024, o 14:22
Reputacja: 0
Imię: Pablo
Samochód: Aveo
Silnik: 1.2 16V LMU
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Re: wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU

Post autor: olbap » 18 sty 2025, o 20:16

Po gruntownej analizie chyba znalazłem winowajcę (i ominie mnie wymiana uszczelniaczy) - za obecność sporej ilości oleju w kolektorze dolotowym odpowiada na 99% zawór PCV. Ktoś już to miał viewtopic.php?t=13674 i ten film https://youtu.be/eKPCDxOsxzkhttps://you ... KPCDxOsxzk w zasadzie wyjaśnia wszystko. Po sprawdzeniu mój zawór jest na stałe w pozycji otwarty, więc podciśnienie z kolektora zasysa mgłę olejową znad wałków i stąd ubytki oleju, kałużą w kolektorze, kopcenie i wzrost obrotów jałowego.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU

Post autor: krzych1b » 18 sty 2025, o 20:54

Jest gdzieś na stronie https://www.drive2.ru/l/489031437027115369/ , jak sprawdzić zawór PCV .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU

Post autor: etac » 18 sty 2025, o 21:57

olbap pisze:
18 sty 2025, o 16:18

Narzędzia i uszczelniacze zakupione. Zdjąłem już pokrywę zaworów i zastanawiam się, czy jest możliwość demontażu wałków rozrządu bez rozpinania łańcucha?
nie spotkałem się z takim sposobem. Jedynie są sposoby wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy, bo to może być konieczne, chyba że masz przyrząd do podparcia zaworu przez gniazdo świecy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

olbap
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 9 paź 2024, o 14:22
Reputacja: 0
Imię: Pablo
Samochód: Aveo
Silnik: 1.2 16V LMU
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Re: wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik LMU

Post autor: olbap » 19 sty 2025, o 18:07

Diagnoza potwierdzona - zawór pcv. Złamana iglica wewnątrz, sprężynka w poprzek, przepływ w obie strony bez żadnych oporów. Zdjęcia dla potomnych - o mały włos przez to g..wno zatarłbym silnik - nigdy nie brał oleju, a teraz nie mogłem go odnaleźć na wskaźniku. Dolałem prawie 700ml, żeby złapać min.

Dziękuję za komentarze i rady.
Załączniki
zawór pcv Aveo 1.2 16V LMU
zawór pcv Aveo 1.2 16V LMU
IMG_20250119_175622_937~2.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości