Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

Post autor: Mitko » 26 mar 2024, o 15:31

Większośc naszych Cruze ma ponad 10 lat i przebieg 100 - 200 kkm. Mój ma 140 kkm. Silnik chodzi perfekcyjnie i nie zamierzam wymieniać łańcucha rozrządu co by tam manual nie zalecał ale co z paskiem wielorowkowym ? 12 lat, może trzeba by go wymienić ? Jakie macie doświadczenia w tym temacie, jakiej firmy paski są dobre, ile kosztuje oryginał i jaki ma numer GM, czy wymiana jest trudna ?

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

Post autor: kochar » 26 mar 2024, o 17:10

Ja nie Cruze ale silnik ten sam to i pasek chyba identyko. Na foto masz fabryczny pasek.
.
.
Wymiana nie jest trudna trzeba poluźnić napinacz najlepiej od spodu auta.
Tu masz jak zablokować napinacz.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

Post autor: Mitko » 26 mar 2024, o 19:53

:Y Dzięki, wiedziałem, ze na Kochara można liczyć.

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

Post autor: Mitko » 2 kwie 2024, o 20:31

Pasek wymieniony. Było trochę gimnastyki i z dołu i z góry. Przydało się zdjęcie z Allegro kopletnego silnika z widokiem ułożenia paska na wszystkich kółkach. Oryginalny pasek GM był produkcji Gates i był w bardzo dobrym stanie, z zewnątrz jak nówka, od strony rowków bez pęknięć i zużycia. Ja zamontowałem Dayco 6PK 2220K. Ciekawe, że w książce obsługi dla silników diesla przewidziano wymianę paska tylko dla silnika LUD (1,7). Dla LNP nic nie pisze. Może niepotrzebnie wymieniłem ?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

Post autor: bubu1769 » 2 kwie 2024, o 21:02

Jak nie było widać że jest zmęczony to w sumie niepotrzebnie.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

Post autor: kochar » 3 kwie 2024, o 10:33

Mitko pisze:
2 kwie 2024, o 20:31
Ciekawe, że w książce obsługi dla silników diesla przewidziano wymianę paska tylko dla silnika LUD (1,7). Dla LNP nic nie pisze. Może niepotrzebnie wymieniłem ?
W mojej książce jest co 90 tyś / 10 lat.
.
.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

Post autor: Mitko » 3 kwie 2024, o 21:59


kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

Post autor: kochar » 3 kwie 2024, o 22:34

Jakaś dziwna ta twoja instrukcja, zaleca wymianę filtr w skrzyni automatycznej a filtr ten jest możliwy do wymiany tylko po jej rozłożeniu na czynniki pierwsze :ocochodzi:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

Post autor: Mitko » 4 kwie 2024, o 09:02

Moja instrukcja jest dla Cruze MY 2013 i została wydrukowana w sierpniu 2012 r. Może coś pozmieniali dla roku modelowego 2013 i później choć silniki są takie same i skrzynie pewnie też. Trochę dziwna sprawa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Pawelm i 2 gości