Pasek wielorowkowy silnika Z20D1
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Pasek wielorowkowy silnika Z20D1
Większośc naszych Cruze ma ponad 10 lat i przebieg 100 - 200 kkm. Mój ma 140 kkm. Silnik chodzi perfekcyjnie i nie zamierzam wymieniać łańcucha rozrządu co by tam manual nie zalecał ale co z paskiem wielorowkowym ? 12 lat, może trzeba by go wymienić ? Jakie macie doświadczenia w tym temacie, jakiej firmy paski są dobre, ile kosztuje oryginał i jaki ma numer GM, czy wymiana jest trudna ?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1
Ja nie Cruze ale silnik ten sam to i pasek chyba identyko. Na foto masz fabryczny pasek.
Tu masz jak zablokować napinacz.
Wymiana nie jest trudna trzeba poluźnić napinacz najlepiej od spodu auta.Tu masz jak zablokować napinacz.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1

- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1
Pasek wymieniony. Było trochę gimnastyki i z dołu i z góry. Przydało się zdjęcie z Allegro kopletnego silnika z widokiem ułożenia paska na wszystkich kółkach. Oryginalny pasek GM był produkcji Gates i był w bardzo dobrym stanie, z zewnątrz jak nówka, od strony rowków bez pęknięć i zużycia. Ja zamontowałem Dayco 6PK 2220K. Ciekawe, że w książce obsługi dla silników diesla przewidziano wymianę paska tylko dla silnika LUD (1,7). Dla LNP nic nie pisze. Może niepotrzebnie wymieniłem ?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1
Jak nie było widać że jest zmęczony to w sumie niepotrzebnie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1
W mojej książce jest co 90 tyś / 10 lat.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1
Jakaś dziwna ta twoja instrukcja, zaleca wymianę filtr w skrzyni automatycznej a filtr ten jest możliwy do wymiany tylko po jej rozłożeniu na czynniki pierwsze 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pasek wielorowkowy silnika Z20D1
Moja instrukcja jest dla Cruze MY 2013 i została wydrukowana w sierpniu 2012 r. Może coś pozmieniali dla roku modelowego 2013 i później choć silniki są takie same i skrzynie pewnie też. Trochę dziwna sprawa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości