Post
autor: Mitko » 23 wrz 2025, o 20:01
Ostatnio zauważyłem, że coś dzieje się z hamulcami z tyłu. Takie jakby ciche wystrzelenie zablokowanego tłoczka przy naciśnięciu pedału hamulca. Po podniesieniu tyłu okazało się, że blokuje mi się lewe tylne koło. Po jego zdjęciu wyczyściłem gniazda klocków, odkręciłem śruby zacisku. Tuleje prowadzące nie były zapieczone, zacisk pływał prawidłowo. Włożyłem drewniany klocek między tłok a obudowę zacisku aby nie wypchnąć go całkowicie i nacisnąłem hamulec. Tłoczek nie docisnął klocka. Dapiero po dwukrotnym mocnym naciśnięciu pedału dobił klocek do obudowy. Stąd wniosek, że blokuje się tłoczek. Chciałem zdjąc gumową osłonę tłoczka ale pojawił się problem. Osłona daje się odsunąć tylko przy wierzchu tłoczka, natomiast przy korpusie zacisku wygląda jakby była przyklejona. Nie zaryzykowałem jej zdjęcia aby nie uszkodzić. Skończyło sie tym, że przy wierzchu tłoczka odchyliłem gumową osłonkę i zaaplikowałem WD40. Potem wkręciłem tłoczek i założyłem klocki, poskładałem do kupy i hamulec już się nie blokował. Mam jednak pytanie czy ktoś wyjmował tłoczek lub zdejmował osłonę gumową, jak ona jest na zacisku umocowana ?