Sondy lambda Aveo 1.4

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 23 lip 2023, o 12:38

Witam, może ktoś zweryfikować poprawność nr sond lambda dla Aveo 1,4 z 2009 roku ?
Sonda przed katalizatorem 96951465 , za katalizatorem 96951720

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 23 lip 2023, o 13:06


Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 23 lip 2023, o 13:23

Dzięki , Bank 1 i Bank 2 w programie to 1 przed katem , a 2 za katem ? , coś mi się nie zgadza.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 23 lip 2023, o 14:19

"Bank 1" i "bank 2" tyczny się głównie silników z dwoma kolektorami wydechowymi, zazwyczaj silniki w konfiguracji V.
W silnikach rzędowych, z jednym kolektorem i z jednym katalizatorem stosuje się oznaczenie "bank 1 sensor 1" przed katalizatorem oraz "bank 1 sensor 2" za katalizatorem.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 23 lip 2023, o 14:57

na bank 1 czujnik 1 mam wskazania napięcia 0,07 do 0,8 i tak sobie skacze np mam 0,8V za sekundę 0,09 , a za kolejną 0,75 V na wolnych na bank 1 czujnik 2 jest praktycznie stałe 0,75V na wolnych

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 23 lip 2023, o 15:29

Czyli wygląda że prawidłowo ale więcej można wywnioskować z wykresów pracy.
Gdzieś wrzucałem jak wyglądają wykresy u mnie.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 23 lip 2023, o 15:33

Niby "sinus" jest na pierwszej , druga niby trzyma , kontrolka nie świeci , a po odpaleniu zimnego falują obroty strasznie , na ciepłym wszystko ok. Bądź tu mądry...Jadę na stację po olej , robię mu płukankę jak to nic nie da podpalę dziada ;)

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 23 lip 2023, o 16:30

Jaką masz pierwszą sondę?
Oryginał czy jakiś zamiennik?

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 23 lip 2023, o 18:35

Za ładnie wygląda na oryginał, znając życie jakiś zamiennik z bardzo dalekiego wschodu. Nie widzę nic na niej wybitego. Dobrana jest dobrze , bo to działało w sensie nie było problemów. Może parametry jej się pogorszyły z czasem ...
Olej właśnie ścieka, jako internetowy mechanik , znawca i mądrala wychodzę z założenia że ona naprawi wszystko :) Tak poważnie olej był do wymiany a wczoraj nie zdążyłem. Bite 10 h na wymianę rozrządu i pompy wody , do tego paski z czego 30 minut na doprowadzenia śrub rolek do użytku Ranty ich łbów nie były fazowane i zostały " zadziory", także dokręcanie z momentem nie miało sensu bo i tak z czasem by ulgły. Taki ze mnie mechanik na chleb bym nie zarobił :)

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 24 lip 2023, o 11:01

Przyczyna chyba się znalazła tych nieszczęść wszystkich odnośnie falowania na zimnym, wygląda na koła zmiennych faz. Niestety...Może uda misie dzisiaj wyciągnąć elektrozawory do sterowania nimi , wyczyszczę sitka i będzie gitara :) Na zasadzie nie zaszkodzi ,a pewnie g... da.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 24 lip 2023, o 12:04

A grają ci KZFR przy porannym odpalaniu albo wyskakuje błąd?

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 24 lip 2023, o 12:09

minimalnie jest je słychać rano, ale jak odpaliłem wczoraj bez oleju , tzn po zmianie jak jeszcze nie było go w magistrali, to Panie , napierniczały przez chwilę aż miło. Błędu brak. Generalnie nie ma błędów żadnych. Jest tylko od poduszki - airbag na desce, ale nie ma opcji skasowania moim elm-em, bo go nie widzi :)

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 24 lip 2023, o 12:16

No to KZFR mogą być już lekko zużyte, wyciągnięcie sitek może trochę pomóc.
Co do poduszki to załatw sobie kabel KKL na chipie FTDI i użyj programu Chevrolet Explorer albo CASCADE, do obu są namiary w dziale "Diagnostyka".
Ogólnie podłączenie poduszki pasażera w Aveo to jakaś abstrakcja, dwa łączenia na 20 cm przewodzie.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 24 lip 2023, o 12:22

Dzięki za radę odnośnie poduszki. Odnośnie kółek faz rozrządu , jak są wywalone , to może nie domykać zaworów i kompresja pójdzie się ....,gniazda zaczną się wpalać. Armagedon. Zmiana kółek, cena i dzień roboty , też mi się nie uśmiecha. Teraz ma nalatane ok 115 tys chyba nawet niecałe. Aveo .... jego mać! :)

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 24 lip 2023, o 12:54

Jakbyś miał za małe luzy zaworowe i wtedy mogło by ci nie domykać zaworów i zacząć je wypalać, warto je co jakiś czas pomierzyć, przy uszkodzonych KZFR po prostu silnik nie pracuje w optymalnych warunkach.
Poza gorszymi osiągami nic poważniejszego się nie stanie.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 24 lip 2023, o 15:31

To nie jest tak że dawka paliwa i zapłon zależy od ustawień zaworów przy sprawnych wariatorach ? Jaj są złe wariatory to nie trafia z pełnym zamknięciem i otwarciem zaworów. Może czujniki położenia wałków temu zapobiegają, nie wiem.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 24 lip 2023, o 15:47

Właśnie po to są czujniki położenia wałków rozrządu żeby nawet w przypadku uszkodzenia KZFR wszystko dalej ze sobą współpracowało.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 24 lip 2023, o 16:15

Zmieniałeś u siebie KZFR?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 24 lip 2023, o 16:35

Póki co nie musiałem.
W poprzednim jak go kupiłem to trochę grały przy odpaleniu ale po wywaleniu sitek i zalaniu 5W40 się uspokoiło, poza tym silnik był zajechany
viewtopic.php?p=160863#p160863
W tym co mam teraz jak przy pierwszym odpaleniu na placu u handlarza nie było nic słychać to wiedziałem że jest dobrze i jak na razie KZFR nawet sie raz nie odezwały, a kupiłem go w 2021.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 25 lip 2023, o 21:02

Zaworek KZFR wydechu czysty w środku , sitka czyste, co z tego jak mu dziurę przeżarło na wylot ... Testował ktoś czy jak walnięty elektrycznie to krzaczy błąd ? Nie testowałem , zakręciłem , zamawiam nowy. Może przez niego słuchać lekko koła/koło ZFR przy odpalaniu i szarpie i falują obroty na zimnym. Ciekawe. Lambadę zamówiłem także na sztukę do testów. Jak się wykręci bedziem testować.
IMG_20230725_185926.jpg

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 25 lip 2023, o 21:03

Jakby zawór był uszkodzony, czy to elektrycznie czy też mechanicznie, to powinno pokazać odpowiedni błąd.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 25 lip 2023, o 21:11

Może jeszcze żyje

Dodano po 28 minutach 43 sekundach:
Teraz to mam dylemat jak panienka na wydaniu, który brać ? Gates mnie zaciekawił, sitka się gorzej ściąga ;)

https://intercars.pl/produkty/2083770-z ... tes-vvs168
https://intercars.pl/produkty/1550142-z ... 27-0014-10

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 29 lip 2023, o 21:32

Kończąc temat , bo nie lubię pytać i "znikać" bez opisu czy pomogło czy nie.

Zawór ZFR wymieniłem na INA made in China ... o numerze INA 427 0014 10, pasuje. Kompletne niczego to nie wniosło. Jak lekko było słychać koła/koło przy porannym odpalaniu tak słychać dalej. Zamontowałem z sitkami. Olej 5W30 GM-a , czyli bez szału. Koła do zmiany, wymienię po zapaleniu kontrolki , albo głośnego hałasowania podczas pracy silnika.

Zmieniłem sondę lambda na najtańszą jaką znalazłem firmy ERA tą pierwszą. Zadanie było ułatwione bo ktoś kiedyś to wymieniał i odkręciła się lepiej niż świeca zapłonowa. Na tą chwilę po pierwszym teście czyli teoretycznie zimnym silniku , falowanie obrotów zostało wyeliminowane. Odczyty napięć z tej sondy jak i starej są identyczne. Nie wiem czemu spadają poniżej 0,1 V - działa nie wnikam . Problem prawdopodobnie był w grzałce - padła. Tu użytkownik bubu1769 miał 100 procent racji żeby w sondzie szukać przyczyny za co dziękuję.

Druga sonda za katem , ma ciekawy objaw mianowicie po odpaleniu nawet na "średnio ciepłym " silniku napięcie faluje podobnie jak na pierwszej , po dodaniu gazu ( chwilowe wciśnięcie gazu) napięcie stoi na poziomie ok 0,7 V. Podobnie jak w przypadku pierwszej - działa nie ruszać :)

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: bubu1769 » 29 lip 2023, o 22:34

Druga sonda naśladują pierwszą do momentu rozpoczęcia pracy katalizatora czyli osiągnięcia przez niego około 600°C.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 4
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Sondy lambda Aveo 1.4

Post autor: WINORED » 30 lip 2023, o 11:03

Edit Przechwaliłem
Ranek zweryfikował. Jak falował tak faluje.
Filtry nowe, świece nowe, cewka nowa, olej zmieniony, rozrząd zmieniony , stary też nie przeskoczył, podejrzany zawór ZFR zmieniony, drugi czysty, lambada pierwsza zmieniona, przepustnica czysta, wydech od kata do końca wymieniony - taki kupiłem , błędów brak. Czujnik temp powietrza zasysanego poprawne odczyty, Ciśnienie kolektora ssącego na jałowym 32-33 kPa. Termostat i obudowa z czujnikami nowe , odczyty poprawne , wentylator załącza się przy 110 stopniach. Akumulator odłączany na noc. A ta k...a faluje po odpaleniu na zimnym przez ok 20 -50 sekund.
Jakiś człowiek w mądrym intrenecie twierdzi że miał to samo i dopiero wysłał sterownik samochodu do jakiegoś mądrego serwisu, coś tam wgrali, bo się mapy rozjechały gdyż miał dodatkowo LPG i po tym wgraniu , problem znikł. Wuj wie czy to prawda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości