Sondy lambda Aveo 1.4
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Sondy lambda Aveo 1.4
Witam, może ktoś zweryfikować poprawność nr sond lambda dla Aveo 1,4 z 2009 roku ?
Sonda przed katalizatorem 96951465 , za katalizatorem 96951720
Sonda przed katalizatorem 96951465 , za katalizatorem 96951720
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Dzięki , Bank 1 i Bank 2 w programie to 1 przed katem , a 2 za katem ? , coś mi się nie zgadza.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
"Bank 1" i "bank 2" tyczny się głównie silników z dwoma kolektorami wydechowymi, zazwyczaj silniki w konfiguracji V.
W silnikach rzędowych, z jednym kolektorem i z jednym katalizatorem stosuje się oznaczenie "bank 1 sensor 1" przed katalizatorem oraz "bank 1 sensor 2" za katalizatorem.
W silnikach rzędowych, z jednym kolektorem i z jednym katalizatorem stosuje się oznaczenie "bank 1 sensor 1" przed katalizatorem oraz "bank 1 sensor 2" za katalizatorem.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
na bank 1 czujnik 1 mam wskazania napięcia 0,07 do 0,8 i tak sobie skacze np mam 0,8V za sekundę 0,09 , a za kolejną 0,75 V na wolnych na bank 1 czujnik 2 jest praktycznie stałe 0,75V na wolnych
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Czyli wygląda że prawidłowo ale więcej można wywnioskować z wykresów pracy.
Gdzieś wrzucałem jak wyglądają wykresy u mnie.
Gdzieś wrzucałem jak wyglądają wykresy u mnie.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Niby "sinus" jest na pierwszej , druga niby trzyma , kontrolka nie świeci , a po odpaleniu zimnego falują obroty strasznie , na ciepłym wszystko ok. Bądź tu mądry...Jadę na stację po olej , robię mu płukankę jak to nic nie da podpalę dziada 

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Jaką masz pierwszą sondę?
Oryginał czy jakiś zamiennik?
Oryginał czy jakiś zamiennik?
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Za ładnie wygląda na oryginał, znając życie jakiś zamiennik z bardzo dalekiego wschodu. Nie widzę nic na niej wybitego. Dobrana jest dobrze , bo to działało w sensie nie było problemów. Może parametry jej się pogorszyły z czasem ...
Olej właśnie ścieka, jako internetowy mechanik , znawca i mądrala wychodzę z założenia że ona naprawi wszystko
Tak poważnie olej był do wymiany a wczoraj nie zdążyłem. Bite 10 h na wymianę rozrządu i pompy wody , do tego paski z czego 30 minut na doprowadzenia śrub rolek do użytku Ranty ich łbów nie były fazowane i zostały " zadziory", także dokręcanie z momentem nie miało sensu bo i tak z czasem by ulgły. Taki ze mnie mechanik na chleb bym nie zarobił 
Olej właśnie ścieka, jako internetowy mechanik , znawca i mądrala wychodzę z założenia że ona naprawi wszystko


- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Przyczyna chyba się znalazła tych nieszczęść wszystkich odnośnie falowania na zimnym, wygląda na koła zmiennych faz. Niestety...Może uda misie dzisiaj wyciągnąć elektrozawory do sterowania nimi , wyczyszczę sitka i będzie gitara
Na zasadzie nie zaszkodzi ,a pewnie g... da.

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
A grają ci KZFR przy porannym odpalaniu albo wyskakuje błąd?
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
minimalnie jest je słychać rano, ale jak odpaliłem wczoraj bez oleju , tzn po zmianie jak jeszcze nie było go w magistrali, to Panie , napierniczały przez chwilę aż miło. Błędu brak. Generalnie nie ma błędów żadnych. Jest tylko od poduszki - airbag na desce, ale nie ma opcji skasowania moim elm-em, bo go nie widzi 

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
No to KZFR mogą być już lekko zużyte, wyciągnięcie sitek może trochę pomóc.
Co do poduszki to załatw sobie kabel KKL na chipie FTDI i użyj programu Chevrolet Explorer albo CASCADE, do obu są namiary w dziale "Diagnostyka".
Ogólnie podłączenie poduszki pasażera w Aveo to jakaś abstrakcja, dwa łączenia na 20 cm przewodzie.
Co do poduszki to załatw sobie kabel KKL na chipie FTDI i użyj programu Chevrolet Explorer albo CASCADE, do obu są namiary w dziale "Diagnostyka".
Ogólnie podłączenie poduszki pasażera w Aveo to jakaś abstrakcja, dwa łączenia na 20 cm przewodzie.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Dzięki za radę odnośnie poduszki. Odnośnie kółek faz rozrządu , jak są wywalone , to może nie domykać zaworów i kompresja pójdzie się ....,gniazda zaczną się wpalać. Armagedon. Zmiana kółek, cena i dzień roboty , też mi się nie uśmiecha. Teraz ma nalatane ok 115 tys chyba nawet niecałe. Aveo .... jego mać! 

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Jakbyś miał za małe luzy zaworowe i wtedy mogło by ci nie domykać zaworów i zacząć je wypalać, warto je co jakiś czas pomierzyć, przy uszkodzonych KZFR po prostu silnik nie pracuje w optymalnych warunkach.
Poza gorszymi osiągami nic poważniejszego się nie stanie.
Poza gorszymi osiągami nic poważniejszego się nie stanie.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
To nie jest tak że dawka paliwa i zapłon zależy od ustawień zaworów przy sprawnych wariatorach ? Jaj są złe wariatory to nie trafia z pełnym zamknięciem i otwarciem zaworów. Może czujniki położenia wałków temu zapobiegają, nie wiem.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Właśnie po to są czujniki położenia wałków rozrządu żeby nawet w przypadku uszkodzenia KZFR wszystko dalej ze sobą współpracowało.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Zmieniałeś u siebie KZFR?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Póki co nie musiałem.
W poprzednim jak go kupiłem to trochę grały przy odpaleniu ale po wywaleniu sitek i zalaniu 5W40 się uspokoiło, poza tym silnik był zajechany
viewtopic.php?p=160863#p160863
W tym co mam teraz jak przy pierwszym odpaleniu na placu u handlarza nie było nic słychać to wiedziałem że jest dobrze i jak na razie KZFR nawet sie raz nie odezwały, a kupiłem go w 2021.
W poprzednim jak go kupiłem to trochę grały przy odpaleniu ale po wywaleniu sitek i zalaniu 5W40 się uspokoiło, poza tym silnik był zajechany
viewtopic.php?p=160863#p160863
W tym co mam teraz jak przy pierwszym odpaleniu na placu u handlarza nie było nic słychać to wiedziałem że jest dobrze i jak na razie KZFR nawet sie raz nie odezwały, a kupiłem go w 2021.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Zaworek KZFR wydechu czysty w środku , sitka czyste, co z tego jak mu dziurę przeżarło na wylot ... Testował ktoś czy jak walnięty elektrycznie to krzaczy błąd ? Nie testowałem , zakręciłem , zamawiam nowy. Może przez niego słuchać lekko koła/koło ZFR przy odpalaniu i szarpie i falują obroty na zimnym. Ciekawe. Lambadę zamówiłem także na sztukę do testów. Jak się wykręci bedziem testować.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Jakby zawór był uszkodzony, czy to elektrycznie czy też mechanicznie, to powinno pokazać odpowiedni błąd.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Może jeszcze żyje
Dodano po 28 minutach 43 sekundach:
Teraz to mam dylemat jak panienka na wydaniu, który brać ? Gates mnie zaciekawił, sitka się gorzej ściąga
https://intercars.pl/produkty/2083770-z ... tes-vvs168
https://intercars.pl/produkty/1550142-z ... 27-0014-10
Dodano po 28 minutach 43 sekundach:
Teraz to mam dylemat jak panienka na wydaniu, który brać ? Gates mnie zaciekawił, sitka się gorzej ściąga

https://intercars.pl/produkty/2083770-z ... tes-vvs168
https://intercars.pl/produkty/1550142-z ... 27-0014-10
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Kończąc temat , bo nie lubię pytać i "znikać" bez opisu czy pomogło czy nie.
Zawór ZFR wymieniłem na INA made in China ... o numerze INA 427 0014 10, pasuje. Kompletne niczego to nie wniosło. Jak lekko było słychać koła/koło przy porannym odpalaniu tak słychać dalej. Zamontowałem z sitkami. Olej 5W30 GM-a , czyli bez szału. Koła do zmiany, wymienię po zapaleniu kontrolki , albo głośnego hałasowania podczas pracy silnika.
Zmieniłem sondę lambda na najtańszą jaką znalazłem firmy ERA tą pierwszą. Zadanie było ułatwione bo ktoś kiedyś to wymieniał i odkręciła się lepiej niż świeca zapłonowa. Na tą chwilę po pierwszym teście czyli teoretycznie zimnym silniku , falowanie obrotów zostało wyeliminowane. Odczyty napięć z tej sondy jak i starej są identyczne. Nie wiem czemu spadają poniżej 0,1 V - działa nie wnikam . Problem prawdopodobnie był w grzałce - padła. Tu użytkownik bubu1769 miał 100 procent racji żeby w sondzie szukać przyczyny za co dziękuję.
Druga sonda za katem , ma ciekawy objaw mianowicie po odpaleniu nawet na "średnio ciepłym " silniku napięcie faluje podobnie jak na pierwszej , po dodaniu gazu ( chwilowe wciśnięcie gazu) napięcie stoi na poziomie ok 0,7 V. Podobnie jak w przypadku pierwszej - działa nie ruszać
Zawór ZFR wymieniłem na INA made in China ... o numerze INA 427 0014 10, pasuje. Kompletne niczego to nie wniosło. Jak lekko było słychać koła/koło przy porannym odpalaniu tak słychać dalej. Zamontowałem z sitkami. Olej 5W30 GM-a , czyli bez szału. Koła do zmiany, wymienię po zapaleniu kontrolki , albo głośnego hałasowania podczas pracy silnika.
Zmieniłem sondę lambda na najtańszą jaką znalazłem firmy ERA tą pierwszą. Zadanie było ułatwione bo ktoś kiedyś to wymieniał i odkręciła się lepiej niż świeca zapłonowa. Na tą chwilę po pierwszym teście czyli teoretycznie zimnym silniku , falowanie obrotów zostało wyeliminowane. Odczyty napięć z tej sondy jak i starej są identyczne. Nie wiem czemu spadają poniżej 0,1 V - działa nie wnikam . Problem prawdopodobnie był w grzałce - padła. Tu użytkownik bubu1769 miał 100 procent racji żeby w sondzie szukać przyczyny za co dziękuję.
Druga sonda za katem , ma ciekawy objaw mianowicie po odpaleniu nawet na "średnio ciepłym " silniku napięcie faluje podobnie jak na pierwszej , po dodaniu gazu ( chwilowe wciśnięcie gazu) napięcie stoi na poziomie ok 0,7 V. Podobnie jak w przypadku pierwszej - działa nie ruszać

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Druga sonda naśladują pierwszą do momentu rozpoczęcia pracy katalizatora czyli osiągnięcia przez niego około 600°C.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Edit Przechwaliłem
Ranek zweryfikował. Jak falował tak faluje.
Filtry nowe, świece nowe, cewka nowa, olej zmieniony, rozrząd zmieniony , stary też nie przeskoczył, podejrzany zawór ZFR zmieniony, drugi czysty, lambada pierwsza zmieniona, przepustnica czysta, wydech od kata do końca wymieniony - taki kupiłem , błędów brak. Czujnik temp powietrza zasysanego poprawne odczyty, Ciśnienie kolektora ssącego na jałowym 32-33 kPa. Termostat i obudowa z czujnikami nowe , odczyty poprawne , wentylator załącza się przy 110 stopniach. Akumulator odłączany na noc. A ta k...a faluje po odpaleniu na zimnym przez ok 20 -50 sekund.
Jakiś człowiek w mądrym intrenecie twierdzi że miał to samo i dopiero wysłał sterownik samochodu do jakiegoś mądrego serwisu, coś tam wgrali, bo się mapy rozjechały gdyż miał dodatkowo LPG i po tym wgraniu , problem znikł. Wuj wie czy to prawda.
Ranek zweryfikował. Jak falował tak faluje.
Filtry nowe, świece nowe, cewka nowa, olej zmieniony, rozrząd zmieniony , stary też nie przeskoczył, podejrzany zawór ZFR zmieniony, drugi czysty, lambada pierwsza zmieniona, przepustnica czysta, wydech od kata do końca wymieniony - taki kupiłem , błędów brak. Czujnik temp powietrza zasysanego poprawne odczyty, Ciśnienie kolektora ssącego na jałowym 32-33 kPa. Termostat i obudowa z czujnikami nowe , odczyty poprawne , wentylator załącza się przy 110 stopniach. Akumulator odłączany na noc. A ta k...a faluje po odpaleniu na zimnym przez ok 20 -50 sekund.
Jakiś człowiek w mądrym intrenecie twierdzi że miał to samo i dopiero wysłał sterownik samochodu do jakiegoś mądrego serwisu, coś tam wgrali, bo się mapy rozjechały gdyż miał dodatkowo LPG i po tym wgraniu , problem znikł. Wuj wie czy to prawda.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość