ABS

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Sluspaw
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 31 gru 2022, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Dominik
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 150km diesel
Lokalizacja: Pyskowice
Kontakt:

ABS

Post autor: Sluspaw » 1 sty 2023, o 07:34

Witam od pewnego czasu mam problem wyświetlają mi się kontrolki ABS ESP 4WD Asystent zjazdu. Wywala błędy na kompie C0050 C0460 C0899 C0561. Wymieniłem czujnik ABS tylnie go prawego koła. Ale problem nie zniknoł. Czy ktoś ma pomysł jak to ogarnąć.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: etac » 1 sty 2023, o 10:52

Czy zgodnie z regulaminem przejrzałeś forum i sprawdziłeś czy podobne problemy nie były już opisywane?
Masz 4 problemy, a zajrzałeś tylko do jednego i chyba nawet go nie rozwiązałeś.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Sluspaw
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 31 gru 2022, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Dominik
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 150km diesel
Lokalizacja: Pyskowice
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: Sluspaw » 1 sty 2023, o 12:15

Gdybym go rozwiązał to napewno bym tu nie pisał to jedno a to drugie to sprawdzałem forum i był podobny temat który nieda mi jasnej odpowiedzi do mojego pytania zresztą ten problem nie był rozwiązany

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: etac » 1 sty 2023, o 13:31

to zgodnie z regulaminem forum należy go tam kontynuować.

A tu po kolei trzeba eliminować błędy

DTC C0050 - obwód czujnika prędkości prawego tylnego koła - to nie zawsze jest sam czujnik, trzeba przed wymianą sprawdzić instalacje
DTC C0460 - Czujnik kąta skrętu dzieli obwód napięcia zasilania 12 V z modułem EBCM oraz czujnikiem odchylenia kierunkowego. Moduł EBCM dostarcza masę do obwodu niskiej wartości odniesienia czujnika kąta skrętu, z którego korzysta także czujnik odchylenia kierunkowego.
Czujnik kąta skrętu dostarcza wyjście sygnału danych seryjnych do modułu EBCM, który reprezentuje stopień obrotu kierownicy. Moduł EBCM używa tego sygnału do obliczenia kierunku jazdy zamierzonego przez kierowcę - czyli znowu, albo czujnik skrętu na kolumnie albo instalacja - szukaj na forum rozwiązań
DTC C0899 - Elektroniczny moduł sterujący hamulców (EBCM) monitoruje poziom napięcia dostępny dla pracy układu. Stan niskiego napięcia uniemożliwia właściwe działanie układu. Tu albo styki są na BAS za słabe, albo aku jest do wymiany, albo błąd historyczny bo samochód stał i aku się rozładowało
DTC C0561 - Elektroniczny moduł sterujący hamulców (EBCM) wyłącza sterowanie trakcją, gdy inne elektroniczne moduły sterujące wywołają kody DTC dla podzespołów wpływających na pracę układu kontroli trakcji (TCS). Czyli efekt pozostałych błędów

Zawsze trzeba szukać rozwiązań i je pojedyńczo rozwiązywać, ale na pewno nie pomaga jeśli kolejna osoba zakłada kolejny wątek z tymi samymi błędami.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Sluspaw
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 31 gru 2022, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Dominik
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 150km diesel
Lokalizacja: Pyskowice
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: Sluspaw » 1 sty 2023, o 16:23

Super Dziękuję za wyczerpującą podpowiedź będę się nią kierował. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości