Pompa paliwa
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Dobra bo chyba źle mierzyłem. Teraz sprawdzam raz jeszcze próbnikiem. Na przekaźniku mam napięcie tylko na pinie 30, w kostce przy pompie tylko na pinie 1. Takie są pomiary.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
No to szukaj przyczyn w braku zasilania a nie samej pompie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
No ale gdzie szukać tej przyczyny....tylko ciekawe że pompa też umarła, tylko teraz czy awaria pompy doprowadziła do awarii czegoś co nie daje zasilania czy odwrotnie ??
Czy tym raze będę miał przygodę z uwalonym ECM ???
Po to są bezpieczniki i przekaźniki żeby w razie zwarcia wyłapać je i nie psuć dalszych układów a tu widać że jakoś w tym samochodzie zabezpieczenia g** działają.
Czy tym raze będę miał przygodę z uwalonym ECM ???
Po to są bezpieczniki i przekaźniki żeby w razie zwarcia wyłapać je i nie psuć dalszych układów a tu widać że jakoś w tym samochodzie zabezpieczenia g** działają.
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Pompa zamówiona na jutro, i teraz pytanie czy ja montować i podłączać i sprawdzać co będzie czy szukać dalej przyczyny braku napięcia ?? Tylko pomysłów brak. A można jakoś obejść to i podać napięcie na pompę z innego miejsca....tymczasowo, np żeby dojechać do jakiegoś magika ????
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Najpierw zamotuj nową i zobacz co się będzie działo.
Załączenie pompy na stałe to nie będzie problem skoro masz zasilanie z bezpiecznika Ef17 na złącza przekaźnika.
A sama sterowanie przekaźnikiem to wydaje mi się że będzie sprawne tylko możliwe że robisz błędny pomiar.
Załączenie pompy na stałe to nie będzie problem skoro masz zasilanie z bezpiecznika Ef17 na złącza przekaźnika.
A sama sterowanie przekaźnikiem to wydaje mi się że będzie sprawne tylko możliwe że robisz błędny pomiar.
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Dzięki.....oby tak było 

-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Nowa pompa kupiona, na krótko do aku sprawdzona - działa. Po zamontowaniu niestety nadal cisza na pompie
co dalej ??? Jakieś sugestie ??? A na krótko w przekaźniki jak ja podłączyć żeby można było odpalić ?? Gdzie szukać dalej przyczyny....już ręce rozkładam powoli 


- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Żeby pominąć przekaźnik musisz w jego gnieździe zewrzeć ze sobą pin na którym masz zasilanie z bezpiecznika Ef17 z pinem po skosie.
Musisz się upewnić że wiesz które to dokładnie piny żebyś czasem nie narobił sobie większego bałaganu.
Musisz się upewnić że wiesz które to dokładnie piny żebyś czasem nie narobił sobie większego bałaganu.
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
No więc unie sytuacja jest taka:
Na pinie 1 pompy mam 12V po kluczyku
Na pinie 5 pompy nam GND
pin 4 ma przejście do gniazda przekaźnika na pin 87
Na pinie 30 przekaźnika mam 12v stałe
To które piny przekaźnika należy zewrzeć??
I dodatkowo na 86 widzę, że jest GND



P.S. oczywiście rozumiem, że jak zrobię mostek między 30 a 87 to pompa się załączy ale będzie działać cały czas nawet po zgaszeniu samochodu. Może na czas uporania się z problemem i dojazdu do warsztatu jest to jakieś rozwiązanie doraźne, ale na dłuższą metę wolał bym podać napięcie na przekaźnik z jakiegoś innego miejsca gdzie napięcie pojawia się tylko po kluczyku i na którą nóżkę przekaźnika pompy....na 85 ??? Skoro na 86 jest GND ?
Na pinie 1 pompy mam 12V po kluczyku
Na pinie 5 pompy nam GND
pin 4 ma przejście do gniazda przekaźnika na pin 87
Na pinie 30 przekaźnika mam 12v stałe
To które piny przekaźnika należy zewrzeć??
I dodatkowo na 86 widzę, że jest GND



P.S. oczywiście rozumiem, że jak zrobię mostek między 30 a 87 to pompa się załączy ale będzie działać cały czas nawet po zgaszeniu samochodu. Może na czas uporania się z problemem i dojazdu do warsztatu jest to jakieś rozwiązanie doraźne, ale na dłuższą metę wolał bym podać napięcie na przekaźnik z jakiegoś innego miejsca gdzie napięcie pojawia się tylko po kluczyku i na którą nóżkę przekaźnika pompy....na 85 ??? Skoro na 86 jest GND ?
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2022, o 15:59 przez Pafcio, łącznie zmieniany 3 razy.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Paweł, jeśli zadajesz takie pytania o przekaźniku to proponuje zaholować auto do elektromechanika, bo mam duże obawy o kolejne koszty.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Temat ogarnięty.
Podanie napięcie nie załączało pompy nawet na krótko. Okazało się że nie ma przejścia pomiędzy kostka od pompy i wtyczka "korpusu". Wymiana złączek w przewodzie od pompy rozwiązała problem.
Samochód odpalił, wszystko gra, zero błędów.
Etac...trochę ogarniam ale wolę 100x zapytać mądrzejsze głowy niż na szybko coś źle podłączyć. Nie czuję się 100% elektromechanikiem dlatego strzeżonego itd.
Dla potomnych, kupiłem pompę 02SKV263
zobaczymy ile pochodzi.
Z mojej strony problem rozwiązany, temat mojego problemu do zamknięcia. Dzięki za pomoc aktywnym kolegom w temacie.

Podanie napięcie nie załączało pompy nawet na krótko. Okazało się że nie ma przejścia pomiędzy kostka od pompy i wtyczka "korpusu". Wymiana złączek w przewodzie od pompy rozwiązała problem.
Samochód odpalił, wszystko gra, zero błędów.
Etac...trochę ogarniam ale wolę 100x zapytać mądrzejsze głowy niż na szybko coś źle podłączyć. Nie czuję się 100% elektromechanikiem dlatego strzeżonego itd.
Dla potomnych, kupiłem pompę 02SKV263
zobaczymy ile pochodzi.
Z mojej strony problem rozwiązany, temat mojego problemu do zamknięcia. Dzięki za pomoc aktywnym kolegom w temacie.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 20:21
- Reputacja: 0
- Imię: Wojtek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Rudnik
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Cześć Pawcio
Dzięki Twojemu postowi udało mi się znaleźć przyczynę nie działającej pompy.
Mam ten są problem z wtyczką. Chciałbym się Ciebie zapytać jakie złączki zastosowałes? Czy wymianiałeś całą wtyczkę od strony pompy? Czy modyfikowałeś wtyczkę od strony korpusu?
Dzięki Twojemu postowi udało mi się znaleźć przyczynę nie działającej pompy.
Mam ten są problem z wtyczką. Chciałbym się Ciebie zapytać jakie złączki zastosowałes? Czy wymianiałeś całą wtyczkę od strony pompy? Czy modyfikowałeś wtyczkę od strony korpusu?
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Wymieniłem tylko końcówki we wtyczce od pompy, tej którą podłącza się do 'korpusu'. To są takie wsuwki żeńskie ale takie mniejsze (kwadratowe). Miałem po prostu jakaś wtyczkę kupioną lata temu której nie wykorzystałem i okazało się że pasują więc je podmieniłem. Jak w samochodowym nie będą mieć samych wsuwek to warto zapytać o kompletne wtyczki i zobaczyć czy nie będzie w zestawie właśnie odpowiednich końcówek.
Powodzenia.
Powodzenia.
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Cześć. Mam pytani,ile powinna generować ciśnienia taka pompa w captivie 2.0 vcdi 150 km?
Dzięk za odpowiedz.
Dzięk za odpowiedz.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Według TIS-a normalne ciśnienie paliwa w obwodzie niskociśnieniowym wynosi od 415 kPa (60,2 psi) do 535 kPa (77,6 psi).
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Więc pompy do 200zl nie bardzo się nadają(ok 3.2 bar)?
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
U mnie zastosowana pompa nie wykazuje żadnych problemów (jak na razie). Samochód jeździ, przyspiesza jest dynamiczna tak samo jak przed naprawą). Zobaczymy za jakiś czas ale zrobione już od naprawy prawie 600 km w trasie i nie widzę żadnych problemów.
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Daj namiar ,jakieś numery ,producenta.
Może orjentujesz sie (lub ktoś)czy takie zachowanie pompy to morma:
gdy działa przez 4-5 s po włączeniu zap. utrzymuje cis.3.5-4 bar,a gdy się wyłączy ,to odrazu spada do zera.
A moj problem z autem,to słabe z dolnych obrotów i puszcza czarnego dymka po odpaleniu.
Może orjentujesz sie (lub ktoś)czy takie zachowanie pompy to morma:
gdy działa przez 4-5 s po włączeniu zap. utrzymuje cis.3.5-4 bar,a gdy się wyłączy ,to odrazu spada do zera.
A moj problem z autem,to słabe z dolnych obrotów i puszcza czarnego dymka po odpaleniu.
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
02SKV263
Firma wystawia na allegro
Firma wystawia na allegro
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Ok.Dzięki
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 22:35
- Reputacja: 0
- Imię: Grzesiek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,4
- LPG: tak
- Lokalizacja: Żmigród
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Witam wszystkich. Proszę o pomoc. Jestem szczęśliwym posiadaczem Chevrolet Captiva 2.4 benzyna + lpg. Problem jest taki że auto ciężko pali na zimnym silniku zwłaszcza po nocy. Wszystkie posty przeczytałem myślałem że pompa. Sprawdziłem przekaźnik 30+87 pompa działa. Zastanawiam się nad 85+86 jakie ma być napięcie? Przekręcając kluczyk za każdym razem pompa musi się odezwać?-u mnie jest cisza zdarza się ale bardzo rzadko.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
To przeczytaj jeszcze posty o uszkodzonym parowniku.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 22:35
- Reputacja: 0
- Imię: Grzesiek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,4
- LPG: tak
- Lokalizacja: Żmigród
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
To już czytałem. Instalacja odłączona zakręcona butla. Jeździłem dwa dni na benzynie i dalej problem z odpaleniem.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
no to do sprawdzenia ciśnienie na pompie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 22:35
- Reputacja: 0
- Imię: Grzesiek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,4
- LPG: tak
- Lokalizacja: Żmigród
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa
Pompę podłączona na krótko pin 30i 87 działa za każdym razem. A jak przekręcam kluczyk to jej nie słychać np.10 razy nie słychać a za 11 słychać a później znowu cisza. Sprawdzając piny 85-86 jest 6,13v a czasami 12v i spada do 6v
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości