Pompa paliwa

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 21 kwie 2022, o 23:00

Dobra bo chyba źle mierzyłem. Teraz sprawdzam raz jeszcze próbnikiem. Na przekaźniku mam napięcie tylko na pinie 30, w kostce przy pompie tylko na pinie 1. Takie są pomiary.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: etac » 22 kwie 2022, o 06:11

No to szukaj przyczyn w braku zasilania a nie samej pompie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 22 kwie 2022, o 07:23

No ale gdzie szukać tej przyczyny....tylko ciekawe że pompa też umarła, tylko teraz czy awaria pompy doprowadziła do awarii czegoś co nie daje zasilania czy odwrotnie ??
Czy tym raze będę miał przygodę z uwalonym ECM ???
Po to są bezpieczniki i przekaźniki żeby w razie zwarcia wyłapać je i nie psuć dalszych układów a tu widać że jakoś w tym samochodzie zabezpieczenia g** działają.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 22 kwie 2022, o 14:13

Pompa zamówiona na jutro, i teraz pytanie czy ja montować i podłączać i sprawdzać co będzie czy szukać dalej przyczyny braku napięcia ?? Tylko pomysłów brak. A można jakoś obejść to i podać napięcie na pompę z innego miejsca....tymczasowo, np żeby dojechać do jakiegoś magika ????

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 22 kwie 2022, o 15:17

Najpierw zamotuj nową i zobacz co się będzie działo.
Załączenie pompy na stałe to nie będzie problem skoro masz zasilanie z bezpiecznika Ef17 na złącza przekaźnika.
A sama sterowanie przekaźnikiem to wydaje mi się że będzie sprawne tylko możliwe że robisz błędny pomiar.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 22 kwie 2022, o 15:23

Dzięki.....oby tak było

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 23 kwie 2022, o 14:08

Nowa pompa kupiona, na krótko do aku sprawdzona - działa. Po zamontowaniu niestety nadal cisza na pompie :( co dalej ??? Jakieś sugestie ??? A na krótko w przekaźniki jak ja podłączyć żeby można było odpalić ?? Gdzie szukać dalej przyczyny....już ręce rozkładam powoli Obrazek

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 23 kwie 2022, o 14:57

Żeby pominąć przekaźnik musisz w jego gnieździe zewrzeć ze sobą pin na którym masz zasilanie z bezpiecznika Ef17 z pinem po skosie.
Musisz się upewnić że wiesz które to dokładnie piny żebyś czasem nie narobił sobie większego bałaganu.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 23 kwie 2022, o 15:59

No więc unie sytuacja jest taka:

Na pinie 1 pompy mam 12V po kluczyku
Na pinie 5 pompy nam GND
pin 4 ma przejście do gniazda przekaźnika na pin 87
Na pinie 30 przekaźnika mam 12v stałe

To które piny przekaźnika należy zewrzeć??

I dodatkowo na 86 widzę, że jest GND

ObrazekObrazekObrazek


P.S. oczywiście rozumiem, że jak zrobię mostek między 30 a 87 to pompa się załączy ale będzie działać cały czas nawet po zgaszeniu samochodu. Może na czas uporania się z problemem i dojazdu do warsztatu jest to jakieś rozwiązanie doraźne, ale na dłuższą metę wolał bym podać napięcie na przekaźnik z jakiegoś innego miejsca gdzie napięcie pojawia się tylko po kluczyku i na którą nóżkę przekaźnika pompy....na 85 ??? Skoro na 86 jest GND ?

Ostatnio zmieniony 23 kwie 2022, o 15:59 przez Pafcio, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: etac » 23 kwie 2022, o 16:02

Paweł, jeśli zadajesz takie pytania o przekaźniku to proponuje zaholować auto do elektromechanika, bo mam duże obawy o kolejne koszty.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 23 kwie 2022, o 17:49

Temat ogarnięty.

Podanie napięcie nie załączało pompy nawet na krótko. Okazało się że nie ma przejścia pomiędzy kostka od pompy i wtyczka "korpusu". Wymiana złączek w przewodzie od pompy rozwiązała problem.

Samochód odpalił, wszystko gra, zero błędów.

Etac...trochę ogarniam ale wolę 100x zapytać mądrzejsze głowy niż na szybko coś źle podłączyć. Nie czuję się 100% elektromechanikiem dlatego strzeżonego itd.

Dla potomnych, kupiłem pompę 02SKV263
zobaczymy ile pochodzi.

Z mojej strony problem rozwiązany, temat mojego problemu do zamknięcia. Dzięki za pomoc aktywnym kolegom w temacie.


wojtases
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 9 lut 2017, o 20:21
Reputacja: 0
Imię: Wojtek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Rudnik
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: wojtases » 25 kwie 2022, o 22:14

Cześć Pawcio
Dzięki Twojemu postowi udało mi się znaleźć przyczynę nie działającej pompy.
Mam ten są problem z wtyczką. Chciałbym się Ciebie zapytać jakie złączki zastosowałes? Czy wymianiałeś całą wtyczkę od strony pompy? Czy modyfikowałeś wtyczkę od strony korpusu?

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 25 kwie 2022, o 22:38

Wymieniłem tylko końcówki we wtyczce od pompy, tej którą podłącza się do 'korpusu'. To są takie wsuwki żeńskie ale takie mniejsze (kwadratowe). Miałem po prostu jakaś wtyczkę kupioną lata temu której nie wykorzystałem i okazało się że pasują więc je podmieniłem. Jak w samochodowym nie będą mieć samych wsuwek to warto zapytać o kompletne wtyczki i zobaczyć czy nie będzie w zestawie właśnie odpowiednich końcówek.

Powodzenia.

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Syl » 27 kwie 2022, o 08:39

Cześć. Mam pytani,ile powinna generować ciśnienia taka pompa w captivie 2.0 vcdi 150 km?
Dzięk za odpowiedz.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 27 kwie 2022, o 08:51

Według TIS-a normalne ciśnienie paliwa w obwodzie niskociśnieniowym wynosi od 415 kPa (60,2 psi) do 535 kPa (77,6 psi).

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Syl » 27 kwie 2022, o 10:30

Więc pompy do 200zl nie bardzo się nadają(ok 3.2 bar)?

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 27 kwie 2022, o 10:47

U mnie zastosowana pompa nie wykazuje żadnych problemów (jak na razie). Samochód jeździ, przyspiesza jest dynamiczna tak samo jak przed naprawą). Zobaczymy za jakiś czas ale zrobione już od naprawy prawie 600 km w trasie i nie widzę żadnych problemów.

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Syl » 27 kwie 2022, o 11:30

Daj namiar ,jakieś numery ,producenta.
Może orjentujesz sie (lub ktoś)czy takie zachowanie pompy to morma:
gdy działa przez 4-5 s po włączeniu zap. utrzymuje cis.3.5-4 bar,a gdy się wyłączy ,to odrazu spada do zera.
A moj problem z autem,to słabe z dolnych obrotów i puszcza czarnego dymka po odpaleniu.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 27 kwie 2022, o 11:34

02SKV263
Firma wystawia na allegro

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Syl » 27 kwie 2022, o 12:02

Ok.Dzięki

zijo007
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 2 sie 2021, o 22:35
Reputacja: 0
Imię: Grzesiek
Samochód: Captiva
Silnik: 2,4
LPG: tak
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: zijo007 » 7 wrz 2022, o 20:29

Witam wszystkich. Proszę o pomoc. Jestem szczęśliwym posiadaczem Chevrolet Captiva 2.4 benzyna + lpg. Problem jest taki że auto ciężko pali na zimnym silniku zwłaszcza po nocy. Wszystkie posty przeczytałem myślałem że pompa. Sprawdziłem przekaźnik 30+87 pompa działa. Zastanawiam się nad 85+86 jakie ma być napięcie? Przekręcając kluczyk za każdym razem pompa musi się odezwać?-u mnie jest cisza zdarza się ale bardzo rzadko.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 7 wrz 2022, o 22:37

To przeczytaj jeszcze posty o uszkodzonym parowniku.

zijo007
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 2 sie 2021, o 22:35
Reputacja: 0
Imię: Grzesiek
Samochód: Captiva
Silnik: 2,4
LPG: tak
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: zijo007 » 8 wrz 2022, o 17:20

To już czytałem. Instalacja odłączona zakręcona butla. Jeździłem dwa dni na benzynie i dalej problem z odpaleniem.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: etac » 8 wrz 2022, o 19:14

no to do sprawdzenia ciśnienie na pompie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

zijo007
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 2 sie 2021, o 22:35
Reputacja: 0
Imię: Grzesiek
Samochód: Captiva
Silnik: 2,4
LPG: tak
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: zijo007 » 8 wrz 2022, o 19:39

Pompę podłączona na krótko pin 30i 87 działa za każdym razem. A jak przekręcam kluczyk to jej nie słychać np.10 razy nie słychać a za 11 słychać a później znowu cisza. Sprawdzając piny 85-86 jest 6,13v a czasami 12v i spada do 6v

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości