Check Engine - P2096

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: barus » 27 sie 2021, o 08:56

A gdzie w Czakramie byłeś, w Tarnowie?

kravcuuu
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:32
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8, 150km, benz.
LPG: BRC
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: kravcuuu » 27 sie 2021, o 10:26

Po wykonaniu testu na benzynie (ponad 100km) nie wyskoczyło nic. Ale w czakramie twierdzą że gaz jest okej, po adaptacjach i regulacji

Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
barus pisze:
27 sie 2021, o 08:56
A gdzie w Czakramie byłeś, w Tarnowie?
Czakram w Rzeszowie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 27 sie 2021, o 10:38

Więc albo korekty temperaturowe na zimnym gazie albo wyjeżdżone już wtryskiwacze
Na nowych instalacjach w cruzach zresztą innych autach takie cyrki się nie działy nie ma innej opcji

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 27 sie 2021, o 10:40

Spróbuj dłuższy dystans na benzynie. Jak nic nie będzie wyskakiwać to źle twierdzą. Reklamuj usługę i argumentuj, że błąd wychodzi tylko na gazie a na benzynie wszystko jest ok, co świadczy że samochód jest sprawny a problem generuje instalacja LPG.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kravcuuu
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:32
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8, 150km, benz.
LPG: BRC
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: kravcuuu » 27 sie 2021, o 11:45

lukaslacetti pisze:
27 sie 2021, o 10:38
Więc albo korekty temperaturowe na zimnym gazie albo wyjeżdżone już wtryskiwacze
Na nowych instalacjach w cruzach zresztą innych autach takie cyrki się nie działy nie ma innej opcji
Zapomniałem napisać, ale wtryskiwacze też były wymieniane. O co dokładnie chodzi z korektami temperaturowymi?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 27 sie 2021, o 11:49

W BRC korekty temperaturowe to rzecz naturalna. Nie ma tak, że ich się nie ustawia, nawet nie wiem czy się da nie ustawić. Reklamuj usługę gdy dowiedziesz sobie, że na benzynie jest ok.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 27 sie 2021, o 12:17

wszim pisze:
27 sie 2021, o 10:40
Spróbuj dłuższy dystans na benzynie. Jak nic nie będzie wyskakiwać to źle twierdzą. Reklamuj usługę i argumentuj, że błąd wychodzi tylko na gazie a na benzynie wszystko jest ok, co świadczy że samochód jest sprawny a problem generuje instalacja LPG.
Pisał że przejechał na samej benzynie ponad 100km i nie było problemu,więc sprawa jest jasna. Nie ogarnięta do końca instalacja
Tym bardziej jeżeli wymieniali Ci wtryskiwacze (wszystkie!!! , Nie dwa, trzy, )
Korekta temp ma takie znaczenie. Że po przełączeniu na LPG i stalacja ze względu na specyfikę wtryskiwaczy potrzebuje różnych dawek na różnych temp.
Przy standardowej jeździe w trasie. W zależności gdzie jest umiejscowiony reduktor i w zależności jaka panuje temp na zewnatrz, taką temp ma gaz np. 60*
Z rana po przełączeniu nie ma takiej ma np. przy temp zewn. 15* ma ok. 20* bo już jest troszkę ogrzany przez reduktor
I przy 20* np będzie przelewał o 30% jeżeli nie masz ustawionej korekty to leje Ci względem niby dobrze ustawionej instalacji + jeszcze te 30% i zanim się rozgrzeje gaz. Do temp. W której był ustawiany np. 60* to musisz przjechac np. 30km do tego czasu po kilku takich porannych uruchomieniach wywala błąd.

Opisałem to tak mniej więcej dane są podane kompletnie przypadkowe. Aby nakreślić mniej więcej wam o co chodzi dla kumatych.

Niektóre sterowniki mają. Wbudowana w algorytmie korektę. Której nie widzimy ile jest ale z reguły wystarcza aby zminimalizować ryzyko występowania problemów, ale tylko minimalizuje i tak trzeba dla 100% Pewności ustawić aby to było zgodne ze sztuką.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: huri_khan » 27 sie 2021, o 13:00

To że na benzynie przejechał 100 czy 200 km nie ma znaczenia.
Po skasowaniu błędu możesz przejechać na gazie nie wyłączając silnika 200 km i błąd się nie pojawi. Zapalisz ponownie i za 2 min masz zapaloną kontrolkę na desce.

Trzeba sprawdzić, czy jadąc na benzynie nie będzie błędu w oczekujących (wtedy nie zaświeci się kontrolka na desce).
Następnie po przełączeniu na gaz spaliny są lepiej dopalane komputer wywala P2096 się zaświeca kontrolka. I to jest 90% przypadków jakie będą występować w samochodach których przebieg wynosi powyżej 150 000 km.
Możecie regulować instalację sondami szerokopasmowymi, wymieniać sondy a P2096 i tak się pojawi.
Powodem jest katalizator a dokładnie jego zmniejszone możliwości katalityczne. O ile na benzynie ECU jeszcze uważa, że jest w normie, to po przełączeniu na gaz ECU wywala błąd.

Jak ktoś ma chęć i czas to może jeździć po mechanikach, regulować i wymieniać części. Natomiast mój samochód już bez problemu 70 000 km z P2096 przejechał i zaworów nie wypalił.
Co 10-15 kkm jeżdżę na przeglądy i regulację gazu (polecany zakład na forum-lpg).
Nawet jak znowu wypali to zaoszczędziłem na gazie tyle, że naprawa całej głowicy nie przekroczy 1/10 tego co zaoszczędziłem.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

kravcuuu
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:32
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8, 150km, benz.
LPG: BRC
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: kravcuuu » 27 sie 2021, o 13:45

Katalizator jest wymieniony na zamiennik z certyfikatem od firmy z Tarnowa za 2k
Ostatnio zmieniony 28 sie 2021, o 22:30 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: barus » 27 sie 2021, o 14:12

kravcuuu pisze:
27 sie 2021, o 10:28
Po wykonaniu testu na benzynie (ponad 100km) nie wyskoczyło nic. Ale w czakramie twierdzą że gaz jest okej, po adaptacjach i regulacji

Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
barus pisze:
27 sie 2021, o 08:56
A gdzie w Czakramie byłeś, w Tarnowie?
Czakram w Rzeszowie.
Skontaktuj się z panem P. Oleksykiem z Czakramu Tarnów i szybko rozwiąże problem.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: huri_khan » 27 sie 2021, o 14:30

kravcuuu pisze:
27 sie 2021, o 13:45
Katalizator jest wymieniony na zamiennik z certyfikatem od firmy z Tarnowa za 2k
Ma naklejkę GM ?
Jak chcesz to też wystawię certyfikat.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

kravcuuu
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:32
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8, 150km, benz.
LPG: BRC
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: kravcuuu » 28 sie 2021, o 08:54

Ma numery GM. Nie kupuje do samochodu byle czego.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2021, o 22:29 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: huri_khan » 28 sie 2021, o 19:28

Ma numery GM bo zapewne jest regenerowany czyli oryginalna obudowa wyczyszczona i włożony jakiś wkład, pochwal się tym certyfikatem.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 12 lis 2021, o 05:34

20210928_183301.jpg
Taki montaż sondy jest prawidłowy? Jest oryginalnie takie kolanko? Bo dziwnie to wygląda. Nie była też dobrze dokręcona jak się okazało, była luźna. :D

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Regulus » 24 sty 2022, o 14:55

Elo! Pomału się przymierzam do rozstania z Cruze, ale coś tak od roku jeżdżę z P2096. Obie sondy zmienione, regulacja AFR nie pomogła... bo błąd wywala też na benzynie. Gazownik sugeruje, że przez pęknięty kolektor wydechowy dostaje się "lewe" powietrze, ale tłumikowiec nic nie usłyszał, sugeruje zostawić na noc, żeby mógł posłuchać zimnego. Ja sam na zimnym nic nie słyszę, bo KZFR robią hałas ;)
Macie może jeszcze jakieś pomysły, bo nie chciałbym sprzedawać auta z nierozwiązanym problemem. Mnie to nie przeszkadza, ale nabywca może się wk... jak mu check wyskoczy.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 24 sty 2022, o 15:43

Bardziej problem, że nie będzie łatwo sprzedać w dobrych pieniądzach auto ze świecącym check.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Regulus » 24 sty 2022, o 19:03

Ale szedłbyś tropem badania kolektora wydechowego?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 24 sty 2022, o 21:15

Zastanawiam się jak to zdiagnozować. To pęknięcie jest widoczne i dostępne z zewnątrz?
Ile kosztuje używany kolektor i koszt jego wymiany? Analizowałeś to?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 24 sty 2022, o 21:20

Update u mnie:

Po wizycie u dobrego gazownika P2096 zniknął. Ustąpiły też problemy z przerywaniem przy przyspieszaniu na około 2.7k obrotów. Gaz był źle ustawiony, zbyt ubogą mieszankę dostawał i się dławił.
W trakcie powrotu do domu zapalił się check. Nie było to jednak już P2096, pojawił się tylko P0135, który wcześniej był w kategorii "potencjalne problemy".
Gazownik twierdził, że jak pojawi się check to sonda do wymiany. No i chyba tak będzie trzeba zrobić, będę kazał mechanikowi jednak przejrzeć wszystko, bo może z jakąś złączką coś nie gra.
P0135 jeżeli dobrze rozumiem to sonda 1, a nie 2, na co wskazywały poprzednie błędy i objawy. Mam nadzieję, że nie okaże się, że będę musiał wymienić obie jednak. :D

Pytanie do kolegów forumowiczów jest takie:
https://www.potak.eu/cruze-j305-sonda-l ... 650,2dashi
Czy to jest oryginalna sonda? Czytałem, że zamienniki nie wskazane. Producent to DASHI KOREA. To jedyna jaka występuje do tego modelu na Potaku.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: etac » 24 sty 2022, o 21:28

przemek42 pisze:
24 sty 2022, o 21:20


Pytanie do kolegów forumowiczów jest takie:
https://www.potak.eu/cruze-j305-sonda-l ... 650,2dashi
Czy to jest oryginalna sonda? Czytałem, że zamienniki nie wskazane. Producent to DASHI KOREA. To jedyna jaka występuje do tego modelu na Potaku.
zamiennik koreański
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 24 sty 2022, o 21:37

Oj, to lipa, nigdzie w necie nie widzę oryginału. Wiecie gdzie tego mogę szukać?
Tylko jedna sztuka używana znaleziona:
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 1730534154
Ale ryzyko większe niż w przypadku nowego zamiennika zapewne.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: etac » 24 sty 2022, o 21:43

teraz wszystkich części nie ma, bo kontenery się zagubiły.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Regulus » 24 sty 2022, o 22:15

wszim pisze:
24 sty 2022, o 21:15
Zastanawiam się jak to zdiagnozować. To pęknięcie jest widoczne i dostępne z zewnątrz?
Ile kosztuje używany kolektor i koszt jego wymiany? Analizowałeś to?
Tłumikowiec diagnozował stetoskopem :) Ale powiedział, że nic nie słyszy, chociaż może być słychać na zimnym, póki materiał się nie rozszerzy i uszczelni pęknięcie. Takie pęknięcia można zaspawać.
Ale może faktycznie taniej ogarnąć używany kolektor i uszczelkę.. tylko czy on nie jest zintegrowany z katalizatorem?

Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
przemek42 pisze:
24 sty 2022, o 21:37
Oj, to lipa, nigdzie w necie nie widzę oryginału. Wiecie gdzie tego mogę szukać?
Ja kupowałem na aliexpress - wszystko jak oryginał, łącznie z hologramami.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 24 sty 2022, o 23:07

Nie jest zintegrowany.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Regulus » 25 sty 2022, o 12:12


ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości