Check Engine - P2096
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
A gdzie w Czakramie byłeś, w Tarnowie?
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:32
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8, 150km, benz.
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Więc albo korekty temperaturowe na zimnym gazie albo wyjeżdżone już wtryskiwacze
Na nowych instalacjach w cruzach zresztą innych autach takie cyrki się nie działy nie ma innej opcji
Na nowych instalacjach w cruzach zresztą innych autach takie cyrki się nie działy nie ma innej opcji
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Spróbuj dłuższy dystans na benzynie. Jak nic nie będzie wyskakiwać to źle twierdzą. Reklamuj usługę i argumentuj, że błąd wychodzi tylko na gazie a na benzynie wszystko jest ok, co świadczy że samochód jest sprawny a problem generuje instalacja LPG.

-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:32
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8, 150km, benz.
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Zapomniałem napisać, ale wtryskiwacze też były wymieniane. O co dokładnie chodzi z korektami temperaturowymi?lukaslacetti pisze: ↑27 sie 2021, o 10:38Więc albo korekty temperaturowe na zimnym gazie albo wyjeżdżone już wtryskiwacze
Na nowych instalacjach w cruzach zresztą innych autach takie cyrki się nie działy nie ma innej opcji
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
W BRC korekty temperaturowe to rzecz naturalna. Nie ma tak, że ich się nie ustawia, nawet nie wiem czy się da nie ustawić. Reklamuj usługę gdy dowiedziesz sobie, że na benzynie jest ok.

-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Pisał że przejechał na samej benzynie ponad 100km i nie było problemu,więc sprawa jest jasna. Nie ogarnięta do końca instalacja
Tym bardziej jeżeli wymieniali Ci wtryskiwacze (wszystkie!!! , Nie dwa, trzy, )
Korekta temp ma takie znaczenie. Że po przełączeniu na LPG i stalacja ze względu na specyfikę wtryskiwaczy potrzebuje różnych dawek na różnych temp.
Przy standardowej jeździe w trasie. W zależności gdzie jest umiejscowiony reduktor i w zależności jaka panuje temp na zewnatrz, taką temp ma gaz np. 60*
Z rana po przełączeniu nie ma takiej ma np. przy temp zewn. 15* ma ok. 20* bo już jest troszkę ogrzany przez reduktor
I przy 20* np będzie przelewał o 30% jeżeli nie masz ustawionej korekty to leje Ci względem niby dobrze ustawionej instalacji + jeszcze te 30% i zanim się rozgrzeje gaz. Do temp. W której był ustawiany np. 60* to musisz przjechac np. 30km do tego czasu po kilku takich porannych uruchomieniach wywala błąd.
Opisałem to tak mniej więcej dane są podane kompletnie przypadkowe. Aby nakreślić mniej więcej wam o co chodzi dla kumatych.
Niektóre sterowniki mają. Wbudowana w algorytmie korektę. Której nie widzimy ile jest ale z reguły wystarcza aby zminimalizować ryzyko występowania problemów, ale tylko minimalizuje i tak trzeba dla 100% Pewności ustawić aby to było zgodne ze sztuką.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
To że na benzynie przejechał 100 czy 200 km nie ma znaczenia.
Po skasowaniu błędu możesz przejechać na gazie nie wyłączając silnika 200 km i błąd się nie pojawi. Zapalisz ponownie i za 2 min masz zapaloną kontrolkę na desce.
Trzeba sprawdzić, czy jadąc na benzynie nie będzie błędu w oczekujących (wtedy nie zaświeci się kontrolka na desce).
Następnie po przełączeniu na gaz spaliny są lepiej dopalane komputer wywala P2096 się zaświeca kontrolka. I to jest 90% przypadków jakie będą występować w samochodach których przebieg wynosi powyżej 150 000 km.
Możecie regulować instalację sondami szerokopasmowymi, wymieniać sondy a P2096 i tak się pojawi.
Powodem jest katalizator a dokładnie jego zmniejszone możliwości katalityczne. O ile na benzynie ECU jeszcze uważa, że jest w normie, to po przełączeniu na gaz ECU wywala błąd.
Jak ktoś ma chęć i czas to może jeździć po mechanikach, regulować i wymieniać części. Natomiast mój samochód już bez problemu 70 000 km z P2096 przejechał i zaworów nie wypalił.
Co 10-15 kkm jeżdżę na przeglądy i regulację gazu (polecany zakład na forum-lpg).
Nawet jak znowu wypali to zaoszczędziłem na gazie tyle, że naprawa całej głowicy nie przekroczy 1/10 tego co zaoszczędziłem.
Po skasowaniu błędu możesz przejechać na gazie nie wyłączając silnika 200 km i błąd się nie pojawi. Zapalisz ponownie i za 2 min masz zapaloną kontrolkę na desce.
Trzeba sprawdzić, czy jadąc na benzynie nie będzie błędu w oczekujących (wtedy nie zaświeci się kontrolka na desce).
Następnie po przełączeniu na gaz spaliny są lepiej dopalane komputer wywala P2096 się zaświeca kontrolka. I to jest 90% przypadków jakie będą występować w samochodach których przebieg wynosi powyżej 150 000 km.
Możecie regulować instalację sondami szerokopasmowymi, wymieniać sondy a P2096 i tak się pojawi.
Powodem jest katalizator a dokładnie jego zmniejszone możliwości katalityczne. O ile na benzynie ECU jeszcze uważa, że jest w normie, to po przełączeniu na gaz ECU wywala błąd.
Jak ktoś ma chęć i czas to może jeździć po mechanikach, regulować i wymieniać części. Natomiast mój samochód już bez problemu 70 000 km z P2096 przejechał i zaworów nie wypalił.
Co 10-15 kkm jeżdżę na przeglądy i regulację gazu (polecany zakład na forum-lpg).
Nawet jak znowu wypali to zaoszczędziłem na gazie tyle, że naprawa całej głowicy nie przekroczy 1/10 tego co zaoszczędziłem.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:32
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8, 150km, benz.
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Katalizator jest wymieniony na zamiennik z certyfikatem od firmy z Tarnowa za 2k
Ostatnio zmieniony 28 sie 2021, o 22:30 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Skontaktuj się z panem P. Oleksykiem z Czakramu Tarnów i szybko rozwiąże problem.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ma naklejkę GM ?
Jak chcesz to też wystawię certyfikat.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:32
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8, 150km, benz.
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ma numery GM. Nie kupuje do samochodu byle czego.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2021, o 22:29 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ma numery GM bo zapewne jest regenerowany czyli oryginalna obudowa wyczyszczona i włożony jakiś wkład, pochwal się tym certyfikatem.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
- Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
- LPG: King
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Elo! Pomału się przymierzam do rozstania z Cruze, ale coś tak od roku jeżdżę z P2096. Obie sondy zmienione, regulacja AFR nie pomogła... bo błąd wywala też na benzynie. Gazownik sugeruje, że przez pęknięty kolektor wydechowy dostaje się "lewe" powietrze, ale tłumikowiec nic nie usłyszał, sugeruje zostawić na noc, żeby mógł posłuchać zimnego. Ja sam na zimnym nic nie słyszę, bo KZFR robią hałas
Macie może jeszcze jakieś pomysły, bo nie chciałbym sprzedawać auta z nierozwiązanym problemem. Mnie to nie przeszkadza, ale nabywca może się wk... jak mu check wyskoczy.

Macie może jeszcze jakieś pomysły, bo nie chciałbym sprzedawać auta z nierozwiązanym problemem. Mnie to nie przeszkadza, ale nabywca może się wk... jak mu check wyskoczy.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Bardziej problem, że nie będzie łatwo sprzedać w dobrych pieniądzach auto ze świecącym check.

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ale szedłbyś tropem badania kolektora wydechowego?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Zastanawiam się jak to zdiagnozować. To pęknięcie jest widoczne i dostępne z zewnątrz?
Ile kosztuje używany kolektor i koszt jego wymiany? Analizowałeś to?
Ile kosztuje używany kolektor i koszt jego wymiany? Analizowałeś to?

-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
- Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
- LPG: King
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Update u mnie:
Po wizycie u dobrego gazownika P2096 zniknął. Ustąpiły też problemy z przerywaniem przy przyspieszaniu na około 2.7k obrotów. Gaz był źle ustawiony, zbyt ubogą mieszankę dostawał i się dławił.
W trakcie powrotu do domu zapalił się check. Nie było to jednak już P2096, pojawił się tylko P0135, który wcześniej był w kategorii "potencjalne problemy".
Gazownik twierdził, że jak pojawi się check to sonda do wymiany. No i chyba tak będzie trzeba zrobić, będę kazał mechanikowi jednak przejrzeć wszystko, bo może z jakąś złączką coś nie gra.
P0135 jeżeli dobrze rozumiem to sonda 1, a nie 2, na co wskazywały poprzednie błędy i objawy. Mam nadzieję, że nie okaże się, że będę musiał wymienić obie jednak.
Pytanie do kolegów forumowiczów jest takie:
https://www.potak.eu/cruze-j305-sonda-l ... 650,2dashi
Czy to jest oryginalna sonda? Czytałem, że zamienniki nie wskazane. Producent to DASHI KOREA. To jedyna jaka występuje do tego modelu na Potaku.
Po wizycie u dobrego gazownika P2096 zniknął. Ustąpiły też problemy z przerywaniem przy przyspieszaniu na około 2.7k obrotów. Gaz był źle ustawiony, zbyt ubogą mieszankę dostawał i się dławił.
W trakcie powrotu do domu zapalił się check. Nie było to jednak już P2096, pojawił się tylko P0135, który wcześniej był w kategorii "potencjalne problemy".
Gazownik twierdził, że jak pojawi się check to sonda do wymiany. No i chyba tak będzie trzeba zrobić, będę kazał mechanikowi jednak przejrzeć wszystko, bo może z jakąś złączką coś nie gra.
P0135 jeżeli dobrze rozumiem to sonda 1, a nie 2, na co wskazywały poprzednie błędy i objawy. Mam nadzieję, że nie okaże się, że będę musiał wymienić obie jednak.

Pytanie do kolegów forumowiczów jest takie:
https://www.potak.eu/cruze-j305-sonda-l ... 650,2dashi
Czy to jest oryginalna sonda? Czytałem, że zamienniki nie wskazane. Producent to DASHI KOREA. To jedyna jaka występuje do tego modelu na Potaku.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
zamiennik koreańskiprzemek42 pisze: ↑24 sty 2022, o 21:20
Pytanie do kolegów forumowiczów jest takie:
https://www.potak.eu/cruze-j305-sonda-l ... 650,2dashi
Czy to jest oryginalna sonda? Czytałem, że zamienniki nie wskazane. Producent to DASHI KOREA. To jedyna jaka występuje do tego modelu na Potaku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
- Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
- LPG: King
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Oj, to lipa, nigdzie w necie nie widzę oryginału. Wiecie gdzie tego mogę szukać?
Tylko jedna sztuka używana znaleziona:
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 1730534154
Ale ryzyko większe niż w przypadku nowego zamiennika zapewne.
Tylko jedna sztuka używana znaleziona:
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 1730534154
Ale ryzyko większe niż w przypadku nowego zamiennika zapewne.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
teraz wszystkich części nie ma, bo kontenery się zagubiły.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tłumikowiec diagnozował stetoskopem

Ale może faktycznie taniej ogarnąć używany kolektor i uszczelkę.. tylko czy on nie jest zintegrowany z katalizatorem?
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Ja kupowałem na aliexpress - wszystko jak oryginał, łącznie z hologramami.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości