Brak mocy na niskich obrotach

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Piotrek
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
Reputacja: 1
Imię: Piotrek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0, 150km
Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Piotrek » 8 lis 2020, o 20:54

Screenshot_20201108_192056_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20201108_191144_com.ovz.carscanner.jpg
Witam wszystkich. Potrzebuję rady do captivy 2.0 150km.
Z dołu kompletnie niema mocy do 2 tys obrotów. Egr zaślepiony. Dziura na dwa palce w separatorze oleju- separator wymieniony. I lepiej ale dalej nie jest to. Kilka zdjęć z biegu jałowego
Screenshot_20201108_192655_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20201108_192732_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20201108_192755_com.ovz.carscanner.jpg

Przepustnica cały czas otwarta 95% tylko podczas gaszenia się zamyka i przy odpanianiu. Też tak macie?
Ciśnienie barometryczne cały czas 98 kPa wogóle się nie zmienia przy przegazowaniu i nawet przy wyłączonym silniku

Ciśnienie w kolektorze też nawet na zgaszonym ok 100 ale zmienia się przy jeździe do 200

Zużycie paliwa na jalowym 4,1 litra to chyba o 2l za dużo?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: etac » 8 lis 2020, o 21:05

Piotrek pisze:
8 lis 2020, o 20:54
Przepustnica cały czas otwarta 95% tylko podczas gaszenia się zamyka i przy odpanianiu. Też tak macie?
bo to nie przepustnica, a klapa gasząca :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Piotrek
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
Reputacja: 1
Imię: Piotrek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0, 150km
Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Piotrek » 8 lis 2020, o 21:22

🤣 Tak wlasnie myślałem że w dieslu przepustnicy nie będzie. Ale przy odpalaniu ustawia się na 55%

Dodano po 1 minucie 20 sekundach:
Doładowanie turbo na jalowym 0,2 a przy butowaniu 1,5

Dodano po 3 minutach 1 sekundzie:
Ktoś coś powie na przeplyw powietrza itp. może ktoś coś widzi poza zakresem co nie powoduje błędu

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: dokia » 8 lis 2020, o 21:33

Niektórzy twierdzą, że mają przepustnicę w dieslu :) podziwiam to ilekroć o tym czytam.
A błąd jakiś masz? a nic nie syczy jak maskę otworzysz?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Piotrek
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
Reputacja: 1
Imię: Piotrek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0, 150km
Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Piotrek » 8 lis 2020, o 21:38

Właśnie błędu żadnego clip i ddt nic nie znalazł

Dodano po 4 minutach 3 sekundach:
Wogóle to pytanie czy w waszych chevi też nie da się sprawdzić wydajności wtrysków pod kompem czy po prostu trzeba mieć jakiś czarodziejski program.

Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Nie ja twierdzę że mam przepustnice tylko program 🤣

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
I nic nie syczy. Trochę dolot sprawdziłem i wężyki podciśnienia.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: bubu1769 » 9 lis 2020, o 08:18

CLIP i DDT do Chevroleta?
A to bardziej nie jest do Renault?

Piotrek
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
Reputacja: 1
Imię: Piotrek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0, 150km
Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Piotrek » 9 lis 2020, o 08:45

To jaki program polecisz do captivy 2007r 2.0?
Może te programy są kiepskie i wszystkich błędów nie widzi?

Dodano po 1 minucie 59 sekundach:
Screeny wrzuciłem z car scanner tam też nic nie widzi prócz zaślepionego egr

Dodano po 8 minutach 56 sekundach:
Sory raport diagnostyczny mam nie z ddt tylko cdif3

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: kochar » 9 lis 2020, o 09:02

Ja mam Orlando i do odczytu błędów tak na szybko Elemem używam OPL DTC Reader, tylko nie wiem czy do Captivy się nada. Parametry silnika Tarque Pro. Tu masz link do moich parametrów https://www.youtube.com/watch?v=7pwwUON ... e=youtu.be
A jak chcesz na poważnie diagnozować to kup Vxdiag. :witam:

Dodano po 2 godzinach 26 minutach 44 sekundach:
Mała poprawka, nie zwróciłem uwagi że to Captiva 2007 i nie wiem czy Vxdiag ją ogarnie.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Syl » 9 lis 2020, o 11:38

Ja na jalowym biegu mam około 28300 kpa. cisnienia na listwie pal. A spalanie też takie duże mam na jałowym i uważam że jest ogromne.

Piotrek
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
Reputacja: 1
Imię: Piotrek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0, 150km
Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Piotrek » 9 lis 2020, o 13:15

No właśnie coś jest nie tak tylko nie mogę ogarnąć czemu go tak zalewa paliwem. Na listwie mam 42630kpa

Dodano po 1 minucie 19 sekundach:
Drugi screen

Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Zastanawia mnie jeszcze obliczone doładowanie na jałowym. 0,02bara

Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
Ale podczas jazdy dmucha do 1,4-1,5 i jest torpeda. Ale do 2 tyś obrotów ma muła

Dodano po 9 minutach 30 sekundach:
Kolego Syl a jakie masz ciśnienie w kolektorze dolotowym

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Syl » 9 lis 2020, o 17:19

Sprawdze jutro to dam info.

Scorpion71
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 7 lis 2020, o 21:53
Reputacja: 0
Imię: Dominik
Samochód: Captiva
Silnik: 3.2 V6
LPG: BRC
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Scorpion71 » 9 lis 2020, o 21:55

może dorzucę 3 grosze w innej sprawie... captiva v6, 3.2.... i kompletny roztrój tzn. wypadanie zapłonu praktycznie na wszystkich cylindrach i brak synchronizacji... ale po skasowaniu błędów lub odpaleniu ponownym kilka minut spokojnej jazdy....bać się już rozrządu czy jeszcze próbować reanimować czujnik położenia wału?

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Syl » 10 lis 2020, o 08:04

Witam sprawdziłem cis.w kol.dolotowym:
Na jałowym mam 98kpa.
Przy przyspieszamiu(mocniejszym)dobija do190/200 kpa. Niepowinno byc więcej(250)?

Dodano po 7 minutach 17 sekundach:
A co do v6 3.2 to niestety wyglada na rozciągnięty łańcuch😢

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 1
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: bart82 » 10 lis 2020, o 12:52

dokia pisze:
8 lis 2020, o 21:33
Niektórzy twierdzą, że mają przepustnicę w dieslu :) podziwiam to ilekroć o tym czytam.
A błąd jakiś masz? a nic nie syczy jak maskę otworzysz?
Zależy od generacji i konstrukcji silnika .
Oczywiście że występują silniki diesla z przepustnicą tak jak nie wszystkie są wyposażone w klapy gaszące. Przykładem z przepustnica jest np. W124.

Piotrek
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
Reputacja: 1
Imię: Piotrek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0, 150km
Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Piotrek » 10 lis 2020, o 13:31

Syl pisze:
10 lis 2020, o 08:11
Witam sprawdziłem cis.w kol.dolotowym:
Na jałowym mam 98kpa.
Przy przyspieszamiu(mocniejszym)dobija do190/200 kpa. Niepowinno byc więcej(250)?
Syl u mnie podczas jazdy dobija do 240
Jak go przydusze

Dodano po 8 minutach 43 sekundach:
Tak myślę i myślę i zostało mi chyba do turbo zajrzeć. Pytanie jeszcze do was o klapę gaszącą. Czy ona podczas jazdy nie powinna pracować tzn. Otwierać się i przymykać. Przy odpalaniu mam na 55% później już na 95% cały czas niezależnie czy deptam czy z górki hamuje silnikiem, na koniec podczas gaszenia zamyka się na 0%. Ale tu pytanie czy np podczas jazdy 160km/h zacznę hamować silnikiem to czy ona nie powinna się przymknąć do np. 30%????

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Syl » 10 lis 2020, o 14:00

Ona przy odpowiednich warunkach pracuje tj.gdy jedziemy dłuższy odcinek drogi bez mocnejszego wciskania gazu ona lekko się przymyka a egr otwera i dorzuca wiadomo co...

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: dokia » 10 lis 2020, o 16:41

bart82 pisze:
10 lis 2020, o 12:52
dokia pisze:
8 lis 2020, o 21:33
Niektórzy twierdzą, że mają przepustnicę w dieslu :) podziwiam to ilekroć o tym czytam.
A błąd jakiś masz? a nic nie syczy jak maskę otworzysz?
Zależy od generacji i konstrukcji silnika .
Oczywiście że występują silniki diesla z przepustnicą tak jak nie wszystkie są wyposażone w klapy gaszące. Przykładem z przepustnica jest np. W124.
A który to Chevrolet ten w124? Bo ja "mądrkuję się" na tym forum przecież 🥰 to w którym Chevrolecie macie ją w dieslu?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: kochar » 10 lis 2020, o 19:47

W każdym Chewrolecie z dieslem jest przepustnica zwana też klapą gaszącą. Typowa klapa gasząca była w starych dieslach w poprzednim wieku sterowana manualnie stalową linką i służyła do gaszenia silnika. We współczesnych dieslach silnik jest gaszony przez odcięcie paliwa a tzw. klapa gasząca niweluje telepanie silnikiem. Dorota pokaż mi jakieś źródło w którym jest mowa że w moim Orlando jest klapa gasząca albo gdzie takową klapę mogę kupić. W 99% źródeł będzie przepustnica. Juz pisałem w innym temacie tzw. klapa gasząca jest przepustnicą tak samo jak np. klapy wirowe to przepustnice lub przepust na strumieniu to tez sowiego rodzaju przepustnica :witam:
Tu też było o klapie i przepustnicy viewtopic.php?f=28&t=9674&p=154936&hili ... ca#p154936
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: dokia » 10 lis 2020, o 22:59

No tak, każdy przepust jest tak określany, w łodziach motorowych na wydechu chyba podobnie to zwą. Plusik for You 🤗🥰
Kolega wyskoczył z tym w124 na forum Chevroletów i nie mogłam tego przeoczyć 😈 no przecież mnie znasz 😈
A dodatkowo "czepiam się" tego sformułowania, bo to Prezes tego akurat forum zwrócił mi uwagę że w dieslu nie ma przepustnicy, gdy o niej w dieslu napisałam 🥺 i ja pamiętliwa jakaś jestem 🤗😈
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Syl » 23 mar 2022, o 10:35

Cześć. Możecie mi powiedziec ile w trakcie normalnej jazdy dmucha wam turbo? Kupiłem wskaznik i wynika z tego że u mnie dobija 0.5 bara.....Dopiero jak go docisne podczas ruszania powyżej 3 tys to dochodzi do 1.1-1.2 bar. Jak uważacie troche mało? (a górkę to widzi zdaleleka😉)
Ostatnio zmieniony 23 mar 2022, o 10:38 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Interpunkcja.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: kochar » 23 mar 2022, o 18:41

Tu viewtopic.php?f=28&t=6779&hilit=ciśnien ... &start=375 masz dużo o doładowaniu. :witam:
Poniżej masz linki do moich wykresów to możesz porównać ze swoimi wartościami.
kochar pisze:
12 cze 2019, o 15:44
Teraz chyba wykresy ok.
Doładowanie z MAF sensor

Doładowanie z MAP sensor
:piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Syl » 24 mar 2022, o 07:10

Dzięki za materiał.Będę chciał wykorzystać ,chociaż ja mam silnik 2.0 vcdi 150 km z roku 2010.(z20s1)

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Syl » 3 maja 2022, o 20:34

Witam Mam pytanko,czy captiva 2.0 vcdi 150km z 2010 manual gdyby była w trybie awaryjnym świeciła by kontrolka np czek?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: etac » 3 maja 2022, o 20:51

jak będzie w trybie awaryjnym to tak.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: Syl » 4 maja 2022, o 15:09

Dzięk za
Info ,dlatego mam wątpliwości ponieważ już dosyć dawno "spec" od depefu wkładał ta paluszki i auto tak sobi jeździ😢

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość