Brak mocy na niskich obrotach
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0, 150km
- Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Brak mocy na niskich obrotach
Z dołu kompletnie niema mocy do 2 tys obrotów. Egr zaślepiony. Dziura na dwa palce w separatorze oleju- separator wymieniony. I lepiej ale dalej nie jest to. Kilka zdjęć z biegu jałowego
Przepustnica cały czas otwarta 95% tylko podczas gaszenia się zamyka i przy odpanianiu. Też tak macie?
Ciśnienie barometryczne cały czas 98 kPa wogóle się nie zmienia przy przegazowaniu i nawet przy wyłączonym silniku
Ciśnienie w kolektorze też nawet na zgaszonym ok 100 ale zmienia się przy jeździe do 200
Zużycie paliwa na jalowym 4,1 litra to chyba o 2l za dużo?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
bo to nie przepustnica, a klapa gasząca

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0, 150km
- Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Dodano po 1 minucie 20 sekundach:
Doładowanie turbo na jalowym 0,2 a przy butowaniu 1,5
Dodano po 3 minutach 1 sekundzie:
Ktoś coś powie na przeplyw powietrza itp. może ktoś coś widzi poza zakresem co nie powoduje błędu
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4592
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Niektórzy twierdzą, że mają przepustnicę w dieslu
podziwiam to ilekroć o tym czytam.
A błąd jakiś masz? a nic nie syczy jak maskę otworzysz?

A błąd jakiś masz? a nic nie syczy jak maskę otworzysz?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0, 150km
- Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Właśnie błędu żadnego clip i ddt nic nie znalazł
Dodano po 4 minutach 3 sekundach:
Wogóle to pytanie czy w waszych chevi też nie da się sprawdzić wydajności wtrysków pod kompem czy po prostu trzeba mieć jakiś czarodziejski program.
Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Nie ja twierdzę że mam przepustnice tylko program
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
I nic nie syczy. Trochę dolot sprawdziłem i wężyki podciśnienia.
Dodano po 4 minutach 3 sekundach:
Wogóle to pytanie czy w waszych chevi też nie da się sprawdzić wydajności wtrysków pod kompem czy po prostu trzeba mieć jakiś czarodziejski program.
Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Nie ja twierdzę że mam przepustnice tylko program
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
I nic nie syczy. Trochę dolot sprawdziłem i wężyki podciśnienia.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
CLIP i DDT do Chevroleta?
A to bardziej nie jest do Renault?
A to bardziej nie jest do Renault?
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0, 150km
- Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
To jaki program polecisz do captivy 2007r 2.0?
Może te programy są kiepskie i wszystkich błędów nie widzi?
Dodano po 1 minucie 59 sekundach:
Screeny wrzuciłem z car scanner tam też nic nie widzi prócz zaślepionego egr
Dodano po 8 minutach 56 sekundach:
Sory raport diagnostyczny mam nie z ddt tylko cdif3
Może te programy są kiepskie i wszystkich błędów nie widzi?
Dodano po 1 minucie 59 sekundach:
Screeny wrzuciłem z car scanner tam też nic nie widzi prócz zaślepionego egr
Dodano po 8 minutach 56 sekundach:
Sory raport diagnostyczny mam nie z ddt tylko cdif3
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Ja mam Orlando i do odczytu błędów tak na szybko Elemem używam OPL DTC Reader, tylko nie wiem czy do Captivy się nada. Parametry silnika Tarque Pro. Tu masz link do moich parametrów https://www.youtube.com/watch?v=7pwwUON ... e=youtu.be
A jak chcesz na poważnie diagnozować to kup Vxdiag.
Dodano po 2 godzinach 26 minutach 44 sekundach:
Mała poprawka, nie zwróciłem uwagi że to Captiva 2007 i nie wiem czy Vxdiag ją ogarnie.
A jak chcesz na poważnie diagnozować to kup Vxdiag.

Dodano po 2 godzinach 26 minutach 44 sekundach:
Mała poprawka, nie zwróciłem uwagi że to Captiva 2007 i nie wiem czy Vxdiag ją ogarnie.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Ja na jalowym biegu mam około 28300 kpa. cisnienia na listwie pal. A spalanie też takie duże mam na jałowym i uważam że jest ogromne.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0, 150km
- Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
No właśnie coś jest nie tak tylko nie mogę ogarnąć czemu go tak zalewa paliwem. Na listwie mam 42630kpa
Dodano po 1 minucie 19 sekundach:
Drugi screen
Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Zastanawia mnie jeszcze obliczone doładowanie na jałowym. 0,02bara
Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
Ale podczas jazdy dmucha do 1,4-1,5 i jest torpeda. Ale do 2 tyś obrotów ma muła
Dodano po 9 minutach 30 sekundach:
Kolego Syl a jakie masz ciśnienie w kolektorze dolotowym
Dodano po 1 minucie 19 sekundach:
Drugi screen
Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Zastanawia mnie jeszcze obliczone doładowanie na jałowym. 0,02bara
Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
Ale podczas jazdy dmucha do 1,4-1,5 i jest torpeda. Ale do 2 tyś obrotów ma muła
Dodano po 9 minutach 30 sekundach:
Kolego Syl a jakie masz ciśnienie w kolektorze dolotowym
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Sprawdze jutro to dam info.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 lis 2020, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Dominik
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2 V6
- LPG: BRC
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
może dorzucę 3 grosze w innej sprawie... captiva v6, 3.2.... i kompletny roztrój tzn. wypadanie zapłonu praktycznie na wszystkich cylindrach i brak synchronizacji... ale po skasowaniu błędów lub odpaleniu ponownym kilka minut spokojnej jazdy....bać się już rozrządu czy jeszcze próbować reanimować czujnik położenia wału?
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Witam sprawdziłem cis.w kol.dolotowym:
Na jałowym mam 98kpa.
Przy przyspieszamiu(mocniejszym)dobija do190/200 kpa. Niepowinno byc więcej(250)?
Dodano po 7 minutach 17 sekundach:
A co do v6 3.2 to niestety wyglada na rozciągnięty łańcuch
Na jałowym mam 98kpa.
Przy przyspieszamiu(mocniejszym)dobija do190/200 kpa. Niepowinno byc więcej(250)?
Dodano po 7 minutach 17 sekundach:
A co do v6 3.2 to niestety wyglada na rozciągnięty łańcuch
- bart82
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
- Reputacja: 1
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 4WD
- LPG: Lovato Smart
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Zależy od generacji i konstrukcji silnika .
Oczywiście że występują silniki diesla z przepustnicą tak jak nie wszystkie są wyposażone w klapy gaszące. Przykładem z przepustnica jest np. W124.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0, 150km
- Inny samochód: Captiva 2.2, 184km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Syl u mnie podczas jazdy dobija do 240
Jak go przydusze
Dodano po 8 minutach 43 sekundach:
Tak myślę i myślę i zostało mi chyba do turbo zajrzeć. Pytanie jeszcze do was o klapę gaszącą. Czy ona podczas jazdy nie powinna pracować tzn. Otwierać się i przymykać. Przy odpalaniu mam na 55% później już na 95% cały czas niezależnie czy deptam czy z górki hamuje silnikiem, na koniec podczas gaszenia zamyka się na 0%. Ale tu pytanie czy np podczas jazdy 160km/h zacznę hamować silnikiem to czy ona nie powinna się przymknąć do np. 30%????
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Ona przy odpowiednich warunkach pracuje tj.gdy jedziemy dłuższy odcinek drogi bez mocnejszego wciskania gazu ona lekko się przymyka a egr otwera i dorzuca wiadomo co...
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4592
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
A który to Chevrolet ten w124? Bo ja "mądrkuję się" na tym forum przecież 🥰 to w którym Chevrolecie macie ją w dieslu?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak mocy na niskich obrotach
W każdym Chewrolecie z dieslem jest przepustnica zwana też klapą gaszącą. Typowa klapa gasząca była w starych dieslach w poprzednim wieku sterowana manualnie stalową linką i służyła do gaszenia silnika. We współczesnych dieslach silnik jest gaszony przez odcięcie paliwa a tzw. klapa gasząca niweluje telepanie silnikiem. Dorota pokaż mi jakieś źródło w którym jest mowa że w moim Orlando jest klapa gasząca albo gdzie takową klapę mogę kupić. W 99% źródeł będzie przepustnica. Juz pisałem w innym temacie tzw. klapa gasząca jest przepustnicą tak samo jak np. klapy wirowe to przepustnice lub przepust na strumieniu to tez sowiego rodzaju przepustnica
Tu też było o klapie i przepustnicy viewtopic.php?f=28&t=9674&p=154936&hili ... ca#p154936

Tu też było o klapie i przepustnicy viewtopic.php?f=28&t=9674&p=154936&hili ... ca#p154936
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4592
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
No tak, każdy przepust jest tak określany, w łodziach motorowych na wydechu chyba podobnie to zwą. Plusik for You
🥰
Kolega wyskoczył z tym w124 na forum Chevroletów i nie mogłam tego przeoczyć
no przecież mnie znasz 
A dodatkowo "czepiam się" tego sformułowania, bo to Prezes tego akurat forum zwrócił mi uwagę że w dieslu nie ma przepustnicy, gdy o niej w dieslu napisałam 🥺 i ja pamiętliwa jakaś jestem

Kolega wyskoczył z tym w124 na forum Chevroletów i nie mogłam tego przeoczyć
A dodatkowo "czepiam się" tego sformułowania, bo to Prezes tego akurat forum zwrócił mi uwagę że w dieslu nie ma przepustnicy, gdy o niej w dieslu napisałam 🥺 i ja pamiętliwa jakaś jestem
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Cześć. Możecie mi powiedziec ile w trakcie normalnej jazdy dmucha wam turbo? Kupiłem wskaznik i wynika z tego że u mnie dobija 0.5 bara.....Dopiero jak go docisne podczas ruszania powyżej 3 tys to dochodzi do 1.1-1.2 bar. Jak uważacie troche mało? (a górkę to widzi zdaleleka
)
Ostatnio zmieniony 23 mar 2022, o 10:38 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Interpunkcja.
Powód: Interpunkcja.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Tu viewtopic.php?f=28&t=6779&hilit=ciśnien ... &start=375 masz dużo o doładowaniu.
Poniżej masz linki do moich wykresów to możesz porównać ze swoimi wartościami.

Poniżej masz linki do moich wykresów to możesz porównać ze swoimi wartościami.
kochar pisze: ↑12 cze 2019, o 15:44Teraz chyba wykresy ok.
Doładowanie z MAF sensor
Doładowanie z MAP sensor
![]()
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Dzięki za materiał.Będę chciał wykorzystać ,chociaż ja mam silnik 2.0 vcdi 150 km z roku 2010.(z20s1)
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Witam Mam pytanko,czy captiva 2.0 vcdi 150km z 2010 manual gdyby była w trybie awaryjnym świeciła by kontrolka np czek?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
jak będzie w trybie awaryjnym to tak.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
- Reputacja: 1
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Brak mocy na niskich obrotach
Dzięk za
Info ,dlatego mam wątpliwości ponieważ już dosyć dawno "spec" od depefu wkładał ta paluszki i auto tak sobi jeździ
Info ,dlatego mam wątpliwości ponieważ już dosyć dawno "spec" od depefu wkładał ta paluszki i auto tak sobi jeździ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość