2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Stuka, puka, kapie, cieknie...
byq84
Stały bywalec
Posty: 214
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 08:07
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: byq84 » 29 kwie 2014, o 08:13

Cześć,

Auto sprowadzone z Włoch, serwis w Bydgoszczy twierdzi że jest pasek, w instrukcji i w dwóch serwisach które sprawdzały po VIN twierdzą że jest łańcuch. Komu wierzyć? Za 2 tyg jadę na wymianę oleju do mechanika to sprawdzimy :) Ale możliwe że jedne wersje miały łańcuch a inne pasek?

pawel

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: pawel » 29 kwie 2014, o 08:16

Nie wiem jak wygląda tam konstrukcja, ale w benzynowcach po odkręceniu korka wlewu oleju widać łańcuch rozrządu ;) (o ile go posiadają) - nie wiem jak w dieslu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: etac » 29 kwie 2014, o 08:23

byq84 pisze:Cześć,

Auto sprowadzone z Włoch, serwis w Bydgoszczy twierdzi że jest pasek, w instrukcji i w dwóch serwisach które sprawdzały po VIN twierdzą że jest łańcuch. Komu wierzyć? Za 2 tyg jadę na wymianę oleju do mechanika to sprawdzimy :) Ale możliwe że jedne wersje miały łańcuch a inne pasek?
Wersja 120-150 PS ma pasek
wersja 163 PS ma na 100% łańcuch

Podaj pierwsze 5 znaków oznaczenia silnika to powiem ci jaki masz silnik, lub podaj na PW numer VIN to sprawdzę ci cale wyposażenie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

byq84
Stały bywalec
Posty: 214
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 08:07
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: byq84 » 29 kwie 2014, o 10:16

Dzięki, VIN poszedł na priv

Pele929
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 12 kwie 2017, o 18:14
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Roszków
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: Pele929 » 21 kwie 2017, o 11:41

Czesc. Mam pytanie. Szukam na necie ceny rozrzadu i nie znalazlem (wersja z lancuchem). Wie ktos orientacyjnie jak tobwyglada ?

PIT-er
Aktywny
Posty: 99
Rejestracja: 11 maja 2016, o 13:43
Reputacja: 4
Imię: Piotr
Samochód: Cruze SW 2.0D 2013
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: PIT-er » 21 kwie 2017, o 13:32

http://potak.eu/partscatalogue/25186666 ... 86666.aspx
tak to mniej więcej wygląda.
A dlaczego chcesz Łańcuch już wymieniać?
Jaki przebieg?

Pele929
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 12 kwie 2017, o 18:14
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Roszków
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: Pele929 » 22 kwie 2017, o 00:33

Pytam orientacyjnie. Autko kupuje od brata i tak mniej wiecej chce wiedziec co i jak. Przejechane ma niecale 120000.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: etac » 22 kwie 2017, o 09:45

To według producenta masz jeszcze drugie tyle do przejechania.

I w tym momencie będzie do wymiany wszystko co w załaczniku
Załączniki
rozrzad LNP.pdf
(160.78 KiB) Pobrany 3172 razy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Pele929
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 12 kwie 2017, o 18:14
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Roszków
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: Pele929 » 27 kwie 2017, o 16:34

Dzieki za info, ;)

Jacool_
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 26 cze 2019, o 00:43
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 163km, diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: Jacool_ » 17 lip 2019, o 19:15

Jaki jest koszt wymiany całego rozrządu? Chodzi mi o te wszystkie części.

PIT-er
Aktywny
Posty: 99
Rejestracja: 11 maja 2016, o 13:43
Reputacja: 4
Imię: Piotr
Samochód: Cruze SW 2.0D 2013
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: PIT-er » 17 lip 2019, o 20:40

Trzeba w sklepie zapytać o ceny, a nie na forum.
Polecam potak.eu jest zniżka dla forumowiczów 10%. Kolega etac podał pełne zestawienie części. Nie wiem co jeszcze jest koledze do wyceny potrzebne?

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: wojtas01 » 17 lip 2019, o 21:30

Może warto tu też rzucić okiem i zapytać. LINK

piciks
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 18 lis 2013, o 20:25
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: LaNOcetti
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: piciks » 10 sie 2019, o 11:52

Nie życzę nikomu zabierać się za ten rozrząd. Mechanik, któremu podrzucicie to śmierdzące jajko na pewno was przechrzci.
Rozrząd postanowiłem wymienić, ponieważ coś stukało (w innym wątku pytałem co to mogło być. Po naprawie wiem, że albo łańcuch, albo alternator)
Aby się zabrać za naprawę kupiłem:
- łańcuch
- prowadnice x2
- napinacz
- dolne koło zębate od łańcucha
- uszczelki pokrywy zaworów
- uszczelki obudowy filtra oleju (2kpl)
- uszczelki pod wtryskiwacze
- uszczelniacz wału przedni
- warto też mieć pod ręką oringi pompy paliwa i vacum
Przebieg takiej wymiany rozrządu (w olbrzymim skrócie):
- demontaż paska klinowego ze wszystkimi gratami (warto tutaj od razu dać do sprawdzenia alternator, więc to zrobiłem)
- demontaż wtryskiwaczy (od razu na stół do sprawdzenia poszły. W dolnym zakresie pracują nieliniowo, ale są piezoelektryczne więc zalecana naprawa to wymiana)
- demontaż pokrywy zaworów
- demontaż pokrywy łożyska wałka rozrządu
- demontaż przedniej osłony rozrządu, razem z obudową filtra oleju (to jest wielkie)
- demontaż wałka rozrządu (Tu jest konieczne urządzenie do jego zblokowania. Kupić za 50zł lub mi udało się wypożyczyć z ASO)
- demontaż rozrządu...
- Jak wyciągnął tyle gratów to zrobiło się trochę miejsca pod maską od razu napompował mi węże od turbo i poszukał przecieków. Miałem nieszczelną uszczelkę za turbo na wężu do intercoolera. Jak oglądał intercooler to znalazł małą dziurę w chłodnicy klimy. (faktycznie coś słabo chodziła)
Potem wszystko złożyć. MASAKRA. U mnie to zajęło tydzień. Łączny koszt naprawy? Przestałem liczyć, ale spróbuję. Może kogoś zniechęci do wymiany rozrządu a zachęci do zmiany samochodu :)

Z grubsza 1000 na zestaw rozrządu
200-300 na różne uszczelki
300 regeneracja alternatora
750 nowe koło pasowe, bo stare zajechane
600 wymiana (moim zdaniem gościu przesadził... Tak tanio za tydzień roboty prawie?!)
350 olej plus filtry z wymianą.
300 sprawdzenie plus regulacja (niewielka, ale możliwa) wtrysków.
400 chłodnica klimy
300 wymiana chłodnicy z nabiciem i odgrzybianiem.

SUMA: około 4300zł. A prawidłowo są jeszcze dwa wtryski do wymiany po 1000zł sztuka.

Podsumowując. Januszowe powiedzenie łańcucha się nie wymienia się znów sprawdza. Nawet jeżeli to on był przyczyną terkotania, to nie było ono na tyle uciążliwe, żeby nie móc z tym jeździć. Lepiej było za wszelką cenę poszukać innych przyczyn. Np alternator. A potem sprzedać auto. I tak następny właściciel nie uwierzy, że rzetelnie było wszystko co należy wymienione. Teraz mogę powiedzieć, żem ekspert od tego rozrządu :)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: wojtas01 » 10 sie 2019, o 17:22

Odnośnie wtryskiwaczy to nie są piezoelektryczne a elektromagnetyczne . Nie wiem kto Cię wprowadził w błąd ? Jak mechanik to znaczy ,że pojęcie miał nikłe lub ... Spotkałem się z brakiem wiedzy w tym temacie w warsztatach (nie dokształcają się).Poza tym nie ma żadnej regulacji wtryskiwaczy tego typu . Wtryskiwacze Delphi aby wynik był wiarygodny sprawdza się tylko i wyłącznie na maszynach firmy Hartridge np CRI-PC. Nic się w nich nie reguluje ( ktoś pomylił z wtryskiwaczami Boscha) . Jak sprawdzali na np EPS200 lub 205 to wynik wart jest tyle co nic (no ewentualnie szczelność). Tak to jest jak wyczują ,że klient jest nieobeznany w temacie to wciskają ( mówiąc kolokwialnie) kity aby wyciągnąć kasę . Nowych fabrycznie wtryskiwaczy raczej nie kupisz w Polsce w cenie 1000zł. Nowe to ok 1350zł , regeneracja (tylko maszyny Hartridge) ok. 750-850zł. Zanim to zrobisz to sprawdź wtryskiwacze w dobrym, autoryzowanym serwisie firmy Delphi., np. TU.
Natomiast co do samego rozrządu to współczuję, też chcę go sprawdzić(!) u siebie czy napinacz jest ok... No ale zobaczymy czy w ogóle będę się zabierał za to. Twoja opowieść mnie przeraziła i należy się 100 razy zastanowić i wyeliminować wszystko inne zanim się człek za to zabierze.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2019, o 18:07 przez wojtas01, łącznie zmieniany 1 raz.

toldek
Aktywny
Posty: 67
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Reputacja: 10
Imię: Witek
Samochód: Cruze 2.0 163Km
Silnik:
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: toldek » 10 sie 2019, o 18:06

Wymiana rozrządu to 8-10 godzin max, i trzeba zdjąć jeszcze miskę olejową o czym nie piszesz. Ciekawe że trzeba go było wymienić, w tym silniku 400 tysięcy przejedzie o ile wymienia olej co 10 tyś i nie dłużej go trzyma w silniku jak rok.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: wojtas01 » 10 sie 2019, o 18:15

A jakie były objawy ? Tu są opisane ?

piciks
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 18 lis 2013, o 20:25
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: LaNOcetti
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: piciks » 11 sie 2019, o 18:02

Wojtas i Toldek. Jesteście bardzo przekonani co do swojej wiedzy, ale nie zgodzę się z Wami w pewnych kwestiach.

1. Liczba części do wymontowania w tym aucie jest kolosalna. Gdybym nie oddawał wtryków i miał wszystkie części od razu zrobiłby to w niecałe trzy dni. Gdyby był tylko rozrząd bez rzeczy dookoła w dwa dni by go rozłożył i złożył pewnie.

2. Wtryskiwacze oddałem do wydaję mi się renomowanego serwisu. Autoryzowanego serwicu delphi i bosch. LEW MOTO Serwis (http://pompa-wtryskowa.pl/serwis) Informacje, że są piezo, podał mi dopiero gdy je zobaczył i sprawdził ich numery części w programie komputerowym... W potaku też mówili, że są piezo i że mieli ostatnio wyprzedaż po 800zł za sztukę... Z tego co wiem sprawdzali to na hartridge AVM2-PC. Przynajmniej tak się chwalili i musieli ściągnąć z innego warsztatu jakieś przewody pod te moje wtryskiwacze... To urządzenie boscha o którym piszesz też mają. Koszt regeneracji podali mi około 750zł za sztukę a regulacja nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Pewnie tylko przeczyścili je w środku. Wynik? Jeden leje mniej, jeden więcej, dwa równo. Ale odchyłki nie są kolosalne. Sami zasugerowali, że pewnie żadnych objawów nie widziałem. Dodatkowo bonus!!!
Za to, że rozchorował im się mechanik i nie zdążyli mi oddać na umówiony termin tych wtrysków dostałem rabat 100%. Więc za darmo mi je sprawdzili i poczyścili :)

3. zdecydowałem się na rozrząd, ponieważ czasem na zimnym silniku strasznie głośno coś ruszało po stronie rozrządu. Tak jakby przed napełnieniem napinacza tam było strasznie luźno. Mechanik ocenił, że to mógł być odgłos łańcucha, ale terkotanie (to opisane w innym temacie) na 99% pochodziło z alternatora

4. Czy książka dla Cruza nie mówi, że łańcuch wymieniać co 240 tysięcy? U mnie i mechanik i jeden zapytany diagnosta potwierdzili, że łańcuch "szeleści".

Może jestem gamoń. Tym bardziej, że i tak w lutym go sprzedaję. Ale już nie odzrobię tego rozrządu :)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: wojtas01 » 11 sie 2019, o 19:29

Jestem przekonany co do swojej wiedzy w zakresie wtryskiwaczy w silniku 163 KM (Cruze 2.0 diesel) :tak: . Rozmawiamy o wtryskiwaczach nr kat. 25183185 lub ich późniejsze zmiany w zakresie nr kat. Wtryskiwacze są elektromagnetyczne 2 generacji . Jeżeli próbowali Ci wmówić, że to piezoelektryki to albo Cię celowo oszukiwali albo ich wiedza była zerowa w tym temacie. Jedno i/lub drugie to norma w większości warsztatów, serwisów. Nawet w ASO :zdegustowany:
Napisałem Ci wyraźnie Piotr , że warsztat regeneracji wtryskiwaczy musi być autoryzowany przez firmę Delphi. Ten który wymieniłeś nie jest autoryzowany ( w Poznaniu jest tylko tu ) a wspomnianą maszynę AVM2-PC wykorzystują najprawdopodobniej tylko do wtryskiwaczy innych firm stąd ich problemy w stosunku do Delphi . Listę warsztatów autoryzowanych przez Delphi szukaj pod tym adresem . Autoryzacja powoduje, że mają odpowiednie oprogramowanie , przystawki a także oficjalny dostęp do części wtryskiwacza Delphi. Maszyna również bez wtryskiwacza korekcyjnego( raz na 3 miesiące) nie przeprowadzi diagnostyki i nadania kodów korekcyjnych (C3I - 20 cyfrowy kod masz wybity na wtryskiwaczu).
Nie ma żadnej regulacji tych wtryskiwaczy i każdy można zregenerować chyba, że uszkodzona jest cewka. Po raz kolejny mówię, że regulacja jest np. w Boschu.
Informacje odnośnie stanu technicznego wtryskiwaczy uzyskaną u tych Panów możesz wg mnie wrzucić do kosza :ok: Zwietrzono niezły biznes na tych regeneracjach i trzeba bardzo uważać gdzie się oddaje do regeneracji i "patrzeć im jeszcze na ręce" :zdegustowany:
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, o 19:53 przez wojtas01, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: etac » 11 sie 2019, o 19:52

i uwierz co mówi wojtas01, on chyba jako jedyny zjadł wiedzę w tym zakresie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

piciks
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 18 lis 2013, o 20:25
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: LaNOcetti
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: piciks » 11 sie 2019, o 21:31

@etac Nawet nie wierzę, tylko jestem pewien, że Wojciech ma rację.

Tylko chevrolety to na tyle wąska specjalizacja... Jak zapytałem w aso o wymianę rozrządu, poprosili o VIN i powiedzieli że się nie podejmą, a mechanik ma uważać, bo mam wtryskiwacze denso które po wyciągnięciu i włożeniu ponownym bez zmian potrafią już nie działać... A mam wtryski delphi? A Pan serwisant mnie opieprzył, że przecież ma vin to się nie myli...

Pójdę z Wojciechowymi informacjami do lew serwis, ponieważ jako jedyni od A do Z postanowili mi pomóc, a nie mówili, że tego się nie sprawdza, nie reguluje i Panie zmień samochód. Pan wskazał mi dokładnie już przez telefon gdzie co odczytać, podał typ wtrysków, szacowany koszt sprawdzenia, regeneracji i zapewniał mnie, że znają się na delphi jak nikt w Poznaniu. Zrobił na mnie po prostu dobre wrażenie :)

Na logotypie wiszącym na płocie było napisane autoryzowany serwis delphi. Może byli? A już nie są?

Dam znać co mi odpowiedzą. Głównie po to, żeby wiedzieć czy warto komukolwiek innemu z Poznania polecić ten serwis.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: wojtas01 » 11 sie 2019, o 22:50

Piotr, gdzie szukać autoryzowanych serwisów w tej sprawie podałem Ci. W Poznaniu masz tylko jeden - ASO Diesel Wachowiak przy ul. Ostrowskiej 580. Nie myl tej autoryzacji z klasycznym ASO. To zupełnie inna sprawa. Przywoływany przez Ciebie serwis nie jest autoryzowany (wg strony Delphi) i pomimo ich szczerych chęci nie są w stanie dokonać prawidłowej diagnostyki i regeneracji tego typu wtryskiwaczy. To są tak precyzyjne sprawy, że tylko odpowiednia maszyna firmy Hartridge (partner Delphi) z oprogramowaniem Magmah (licencja konieczna!) jest w stanie prawidłowo przetestować wtryskiwacze Delphi. Żadne Bosche, żadne Carbon Zappy itd. Proszę pamiętaj o tym. Jeżeli będą Cię czarować, że jest inaczej nie daj się zwieść i powiedź papa. Temat naprawdę poznałem od podszewki i po prostu przekazuje Ci swoją wiedzę aby ktoś Cię nie oszukał dla paru srebrników :piwo3:
Oczywiście decyzję pozostawiam Tobie ale tak jak napisałeś podziel się tu z nami wiadomościami, które u nich uzyskasz. W razie konieczności zweryfikowania autoryzacji służę nr telefonu do przedstawiciela Delphi Technologies na Polskę :ok:

piciks
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 18 lis 2013, o 20:25
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: LaNOcetti
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: piciks » 12 sie 2019, o 18:10

Apropos serwisu LEW diesel serwis. Byłem tam "poprosić o wydruki z maszyny".
- Zapytałem się jakiego typu są to wtryskiwacze. Powiedzieli mi, że elektromagnetyczne. A dlaczego wcześniej mówiliście, że piezoelektryczne? Bo albo źle zrozumiałem, albo chodziło Panu o to, że są trudne w regeneracji tak jak piezoelektryczne.
- na ścianie wiszą świadectwa certyfikacji delphi z lat 2007 i 2009. Pewnie nie odnowili czegoś i zostali wykreśleni z listy producenta.
- wtryskiwacze sprawdzali niestety na maszynie boscha, bo do AVM czegoś im tam brakowało czy jest out of service. Ale Pan zapewniał, że nie ma problemu z wynikami na tej maszynie. @wojtas mogę prosić o informację dlaczego to nie działa na boschu, żebym mógł im przekazać feedback?
- wtryskiwaczy nie regulowali, bo się nie da. Jedynie chcieli mi zrobić tanią naprawę i sprawdzili czy sama wymiana zaworka i/lub końcówki przyniesie oczekiwany rezultat. Niestety nie przyniosła.
- wydruki dostanę mailem.

Ogólnie jestem zadowolony z darmowej usługi i nie wydaje mi się, że próbowali mnie naciągnąć. Jednak wiedząc to, co napisał Wojtas oddałbym to do serwisu z certyfikacją. O ile taką pierdołą by się zajęli...

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: wojtas01 » 12 sie 2019, o 21:40

Piotr nikt by ci za darmo nie podmienił na próbę zestawu naprawczego Delphi. To koszt ponad 500zł. Podmiana powoduje ponadto konieczność rozkręcenia wtryskiwacza a to już z kolei powoduje konieczność wygenerowania nowych kodów korekcyjnych tego wtryskiwacza. Nie wiem co oni tam naprawdę odwalili ale to pachnie mi amatorką na kilometr lub ściemnianiem klienta o czym Cię ostrzegałem. Wg mnie tylko Ci tak powiedzieli bo nie są w stanie wiarygodnie przetestować tych wtryskiwaczy i jakoś " z twarzą" chcieli z tego wyjść (dla mnie się tylko pogrążyli). Nie są autoryzowanym serwisem naprawy wtryskiwaczy firmy Delphi Technologies i nie mają w związku z tym odpowiedniego licencjonowanego oprogramowania do tego typu sprzętu a jedynie takie gwarantuje poprawność testów . Nie powinieneś w ogóle brać pod uwagę tego serwisu w zakresie testowania i regeneracji wtryskiwaczy firmy Delphi. Jeżeli dokonali testów wtryskiwaczy na stole probierczym Bosch EPS 200 , zwanym w żargonie fachowym "spłuczką" to te wyniki są nic nie warte. Po prostu jest za mała dokładność tej maszyny (urządzeń pomiarowych) jak również nie potrafi odpowiednio wysterować tych wtryskiwaczy (niuanse techniczne). Lepsza maszyna Bosch EPS 715 itp. też nie jest w temacie wtryskiwaczy Delphi wiarygodna.
Nie ma co się rozwodzić - wtryskiwacze firmy Delphi sprawdzamy TYLKO w autoryzowanych serwisach i należy dopilnować aby było to wykonane na maszynach firmy Hartridge (np. CRI-PC). Gdzie je znajdziemy podałem we wcześniejszych postach. Ze swojej strony mogę szczególnie polecić ten serwis - http://pompyiwtryski.pl/ . Niestety w Twoim wypadku będzie to wysyłkowo (choć możesz pojechać) ale zakład rzetelny i znają się na rzeczy (byłem, widziałem). W Poznaniu masz autoryzowany serwis przy ul. Ostrowskiej 580 - ASO Diesel Wachowiak. Nie rozumiem dlaczego piszesz ,czy taką pierdołą by się zajęli :ocochodzi: Przecież to ich biznesowe zajęcie i za darmo tego nikt nie robi - sprawdzenie tego typu wtryskiwacza to koszt ok. 70zł za jedną sztukę. Pamiętaj jednak, że zdarza się że nawet autoryzowane serwisy próbują w naszym kraju iść na skróty ( i dla kasy) i pokazują dla klienta wydruki z EPS 200. W takim wypadku nic nie płacisz i rzucasz kilka inwektyw :D) pod ich adresem. Jak będą upierać się przy swoim , daj mi znać a ja się tym fachowo zajmę ;) . Należy nieuczciwych eliminować z rynku :piwo3:

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: wojtas01 » 13 sie 2019, o 11:23

Piotr jakbyś potrzebował pomocy w sprawie gdzie i jak sprawdzać wtryskiwacze (choć wydaje mi się już powinna być jasna sytuacja) to pisz na priv lub załóż osobny temat bo tu stricte jest o rozrządzie ;)

PIT-er
Aktywny
Posty: 99
Rejestracja: 11 maja 2016, o 13:43
Reputacja: 4
Imię: Piotr
Samochód: Cruze SW 2.0D 2013
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: PIT-er » 26 wrz 2019, o 11:20

Kolega podaję straszna cenę za wymianę rozrządu a tak naprawdę wydał na nią niecałe 2000. Ale usunął przy tym inne usterki za ponad 2000. Nie demonizowalbym tak tego rozrządu który jak na razie jest trwały i nie słyszałem o problemach z nim. Zresztą kolega sam nie wie czy to nie była wina alternatora. Radze sprawdzić ile kosztuje wymianę w Audi 3.0 TDI. Tam operacja zamyka się w 10k zł. Nie demonizujmy tak bo jeszcze ktoś pomyśli że te silniki to szrot. Mam 3(tak trzeciego) cruza z tym silnikiem i na motor złego słowa nie powiem. No może mógłby z litr mniej palic:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości