Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Podejrzewam, że u mnie swego czasu też był jeden wtrysk do zrobienia ale historia znana. Miałem korekty wtrysków przed regeneracją na jednym dużą bo około 40, a na trzech pozostałych 0. Po regeneracji rozrzut na wszystkich.
Jutro będzie montował więc zobaczymy skuteczność regeneracji.
Jutro będzie montował więc zobaczymy skuteczność regeneracji.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Będę jednak regenerował w tym zakładzie. Dla Pezala podziękowałem i całe szczęście.
Słuchajcie odmówiłem usługę a Pezal (serwis w Gdańsku przy ul. Litewskiej 8) do mnie , że teraz mam zapłacić 20% nowych wtryskiwaczy (mam to w emailu) gdzie ich nawet nie widzę na oczy a oni samochodu. Usługa jutro miała się odbyć bez ustalenia nawet godziny. Ja to mam szczęście do uczciwych serwisów
Normalnie Bangladesz
Dobry biznes, zarabiać nic nie robiąc. A dodam jeszcze , że w tym Pezalu w Gdańsku też przedstawiają dla nieświadomego klienta sprawdzanie wtryskiwaczy CR Delphi na Boschu EPS 200. Autoryzacja 
Słuchajcie odmówiłem usługę a Pezal (serwis w Gdańsku przy ul. Litewskiej 8) do mnie , że teraz mam zapłacić 20% nowych wtryskiwaczy (mam to w emailu) gdzie ich nawet nie widzę na oczy a oni samochodu. Usługa jutro miała się odbyć bez ustalenia nawet godziny. Ja to mam szczęście do uczciwych serwisów

Normalnie Bangladesz


-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Wtryskiwacze zregenerowałem w tym miejscu. Byłem od początku do końca przy regeneracji i testowaniu. Nie mieli nic do ukrycia, fajna atmosfera. Polecam. Ze świecą szukać chyba takiego drugiego zakładu. Trochę daleko ode mnie ale warto było. W zregenerowanym wtryskiwaczu zostaje ze starego tylko górny korpus i cewka. Pozostałe części zostają wymienione (łącznie ze sprężynką i nawet dolną nakrętką).
Czas na montaż...
Czas na montaż...
Ostatnio zmieniony 23 lip 2019, o 13:04 przez wojtas01, łącznie zmieniany 1 raz.
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
... i programowanie ;-)
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
No tak tak. Wprowadzenie kodów C3I wtryskiwaczy do sterownika silnika musi być przed uruchomieniem. Dopilnuje tego. Mogę to w sumie zrobić sam przy pomocy VXDiag ale kompleksowa usługa w warsztacie (gwarancja). Zawsze mogę ich sprawdzić czy zrobili to. Niezmiernie ważny jest czysty montaż, Delphi a w sumie CR jest bardzo wraźliwy na zanieczyszczenia. Trzeba dobrze przygotować się pod względem czystości przewodów (powrotne i wysokiego ciśnienia). Aro102 jak ostatnio montował wtryski w warsztacie to mu zapalił i zgasł. Zabrudzenia zablokowały wtryskiwacze. Dopiero przepchanie na maszynie odblokowało. Przez 20 km auto chodziło głośno ale potem wszystko się unormowało.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Jak to by nie był problem to wrzuć korekty, ciekaw jestem jakie będą po regeneracji.
Mam nadzieję że to finał.

Mam nadzieję że to finał.

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
O chyba najwyższa pora zamknąć temacik.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Temacik zamknę jak zamontuje i będzie ok
. To w przyszłym tygodniu najpóźniej .
Też mam nadzieję kochar ,że to finał. Tym razem bylem przy regeneracji , wszystko na częściach oryginalnych Delphi złożone i sprawdzone na CRi-PC.
Dam znać jak zamontuje .

Też mam nadzieję kochar ,że to finał. Tym razem bylem przy regeneracji , wszystko na częściach oryginalnych Delphi złożone i sprawdzone na CRi-PC.
Dam znać jak zamontuje .
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Rozumiem, że ten z uszkodzoną obudową tak zostawiasz i montujesz?
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Nie , w jego miejsce kupiłem nowy fabryczny w dobrej cenie od JR Motors Services w Warszawie ( główny importer Delphi oraz szkolenia z napraw) . Od razu go też sprawdziłem ( proforma)na stole probierczym CRi-PC .
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Wojtek,dopisz może odpowiednie informacje i opinie o wspominanych przez ciebie serwisach w tym dziale.
viewforum.php?f=38
viewforum.php?f=38

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Dziś byłem zamontować wtryskiwacze wraz z kodowaniem w Inter Diesel Wojenkowski w Iławie. Niestety praca silnika bez zmian. Korekta wtrysków poza tolerancją na praktycznie 3 wtryskiwaczach. Silnik słychać , że pracuje głośniej, spalanie detonacyjne. Wróciłem do domu na kołach ale silnik ciężko chodził, duży spadek dynamiki. Słychać , że silnik "chory". Może przez 1 km pracował dość poprawnie i miał dynamikę ale po chwili znów ciężka, ociężała praca.
Po raz kolejny oczywiście praca pseudomechaników pozostawia dużo do życzenia. Uruchomili pojazd na starych kodach wtrysków ale po zgaszeniu wprowadzili nowe. O innych rzeczach nie chce nawet wspominać bo ręce opadają. Aczkolwiek muszę dodać bo to hicior , że jeden z mechaników sprawdził poziom oleju w silniku natychmiast po kilkuminutowej pracy silnika i krótkiej jeżdzie. Zobaczył na miarce dużo poniżej minimum i mówi do mnie - ma Pan za mało oleju w silniku. Takiego poziomu wiedzy to się nie spodziewałem i zamurowało mnie na jego niewyobrażalną głupotę
. Przypomnę nazwę miejsca - Inter Diesel Wojenkowski w Iławie.
Na chwilę obecną nie mam pomysłu. Pakowanie dalszych pieniędzy w przypadkowe diagnozy mija się z celem. Znacie kogoś dobrego od Chevroletów lub kogoś kumatego kto jest w stanie mi pomóc ? Zapisałem się do kolejnego mechanika - elektronika w mojej miejscowości i ten zanim weźmie się za sterownik chce sprawdzić od strony mechanicznej czy nie występuje problem typu - rozrząd. Termin jednak dopiero 13 sierpnia
z uwagi na zawalenie pojazdami.
Po raz kolejny oczywiście praca pseudomechaników pozostawia dużo do życzenia. Uruchomili pojazd na starych kodach wtrysków ale po zgaszeniu wprowadzili nowe. O innych rzeczach nie chce nawet wspominać bo ręce opadają. Aczkolwiek muszę dodać bo to hicior , że jeden z mechaników sprawdził poziom oleju w silniku natychmiast po kilkuminutowej pracy silnika i krótkiej jeżdzie. Zobaczył na miarce dużo poniżej minimum i mówi do mnie - ma Pan za mało oleju w silniku. Takiego poziomu wiedzy to się nie spodziewałem i zamurowało mnie na jego niewyobrażalną głupotę

Na chwilę obecną nie mam pomysłu. Pakowanie dalszych pieniędzy w przypadkowe diagnozy mija się z celem. Znacie kogoś dobrego od Chevroletów lub kogoś kumatego kto jest w stanie mi pomóc ? Zapisałem się do kolejnego mechanika - elektronika w mojej miejscowości i ten zanim weźmie się za sterownik chce sprawdzić od strony mechanicznej czy nie występuje problem typu - rozrząd. Termin jednak dopiero 13 sierpnia

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Skasowałem je. W wolnej chwili przejadę się i zobaczę czy się powtórzą. Dodam także, że czuć taki gryzący zapach spalin ("kwaśny") jak się stanie z tyłu auta i lekko przygazuje. Może EGR ? No ale w czasie testów wygląda, że pracuje ok. Mam też jakiś "grzechot, terkot,", który nie występuje zawsze ale nasila się np po włączeniu klimatyzacji (słychać na biegu jałowym). Nie da się tu opisać tego (nie zwiększa się jednak z obrotami silnika). Znajomy sprawdzał stetoskopem i twierdzi, że ten dźwięk nie dochodzi z silnika. Może coś na rozrządzie albo łożysko sprężarki...Nie wiem... Ręce opadają...
A to tak informacyjnie wypowiedź z innego forum na temat korekcji wtrysków - " dawki korekcyjne pozwalają zorientować się w ogólnej kondycji silnika, nie świadczą wcale o stanie wtryskiwaczy, a na pewno nie można w 100% trzymać się tylko tych wskazań, korekcje mogą być zawyżone przez uszkodzone koło dwumasowe, niesprawny EGR, zła praca jakiegoś urządzenia lub rolki na pasku osprzętu itp. itd.
dawki są odpowiedzialne za prawidłowy balans tłoków w cylindrach i jeśli ktoś po dawkach jest w stanie ocenić sprawność wtrysków to omijaj gościa z daleko, bo naczytał się pierdół i powtarza brednie, wypalone styki w kostkach wtryskiwacza mogą niesamowicie zawyżyć dawki
Poszukam który warsztat w mojej okolicy ma takie urządzenie : EDIA-PRO
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sty 2019, o 17:20
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: ORLANDO LT+
- Silnik: 2.0, 163KM
- Lokalizacja: mazowieckie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Wiem, że to dosyć radykalna propozycja ale skoro już tyle wszystkiego było wymienione, regenerowane, itd. a problem nie został definitywnie usunięty, to może jednak warto byłoby rozważyć testową podmianę ECU, (np. w Auto-Krak) Wspomniałeś, że przez około 1km auto jechało dosyć poprawnie, po czym tak jak bywało wcześniej nastąpił spadek dynamiki, etc. Mając na względzie wszystkie wcześniejsze naprawy mechaniczne, skłaniałbym się w stronę dogłębnego przeglądnięcia elektroniki w tym szczegółowej diagnostyki ECU. (Diabeł tkwi w szczegółach) Koszt serwisowej podmiany sterownika nie będzie duży a może dosyć szybko rozwiać wszelkie wątpliwości.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Napisałem wczoraj rano do Auto-Krak ale do chwili obecnej bez odezwu. Postaram się jutro do nich zadzwonić. Poza tym przypomniałem sobie, że nie podmieniłem jeszcze tego elektrozaworu jak na tym zdjęciu (klapy gruszka). Mam używany, kupiłem swego czasu na Allegro. Jutro lub w sobotę sprawdzę.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 cze 2019, o 00:43
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 163km, diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Nie czytałem wszystkich odpowiedzi, ale jeżeli odczuwasz spadek mocy podczas przyspieszania sprawdziłbym na twoim miejscu filr dpf może jest zapchany
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Filtr Dpf był czyszczony.
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Chyba dobrym następnym krokiem będzie sprawdzenie rozrządu.
A czy po wszystkim jak zmontowałeś samochód to bawiłeś się w adaptacje zespołów (np. turbo i inne, reset dpf, wuczenie czujnika ciśnienia spalin na DPF)?
A czy po wszystkim jak zmontowałeś samochód to bawiłeś się w adaptacje zespołów (np. turbo i inne, reset dpf, wuczenie czujnika ciśnienia spalin na DPF)?
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Zrobiłem adaptację turbo i sondy lambda (była odkręcana). Nie zrobiłem jeszcze resetu DPF. Zastanawiałem się czy to zrobić ale skoro czyszczony to trzeba faktycznie zresetować go. Choć nie jestem pewien czy serwis go nie resetował bo mówiłem im o tym. Akumulacji sadzy miałem 19%.
Byłem teraz przy aucie i zresetowałem DPF i czujnik DPF.
Byłem teraz przy aucie i zresetowałem DPF i czujnik DPF.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Wczoraj przejechałem się i chwilami szedł OK. Było czuć włączenie turbiny i odejście miał ok choć ciut za głośno mimo wszystko pracował silnik (jakby spalanie detonacyjne). Nie było to ok na 100%. Elektrozaworu tego co wspominałem wczoraj nie miałem czasu za bardzo wymienić ale tak sobie myślę o jeszcze jednej rzeczy (pamiętam mówiliśmy już o tym swego czasu). Może przycina się EGR ? Tu jest elektroniczny i będzie powodował spadki mocy. Choć z drugiej strony Vxdiagiem sprawdzałem. Dobra metoda to chyba go zaślepić i sprawdzić... Swego czasu zabierałem się za to ale niedokończyłem. No cóż trzeba zamówić nową uszczelkę pod EGR i spróbować.
Jak auto kuleje to ja to czuje od razu przy ruszeniu. Trzeba jakby mocniej wdusić gaz bo auto nie chce jechać. Mułowate. W czasie jazdy może mieć przebłysk jazdy ok a za chwilę muł.
Jak auto kuleje to ja to czuje od razu przy ruszeniu. Trzeba jakby mocniej wdusić gaz bo auto nie chce jechać. Mułowate. W czasie jazdy może mieć przebłysk jazdy ok a za chwilę muł.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Pisałem o tym rok temu.
wyjąć uszczelkę i masz szablon na zaślepkę.
Wydaje mi się że to nie to ale jak zaślepisz i nic się nie zmieni to jest pewne że EGR jest ok.
U mnie po zaślepieniu błędu nie wywala ( w Cruze ponoć wywala), kultura pracy silnika na +. Wada zaślepienia to zwiększone spalanie o około 0,7 w trasie, gdyby nie to to bym jeździł z blaszką.
Aby zaślepić EGR uszczelka nie jest potrzebna, wystarczy odkręcić rurkę łączącą chłodnicę EGR jak na fotokochar pisze: ↑25 lip 2018, o 10:50Ja co prawda mam Olka ale to chyba to-samo, dostęp jest dobry ale wyjąć go jest bardzo ciężko bo jest zapieczony w swoim gnieździe. Może go zaślep na próbę i zobaczysz czy to puszcza EGR . viewtopic.php?f=75&t=5784
wyjąć uszczelkę i masz szablon na zaślepkę.
Wydaje mi się że to nie to ale jak zaślepisz i nic się nie zmieni to jest pewne że EGR jest ok.
U mnie po zaślepieniu błędu nie wywala ( w Cruze ponoć wywala), kultura pracy silnika na +. Wada zaślepienia to zwiększone spalanie o około 0,7 w trasie, gdyby nie to to bym jeździł z blaszką.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Wczoraj wybrałem się w trasę do Gdańska . W sumie wyszło ok 270km ( w jedną stronę połowę tego). I teraz moje spostrzeżenia z jazdy.
Jak ruszyłem auto w miarę dobrze przyśpieszało, był zrywny ale dało się odczuć mikroszarpnięcia (bez znaczenia czy przyśpieszałem czy stała prędkość), tak jakby na ułamek sekundy brakowało mocy, takie przyduszenia. Auto pomimo tego przez kilkadziesiąt km sprawnie i dość cicho działało (odcinkami jechałem 180-190 km/h, próba chwilowa) . Jednak po około 30-40 minut jazdy dało się już odczuć głośniejszą pracę silnika i lekki spadek mocy . Po dotarciu do celu auto stało około 45 minut. W drodze powrotnej już była jak dawniej głośna praca silnika i brak tego odczucia "włączenia turbo" . Już tak chętnie nie wkręcał się na obroty. Po około 30 minutach jazdy zjechałem do McDrive w Nowym Dworze Gdańskim i zauważyłem , że na postoju (włączony silnik i podjazd od okienka do okienka) od razu załączył się wiatrak chłodnicy i to chwilami na maksymalnych obrotach (jechałem bez klimatyzacji). Stałem na pracującym silniku kilkanaście minut (kolejka) i ani przez chwilę wiatrak chłodnicy nie umilkł, tylko zwiększał lub zmniejszał obroty. Był też do tego jakiś terkot z okolic silnika, jakby rezonans blachy, łożysko, ciężko to określić. Jest to zresztą od dawna (od początku jak mam to auto) ale nie mogłem tego w żadnym serwisie zlokalizować (sprężarka klimatyzacji , łożysko na kole pasowym , rozrząd ? ). Dziwne jest to , że tak załącza się ten wentylator. Przed regeneracją ostatnio wtryskiwaczy , tylko uruchomiłem silnik po nocy a tu już po paru sekundach wentylator się włączył...
Wiem, że włącza się wentylator jak jest wypalanie DPF ale tu nie miało to miejsca. Sprawdziłem kody błędów po całej trasie - nic. Akumulacja sadzy 33% po przejechaniu ok. 270 km. Może jakiś termostat kuleje (temperatura silnika , wskazania wydają się ok) i przez to ECU ma złe dane do dawkowania paliwa albo coś zakłóca pracę silnika jakiś czujnik lub np EGR ? No i niepokoi mnie też też terkot z wnęki silnika, który czasem się pojawia , czasem nie. Np jak włącze silnik i nacisnę klimę to tak jakby to powodowało pojawienie się tego dźwięku. Muszę to koniecznie zlokalizować, co to jest bo może(?) to też m.in. przyczyna.
Powiem Wam ręcę opadają. 13 sierpnia mam umówiony serwis w moim mieście...
Jak ruszyłem auto w miarę dobrze przyśpieszało, był zrywny ale dało się odczuć mikroszarpnięcia (bez znaczenia czy przyśpieszałem czy stała prędkość), tak jakby na ułamek sekundy brakowało mocy, takie przyduszenia. Auto pomimo tego przez kilkadziesiąt km sprawnie i dość cicho działało (odcinkami jechałem 180-190 km/h, próba chwilowa) . Jednak po około 30-40 minut jazdy dało się już odczuć głośniejszą pracę silnika i lekki spadek mocy . Po dotarciu do celu auto stało około 45 minut. W drodze powrotnej już była jak dawniej głośna praca silnika i brak tego odczucia "włączenia turbo" . Już tak chętnie nie wkręcał się na obroty. Po około 30 minutach jazdy zjechałem do McDrive w Nowym Dworze Gdańskim i zauważyłem , że na postoju (włączony silnik i podjazd od okienka do okienka) od razu załączył się wiatrak chłodnicy i to chwilami na maksymalnych obrotach (jechałem bez klimatyzacji). Stałem na pracującym silniku kilkanaście minut (kolejka) i ani przez chwilę wiatrak chłodnicy nie umilkł, tylko zwiększał lub zmniejszał obroty. Był też do tego jakiś terkot z okolic silnika, jakby rezonans blachy, łożysko, ciężko to określić. Jest to zresztą od dawna (od początku jak mam to auto) ale nie mogłem tego w żadnym serwisie zlokalizować (sprężarka klimatyzacji , łożysko na kole pasowym , rozrząd ? ). Dziwne jest to , że tak załącza się ten wentylator. Przed regeneracją ostatnio wtryskiwaczy , tylko uruchomiłem silnik po nocy a tu już po paru sekundach wentylator się włączył...
Wiem, że włącza się wentylator jak jest wypalanie DPF ale tu nie miało to miejsca. Sprawdziłem kody błędów po całej trasie - nic. Akumulacja sadzy 33% po przejechaniu ok. 270 km. Może jakiś termostat kuleje (temperatura silnika , wskazania wydają się ok) i przez to ECU ma złe dane do dawkowania paliwa albo coś zakłóca pracę silnika jakiś czujnik lub np EGR ? No i niepokoi mnie też też terkot z wnęki silnika, który czasem się pojawia , czasem nie. Np jak włącze silnik i nacisnę klimę to tak jakby to powodowało pojawienie się tego dźwięku. Muszę to koniecznie zlokalizować, co to jest bo może(?) to też m.in. przyczyna.
Powiem Wam ręcę opadają. 13 sierpnia mam umówiony serwis w moim mieście...
- Mandrol
- Specjalista
- Posty: 471
- Rejestracja: 30 wrz 2016, o 15:55
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: było Orlando 2.0D AT
- Silnik: 2.0D Z20D1 190KM AT
- Lokalizacja: Czernica
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Wojtku! Wiem, że nic nie wniosę do dyskusji ale podziwiam Cię za Twój upór! Ja bym się już dawno poddał i puścił auto do żyda. Zresztą tak zrobiłem z moim Touranem, kiedy wariował albo DPF albo turbo albo coś tam jeszcze bo "fahofce" też nie umieli dojść, co go boli. Zdecydowałem się wtedy na kupno nowego Chevy i to był strzał w dziesiątkę. U Ciebie zakup Chevy przyniósł skutek odwrotny
Niemniej jednak trzymam kciuki za szczęśliwe zakończenie tej Twojej epopei 


-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Mandrol, tak zupelnie bez zlozliwosci, nie bales sie, ze kupiec, ktory od Ciebie takie próchno kupil, wróci jak nie wku***ny to z roszczeniami z racji sprzedazy samochodu z ukryta wada?
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Też mam to w głowie aby sprzedac auto ale muszę je najpierw doprowadzić do stanu " normalności " . Do cholery to nie jest technologia kosmiczna. Bardzo się zraziłem na tej marce ale poczekam co powie uważany za dobrego elektronika w mojej miejscowosci fachowiec ...
Co do wad ukrytych zgadzam się z przedmówcą . To nie w moim stylu a ten co mi sprzedał ten samochód i wiedział o tych usterkach , to mam nadzieję że niewidzialna ręka sprawiedliwości go dosięgnie ...
Co do wad ukrytych zgadzam się z przedmówcą . To nie w moim stylu a ten co mi sprzedał ten samochód i wiedział o tych usterkach , to mam nadzieję że niewidzialna ręka sprawiedliwości go dosięgnie ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości