Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Dobrze jak byś miał " ORLANDO USZCZELKA ZAWORU EGR 2.0 DIESEL GM 96868480 " https://www.potak.eu/clientcatalogue/ar ... &c2=500051 bo się może uszkodzić przy demontażu.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Jeszcze co do EGR to odkręcałem te 3 śruby na imbus nr 5
https://drive.google.com/file/d/1YX3zNn ... sp=sharing
Rozumiem, że najpierw należy spuścić płyn chłodniczy ?
Zacząłem też czytać różne wątki na temat zapchanego filtra DPF i tak sobie myślę czy to on może powodować u mnie te objawy.. Niektorzy opisują , że auto nie wchodziło w tryb serwisowy, zero błędów a filtr był zapchany i powodował spadek mocy auta, głosniejszą pracą silnika.
Zastanawiam się nad wizytę w tej firmie :
http://www.dpf-olsztyn.pl/aktualnosci/p ... generacja/
Sprawdzają kamerkę endoskopową filtr DPF i wtedy kwalifikują do regeneracji.
Dodano po 3 minutach 54 sekundach:
https://drive.google.com/file/d/1YX3zNn ... sp=sharing
Rozumiem, że najpierw należy spuścić płyn chłodniczy ?
Zacząłem też czytać różne wątki na temat zapchanego filtra DPF i tak sobie myślę czy to on może powodować u mnie te objawy.. Niektorzy opisują , że auto nie wchodziło w tryb serwisowy, zero błędów a filtr był zapchany i powodował spadek mocy auta, głosniejszą pracą silnika.
Zastanawiam się nad wizytę w tej firmie :
http://www.dpf-olsztyn.pl/aktualnosci/p ... generacja/
Sprawdzają kamerkę endoskopową filtr DPF i wtedy kwalifikują do regeneracji.
Dodano po 3 minutach 54 sekundach:
Dzięki za podpowiedź. Tak przypuszczałem.kochar pisze: ↑25 sie 2018, o 18:47Dobrze jak byś miał " ORLANDO USZCZELKA ZAWORU EGR 2.0 DIESEL GM 96868480 " https://www.potak.eu/clientcatalogue/ar ... &c2=500051 bo się może uszkodzić przy demontażu.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Podłączyłem VXDiag . Sprawdzilem dane z czujnika EGR do wartości żądanej jest ok. Przynajmniej dane z czujnika pokazują,że ok.
Sprawdziłem turbosprężarkę . I tu mam już pewne obawy bo coś mi tu nie gra z ciśnieniem doładowania . Po włączeniu testu turbosprężarki na pracującym silniku żądanie ciśnienie doładowania po naciśnięciu pedału gazu zwiększa się z 99kPa do ponad 120-130kPa ( w zależności od obrotów ) a odczyt z czujnika wskazuje non stop to samo jak na obrotach jałowych czyli 99kPA.. lub czasem idzie ale wartość z czujnika jest mniejsza o ok 15-20kPa. Coś ciekawe też czujnik położenia EGR po dodaniu gazu pokazuje 2-3% czasem 4% .
Może ktoś jest obeznany w temacie i podpowie co dokładnie luknac ...
Dodano po 27 minutach 45 sekundach:
Teraz sprawdzałem czujnik pozycji łopatki turbosprężarki ( dział turbosprężarka - elektromagnetyczny zawór pozycjonowania łopatki turbosprężarki) . I wygląda to tak ( na pracującym silniku ) - po uruchomieniu pojazdu z czujnika wartość 100% . Zmieniam stan nasterowania i wygląda to tak : stan 10% , wartość z czujnika 5% , stan 15% , czujnik dalej 5, stan 20 czujnik. 5, stan 25 , czujnik 5, stan 30, czujnik dalej 5 , stan 39 czujnik zmienia się na 9% , stan 40 , czujnik 16 , stan 45 czujnik 22, stan 50 , czujnik 31, stan 70 , czujnik 66 , dopiero przy 75% wyrównuje się z czujnikiem , później stan 80 a czujnik 84, stan 85 a czujnik 93.
Dodano po 1 godzinie 17 minutach 36 sekundach:
Może ktoś podpowie gdzie znajduje się ten czujnik pozycji łopatki turbosprężarki (fotka, czy jest łatwy dostęp) i jaki jest jego nr katalogowy GM ?
Sprawdziłem turbosprężarkę . I tu mam już pewne obawy bo coś mi tu nie gra z ciśnieniem doładowania . Po włączeniu testu turbosprężarki na pracującym silniku żądanie ciśnienie doładowania po naciśnięciu pedału gazu zwiększa się z 99kPa do ponad 120-130kPa ( w zależności od obrotów ) a odczyt z czujnika wskazuje non stop to samo jak na obrotach jałowych czyli 99kPA.. lub czasem idzie ale wartość z czujnika jest mniejsza o ok 15-20kPa. Coś ciekawe też czujnik położenia EGR po dodaniu gazu pokazuje 2-3% czasem 4% .
Może ktoś jest obeznany w temacie i podpowie co dokładnie luknac ...
Dodano po 27 minutach 45 sekundach:
Teraz sprawdzałem czujnik pozycji łopatki turbosprężarki ( dział turbosprężarka - elektromagnetyczny zawór pozycjonowania łopatki turbosprężarki) . I wygląda to tak ( na pracującym silniku ) - po uruchomieniu pojazdu z czujnika wartość 100% . Zmieniam stan nasterowania i wygląda to tak : stan 10% , wartość z czujnika 5% , stan 15% , czujnik dalej 5, stan 20 czujnik. 5, stan 25 , czujnik 5, stan 30, czujnik dalej 5 , stan 39 czujnik zmienia się na 9% , stan 40 , czujnik 16 , stan 45 czujnik 22, stan 50 , czujnik 31, stan 70 , czujnik 66 , dopiero przy 75% wyrównuje się z czujnikiem , później stan 80 a czujnik 84, stan 85 a czujnik 93.
Dodano po 1 godzinie 17 minutach 36 sekundach:
Może ktoś podpowie gdzie znajduje się ten czujnik pozycji łopatki turbosprężarki (fotka, czy jest łatwy dostęp) i jaki jest jego nr katalogowy GM ?
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, o 13:19 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
obawiam się ze w ASO dostaniesz tylko całą sprężarkę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Nie załamuj mnie ... No w ASO to może tak ale poza ASO... Nie będę kupował całej sprężarki przez jeden czujnik .
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
dlatego zajrzyj do firmy co sprężarki naprawia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
To chyba chodzi o ten czujnik :
https://drive.google.com/file/d/19mIXBS ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/19mIXBS ... p=drivesdk
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Może coś ze zmienną geometrią turbiny ( zapieczone kierowniczki turbiny ).
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Podłączyłem VXDiag i wyniki nastawy a odczyt z czujnika są inne . Tak jak opisałem powyżej . Wartość zadana a odczyt różnią się od siebie , najbardziej w zakresie dolnych procentów . Autem jeździ się jak bez turbo , słaba reakcja na gaz , silnik głośniej chodzi ( terkocze ) . Ciśnienie doładowania jest również niższe o średnio 20kPa od wartości żądanej .wartość otwarcia EGR w czasie jazdy też skacze w % ale to może byc zakłócone przez turbinę bo czujnik EGR reaguje na postoju prawidłowo ( wartość nastawy a odczyt z czujnika są ok).
Widzę ,że chyba jednak można dostać ten czujnik , nie wiem czy akurat ten będzie ok ale zapytam w tym sklepie :
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7493803023
Dodano po 4 minutach 16 sekundach:
Widzę ,że chyba jednak można dostać ten czujnik , nie wiem czy akurat ten będzie ok ale zapytam w tym sklepie :
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7493803023
Dodano po 4 minutach 16 sekundach:
Niewykluczone ... Może być ,że czujnik ok a winne są kierowniczki. ( Auto ma przebieg 100tys).
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Przy 100 to raczej nie chyba że ktoś nagminnie stosował Eco-driving
Ściągnij osłonę turbiny i poruszaj kierowniczkami jak chodzą płynnie bez zacieć to może uszkodzona być gruszka która odpowiada za zmianę geometrii https://allegro.pl/zawor-gruszka-banka- ... 03023.html
Sprawdź też podciśnienie , może wężyk uszkodzony itp.
Ups powieliłem Twój link z gruszką.
Mam nadzieję że sprawdziłeś organoleptycznie wirnik turbiny

Ściągnij osłonę turbiny i poruszaj kierowniczkami jak chodzą płynnie bez zacieć to może uszkodzona być gruszka która odpowiada za zmianę geometrii https://allegro.pl/zawor-gruszka-banka- ... 03023.html
Sprawdź też podciśnienie , może wężyk uszkodzony itp.
Ups powieliłem Twój link z gruszką.
Mam nadzieję że sprawdziłeś organoleptycznie wirnik turbiny

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Masz rozumiem na myśli tę osłonę ?
https://drive.google.com/file/d/1PFSJ8C ... p=drivesdk
Dziś już nie mam czasu aby to sprawdzić .
https://drive.google.com/file/d/1PFSJ8C ... p=drivesdk
Dziś już nie mam czasu aby to sprawdzić .
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Nie tą obok.
Filmik w temacie https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqrIqw
Filmik w temacie https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqrIqw
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, o 19:35 przez kochar, łącznie zmieniany 1 raz.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Wirnik bez zarzutu . Zero wyczuwalnego luzu , czysciutki . Przewody jak nowe .
Stawiam na podający złe dane czujnik lub rzeczywiście zapieczone kierowniczki ( poprzednik chyba nie był o ile kojarzę z jazdy próbnych zwolennikiem dynamicznej i szybkiej jazdy ).
Dodano po 28 minutach 36 sekundach:
Dzięki za filmik . Już go wcześniej widziałem .
Zdjęcie osłony nic mi tu za bardzo nie da bo cięgno gruszki jest chyba gdzieś tam pod spodem ...
https://drive.google.com/file/d/1ziIG33 ... p=drivesdk
Stawiam na podający złe dane czujnik lub rzeczywiście zapieczone kierowniczki ( poprzednik chyba nie był o ile kojarzę z jazdy próbnych zwolennikiem dynamicznej i szybkiej jazdy ).
Dodano po 28 minutach 36 sekundach:
Dzięki za filmik . Już go wcześniej widziałem .
Zdjęcie osłony nic mi tu za bardzo nie da bo cięgno gruszki jest chyba gdzieś tam pod spodem ...
https://drive.google.com/file/d/1ziIG33 ... p=drivesdk
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Zdejm blachę weź duży wkrętak i szukaj gdzie żółte czegoś ruchomego.
download/file.php?mode=view&id=8235&sid ... 0fa2a4203c
download/file.php?mode=view&id=8235&sid ... 0fa2a4203c
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Ok , jutro przed południem zobaczę i dam znać .Dzięki .
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Tak jeszcze zapytam - rozumiem ,że aby dostać się do tego czujnika położenia łopatek to i tak należy wyjąć turbo ?!
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva LTZ 2.2 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Mam podobny problem w captivie. Wartość z czujnika jest inna niż faktyczną. Turbina po czyszczeniu, ale dalej to samo. EGR i klapy podobno ok. Objaw mam jeszcze taki, że jak zmieniam bieg np. z 2 na 3 to przez chwilę nie przyspiesza (dziura w gazie). Myślę o uszkodzonym potencjometrze w pedale gazu.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
No tak czyścileś turbo ale czy wymieniłeś sam czujnik ( tzw. czujnik kopiowania turbo)? On może podawać złe dane dla ECU i stąd problemy . U mnie nie czuć w ogóle załączania turbo. Wcześniej przy ok 1700-1800 auto dostawało " kopa" a teraz nic , zero . Jest słaba reakcja na gaz. Auto bez dynamiki. Przy tym wyraźnie głośniej pracuje silnik . Rura wydechowa złapała czarny kolor .
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
A ściskałeś wąż wychodzący z IC? Podczas gazowania powinien być twardy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Cięgno od gruszki chodzi wg mnie płynnie , bez zacięć . Nie wiem jaki jest zakres ruchowy ale wydaje się ok.
Skoro wskazania czujnika położenia łopatek są inne niż zadaje komp to należy iść tropem uszkodzonego czujnika tzw kopiowania turbo.
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva LTZ 2.2 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Czujnik nie był wymieniany. Najgorsze jest to, że żaden błąd się nie wyświetla poza chwilową kontrolka spadku mocy silnika - auto że strzałka w dół.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
U mnie też nie ma błędu ale skoro czujnik oddaje inne nastawy niż zadane to znaczy ,że albo czujnik albo kierowniczki albo gruszka . Problem jest z dostaniem tego czujnika . Występuje oficjalnie w komplecie z turbina 

-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Czyli etac miał racje. A może sterowanie grucha?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Organoleptycznie grucha nie jest zacięta ani zablokowana . Na innych forach , w innych pojazdach ludzie zgłaszają usterkę czujnika położenia łopatek( tzw. czujnik kopiowania turbo) jak właśnie przyczyna braku turbo i spadku mocy.
Tak czy owak oddam chyba auto do zakladu od turbosprężarek . Może przy okazji elektryk dokładnie sprawdzi ten czujnik . Nie widzę innego wyjścia z tej sytuacji bo jazda teraz tym autem przyprawia mnie o nerwice ...
Tak czy owak oddam chyba auto do zakladu od turbosprężarek . Może przy okazji elektryk dokładnie sprawdzi ten czujnik . Nie widzę innego wyjścia z tej sytuacji bo jazda teraz tym autem przyprawia mnie o nerwice ...
Ostatnio zmieniony 27 sie 2018, o 17:29 przez wojtas01, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Mi bardziej chodziło o sterowanie gruszką. Grucha steruje łopatkami, a co steruje gruszką? 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości