Captiva - Jaki płyn wspomagania?

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Captiva - Jaki płyn wspomagania?

Post autor: Kony » 10 maja 2018, o 23:41

W specyfikacji jest napisane dexron 2d lub dexron 3.
Jak sprawdzić jaki mam zalany?
Czytałem że dexron 2 jest podobno czerwony, ale dexron 2d już jest brązowy. A dexron 3 też czerwony.

Mam wyciek z węża co przechodzi pod pokrywą silnika. Stan jest już minimum i muszę coś dolać.

markus444
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
Reputacja: 11
Imię: Maciej
Samochód: Lacetti CDX
Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Captiva - Jaki płyn wspomagania?

Post autor: markus444 » 11 maja 2018, o 08:59


Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Captiva - Jaki płyn wspomagania?

Post autor: Kony » 11 maja 2018, o 10:53

Na tej wyszukiwarce jest tylko olej silnikowy.
Ja pytam o olej do wspomagania kierownicy.

A jaki w cruze używacie?

A drugie pytanie czy jak wykręcę przewód od wspomagania (ten nieszczelny) i założę nowy, to trzeba jakoś odpowietrzyć układ wspomagania?
W styczniu miałem regenerowaną maglownice więc pewnie "ukręcili" ten przewód jak odkręcali od strony maglownicy i zaczął przeciekać.
Chodzi o przewód nr. 5. Cieknie dokładnie w tym miejscu gdzie jest kreska od 5 na górnym obrazku, na połączeniu z rurki gumowej z metalową.
Obrazek

Chyba tylko tutaj mogę go zakupić:
https://www.potak.eu/partscatalogue/950 ... 26537.aspx

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 860
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Captiva - Jaki płyn wspomagania?

Post autor: Kraviec » 11 maja 2018, o 12:42

W tym miejscu nie da się ukręcić, bo z tego co widać po obrazku jest tam przewód zakuwany. Przerabiałem temat w majówkę w żony 406. Za nowy przewód wraz z zakuciem dałem 50zł.
Przy wymianie zleci prawie cały płyn, uzupełniasz później zbiornik na maxa, kręcisz w prawo i lewo na wyłączonym silniku i w tym momencie zostanie zassany płyn do układu, dolewasz znowu max i odpalasz silnik, kręcisz prawo/lewo i kontrolujesz poziom, wszystko cały czas na odkręconym zbiorniczku, układ sam się odpowietrzy.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Captiva - Jaki płyn wspomagania?

Post autor: Kony » 11 maja 2018, o 16:25

Czyli trzeba zdemontować wąż. Zawieźć do firmy gdzie dorabiają i oni zrobią jego kopie razem z odpowiednimi końcówkami i zagięciami?

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 860
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Captiva - Jaki płyn wspomagania?

Post autor: Kraviec » 12 maja 2018, o 21:48

Końcówki zostają te co są, one wchodzą w srodek węża i na to idzie nowa obejma, która jest zagniatana. Zakłady robią to od ręki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość