T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: tdon » 9 wrz 2021, o 21:50

Kuuurczę, wszyscy nabrali wody w usta ...
Powoli myślenie idzie w kierunku uszkodzenia sterownika.
Jakie są perspektywy wymiany ?
Widzę dwie drogi - kupić tzw. zestaw startowy (wymaga wymiany modułu komfortu i stacyjki) lub sklonowanie sterownika.
Jutro spróbuję jeszcze dobrać się do wnętrza sterownika, o ile nie jest zalany jakimś syfem.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: wszim » 9 wrz 2021, o 22:24

Nie nabrali wody, tylko temat trudny. A ty miałeś przestać jeździć na gazie. Wytrzymałeś 200km.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: barus » 9 wrz 2021, o 22:28

tdon pisze:
9 wrz 2021, o 12:37
No to zabawa trwa ..... niestety.
:ocochodzi: No to jest problem.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: tdon » 9 wrz 2021, o 22:29

wszim pisze:
9 wrz 2021, o 22:24
... Wytrzymałeś 200km.
Było dobrze {:/
Zresztą z dzisiejszej perspektywy wydaje się że to nie miało znaczenia.
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2021, o 22:38 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: wszim » 9 wrz 2021, o 22:32

Kapkę krótki test.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: tdon » 9 wrz 2021, o 22:40

Ale jak widzisz, dłuższy nie był potrzebny.
Chwilowo LPG możemy wykluczyć jako powód obecnego braku możliwości uruchomienia silnika.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: barus » 9 wrz 2021, o 22:53

A ja bym wykręcił świece, albo założył dodatkowe, odkrecił modół zapłonowy, włożył te świece do niego, doprowadził masy do świec i na żywca sprawdził iskrę, czy w ogóle jest.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: wszim » 10 wrz 2021, o 06:54

tdon pisze:
9 wrz 2021, o 22:40
Ale jak widzisz, dłuższy nie był potrzebny.
Chwilowo LPG możemy wykluczyć jako powód obecnego braku możliwości uruchomienia silnika.
No nie wiem. Nadal nie trafiła się sytuacja gdy auto zgasło zasilane tylko benzyną.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: tdon » 10 wrz 2021, o 08:49

Według TIS taka kombinacja błędów może wskazywać na zwarcie w jednym z obwodów 5V (obwód numer 2):
IMG_20210909_215537.jpg
P0335 Crankshaft Position Sensor Circuit
P0651 5V Reference*2 Circuit
Zamiar jest taki, aby z jednej strony zdemontować komputer i poddać oględzinom, a równocześnie poodpinać wszystkie czujniki zasilane z tego obwodu i przedzwonić wiązki omomierzem. Być może coś wyjdzie, a jak nie, to dopinać czujniki kolejno i mierzyć. Jeśli zwarcie dotyczy przewodu sygnałowego to wyjdzie w obwodzie konkretnego czujnika, jeśli jest na przewodzie zasilającym (a tak sugeruje TIS), to trochę gorzej...
Gdyby ktoś był w stanie, to prośba o pomoc w ustaleniu które czujniki są zasilane z obwodu 5V nr 2. Nie chciałbym czegoś pominąć.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2021, o 09:01 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: huri_khan » 10 wrz 2021, o 08:59

huri_khan pisze:
29 sie 2021, o 19:13
Ja bym sprawdzał wiązki, bo mam wrażenie że gdzieś jest przedarty kabel.
Szukaj w okolicach gdzie narażona jest na korozję np. okolice akumulatora.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: tdon » 10 wrz 2021, o 10:02

barus pisze:
9 wrz 2021, o 22:53
A ja bym wykręcił świece, albo założył dodatkowe, odkrecił modół zapłonowy, włożył te świece do niego, doprowadził masy do świec i na żywca sprawdził iskrę, czy w ogóle jest.
Jednak ta koncepcja zupełnie nie koresponduje z widocznymi błędami.
Podejrzewam że wobec problemów z obwodem czujnika położenia wału, iskry prawdopodobnie nie ma, i to nie moduł jest tego powodem.

Dodano po 2 minutach 19 sekundach:
wszim pisze:
10 wrz 2021, o 06:54
No nie wiem. Nadal nie trafiła się sytuacja gdy auto zgasło zasilane tylko benzyną.
Faktycznie, po wymianie czujnika już nie.
Ale teraz auto już dwa dni nie pali na benzynie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: etac » 10 wrz 2021, o 10:39

huri_khan pisze:
10 wrz 2021, o 08:59
huri_khan pisze:
29 sie 2021, o 19:13
Ja bym sprawdzał wiązki, bo mam wrażenie że gdzieś jest przedarty kabel.
Szukaj w okolicach gdzie narażona jest na korozję np. okolice akumulatora.
Ja też to.mowie od miesiąca, ale z uporem maniaka Tomasz nie chce tego robić, bo trzeba pruć peszle. No cóż niech wiec szuka dalej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: tdon » 10 wrz 2021, o 14:55

Może się przyda dla potomnych:
Schowek01.jpg

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: tdon » 10 wrz 2021, o 20:35

Przegrzebałem wiązki i wtyczki i nic podejrzanego nie znalazłem.
Pomierzyłem napięcie czujnika wału - idealne 5V.
Zakręciłem rozrusznikiem - auto zapaliło. Po chwili jeszcze raz.
Uporządkowałem porozwalane wiązki i poskładałem wszystko do kupy.
Auto już nie pali. Napięcie na czujniku nadal prawidłowe.
Jutro zamierzam (ponownie) wymontować sterownik i spróbować go rozebrać.
Na razie zrobiłem mu fotki:
IMG_20210910_173057.jpg
IMG_20210910_173045.jpg
Czy ktoś wie co znajdę w środku ?
Czy ten sterownik jest czymś zalany, czy jest nadzieja np. przelutować połączenia ?
Czy ten typ da się przeprogramować ? Chodzi mi o zakup drugiego egzemplarza i wykonanie tzw. klona ?
Ewentualnie jeśli tak, to czy mogę kupić ten sam numer katalogowy, ale pochodzący z Astry lub Insigni ?
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2021, o 20:49 przez tdon, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: bubu1769 » 10 wrz 2021, o 20:41

Czyli w jedną stronę jest raczej dobrze, pytanie jak wygląda sygnał od czujnika do ECM.
Przydał by się oscyloskop, bo nie wiem czy przez interfejs się coś wyłapie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: huri_khan » 10 wrz 2021, o 20:47

Jeżeli samochód zapali to ruszaj kolejno każdą wiązką, przewodem. S amochód w/g mnie przy ruszaniu jakąś powinien zgasnąć.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: tdon » 10 wrz 2021, o 21:03

Jest to jakiś patent.
Tym razem zapaliłem go mając wszystko "w proszku", np. pozdejmowane wężyki z listwy LPG.
Ledwie łaził i krztusił się okropnie, więc go zaraz wyłączyłem.
Ciężko teraz wyczuć kiedy znowu zechce zapalić :-(
EDIT:
Ponawiam pytania dotyczące sterownika:
Czy ten sterownik jest czymś zalany, czy jest nadzieja np. przelutować połączenia ?
Czy ten typ da się przeprogramować ? Chodzi mi o zakup drugiego egzemplarza i wykonanie tzw. klona ?
Ewentualnie jeśli tak, to czy mogę kupić ten sam numer katalogowy, ale pochodzący z Astry lub Insigni ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: etac » 10 wrz 2021, o 21:37

Teoretycznie jest to możliwe, ale:
- SPS dla 2013 jest płatny
- musisz znać kod PIN immo

Sterownik jest zalany żelem i tylko specjaliści wiedzą jak go otworzyć.

UPDATE: chyba nie jest zalany, jak przejrzałem Google.

Dodano po 13 minutach 41 sekundach:
tdon pisze:
10 wrz 2021, o 08:49
Według TIS taka kombinacja błędów może wskazywać na zwarcie w jednym z obwodów 5V (obwód numer 2):
IMG_20210909_215537.jpg
P0335 Crankshaft Position Sensor Circuit
P0651 5V Reference*2 Circuit
Zamiar jest taki, aby z jednej strony zdemontować komputer i poddać oględzinom, a równocześnie poodpinać wszystkie czujniki zasilane z tego obwodu i przedzwonić wiązki omomierzem. Być może coś wyjdzie, a jak nie, to dopinać czujniki kolejno i mierzyć. Jeśli zwarcie dotyczy przewodu sygnałowego to wyjdzie w obwodzie konkretnego czujnika, jeśli jest na przewodzie zasilającym (a tak sugeruje TIS), to trochę gorzej...
Gdyby ktoś był w stanie, to prośba o pomoc w ustaleniu które czujniki są zasilane z obwodu 5V nr 2. Nie chciałbym czegoś pominąć.
sprawdź oporności kabli od czujnika do sterownika przy rozpiętym stanie, potem sprawdź czy nie ma przebicia do masy i pozostałych kabli. Na pewno jest to opisane w procedurze, ale nikt nie robi bo to pracochłonne.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: wszim » 10 wrz 2021, o 22:00

Otworzyć można, ale wtedy zostanie rozhermetyzowany. Z moich doświadczeń klapka jest zaklejona silikonem a wewnątrz elektronika zalana żelem o konsystencji kisielu. Ale to różnie bywa i są różne rozwiązania. Ja bym nie otwierał sterownika jeżeli nie miałbym pewności, że on ma wadę.
W Astrze naprawiłem w ECM walniętą łączówkę sterowania zasilania pompy paliwa ale wcześniej dokładnie zdiagnozowałem że problem występuje z winy ECM. W silniku Z16XEP ECM był montowany na korpusie silnika i od drgań szlag trafiał łączówki między płytką hybrydową elektroniki ECM a złączem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: etac » 10 wrz 2021, o 22:21

na forach polecają ich - https://elektrobip.pl

https://elektrobip.pl/index.php?page=service&id=491

ten sterownik jest dawany do Meriva B
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: tdon » 10 wrz 2021, o 22:24

etac pisze:
10 wrz 2021, o 21:51
Teoretycznie jest to możliwe, ale:
- SPS dla 2013 jest płatny
- musisz znać kod PIN immo
No podobno nie do końca. Jeśli uda się zgrać zawartość pamięci mojego sterownika (a jest z nim kontakt), to podobno możliwe jest przepisanie wszystkiego do drugiego egzemplarza. Taki klon wkłada się w zamian za stary i ma działać.

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2346
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: szczuplin » 11 wrz 2021, o 07:10

Tomek pozwolisz, że wbije się troszkę w twój temat z moim autkiem. Czytam go i widzę że możemy mieć podobną historię (Aveo 1.2 86 km, bez lpg)

Auto szarpało przy dodawaniu gazu szczególnie na niskich obrotach. Wymiana świec i cewki pomogła na jakieś pół roku. Potem znowu to samo. Był problem bo auto nie sypało błędami. Koncepcją z forum wymienił mi czujnik położenia wału. Mechanik mówił, też że coś jest problem z kablami od sterownika bo jak nimi ruszał to skakały obroty. Coś tam porobił ale bez większych efektów. Wczoraj auto wyświetlilo Code 84, spadła moc silnika, nie równa praca, przestał działać wskazówka obrotów. Szybka diagnostyka pokazuje błędy jak u ciebie.

Na forum opla znalazłem wpisy, że to wcale nie kwestia czujnika tylko cewki (w pakiecie z świecami). Co sądzicie o tej koncepcji?
Załączniki
Screenshot_20210911-070146.png
Screenshot_20210910-232414.png
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
MIDO
Wymiatacz
Posty: 1314
Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
Reputacja: 32
Imię: Miłosz
Samochód: Aveo T300 LTZ
Silnik: 1,4 74kW
LPG: BRC SQ32 Alba
Inny samochód: Hyundai i20 Cool
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: MIDO » 11 wrz 2021, o 08:14

Drugą cewkę Tomek ma więc ze zweryfikowaniem teorii nie powinno być problemu
Nowa odma dobra na wszystko!!!

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: etac » 11 wrz 2021, o 08:25

tdon pisze:
10 wrz 2021, o 22:24
etac pisze:
10 wrz 2021, o 21:51
Teoretycznie jest to możliwe, ale:
- SPS dla 2013 jest płatny
- musisz znać kod PIN immo
No podobno nie do końca. Jeśli uda się zgrać zawartość pamięci mojego sterownika (a jest z nim kontakt), to podobno możliwe jest przepisanie wszystkiego do drugiego egzemplarza. Taki klon wkłada się w zamian za stary i ma działać.
jak znajdziesz takiego co to zrobi to jest to możliwe, ja opisałem standardowe podejście z opcją uzyskania najnowszego softu.

Ja jednak pozostaje przy opcji sprawdzenie wiązek w pierwszej kolejności.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(

Post autor: tdon » 11 wrz 2021, o 08:33

Szczuplin, dziękuję za podpowiedź. W akcie desperacji wymienię dzisiaj cewkę, bo mam.
Kiedyś "na szybkiego" kupiłem, a problem był w oporniku na sprężynce i w zaśniedziałym gnieździe przy tym oporniku, czego dopatrzyłem się po fakcie.
***
Jeżeli powyższy zrzut błędu jest twój, to on jest powodem kodu 84 i zmniejszenia mocy.
P16F3 Control Module Redundant Memory Performance
Miałem kiedyś incydentalny przypadek, o którym piszę tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=11367
Obecnie tego błędu już nie ma, sytuacja nigdy się nie powtórzyła.
****************************************
Etac - dzisiaj kontynuujemy sprawdzanie wiązek. Czy możesz mi pomóc podając na które piny wtyki sterownika trafiają żyły przewodu od czujnika położenia wału ?
Mam problem z ustaleniem.
Chcę przejechać żyły omomierzem od czujnika do wtyki, z przeginaniem i szarpaniem wiązką.
***
Widzę na rynku problem ze sterownikami do 1,2.
Jaka jest nadzieja, że podejdzie sterownik od 1,4 ???
****************************************
Panowie, koncepcja wiązek nie pasuje mi z poważnego powodu. Auto staje w pewnych określonych sytuacjach: nie daje się uruchomić po wyłączeniu, gaśnie podczas postoju, po wyrzuceniu na luz, ostatnio padło podczas jazdy tempem pieszego. Nie widzę związku z wertepami, dziurami itp. Ponadto często dawało się uruchomić po czasie, bez żadnej ingerencji.
Jak to się ma do uszkodzonej wiązki ???
Oczywiście je sprawdzę, bo niewiele opcji już mi pozostało.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2021, o 08:55 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość