T300, "wakacyjna przygoda" :-(
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Kuuurczę, wszyscy nabrali wody w usta ...
Powoli myślenie idzie w kierunku uszkodzenia sterownika.
Jakie są perspektywy wymiany ?
Widzę dwie drogi - kupić tzw. zestaw startowy (wymaga wymiany modułu komfortu i stacyjki) lub sklonowanie sterownika.
Jutro spróbuję jeszcze dobrać się do wnętrza sterownika, o ile nie jest zalany jakimś syfem.
Powoli myślenie idzie w kierunku uszkodzenia sterownika.
Jakie są perspektywy wymiany ?
Widzę dwie drogi - kupić tzw. zestaw startowy (wymaga wymiany modułu komfortu i stacyjki) lub sklonowanie sterownika.
Jutro spróbuję jeszcze dobrać się do wnętrza sterownika, o ile nie jest zalany jakimś syfem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Nie nabrali wody, tylko temat trudny. A ty miałeś przestać jeździć na gazie. Wytrzymałeś 200km.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Było dobrze

Zresztą z dzisiejszej perspektywy wydaje się że to nie miało znaczenia.
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2021, o 22:38 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Ale jak widzisz, dłuższy nie był potrzebny.
Chwilowo LPG możemy wykluczyć jako powód obecnego braku możliwości uruchomienia silnika.
Chwilowo LPG możemy wykluczyć jako powód obecnego braku możliwości uruchomienia silnika.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
A ja bym wykręcił świece, albo założył dodatkowe, odkrecił modół zapłonowy, włożył te świece do niego, doprowadził masy do świec i na żywca sprawdził iskrę, czy w ogóle jest.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
No nie wiem. Nadal nie trafiła się sytuacja gdy auto zgasło zasilane tylko benzyną.

- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Według TIS taka kombinacja błędów może wskazywać na zwarcie w jednym z obwodów 5V (obwód numer 2):
P0651 5V Reference*2 Circuit
Zamiar jest taki, aby z jednej strony zdemontować komputer i poddać oględzinom, a równocześnie poodpinać wszystkie czujniki zasilane z tego obwodu i przedzwonić wiązki omomierzem. Być może coś wyjdzie, a jak nie, to dopinać czujniki kolejno i mierzyć. Jeśli zwarcie dotyczy przewodu sygnałowego to wyjdzie w obwodzie konkretnego czujnika, jeśli jest na przewodzie zasilającym (a tak sugeruje TIS), to trochę gorzej...
Gdyby ktoś był w stanie, to prośba o pomoc w ustaleniu które czujniki są zasilane z obwodu 5V nr 2. Nie chciałbym czegoś pominąć.
P0335 Crankshaft Position Sensor CircuitP0651 5V Reference*2 Circuit
Zamiar jest taki, aby z jednej strony zdemontować komputer i poddać oględzinom, a równocześnie poodpinać wszystkie czujniki zasilane z tego obwodu i przedzwonić wiązki omomierzem. Być może coś wyjdzie, a jak nie, to dopinać czujniki kolejno i mierzyć. Jeśli zwarcie dotyczy przewodu sygnałowego to wyjdzie w obwodzie konkretnego czujnika, jeśli jest na przewodzie zasilającym (a tak sugeruje TIS), to trochę gorzej...
Gdyby ktoś był w stanie, to prośba o pomoc w ustaleniu które czujniki są zasilane z obwodu 5V nr 2. Nie chciałbym czegoś pominąć.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2021, o 09:01 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Jednak ta koncepcja zupełnie nie koresponduje z widocznymi błędami.
Podejrzewam że wobec problemów z obwodem czujnika położenia wału, iskry prawdopodobnie nie ma, i to nie moduł jest tego powodem.
Dodano po 2 minutach 19 sekundach:
Faktycznie, po wymianie czujnika już nie.
Ale teraz auto już dwa dni nie pali na benzynie.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Ja też to.mowie od miesiąca, ale z uporem maniaka Tomasz nie chce tego robić, bo trzeba pruć peszle. No cóż niech wiec szuka dalej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Może się przyda dla potomnych:
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Przegrzebałem wiązki i wtyczki i nic podejrzanego nie znalazłem.
Pomierzyłem napięcie czujnika wału - idealne 5V.
Zakręciłem rozrusznikiem - auto zapaliło. Po chwili jeszcze raz.
Uporządkowałem porozwalane wiązki i poskładałem wszystko do kupy.
Auto już nie pali. Napięcie na czujniku nadal prawidłowe.
Jutro zamierzam (ponownie) wymontować sterownik i spróbować go rozebrać.
Na razie zrobiłem mu fotki: Czy ktoś wie co znajdę w środku ?
Czy ten sterownik jest czymś zalany, czy jest nadzieja np. przelutować połączenia ?
Czy ten typ da się przeprogramować ? Chodzi mi o zakup drugiego egzemplarza i wykonanie tzw. klona ?
Ewentualnie jeśli tak, to czy mogę kupić ten sam numer katalogowy, ale pochodzący z Astry lub Insigni ?
Pomierzyłem napięcie czujnika wału - idealne 5V.
Zakręciłem rozrusznikiem - auto zapaliło. Po chwili jeszcze raz.
Uporządkowałem porozwalane wiązki i poskładałem wszystko do kupy.
Auto już nie pali. Napięcie na czujniku nadal prawidłowe.
Jutro zamierzam (ponownie) wymontować sterownik i spróbować go rozebrać.
Na razie zrobiłem mu fotki: Czy ktoś wie co znajdę w środku ?
Czy ten sterownik jest czymś zalany, czy jest nadzieja np. przelutować połączenia ?
Czy ten typ da się przeprogramować ? Chodzi mi o zakup drugiego egzemplarza i wykonanie tzw. klona ?
Ewentualnie jeśli tak, to czy mogę kupić ten sam numer katalogowy, ale pochodzący z Astry lub Insigni ?
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2021, o 20:49 przez tdon, łącznie zmieniany 2 razy.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Czyli w jedną stronę jest raczej dobrze, pytanie jak wygląda sygnał od czujnika do ECM.
Przydał by się oscyloskop, bo nie wiem czy przez interfejs się coś wyłapie.
Przydał by się oscyloskop, bo nie wiem czy przez interfejs się coś wyłapie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Jeżeli samochód zapali to ruszaj kolejno każdą wiązką, przewodem. S amochód w/g mnie przy ruszaniu jakąś powinien zgasnąć.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Jest to jakiś patent.
Tym razem zapaliłem go mając wszystko "w proszku", np. pozdejmowane wężyki z listwy LPG.
Ledwie łaził i krztusił się okropnie, więc go zaraz wyłączyłem.
Ciężko teraz wyczuć kiedy znowu zechce zapalić
EDIT:
Ponawiam pytania dotyczące sterownika:
Czy ten sterownik jest czymś zalany, czy jest nadzieja np. przelutować połączenia ?
Czy ten typ da się przeprogramować ? Chodzi mi o zakup drugiego egzemplarza i wykonanie tzw. klona ?
Ewentualnie jeśli tak, to czy mogę kupić ten sam numer katalogowy, ale pochodzący z Astry lub Insigni ?
Tym razem zapaliłem go mając wszystko "w proszku", np. pozdejmowane wężyki z listwy LPG.
Ledwie łaził i krztusił się okropnie, więc go zaraz wyłączyłem.
Ciężko teraz wyczuć kiedy znowu zechce zapalić

EDIT:
Ponawiam pytania dotyczące sterownika:
Czy ten sterownik jest czymś zalany, czy jest nadzieja np. przelutować połączenia ?
Czy ten typ da się przeprogramować ? Chodzi mi o zakup drugiego egzemplarza i wykonanie tzw. klona ?
Ewentualnie jeśli tak, to czy mogę kupić ten sam numer katalogowy, ale pochodzący z Astry lub Insigni ?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Teoretycznie jest to możliwe, ale:
- SPS dla 2013 jest płatny
- musisz znać kod PIN immo
Sterownik jest zalany żelem i tylko specjaliści wiedzą jak go otworzyć.
UPDATE: chyba nie jest zalany, jak przejrzałem Google.
Dodano po 13 minutach 41 sekundach:
- SPS dla 2013 jest płatny
- musisz znać kod PIN immo
Sterownik jest zalany żelem i tylko specjaliści wiedzą jak go otworzyć.
UPDATE: chyba nie jest zalany, jak przejrzałem Google.
Dodano po 13 minutach 41 sekundach:
sprawdź oporności kabli od czujnika do sterownika przy rozpiętym stanie, potem sprawdź czy nie ma przebicia do masy i pozostałych kabli. Na pewno jest to opisane w procedurze, ale nikt nie robi bo to pracochłonne.tdon pisze: ↑10 wrz 2021, o 08:49Według TIS taka kombinacja błędów może wskazywać na zwarcie w jednym z obwodów 5V (obwód numer 2):
IMG_20210909_215537.jpg
P0335 Crankshaft Position Sensor Circuit
P0651 5V Reference*2 Circuit
Zamiar jest taki, aby z jednej strony zdemontować komputer i poddać oględzinom, a równocześnie poodpinać wszystkie czujniki zasilane z tego obwodu i przedzwonić wiązki omomierzem. Być może coś wyjdzie, a jak nie, to dopinać czujniki kolejno i mierzyć. Jeśli zwarcie dotyczy przewodu sygnałowego to wyjdzie w obwodzie konkretnego czujnika, jeśli jest na przewodzie zasilającym (a tak sugeruje TIS), to trochę gorzej...
Gdyby ktoś był w stanie, to prośba o pomoc w ustaleniu które czujniki są zasilane z obwodu 5V nr 2. Nie chciałbym czegoś pominąć.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Otworzyć można, ale wtedy zostanie rozhermetyzowany. Z moich doświadczeń klapka jest zaklejona silikonem a wewnątrz elektronika zalana żelem o konsystencji kisielu. Ale to różnie bywa i są różne rozwiązania. Ja bym nie otwierał sterownika jeżeli nie miałbym pewności, że on ma wadę.
W Astrze naprawiłem w ECM walniętą łączówkę sterowania zasilania pompy paliwa ale wcześniej dokładnie zdiagnozowałem że problem występuje z winy ECM. W silniku Z16XEP ECM był montowany na korpusie silnika i od drgań szlag trafiał łączówki między płytką hybrydową elektroniki ECM a złączem.
W Astrze naprawiłem w ECM walniętą łączówkę sterowania zasilania pompy paliwa ale wcześniej dokładnie zdiagnozowałem że problem występuje z winy ECM. W silniku Z16XEP ECM był montowany na korpusie silnika i od drgań szlag trafiał łączówki między płytką hybrydową elektroniki ECM a złączem.

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
na forach polecają ich - https://elektrobip.pl
https://elektrobip.pl/index.php?page=service&id=491
ten sterownik jest dawany do Meriva B
https://elektrobip.pl/index.php?page=service&id=491
ten sterownik jest dawany do Meriva B
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
No podobno nie do końca. Jeśli uda się zgrać zawartość pamięci mojego sterownika (a jest z nim kontakt), to podobno możliwe jest przepisanie wszystkiego do drugiego egzemplarza. Taki klon wkłada się w zamian za stary i ma działać.
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Tomek pozwolisz, że wbije się troszkę w twój temat z moim autkiem. Czytam go i widzę że możemy mieć podobną historię (Aveo 1.2 86 km, bez lpg)
Auto szarpało przy dodawaniu gazu szczególnie na niskich obrotach. Wymiana świec i cewki pomogła na jakieś pół roku. Potem znowu to samo. Był problem bo auto nie sypało błędami. Koncepcją z forum wymienił mi czujnik położenia wału. Mechanik mówił, też że coś jest problem z kablami od sterownika bo jak nimi ruszał to skakały obroty. Coś tam porobił ale bez większych efektów. Wczoraj auto wyświetlilo Code 84, spadła moc silnika, nie równa praca, przestał działać wskazówka obrotów. Szybka diagnostyka pokazuje błędy jak u ciebie.
Na forum opla znalazłem wpisy, że to wcale nie kwestia czujnika tylko cewki (w pakiecie z świecami). Co sądzicie o tej koncepcji?
Auto szarpało przy dodawaniu gazu szczególnie na niskich obrotach. Wymiana świec i cewki pomogła na jakieś pół roku. Potem znowu to samo. Był problem bo auto nie sypało błędami. Koncepcją z forum wymienił mi czujnik położenia wału. Mechanik mówił, też że coś jest problem z kablami od sterownika bo jak nimi ruszał to skakały obroty. Coś tam porobił ale bez większych efektów. Wczoraj auto wyświetlilo Code 84, spadła moc silnika, nie równa praca, przestał działać wskazówka obrotów. Szybka diagnostyka pokazuje błędy jak u ciebie.
Na forum opla znalazłem wpisy, że to wcale nie kwestia czujnika tylko cewki (w pakiecie z świecami). Co sądzicie o tej koncepcji?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1314
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 32
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Inny samochód: Hyundai i20 Cool
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Drugą cewkę Tomek ma więc ze zweryfikowaniem teorii nie powinno być problemu
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
jak znajdziesz takiego co to zrobi to jest to możliwe, ja opisałem standardowe podejście z opcją uzyskania najnowszego softu.
Ja jednak pozostaje przy opcji sprawdzenie wiązek w pierwszej kolejności.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Szczuplin, dziękuję za podpowiedź. W akcie desperacji wymienię dzisiaj cewkę, bo mam.
Kiedyś "na szybkiego" kupiłem, a problem był w oporniku na sprężynce i w zaśniedziałym gnieździe przy tym oporniku, czego dopatrzyłem się po fakcie.
***
Jeżeli powyższy zrzut błędu jest twój, to on jest powodem kodu 84 i zmniejszenia mocy.
P16F3 Control Module Redundant Memory Performance
Miałem kiedyś incydentalny przypadek, o którym piszę tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=11367
Obecnie tego błędu już nie ma, sytuacja nigdy się nie powtórzyła.
****************************************
Etac - dzisiaj kontynuujemy sprawdzanie wiązek. Czy możesz mi pomóc podając na które piny wtyki sterownika trafiają żyły przewodu od czujnika położenia wału ?
Mam problem z ustaleniem.
Chcę przejechać żyły omomierzem od czujnika do wtyki, z przeginaniem i szarpaniem wiązką.
***
Widzę na rynku problem ze sterownikami do 1,2.
Jaka jest nadzieja, że podejdzie sterownik od 1,4 ???
****************************************
Panowie, koncepcja wiązek nie pasuje mi z poważnego powodu. Auto staje w pewnych określonych sytuacjach: nie daje się uruchomić po wyłączeniu, gaśnie podczas postoju, po wyrzuceniu na luz, ostatnio padło podczas jazdy tempem pieszego. Nie widzę związku z wertepami, dziurami itp. Ponadto często dawało się uruchomić po czasie, bez żadnej ingerencji.
Jak to się ma do uszkodzonej wiązki ???
Oczywiście je sprawdzę, bo niewiele opcji już mi pozostało.
Kiedyś "na szybkiego" kupiłem, a problem był w oporniku na sprężynce i w zaśniedziałym gnieździe przy tym oporniku, czego dopatrzyłem się po fakcie.
***
Jeżeli powyższy zrzut błędu jest twój, to on jest powodem kodu 84 i zmniejszenia mocy.
P16F3 Control Module Redundant Memory Performance
Miałem kiedyś incydentalny przypadek, o którym piszę tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=11367
Obecnie tego błędu już nie ma, sytuacja nigdy się nie powtórzyła.
****************************************
Etac - dzisiaj kontynuujemy sprawdzanie wiązek. Czy możesz mi pomóc podając na które piny wtyki sterownika trafiają żyły przewodu od czujnika położenia wału ?
Mam problem z ustaleniem.
Chcę przejechać żyły omomierzem od czujnika do wtyki, z przeginaniem i szarpaniem wiązką.
***
Widzę na rynku problem ze sterownikami do 1,2.
Jaka jest nadzieja, że podejdzie sterownik od 1,4 ???
****************************************
Panowie, koncepcja wiązek nie pasuje mi z poważnego powodu. Auto staje w pewnych określonych sytuacjach: nie daje się uruchomić po wyłączeniu, gaśnie podczas postoju, po wyrzuceniu na luz, ostatnio padło podczas jazdy tempem pieszego. Nie widzę związku z wertepami, dziurami itp. Ponadto często dawało się uruchomić po czasie, bez żadnej ingerencji.
Jak to się ma do uszkodzonej wiązki ???
Oczywiście je sprawdzę, bo niewiele opcji już mi pozostało.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2021, o 08:55 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość